Sprinter W903 ajoittainen "voimattomuus"
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Sprinter W903 ajoittainen "voimattomuus"
Tervepä taas,
Peltisuuli on pelannut melko moitteettomasti taas tässä lähimenneisyydesä, mutta ajoittain vaivaa TUNTUVA tehon puute.
Eli koppa on 313CDI, -vm2001, ei egr:ää, imuläppiä tms.
Ahtimen laitoin n.2000km sitten ja samaa vaivaa oli ennenkin havaittavissa, mutta tähän nyt tahtoo huomio enemmän vain kiinnittyä.
Eli äsken kun duunikeikalta ajelin kotiin niin auto oli taas kuin aropupu, eli ts. vastasi kaasuun viiveettä tai ainakin nopeasti.
Esimerkiksi otetaan 4.-vaihde ja kierrokset n.1800rpm, siitä kun painaa kaasua vaikka sentin verran niin huomaa kun ahdin on oitis mukana ja vääntöä löytyy.
Huonona päiivänä taas kierrokset pitää olla 2000:n paremmalla puolen jotta jaksaa lähteä vetämään ja usein joutuu pienempää vaihdetta vatkaamaan pesään.
Mistähän moinen voisi johtua?? Alip.letkut mielestäni ok, ahtimen säädin toimii mielestäni normaalisti, jne, toisinaan tuo kulku tai kiihdytys/vedätys vain on huomattavasti työläämpää. Aivan kuin Siivet eivät säätyisi halutusti, entiedä.
Kun tehottomuus ilmenee niin "imuääni" kuuluu kajuuttaan selvemmin, siis sellainen matala "mooooo"/resonointi hyttiin kun siipien asento muuttuu pyynnistä.
Ulkoisia vuotoja ei ole, lähtee kiltisti käymään, ei *-vikakoodeja, yms.
Kertokaatte viisaammat mihin suuntaan huomioni.
Peltisuuli on pelannut melko moitteettomasti taas tässä lähimenneisyydesä, mutta ajoittain vaivaa TUNTUVA tehon puute.
Eli koppa on 313CDI, -vm2001, ei egr:ää, imuläppiä tms.
Ahtimen laitoin n.2000km sitten ja samaa vaivaa oli ennenkin havaittavissa, mutta tähän nyt tahtoo huomio enemmän vain kiinnittyä.
Eli äsken kun duunikeikalta ajelin kotiin niin auto oli taas kuin aropupu, eli ts. vastasi kaasuun viiveettä tai ainakin nopeasti.
Esimerkiksi otetaan 4.-vaihde ja kierrokset n.1800rpm, siitä kun painaa kaasua vaikka sentin verran niin huomaa kun ahdin on oitis mukana ja vääntöä löytyy.
Huonona päiivänä taas kierrokset pitää olla 2000:n paremmalla puolen jotta jaksaa lähteä vetämään ja usein joutuu pienempää vaihdetta vatkaamaan pesään.
Mistähän moinen voisi johtua?? Alip.letkut mielestäni ok, ahtimen säädin toimii mielestäni normaalisti, jne, toisinaan tuo kulku tai kiihdytys/vedätys vain on huomattavasti työläämpää. Aivan kuin Siivet eivät säätyisi halutusti, entiedä.
Kun tehottomuus ilmenee niin "imuääni" kuuluu kajuuttaan selvemmin, siis sellainen matala "mooooo"/resonointi hyttiin kun siipien asento muuttuu pyynnistä.
Ulkoisia vuotoja ei ole, lähtee kiltisti käymään, ei *-vikakoodeja, yms.
Kertokaatte viisaammat mihin suuntaan huomioni.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Sprinter W903 ajoittainen "voimattomuus"
Voiko kyseessä olla alipainepumppu tai sen epänorm.toiminta, ohjelman oikuttelu, vai mikähän??
Paikallinn veho tosiaan ei saanut moiseen viittaavaa ongelmaa tähterillä ulos, joskaan eipä asentajan pätevyys vakuuttanut aivan täysin koko kapineen käytöstä.
Lisäyksenä tuohon edelliseen viestiin vielä; Pirssin toimiessa ns."normaalisti"; kaasupolkjinta ei mielestäni tarvitse painaa kuin ehkä n.1-2cm, siten kevyesti kenkällä, kun taas "voimattomuus-moodissa" tallaa on annettava selkeästi enemmän.
Tässäpä mysteeriä kerrakseen.
Kuten aiemmin; Alip.pumppu tai alip.ongelma-> joka ei ohjaisi kelloa oikein = onko mahdollista?
Alip.varaaja?(miksi toisaikainen)
Alip.Venttiili? (miksi toisaikainen)
Ilmansaanti kunnossa, putsari vaihdettu pariin otteeseen kokeilumielessä. Putsarin ottokanaviin laitettu klemmarit(vaikuttavat melkoisen reilulla toleranssilla tehdyiltä)
Ahtovuotoja... Hankala uskoa juuri tuon epäsäännöllisyyden takia. Samoin kuuleri. Öljyinenhän se toki on =)
Suuria kiitoksia ja kunnioita jaetaan tämän ratkaisijalle.
Paikallinn veho tosiaan ei saanut moiseen viittaavaa ongelmaa tähterillä ulos, joskaan eipä asentajan pätevyys vakuuttanut aivan täysin koko kapineen käytöstä.
Lisäyksenä tuohon edelliseen viestiin vielä; Pirssin toimiessa ns."normaalisti"; kaasupolkjinta ei mielestäni tarvitse painaa kuin ehkä n.1-2cm, siten kevyesti kenkällä, kun taas "voimattomuus-moodissa" tallaa on annettava selkeästi enemmän.
Tässäpä mysteeriä kerrakseen.
