MB-lehtijutuista ja muustakin..
MB-lehtijutuista ja muustakin..
Enpä ollut uskoa silmiäni kun löysin 1978 vuoden Tuulilasi-lehden missä esiteltiin 9 muun auton joukossa uusi ”Pikku-Mersu”(eli sittemmin 190 malli).Jutussa ”tiedettiin” kertoa että kuluvana vuonna esitellään kauan puhuttu ja odotettu pienempi Mersu joka on kaiketi tarkoitettu lähinnä Bemarin haastajaksi.Tiedettiinpä vielä että se tulee olemaan 1.7 litraisella moottorilla varustettu,heppojakin ruhtinaalliset 75!Vai katsoinkohan väärin,olikohan kyse kilowateista?
Taiteilija oli piirtänyt autosta kuvan, jonka nokka oli ihan mersua,mutta muu kori ajalleen tyypillinen laatikko..kuin mikä tahansa Toyota.
En tiedä oliko kyseessä aprillipila?Ehkä joku omistaa tuon lehden 3/78 ja kertoo meille?
Mutta se mikä löi ällikältä oli,että pikku-Mersusta puhuttiin ja sitä odoteltiin jo noin aikaisin.Toki tiesin että 80-luvun alussa siitä puhuttiin kovastikin ja 1982 vuoden lopussahan se sitten esiteltiin..mutta jo –78 alussa,huh.
Jos muitakin vanhoista lehtijutuista kiinnostuneita Tampereen seudulta löytyy niin vinkkaanpa että Nekalan kirpputorilla(Löytöliiterin lähimaastossa) on hirveä määrä 1960/1970-luvun autolehtiä(TL,TM)ja vieläpä sopivaan hintaan.Ovelta katsoen vasemmalta seinältä löytyy loossi.Itselleni löysin parit w123 kestotestit 80-luvun alusta.
Aikalailla on noita lehtijuttuja kerääntynyt mappiin mutta pari tosi kiinnostavaa puuttuu,eli 190:sen esittely (TM 2/83)ja koeajo(TM 6/83).Noita lehtiä ei vain ole mistään löytynyt.Joten jos joku olisi niin reipas että voisi ne toimittaa jossain muodossa saatavilleni niin olisipa hieno juttu!YV:nä voisi vaikka ottaa yhteyttä…
Jos itselläni sattuisi olemaan jotain jotakuta kiinnostavaa niin siitäkin voidaan sopia.Jos mielenkiintoa herää niin voin pistää listaa omistamistani jutuista.Noitahan voisi skannata ja lähettää vaikka kuvatiedostoina sähköpostilla.
Sattuipa joku päivä sitten sellainen erikoinen tapaus,että jäähdyttimen ylävesiletkun kiristin hajosi.Siinä sitten irtosi koko letku termostaattikotelosta ja vedet tietty veke.Lämmötkin oli jo ihan tapissa ennen kuin huomasin mitään.
No eipä hätää,vieressä liikekeskus.Sieltähän uuden letkunkiristimen saa,Kodin Ykkösestä tai Citymarketista.
Mutta p..kanmarjat!Ei kummastakaan löytynyt ensimmäistäkään,mitä pidän suorastaan käsittämättömänä.
Onneksi kaveri liikuskeli lähimaastossa ja toimitti osan,että pästiin kotiin.Silti vieläkin kylmää kun ajattelen että jos moinen olisi sattunut jossain jumalan-selän-takana kovalla pakkasella.Siinähän olisi kuollut jo pelkkään ketutukseen kun ”pelastukseen”ei olisi vaadittu kuin tavallinen letkunkiristin.
Joten kaikilla meillä lienee syytä miettiä päissämme(!) mitä tuikitarpeellista kannattaa autossa kuljettaa mukana niiden perustyökalujen lisäksi.
Kuinka ollakaan kotimatkalla perästä kuului välillä kolkotusta,mikä osoittautui pakoputkesta johtuvaksi.
Uuden takapöntön ostin Motonetista ja uskokaa tai älkää,vanha putki lähti irti minimaalisella koputtelulla!Aika riemukas ja epäuskoinen tunne!Onneksi on tuollaiset rautapukit pihassa että tämänkin homman sai tehtyä itse,ja noin uskomattoman helposti.Kaverini tunasi viime kesänä puoli päivää Opelinsa kanssa,joten en odottanut pääseväni yhtään helpommalla…enpä olisi kauaa kyllä viitsinyt yrittääkään.
En malta vielä olla mainitsematta että Bilteman putkissakaan ei välttämättä liene huomauttamista.Ainakin edelliseen autoon ostamani takapönttö oli ihan ehta vielä sinä päivänä kun auton myin,6 vuoden ajon jälkeen.
Taiteilija oli piirtänyt autosta kuvan, jonka nokka oli ihan mersua,mutta muu kori ajalleen tyypillinen laatikko..kuin mikä tahansa Toyota.
