Om 642 oil coolerin vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kipparin
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 02.06.2021 20:55

Om 642 oil coolerin vaihto

Viesti Kirjoittaja kipparin »

Mikähän meni pieleen🤔 kaikki meni kuin strömsöössä läppien poisto 10mm 1.25 hienokierre tapilla tulppaus. Kurahaara kasaan uusilla tiivisteillä . Nyt valuu jäähdytysnestettä coolerille. Imusarjan kiristin 18nm. Pitääkö laitaa kireemmälle. Edessä liitos holkki ei mielestäni vuoda. Onko vinkkejä.
Näpit Jäätyy
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 11.10.2025 16:40

Re: Om 642 oil coolerin vaihto

Viesti Kirjoittaja Näpit Jäätyy »

Vaikea näkemättä sanoa. Mutta noin kymmenkunta noita tehneenä, melkein löisin vähän vetoa että se holkki/ sen o- renkaat

vuotaa. On meinaan pari mennyt tuon paikan osalta uusiksi vaikka ko. holkki on ihan tiedossa jo remonttia tehdessä. :oops:

-Saku
jamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ke 17.03.2004 21:58
Paikkakunta: keski-suomi

Re: Om 642 oil coolerin vaihto

Viesti Kirjoittaja jamo »

Holkki monesti jää vuotaa. Itse ostin sen alkuperäisen ja asensin O rengas rasvan kanssa paikoilleen.
Tais maksaa joitain 13e
En tohtinut ottaa riskiä kun lukenut juttuja et sen kanssa ollut ongelmia
rkhvrnen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 28.03.2022 23:18

Re: Om 642 oil coolerin vaihto

Viesti Kirjoittaja rkhvrnen »

EGR-lämmönvaihtimen etupäässä oleva O-rengas rikkoutuu helposti, eli se joka tiivistää jäähdyttimen imusarjaan. Varsinkin jos yrittää ährätä sitä paikoilleen imusarjan ollessa jo paikoillaan. Oikea tapa on kasata paketti irtonaisena ja pudottaa kokonaisuutena paikoilleen.

Nimimerkillä kokemusta on :lol:
Mercedes-Benz E320 CDI 2003 (211.026)
Mercedes-Benz E350 CDI 2010 (212.025)
kipparin
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 02.06.2021 20:55

Re: Om 642 oil coolerin vaihto

Viesti Kirjoittaja kipparin »

Holkki vuotaa . Laitoin holkin väärin . Eka toisen imusarjan ja sitten toisen . Täytyy pistää pakettiin imusarjat nipareilla pöydällä ja paljon rasvaa. Pari tuntia saa taas maata kurahaaran päällä ,ei kauheen ihkua. Täytyykö noi turbon turvbon tiivisteet ja imusarjan laitaa uusiksi taas? Mites noi kuparipultit kestää toisen kirityksen?
jamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ke 17.03.2004 21:58
Paikkakunta: keski-suomi

Re: Om 642 oil coolerin vaihto

Viesti Kirjoittaja jamo »

Kestää jos ei ole kiritty liian tiukkaan. Taitaa olla teräspultit pinnoitettu vain. Laitoin vanhat pultit kun tiivistesarjan mukana tuli liian lyhyet pultit
kipparin
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 02.06.2021 20:55

Re: Om 642 oil coolerin vaihto

Viesti Kirjoittaja kipparin »

No niin harjoitukset jatkuu! Holkki vihdoin ei vuoda ,mutta egr pipe se ohut putki mikä kiinnittyy imusarjan vesilinjaan. Kasasin imusarjat ja painetesti. Fottofack! taas suhisee. Tiivisteen olin laittanut ekana pohjalle joka asentaessa mennyt poikki. Ilmeisesti se pannaan ekana pillin päähän ja paljon rasvaa. Aamusta taas KL tiivisteitä.
Vastaa Viestiin