Moottoritilan lämpötila

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
300E W124 1987
Mersumies
Mersumies
Viestit: 534
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Moottoritilan lämpötila

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Eipä ole tullut koskaan ajateltua, kun autoilut yleensä päättyneet taivasalle ja dieselillä , mutta nyt harrasteella reissusta auto talliin ja konepelti auki niin aikas lämmin konetila. Nesteen lämmöt normaalit, konepellissä ääni/lämpöeriste sekä moottorin alla muovissa myös ääni/lämpöeriste "folio"pinnalla. Automaatin alla muovi jossa jonkinlainen ilma-aukko automaatin ja muovin väliin. Moottorina m103 124:sen sedanin keulalla.
Onko tästä lämmöstä haittaa vai pitäiskö alkaa karsimaan pohjamuoveja pois.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Moottoritilan lämpötila

Viesti Kirjoittaja S202 »

Laatikon alle ei taida tässä kuulua muovia
S124 300TE
W124 300D
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 925
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: Moottoritilan lämpötila

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Kuuluu sen konetilan kesällä olla kuuma, jäähdytysneste ja öljyn lämmöt kumminki voi olla 90 astetta ja pakosarjassa satoja asteita..
Ongelmia tulee lähinnä turbovehkeissä kun on pakosarja punahehkussa, alkaa muovit ja maalit ympärillä kärsiä.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1376
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Moottoritilan lämpötila

Viesti Kirjoittaja Karel »

On nämä tehtaalla suunniteltu kestämään pikiäkin aikoja liikenneruuhkissa, ja paljon Suomen kesää kuumemmissa olosuhteissa.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
300E W124 1987
Mersumies
Mersumies
Viestit: 534
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: Moottoritilan lämpötila

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

Ok kiitokset vastauksista. Kärsii kuiten venttiilikoppaa sormen päillä kokeilla, muttei paljon muita osia arvaa hipelöidä. Muovi laatikon alle ollut olemassa, muttei alkuperäisestä kokoonpanosta.. Sai kuiten niin hyvin muokattua, että tulin laittaneeksi. Vois tieten jättää kesäksi pois ja paikoilleen säiden kylmetessä.
Tieten, jos haittaakan ole niin samapa olla suojana.
(Pohjamuovien ruuvit vaihdettu uusiin.)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: Moottoritilan lämpötila

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Mulla on itsellä ollut sellainen käsitys, että pohjamuovin olemassa olo nimen omaan parantaa ajon aikaista jäähdytystä.
Vastaa Viestiin