Vehon 300E-24 kunnostus
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Kyllä se oli topikin yksilö, TM 1/1991:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Ai perhana. Kyllä kasvattaa motivaatiota tämän auton entisöintiin kun näitä juttuja löytyy!

W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Sunnuntaipäivän puuhana putkien taittelua. Alkuperäiset polttoaine-, hydrauli- ja jarrulinjat oli vielä varsin hyvät, mutta pintaruosteita oli jonkin verran eli päätin tehdä kaikki uusiksi.
Putken suoristaja ja taivutin kun on apuna niin homma hoituu yllättävän nopeasti. Polttoainelinjat väännelty muotoon. Putkien koesovitus ja niistä tuli kerrasta hyvät. Saksan pakettia odotellessa pitää vielä tehdä hydrauli- ja jarrulinjat valmiiksi. Liittimet keltapassivoidaan myös, eli vasta paketin saavuttua pääsee tekemään putket loppuun ja nämä maalataan vielä alkuperäiseen sävyyn.
Putken suoristaja ja taivutin kun on apuna niin homma hoituu yllättävän nopeasti. Polttoainelinjat väännelty muotoon. Putkien koesovitus ja niistä tuli kerrasta hyvät. Saksan pakettia odotellessa pitää vielä tehdä hydrauli- ja jarrulinjat valmiiksi. Liittimet keltapassivoidaan myös, eli vasta paketin saavuttua pääsee tekemään putket loppuun ja nämä maalataan vielä alkuperäiseen sävyyn.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Putkien oikea sävy tulee helposti kun sekoittaa mustaa ja keltaista maalia, eli ne ei oikeastaan ole vihreät. Huolellinen karhennus ja pohjalle epoksi niin pysyy, esim polyuretaani on huono tarttumaan suoraan metalliin vaikkei kupari tarvikkaan ruostesuojausta. Alkuperäistä vastaavaa valmista polyesteripinnoitettua putkeakin on saatavilla mutta 8mm on jo työlästä taivuttaa ja päiden tekeminen hankalaa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Saksasta tuli terveisiä kuvien kera. Osat valmiina ja lähdössä takaisin Suomeen!
Huhhuh, on ne niin hienot että sanattomaksi vetää.
Ne joita kiinnostaa tekijä, niin nimi näkyy kuvissa.

Huhhuh, on ne niin hienot että sanattomaksi vetää.
Ne joita kiinnostaa tekijä, niin nimi näkyy kuvissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
No on kyllä komeita palikoita. Tekijää enemmän kiinnostaa kulurakenne, eli mitä hipat maksoi. Rahallahan saa vaikka kullatut osat.jiipee201 kirjoitti: ↑Ti 11.02.2025 18:03 Saksasta tuli terveisiä kuvien kera. Osat valmiina ja lähdössä takaisin Suomeen!![]()
Huhhuh, on ne niin hienot että sanattomaksi vetää.
Ne joita kiinnostaa tekijä, niin nimi näkyy kuvissa.
9c830bd4-5b44-4e4f-b481-4f10699166a0.jpeg
deef4e2a-c020-43a0-a328-b8f305c26152.jpeg
02601dd7-251f-46c8-9789-264af42a93d2.jpegffb2f748-39d7-4ad9-84f7-2a12118171c5.jpeg5a09cff5-6d27-4240-a9e4-5822e8b726cc.jpeg
Olen itse omii tarpeisiin kokeilumielessä hapottanut ja sähkösinkinnyt osia koska maalaus ei kestä kulutusta samalla tavalla kuin galvaaninen pinta. Tuo keltapassivointihan on loppupeleissä enää pieni ja nopea työvaihe koko sinkityksessä. Se passivointineste vaan ei ole ihan joka rautakaupan kamaa ja ymmärtääkseni melko kallista. Täytyypä hiukan selvitellä.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Olihan tämä hieman odotettua kalliimpaa, mutta olin valmis maksamaan reilumman hinnan jos lopputulos on myös tällainen. 43kg osia rahteineen saksaan ja takaisin , niin kyllä siitä alle 500€ vielä selvittiinKarel kirjoitti: ↑Ti 11.02.2025 21:30No on kyllä komeita palikoita. Tekijää enemmän kiinnostaa kulurakenne, eli mitä hipat maksoi. Rahallahan saa vaikka kullatut osat.jiipee201 kirjoitti: ↑Ti 11.02.2025 18:03 Saksasta tuli terveisiä kuvien kera. Osat valmiina ja lähdössä takaisin Suomeen!![]()
Huhhuh, on ne niin hienot että sanattomaksi vetää.
Ne joita kiinnostaa tekijä, niin nimi näkyy kuvissa.
9c830bd4-5b44-4e4f-b481-4f10699166a0.jpeg
deef4e2a-c020-43a0-a328-b8f305c26152.jpeg
02601dd7-251f-46c8-9789-264af42a93d2.jpegffb2f748-39d7-4ad9-84f7-2a12118171c5.jpeg5a09cff5-6d27-4240-a9e4-5822e8b726cc.jpeg
Olen itse omii tarpeisiin kokeilumielessä hapottanut ja sähkösinkinnyt osia koska maalaus ei kestä kulutusta samalla tavalla kuin galvaaninen pinta. Tuo keltapassivointihan on loppupeleissä enää pieni ja nopea työvaihe koko sinkityksessä. Se passivointineste vaan ei ole ihan joka rautakaupan kamaa ja ymmärtääkseni melko kallista. Täytyypä hiukan selvitellä.

