iCar Pro 2S palikka ja Car Scanner ELM OBD2 Pro sovellus

Miten muutetaan auton asetuksia? Ohjelmallisesti lisättävät ja koodattavat lisävarusteet, tee-se-itse -ohjelmistopäivitysten ohjeet ym.
(Vikakoodien tulkitseminen, Star-ongelmat, Kiinan näytöt ym. ei alkuperäiset lisävarusteet eivät kuulu tänne.)
Vastaa Viestiin
Ramstad
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

iCar Pro 2S palikka ja Car Scanner ELM OBD2 Pro sovellus

Viesti Kirjoittaja Ramstad »

Morjens,

etsin jonkin aikaa edullista, mutta riittävän hyvää vikakoodinlukijapalikkaa ja sen kanssa yhteensopivaa Android-sovellusta, mutta en äkkiseltään löytänyt varmaa tietoa mikä kombinaatio olisi hyvä.

Ostin sitten jonkinlaisen selvityksen jäljiltä palikaksi vGate iCar Pro 2S -mallin (35 € eBaystä tilattuna) ja Androidille latasin sovelluksen Car Scanner ELM OBD2 (Car Scanner LLC) ja päivitin sen heti Pro-versioksi mainosten poistamiseksi (6 € ikuinen lisenssi). Yhteystavaksi valitsin Bluetoothin (ei LE vaan tavallinen).

Yhdistelmä tuntuu varsin toimivalta ja vikakoodit sai luettua ja nollattua sekä GLC vuosimallista 2016 että C-sarjalaisesta vuosimalli 2018, molemmat 250d. Molemmissa oli "yllättäen" P229E NOx-anturin malfunction, jonka olen käynyt aiemmin paikallisella korjaamolla nollaamassa Starilla. Takimmainen NOx-anturi on vaihdettu pari kertaa, mutta tuo vikakoodi syttyy varsinkin talvella noin kuukauden välein.

Kumpikaan edellä mainituista (palikka tai sovellus) ei käsittääkseni mitenkään erityisesti osaa Mercedeksen omia toimintoja säädellä, mutta minulle oli tuo vikakoodien luku ja nollaus pääasia. Siinä tuo kombinaatio toimii siis ainakin minun kokemukseni mukaan mallikkaasti. Toki sovelluksella saa näkyviin reaaliaikaista tietoa paljonkin, mutta varsinaisiin ominaisuuskoodauksiin noilla tuskin pääsee.

Ja vielä vinkkinä, tuosta kännykkäsovelluksesta löytyy "Jaa"-toiminto, jolla vikakoodit voi suoraan lähettää tekoälylle, ChatGPT, CoPilot, Anthropic jne., jotka osaavat todella hyvin muuttaa nuo koodit selkokielelle.
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Vastaa Viestiin