Shatterin W108 250S -67

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Kuskin helmakotelon pääty ja lattia valmistui, ei auta kuin siirtyä hankalimpien pariin eli rintapellin paikkaus konehuoneen puolelta ja ilmanottokotelon päädyt kojelaudan alta. Dremelille hommia kun on niin mahdottoman ahdasta.

Kokeilin vähän mallata noita kurasuojia pyöränkaareen ja ei kyllä passaa kiinnitykset sinnepäinkään ilman muokkaamista, täytyy olla tarvikkeet.

Ruosteettoman vasemman takaovenkin ostin Saksasta, nähtäväksi jää mitä saapuu.

Kuva

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Pari paikkaa taas vähempänä. Jarrutehostimen alla oleva kouru tehty uusiksi kun vanha oli muhinut pitsiksi, isonsin aavistuksen tuota tyhjennysreikää tuossa runkoaisan kupeessa niin ei mene niin helposti tukkoon. Vanha saanut hyvän voitelun kun jarrunestevuodot ensin vienyt maalin kourusta ja sitten siihen päälle märkä neulaskeko muhimaan..

Kuskin takapyöräkotelosta löytyi vielä sanomista ja kuskin puolelta on nyt aukaistu tuo puhallinkanavan pääty. Ruosteenpysäyttäjää lotrasin koteloihin/saumoihin ja paineilmaa perään kun ei sinne oikein muullakaan pääse, pitäisi aukoa turhan paljon. Vielä maali perään ja sitten paikkalaput kiinni.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Joko alkaa hitsaus hommat olee valmiina? Milloin pääsee maalaamaan ja siihen ressaavimpaan vaiheeseen eli kasaamaan maalattuja osia ja niitä varomaan???
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
tyhtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ti 03.07.2012 17:21

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Tätä pitää ihailla nuukemmin jos ei haittaa kun ehtii sen moottorin noutamaan......
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

tyhtis kirjoitti: Ma 31.03.2025 07:22 Joko alkaa hitsaus hommat olee valmiina? Milloin pääsee maalaamaan ja siihen ressaavimpaan vaiheeseen eli kasaamaan maalattuja osia ja niitä varomaan???
tyhtis kirjoitti: Ma 31.03.2025 07:23 Tätä pitää ihailla nuukemmin jos ei haittaa kun ehtii sen moottorin noutamaan......
Kovin matelevasti mennään, ei tahdo olla oikein aikaa mutta edennyt kuitenkin. Koko korin maalaus taitaa olla pelkkä haave vielä tässä vaiheessa, sellaista olen tuossa takaraivossa pyöritellyt jos saisi tälle kesälle pohjan ja sisustan epoksiin, tiivistettyä, maalattua ja akselit kunnostettua niin olisi taas rullaava. Sittenhän tuossa on vielä ovien kanssa taikinointia ja konepelti/kontinluukku edelleen putsaamatta.

Saa tulla kahtomaan tai vaikka vähän hitsaamaan. Kone edelleen pressun alla. :mrgreen:
Viimeksi muokannut Shatter, Ma 31.03.2025 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Konehuoneen nurkkaa raavittu auki vänkärin puolelta, tetristä tiedossa kun muotoa joka suuntaan ja peltejä limittäin, tuo konepellin saranan kiinnityskolo tuulilasin juuressa tulee aiheuttamaan harmaita hiuksia.

Pitää nuo ylimääräiset reiätkin hitsata umpeen tulipellistä, varaosa-autossa oli samanlainen iso kun oli vedetty nesteletkut lisälämmittimelle. Tässä niistä ei mennyt mitään, ruosteiset pellin palat vain lätkästy silikoonilla päälle. Oisko joskus kenties ollut lisälämmitin vai miksi porattu noin isot läpiviennit.

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Shatter, Ti 01.04.2025 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Asiallista seppimistä täällä :thumbup: . Itsellä menossa vastaavan oloinen savotta w111 kanssa josta saanut melkolailla samoja paikkoja korjailla :lol: .
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

meseucco kirjoitti: Ti 01.04.2025 17:48 Asiallista seppimistä täällä :thumbup: . Itsellä menossa vastaavan oloinen savotta w111 kanssa josta saanut melkolailla samoja paikkoja korjailla :lol: .
Kylläpä ne taitaa aika vakiopaikat tosiaan olla näissä jollain lailla säilyneissä jos on vielä peltiä vähän jäljellä. :D

Mitäs hyviä konsteja muilla on ollut liima/massajäämien poistoon? Puhalluksen jäljiltä siellä täällä jäi massaa sellaisia pikku kökköjä mitkä ei lähde kuin mekaanisesti rappaamalla ja sitten kun äänieristysmatot irroitti niin niiden liimaa on joka pinnalla kuin tauti ja kerännyt itseensä hyvin puhallushiekat.

Hiomalla vain leviää ja ainut järkevä konsti taitaa olla joku rälläkän metallisuti, mutta sekin aikamoinen savotta käydä koko kori läpi ennen maalausta.
Sellaista vaihtoehtoa mietin että lähtisköhän nuo jämät miten kuivajääpuhalluksella, kallistahan se on ~170e/h kun tulee kotipihalle tekemään mutta saattaisi selvitä muutamalla tunnilla vs rälläkällä hinkkaamalla monta päivää + vielä ne paikat mihin ei sutilla pääse.. :problem:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Pala kerrallaan muotoa takaisin.

Kuva

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Vänkärin nurkka synnytetty, ei se nyt ihan orkkis ole mutta close enough.

Kuva

Kuva

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Ilmanottokotelon päädyt/konepellin saranan poterot valmiina. Penkkiä käytin paikallaan niin sai uuden kiinnikkeen hitsata loppuun, pari milliä joutui siirtämään ulospäin kun ei reiät aivan sattunut.

Jäljellä enää peräkontin tiivisteuran alanurkat niin korin hitsaushommat olisi valmiina, ovet oma lukunsa sitten. :thumbup: :thumbup:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Piiloon jäävät pinnat käsitelty ja odottelee kuivumista ennen loppuun hitsailua.
Toisella puolella likimain sama homma.

Kuva

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Avatar
Shatter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: To 21.07.2011 11:47
Paikkakunta: Oulu

Re: Shatterin W108 250S -67

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Tiivisteuran nurkat valmiina ja täten korin hitsaukset tehty! :angel: Täytyy juhlistaa syömällä pari suklaamunaa.
Ostin koritinan korvaajaakin yhden tuubin niin saa tasoitella parit paikat ennen epoksia.

Nyt se olisi sitten armotonta korin putsausta että pääsee maalaamaan, muutama tusina puhdistuslaikkoja tulossa ulkomailta.
Seuraavana ohjelmassa polttoainetankki ja akselistojen purku. Ovet/luukut saa odotella tovin vuoroaan, onhan tässä jo peltiä taiteltu niin tehdään välillä muutakin mielen virkistämiseksi. Vornhagenilta tilattu takaovi edelleen omilla teillään, onhan tuosta kuukausi tilauksesta..

Tankkiin en ole sisälle kurkannut vaatiiko sen isompaa käsittelyä sekä akselistot pitäisi purkaa jotta saisi osatarpeet ylös ja sitten osien puhallus/maalaus.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Vastaa Viestiin