W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
On nopeaa toimintaa ja hienoa jälkeä.
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Tuli välissä hieman lomailtua ja nyt ollaan taas projektin ääressä. Osat saapui saksasta ja pääsin vetämään putket väriin. Polttoaine- ja jarrulinjoja nostelin jo paikalleen.
Pumppupakettia tuli myös kasailtua. Uusien bensapumppujen ympärille pitää vielä siniset uudet suojamuovit keksiä jostain.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Tulee ihan älyttömän hieno tuosta 
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Tämähän on mukavaa seurattavaa. Joko uutta osaa tai käytettyä uudenveroiseksi kunnostettuna 

wiimax.fi
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Tätä on projektia on hieno seurata, kun omasta tallista löytyy täysin samalla värillä ja tekniikalla oleva yksilö.
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Kiitoksia vaan kaikille.
Tänään kävin maalaamassa pyöräkotelot korinväriin ja asensin hydrauliputket paikalleen.
Nyt alkaa alustan osien kasaus ja eiköhän tämä ole viikon päästä taas pyörillään. On kyllä erittäin mukava kasailla uusilla ja kunnostetuilla vanhoilla osilla
.
Ja nyt kun on minun osalta viimeiset maalaukset suoritettu tähän koriin, niin oli aika vetää suojat auton päältä pois. Hieman tuntuu hölmöltä viedä näin hyvässä maalissa oleva auto ylimaalaukseen.

Tänään kävin maalaamassa pyöräkotelot korinväriin ja asensin hydrauliputket paikalleen.
Nyt alkaa alustan osien kasaus ja eiköhän tämä ole viikon päästä taas pyörillään. On kyllä erittäin mukava kasailla uusilla ja kunnostetuilla vanhoilla osilla


Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Hyvännäköstä palikkaa ja pintaa on kyllä 

