2.3-16...ruokaongelmainen villivarsa...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

2.3-16...ruokaongelmainen villivarsa...

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Tuota M.R.:n epätoivoa tuos lueskelin niin ajattelin ny kans lyödä aihetta tänne...kuitenki e.m. tahtoisin viel vähä tarkennuksia...elikkäs toi mikrokytkin= katkaisee bensansyötön moottorijarrutukses?? Se ilmamäärämittarin ja koneen välis=...asentopotentiometri....? Sit määräjakajan persauksis se musta mötikkä on se EHA, eikun ohjauspaineensäädin tjsp...
No joo...voisko noista jokin olla mahdollinen syyllinen siihen, että matka-ajos kone käy välil h****tin rikkaal, kiihdytykses paineet tippuu tai jotai ja seos vetää laihalle, tasakaasul ajo nykivää ja ku vähä koskee kaasuun nykiminen loppuu ku auto alkaa vetään...kulutus tuos alkaa nyt oleen aika hulluis lukemis...260km takan ja 1/4tankkia jäljel...vai onko nää oireita kuluneesta määräjakajasta...??? ajattelin kans koittaa tuota ohjauspaineen nostoa(kaveri, jolla oli RST fordi poltti parit männät, nosti ohj. paineet niin onkelma loppui) Tuo "kalibrointihan vaikuttaa koko kierrosalueelle, joten tyhjäkäyntiseokset täytyy kuitenkin käydä vielä säätämäs...Siinä on ny paljo sekavaa tekstiä mutta viisaat tutkikaa ja kysykää niin tarkennan kans näitä vaivoja. Ton seosmittarin kans pystyy hyvin analysoimaan tuota ruuan saantia...ne jotka tietää FMI1.2 mitttarin, kysymys: onko tyypillistä, että tasakaasul ajaes kaikki vihreet valot palaa ja niiden päälle viel yks punainen...??? 8) 8) 8) ...on aika rikkaal eikö?? Tai kun jarrutan moottoril seokset nousee silloinki tosi rikkaal alueelle...??? Puin asiaa lisää, ku vain kerrotte mihin haluatte tarkennusta. Kiitos taas kerran etukäteen 8) :lol:
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

...niin ja tuli viel mielee...mikä on se plugi siin ECUn etupuolel mis on...7 asentoa...vai onko se just toi mikä säätää käymään rikkaammal kylmänä vai mitä se virallisesti säätää???
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

seosmittari menee rikkaalle(pitäis mennä tappiin asti) jos kone pyörii liian laihalla, jännä juttu, näin se vaan on.
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

????????????? TÄH??? Tarkénnahan vähän tuota... :shock:
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

jos mylly pyörii helvetin laihalla niin seosmittari näyttää liian rikasta, laajakaista lambdamittari taas näyttää oikein.
tehtiin aikoinaan iso homma että saatiin pemun turbo mylly toimimaan kun luultiin että menee rikkaalle :oops:
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Että sillee... :roll: Voehan pers****s... Noo jotain valoa löytyi taas tänään...laitoin sen plugin mikä ECUn edes on asentoon 2 --> Nyt seokset on tasakaasul kuosis ja moottorijarrus mittari pimenee kokonaan... :lol: Eiköhän noi oo jo jotai hyviä merkkejä... muutenki nykiminen väheni mut yks mikä jäi on et laihaks vetää kiihdyttäes ja nykii edelleen...kylläkin paljon heikommin...
Tuos on mulla Boschin kylmä lambda kii...tai vaikuttaneeko toi ny sit taas asiaan millää tapaa...
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Mites noi seokset tämmösessä autossa ku mulla on... Eli ei kattia -> ei lambdaa...
Millä ne pystys mittaa/säätää?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
juhnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 10:18

Viesti Kirjoittaja juhnu »

taidat tarkoittaa plukilla säädintä joka säätää ennakkoa sytytykselle, säätöväli tais olla 1-7. yhden pykälän säätö vaikutus 2 astetta. nonm. oloissa ja tuon koneen bensalle asetus pitäisi olla 1, matala oktaaniselle isompi.......jakajastahan ET tuota ennakkoa voi säätää......
Vastaa Viestiin