Kokeilin vähän mallata noita kurasuojia pyöränkaareen ja ei kyllä passaa kiinnitykset sinnepäinkään ilman muokkaamista, täytyy olla tarvikkeet.
Ruosteettoman vasemman takaovenkin ostin Saksasta, nähtäväksi jää mitä saapuu.

Kovin matelevasti mennään, ei tahdo olla oikein aikaa mutta edennyt kuitenkin. Koko korin maalaus taitaa olla pelkkä haave vielä tässä vaiheessa, sellaista olen tuossa takaraivossa pyöritellyt jos saisi tälle kesälle pohjan ja sisustan epoksiin, tiivistettyä, maalattua ja akselit kunnostettua niin olisi taas rullaava. Sittenhän tuossa on vielä ovien kanssa taikinointia ja konepelti/kontinluukku edelleen putsaamatta.
Kylläpä ne taitaa aika vakiopaikat tosiaan olla näissä jollain lailla säilyneissä jos on vielä peltiä vähän jäljellä.
Minä sain vinkin tämmöisestä laitteesta ja on toiminut todella hyvin, ideana, on että ei saa yhtään painaa, vaan antaa laitteen tehdä työ, pinnan jälki riippuu valitusta nauhasta, mutta massat, kitit ja liimat irrotttaa todella asiallisesti.Shatter kirjoitti: ↑To 03.04.2025 10:16
Mitäs hyviä konsteja muilla on ollut liima/massajäämien poistoon? Puhalluksen jäljiltä siellä täällä jäi massaa sellaisia pikku kökköjä mitkä ei lähde kuin mekaanisesti rappaamalla ja sitten kun äänieristysmatot irroitti niin niiden liimaa on joka pinnalla kuin tauti ja kerännyt itseensä hyvin puhallushiekat.
Hiomalla vain leviää ja ainut järkevä konsti taitaa olla joku rälläkän metallisuti, mutta sekin aikamoinen savotta käydä koko kori läpi ennen maalausta.
Sellaista vaihtoehtoa mietin että lähtisköhän nuo jämät miten kuivajääpuhalluksella, kallistahan se on ~170e/h kun tulee kotipihalle tekemään mutta saattaisi selvitä muutamalla tunnilla vs rälläkällä hinkkaamalla monta päivää + vielä ne paikat mihin ei sutilla pääse..![]()
Tuommonen se olisi varmasti paras, koneen arvo ilmeisesti tiedetään kun on jälleenmyyntihinta keksitty. Pitäisi jo työkseen putsata jos hommaisi.Kirahvi kirjoitti: ↑To 24.04.2025 15:59Minä sain vinkin tämmöisestä laitteesta ja on toiminut todella hyvin, ideana, on että ei saa yhtään painaa, vaan antaa laitteen tehdä työ, pinnan jälki riippuu valitusta nauhasta, mutta massat, kitit ja liimat irrotttaa todella asiallisesti.Shatter kirjoitti: ↑To 03.04.2025 10:16
Mitäs hyviä konsteja muilla on ollut liima/massajäämien poistoon? Puhalluksen jäljiltä siellä täällä jäi massaa sellaisia pikku kökköjä mitkä ei lähde kuin mekaanisesti rappaamalla ja sitten kun äänieristysmatot irroitti niin niiden liimaa on joka pinnalla kuin tauti ja kerännyt itseensä hyvin puhallushiekat.
Hiomalla vain leviää ja ainut järkevä konsti taitaa olla joku rälläkän metallisuti, mutta sekin aikamoinen savotta käydä koko kori läpi ennen maalausta.
Sellaista vaihtoehtoa mietin että lähtisköhän nuo jämät miten kuivajääpuhalluksella, kallistahan se on ~170e/h kun tulee kotipihalle tekemään mutta saattaisi selvitä muutamalla tunnilla vs rälläkällä hinkkaamalla monta päivää + vielä ne paikat mihin ei sutilla pääse..![]()
https://montipower.com/mp_product/mbx-e ... ariomatic/
Laitetta saatavissa myös paineilmakäyttöisenä mm. Wurthilta. Sähkökäyttöisen tilasin itse netistä, kun Wurth ei sitä tarjonnut enään.
Edittinä:
Vuokrasin kuivajääpuhalluslaitteen ja ison kompuran alustan puhdistamiseen, se puhdistaa siis alustan, liasta ja rasvasta, mutta ei vie esim. tehtaanmassoja tai maaleja, joten en usko sen olevan sopiva vaihtoehto tuohon ja kyseessä oli siis ns. iso kone, kuivajäätä meni noin 500 kiloa. Konehuone olisi toki kannattanut minun tapauksessa samalla vehkeellä puhdistaa, mutta siihen riittäisi pienempikin kone, jos jostain läytää sellaisen vuokralle ja silloin oma kompurakin voisi riittää 1,5 kuution tuotolla.