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Nyt tyhmä kysymys, onnistuiko keltapassivointi myös noihin letkuihin, joissa liittimet? Ja jatkokysymys, minkälaisella pinnalla ne liittimet olivat, kun lähetit ne tuonne?
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021
Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021
Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Passivoinnit onnistuu noihin kumi- ja muoviosiin yms letkuihin. Niille ei tapahdu mitään. Täytyy vain olla puhtaat rasvasta ja öljystä.
Se minkälaisen pintakäsittelyn/esikäsittelyn vaatii riippuu paikasta. Tuonne kai täytyy olla hiekkapuhallettu pinta. Itse missä olen osia käyttänyt ei ole muita vaatimuksia kuin rasvat,öljyt ja maalit poistettu. Ruoste ei haittaa, koska uittavat hapossa osat ennen pinnoitusta.
Se minkälaisen pintakäsittelyn/esikäsittelyn vaatii riippuu paikasta. Tuonne kai täytyy olla hiekkapuhallettu pinta. Itse missä olen osia käyttänyt ei ole muita vaatimuksia kuin rasvat,öljyt ja maalit poistettu. Ruoste ei haittaa, koska uittavat hapossa osat ennen pinnoitusta.
w124 500E -91
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Hyvin onnistui. Pari pulttia mitkä oli aiemmin tosi ruosteisia, niin niistä jostain syystä keltainen väri hävisi sormella pyyhkimällä. Muuten kaikki osat tosi hyviä. Kaikki pinnat tosiaan hiekkapuhalsin, myös uusista jarruletkuista liittimet. Uudet osat jotka kirkkaaksi sinkitty, niin niille ei tarvitse tehdä mitään.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Tänä viikonloppuna vuorossa akselistojen kasaus. 4kpl takatukivarsia tuli uusia lemförderin varsia, jotka karhensin ja vetäsin Normafinen pintaan. Sama käsittely uusille OEM takajarrukilville. Muut osat on hiekkapuhallettu ja pulverimaalattu.
Pultit kiristelty momenttiin, tämän jälkeen maalimerkinnät pultinkantoihin ja lakka päälle. Luulisi kestävän. Takakalusto asennettuna
Eteen myös palikkaa paikalleen. Etujarrusatulat kasasin uusilla tiivisteillä ja lakkasin. Alatukivarret on uudet TRW:n tekeleet, jotka maalasin myös uudelleen. Vakaajiin tuli OEM puslat.
Vaikka tähän on ruksittuna 482 SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE, niin iskarit ja jouset tähän laitetaan sportline-mallia uusilla Sachsin osilla. Ja tietysti kaivonkannet alle, joko 16x8 et34 tai 15x7 et41
Perän fiksaus seuraavana. Tähän on vaihdettu n.200tkm ajettu perä silloin kun auto tuli perheeseen. Kaikinpuolin ehjän oloinen eikä ole vuotanut, mutta nappasin kuitenkin uudet OEM stefat paikalleen. Maalit pintaan. Tilasin Ebaysta NOS öljynjäähdyttimen korvakon ihan vertailun vuoksi. Tästä näkee hyvin miltä näiden osien keltapassivointi näyttää verrattuna alkuperäiseen käyttämättömään -91 vuoden osaan. Kuvassa vasemmalla uusi ja oikealla entisöity.
Pultit kiristelty momenttiin, tämän jälkeen maalimerkinnät pultinkantoihin ja lakka päälle. Luulisi kestävän. Takakalusto asennettuna
Eteen myös palikkaa paikalleen. Etujarrusatulat kasasin uusilla tiivisteillä ja lakkasin. Alatukivarret on uudet TRW:n tekeleet, jotka maalasin myös uudelleen. Vakaajiin tuli OEM puslat.
Vaikka tähän on ruksittuna 482 SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE, niin iskarit ja jouset tähän laitetaan sportline-mallia uusilla Sachsin osilla. Ja tietysti kaivonkannet alle, joko 16x8 et34 tai 15x7 et41

Perän fiksaus seuraavana. Tähän on vaihdettu n.200tkm ajettu perä silloin kun auto tuli perheeseen. Kaikinpuolin ehjän oloinen eikä ole vuotanut, mutta nappasin kuitenkin uudet OEM stefat paikalleen. Maalit pintaan. Tilasin Ebaysta NOS öljynjäähdyttimen korvakon ihan vertailun vuoksi. Tästä näkee hyvin miltä näiden osien keltapassivointi näyttää verrattuna alkuperäiseen käyttämättömään -91 vuoden osaan. Kuvassa vasemmalla uusi ja oikealla entisöity.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Lisää alustaa kasattu.
Takatukivarret kiristelin tosiaan momenttiin taka-akselin ollessa irrallaan ja tästä tulikin jo yksityisviestillä huomiota.
Vierellä on montulla samanlainen auto mallina ja otin siitä takaa ylätukivarsista pienellä magneettivatupassilla oikean asennon ns.ajoasennosta ja kiristelin pultit momenttiin. Eli pitäisi puslien olla ajoasentoon kiristetty.
Takatukivarret kiristelin tosiaan momenttiin taka-akselin ollessa irrallaan ja tästä tulikin jo yksityisviestillä huomiota.
Vierellä on montulla samanlainen auto mallina ja otin siitä takaa ylätukivarsista pienellä magneettivatupassilla oikean asennon ns.ajoasennosta ja kiristelin pultit momenttiin. Eli pitäisi puslien olla ajoasentoon kiristetty.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut jiipee201, Su 23.03.2025 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Hienoa
Onko tuo pohja ollut tuollainen monivärinen tehtaalta tullessa?
Onko tuo pohja ollut tuollainen monivärinen tehtaalta tullessa?
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Thänks. Kyllä tässä on yritetty jäljitellä samanlaista värikarttaa kuin alunperin oli. Ei se toki tehtaan jäljiltä ehkä näin viimeisteltyä ole ollut


W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Tehtaalla auto on maalattu vaan päältäpäin + konehuone ja pyöränkotelot ja pohjaan on sitten mennyt vaan ohisumua. Ja sisätilat samalla kuin ulkopuoli. Metalliväreillä maalatuissa lakka vaan pintapelleissä ja etupalkin etupuolella.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Tulee liian hieno, joutuu säilyttämään tallissa. Ei vaiskaan, hienoa tekemistä, jotku vaan viittii ja osaa. 

Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Joo eihän tolla raski ajaa ollenkaan
Katoin vaan tota kuvaa missä ei ole taka-akselia paikoillaan, näyttää että monen väristä massaa pohjassa..
Taitaa vaan kuva valehdella
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Taitaakin olla että tuota pohjaa ei ole alunperinkään massattu kokonaan..
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Ei ole kokonaan massassa. Mm.taka-akselin päällä ja kardaanitunnelissa massaa ei ole ollenkaan. Tähän on ruostekorjattuihin paikkoihin vedetty ruiskulla liimat niin saatiin ne paikat siististi piiloon. Kokonaan alkuperäisiä massoja ei ole siis poistettu. Kardaanitunnelin, taka-akselin päältä ja hieman etupäätä maalasin tällä samalla vaaleen harmaalla sävyllä.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Ensimmäinen osakasa tuli käytettyä Akvablastilla Heinolassa. Säästyy mukavasti työtunteja tässä hommassa, kun ei itse tarvitse jynssätä näitä alustan muoviosia puhtaaksi.
. Moottorin osat lähtee seuraavana samaan käsittelyyn.
ASD-venttiilipaketti oli hieman rujon näköinen.
Hiekkapuhallusta, epoxia, väriä pintaan ja ihan siistin siitä vielä sai. Korvakko olikin onneksi akvablast kuormassa mukana ja siitä tuli puhaltamalla melkein kuin uusi.
Alusta alkaa olla nyt täysin nipussa. Jouset+iskarit asennettuna ja ohjauksen osat ruuvattu paikalleen. Vasen raidetanko maalattu oikeaan sävyyn, koska alkuperäistä harmaan-vihreää ei enää saa, vaan OEM osa tulee mustana. Huomenna homma jatkuu vetoakselien fiksauksella ja sen jälkeen aika siirtää auto nosturilta pois sisustan purkua varten

ASD-venttiilipaketti oli hieman rujon näköinen.
Hiekkapuhallusta, epoxia, väriä pintaan ja ihan siistin siitä vielä sai. Korvakko olikin onneksi akvablast kuormassa mukana ja siitä tuli puhaltamalla melkein kuin uusi.
Alusta alkaa olla nyt täysin nipussa. Jouset+iskarit asennettuna ja ohjauksen osat ruuvattu paikalleen. Vasen raidetanko maalattu oikeaan sävyyn, koska alkuperäistä harmaan-vihreää ei enää saa, vaan OEM osa tulee mustana. Huomenna homma jatkuu vetoakselien fiksauksella ja sen jälkeen aika siirtää auto nosturilta pois sisustan purkua varten

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Vaudeville. Tämänlaisella ulottuvuudella harkitsisin vahvasti peilien ja spottivalojen asentamista autotallin lattiaan. Hats off! 

Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Tulee kyllä upea auto.
Minkälaiseen käyttöön muuten menee, sitten kun valmis?
Minkälaiseen käyttöön muuten menee, sitten kun valmis?
Re: Vehon 300E-24 kunnostus
Kiitos. Voi olla että seisoo enimmäkseen tallinkoristeena ja kruisaillaan muutaman kerran kesässä.
Pitää tämä yrittää jossain näyttelyssä käyttää sitten kun valmistuu. Katsotaan jos saataisiin ensivuonna esimerkiksi firmalle Classic Motor showiin oma paikka ja auto asemoitua silleen, että myös alapuolelle näkisi jollain keinolla.

W124 250D 3.0 AMG OM612.990 -88
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen
W124 300E -91
W124 300E-24 -90
W124 E 300 Turbodiesel -94
W124 500E -92
W210 E 50 AMG Designo -97
S211 E 320 CDI 4matic -07
Instagram jp_rasanen