5-vaihteinen laatikko w123 240D:een

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Papanmies
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 28.01.2005 09:51
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

5-vaihteinen laatikko w123 240D:een

Viesti Kirjoittaja Papanmies »

Terve.

Minkäslaisilla toimenpiteillä tuosta operaatiosta selviää, jos asentaa esim. w123:n 5-lovista? Jos ei vaadi suurempia ponnisteluita, niin laatikon metsästys aloitetaan ja pistetään ilmoitus "Ostetaan" -palstalle.

T: PM
Mercedes Benz 240D -79. Geil!!
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Re: 5-vaihteinen laatikko w123 240D:een

Viesti Kirjoittaja sooppa »

käsittääkseni vaatii kytkinlevyn joka riippuu vuosimallista,oliko ny -80 ja vanhemmissa harva boori kytkinakselissa ja uudemmissa tiheäboori.keppisysteemit on eri 5-vaihteisessa,samoin etummainen kardaani on lyhempi.laatikon takaosan kiinnityspalkkikin taitaa olla erilainen.ja perävälityshän myös vaikuttaa auton kulkuun.laatikot aika harvinaisia ja hinnoissa. 8)
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

5v

Viesti Kirjoittaja esko »

123 5v vois vielä olla...

kuullaan
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: 5-vaihteinen laatikko w123 240D:een

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Papanmies kirjoitti:Terve.

Minkäslaisilla toimenpiteillä tuosta operaatiosta selviää, jos asentaa esim. w123:n 5-lovista? Jos ei vaadi suurempia ponnisteluita, niin laatikon metsästys aloitetaan ja pistetään ilmoitus "Ostetaan" -palstalle.

T: PM
Varmista että 5-vaihteisessa laatikossa startti on oikealla puolella, koska dieselissä ja bensassa startit ovat eri puolilla. (dieselissä startti on siis oikealla puolella kulkusuuntaan nähden) Vaihdelaatikon takakiinnike tulee hieman taaemmaksi ja se on hieman erilainen, mutta ainakaan pystärissä ei ongelmia tullut, koska pohjakiinnikkeet pääsevät liukumaan taaksepäin urissaan. Lisäksi tarvitset lyhyemmän kardaanin etupätkän sekä tietysti 5-vaihteisen vaihdekepin vivustoineen. Getragin 717.400 -loota tuohon ainakin kävisi.

Jonkinlaisella remonttikokemuksella ja hyvillä työkaluilla sekä asennustiloilla varustettuna tuo ei ole vaativa homma.

Ja tosiaan voi olla kiven alla nuo dieselin laatikot, enimmäkseen tarjolla olevat ovat bensakoneisten 5-vaihteisia.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Vastaa Viestiin