Kuten aiemmin; Alip.pumppu tai alip.ongelma-> joka ei ohjaisi kelloa oikein = onko mahdollista?
Alip.varaaja?(miksi toisaikainen)
Alip.Venttiili? (miksi toisaikainen)
Ilmansaanti kunnossa, putsari vaihdettu pariin otteeseen kokeilumielessä. Putsarin ottokanaviin laitettu klemmarit(vaikuttavat melkoisen reilulla toleranssilla tehdyiltä)
Ahtovuotoja... Hankala uskoa juuri tuon epäsäännöllisyyden takia. Samoin kuuleri. Öljyinenhän se toki on =)
Suuria kiitoksia ja kunnioita jaetaan tämän ratkaisijalle.

Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter W903 ajoittainen "voimattomuus"
Kun tilane on päällä niin kannatta katsoa *:rila muuta kuin vika koodeja
onko vaiva sidoksisa mitenkään olosuhteisiin onko jotenkin viritelty ?
E: onkos autole tehty mitä remontia tms ?
oliks tämä se sama auto missä joku oli väittänyt että 8 virran katkeamisen menee muka ajonesto päälle...
onko vaiva sidoksisa mitenkään olosuhteisiin onko jotenkin viritelty ?
E: onkos autole tehty mitä remontia tms ?
oliks tämä se sama auto missä joku oli väittänyt että 8 virran katkeamisen menee muka ajonesto päälle...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Sprinter W903 ajoittainen "voimattomuus"
Siinäpäs tämä onkin juuri, tuo "veho" kun ei juuri muuta osaa katsoa kuin vikamuistin.CDI203 kirjoitti:Kun tilane on päällä niin kannatta katsoa *:rila muuta kuin vika koodeja
onko vaiva sidoksisa mitenkään olosuhteisiin onko jotenkin viritelty ?
E: onkos autole tehty mitä remontia tms ?
oliks tämä se sama auto missä joku oli väittänyt että 8 virran katkeamisen menee muka ajonesto päälle...
Enkä oikein osaa yhdistää mihinkään tiettyyn olosuhteeseen jolloin voimattomuus ilmenisi. Ehkä kovilla pakkasilla, mutta onhan se kankea silloin muutenkin.
Ahdin vaihdettu, muttei muuta merkittävää remonttia tehtynä. Ja tuo "8-virta" on mulle vieras asia.???
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter W903 ajoittainen "voimattomuus"
oli eri juttua "8-virta kohdasaa"Tukala kirjoitti:Siinäpäs tämä onkin juuri, tuo "veho" kun ei juuri muuta osaa katsoa kuin vikamuistin.CDI203 kirjoitti:Kun tilane on päällä niin kannatta katsoa *:rila muuta kuin vika koodeja
onko vaiva sidoksisa mitenkään olosuhteisiin onko jotenkin viritelty ?
E: onkos autole tehty mitä remontia tms ?
oliks tämä se sama auto missä joku oli väittänyt että 8 virran katkeamisen menee muka ajonesto päälle...
Enkä oikein osaa yhdistää mihinkään tiettyyn olosuhteeseen jolloin voimattomuus ilmenisi. Ehkä kovilla pakkasilla, mutta onhan se kankea silloin muutenkin.
Ahdin vaihdettu, muttei muuta merkittävää remonttia tehtynä. Ja tuo "8-virta" on mulle vieras asia.???
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 24#p877424" onclick="window.open(this.href);return false;
Alipaine puolen kunto tarkistella
vuotojon ja tukosten osalta
ja jos ei mitään löydy niin jonnekin *:rin piuhan päähän
(jonekin missä sillä osataan tehdä jotain muutakin pika testi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Sprinter W903 ajoittainen "voimattomuus"
Niinpä..
Kyllä nyt olettaisi että mb-huolto osaisi muutakin, mutta ei niin ei ja kaukana on seuraava.
Viime kerralla ei asentajs osannut edes suuttimien korjausarvoja katsoa vaikka koitin vieressä yllyttää ym.testejä.
Alip.linjat tsekattu, väittäisin olevan ok(?). Voisiko ajoitus tehdä tuollaista, vaikka äärimmäisen epätodennäköistä koska on toisaikainen...
No, kulkee hyvin ja ruutia on, kuormasta huolimatta.
Kyllä nyt olettaisi että mb-huolto osaisi muutakin, mutta ei niin ei ja kaukana on seuraava.
Viime kerralla ei asentajs osannut edes suuttimien korjausarvoja katsoa vaikka koitin vieressä yllyttää ym.testejä.
Alip.linjat tsekattu, väittäisin olevan ok(?). Voisiko ajoitus tehdä tuollaista, vaikka äärimmäisen epätodennäköistä koska on toisaikainen...
No, kulkee hyvin ja ruutia on, kuormasta huolimatta.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Sprinter W903 ajoittainen "voimattomuus"
Onko varmasti ahtoputket ehjät? Cooleri/coolerin putki halki? Ottaako aina täydet kierrokset vai rajoittaako?
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: Sprinter W903 ajoittainen "voimattomuus"
Putket ehjät, olivat varta vasten käsissä tarkasteltavana, samalla uusin klemmarit. Kuuleria puhdistin mutten koeponnistanut.usremenar kirjoitti:Onko varmasti ahtoputket ehjät? Cooleri/coolerin putki halki? Ottaako aina täydet kierrokset vai rajoittaako?
Mystistä....
Kierroksia otta "laiska-moodissakin" normaalisti.
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: Sprinter W903 ajoittainen "voimattomuus"
Löytyikö tähän mitään ratkaisevaa vikaa? Itsellä kaikki samat oireet, välillä menee kuin viitapiru ja välillä ihan voimaton