En tiedä oliko kyseessä aprillipila?Ehkä joku omistaa tuon lehden 3/78 ja kertoo meille?
Mutta se mikä löi ällikältä oli,että pikku-Mersusta puhuttiin ja sitä odoteltiin jo noin aikaisin.Toki tiesin että 80-luvun alussa siitä puhuttiin kovastikin ja 1982 vuoden lopussahan se sitten esiteltiin..mutta jo –78 alussa,huh.
Jos muitakin vanhoista lehtijutuista kiinnostuneita Tampereen seudulta löytyy niin vinkkaanpa että Nekalan kirpputorilla(Löytöliiterin lähimaastossa) on hirveä määrä 1960/1970-luvun autolehtiä(TL,TM)ja vieläpä sopivaan hintaan.Ovelta katsoen vasemmalta seinältä löytyy loossi.Itselleni löysin parit w123 kestotestit 80-luvun alusta.
Aikalailla on noita lehtijuttuja kerääntynyt mappiin mutta pari tosi kiinnostavaa puuttuu,eli 190:sen esittely (TM 2/83)ja koeajo(TM 6/83).Noita lehtiä ei vain ole mistään löytynyt.Joten jos joku olisi niin reipas että voisi ne toimittaa jossain muodossa saatavilleni niin olisipa hieno juttu!YV:nä voisi vaikka ottaa yhteyttä…
Jos itselläni sattuisi olemaan jotain jotakuta kiinnostavaa niin siitäkin voidaan sopia.Jos mielenkiintoa herää niin voin pistää listaa omistamistani jutuista.Noitahan voisi skannata ja lähettää vaikka kuvatiedostoina sähköpostilla.
Sattuipa joku päivä sitten sellainen erikoinen tapaus,että jäähdyttimen ylävesiletkun kiristin hajosi.Siinä sitten irtosi koko letku termostaattikotelosta ja vedet tietty veke.Lämmötkin oli jo ihan tapissa ennen kuin huomasin mitään.
No eipä hätää,vieressä liikekeskus.Sieltähän uuden letkunkiristimen saa,Kodin Ykkösestä tai Citymarketista.
Mutta p..kanmarjat!Ei kummastakaan löytynyt ensimmäistäkään,mitä pidän suorastaan käsittämättömänä.
Onneksi kaveri liikuskeli lähimaastossa ja toimitti osan,että pästiin kotiin.Silti vieläkin kylmää kun ajattelen että jos moinen olisi sattunut jossain jumalan-selän-takana kovalla pakkasella.Siinähän olisi kuollut jo pelkkään ketutukseen kun ”pelastukseen”ei olisi vaadittu kuin tavallinen letkunkiristin.
Joten kaikilla meillä lienee syytä miettiä päissämme(!) mitä tuikitarpeellista kannattaa autossa kuljettaa mukana niiden perustyökalujen lisäksi.
Kuinka ollakaan kotimatkalla perästä kuului välillä kolkotusta,mikä osoittautui pakoputkesta johtuvaksi.
Uuden takapöntön ostin Motonetista ja uskokaa tai älkää,vanha putki lähti irti minimaalisella koputtelulla!Aika riemukas ja epäuskoinen tunne!Onneksi on tuollaiset rautapukit pihassa että tämänkin homman sai tehtyä itse,ja noin uskomattoman helposti.Kaverini tunasi viime kesänä puoli päivää Opelinsa kanssa,joten en odottanut pääseväni yhtään helpommalla…enpä olisi kauaa kyllä viitsinyt yrittääkään.
En malta vielä olla mainitsematta että Bilteman putkissakaan ei välttämättä liene huomauttamista.Ainakin edelliseen autoon ostamani takapönttö oli ihan ehta vielä sinä päivänä kun auton myin,6 vuoden ajon jälkeen.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Minulta löytyy tuo TM 2/83, jossa 190 E:n koeajo. Siinä ihmeteltiin muistaakseni etenkin takapyörien pitoa joissakin olosuhteissa. Voin joku päivä ottaa lehden mukaan töihin ja skannata sen jutun.
P.S. Ko. numerossa on myös autohinnasto. Tuolloin Suomen kalleimman uuden auton tittelin vei 500 SEC, hinta 523 000 mk. Halvin oli Wartburg 353 Sedan, taisi olla vajaa 25 000 mk.
P.S. Ko. numerossa on myös autohinnasto. Tuolloin Suomen kalleimman uuden auton tittelin vei 500 SEC, hinta 523 000 mk. Halvin oli Wartburg 353 Sedan, taisi olla vajaa 25 000 mk.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Michael M.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
- Paikkakunta: Espoo
Ku ois vieläki samat hinnat autoista nii sitähä tuntis olonsa porvariksiTimo L. kirjoitti:P.S. Ko. numerossa on myös autohinnasto. Tuolloin Suomen kalleimman uuden auton tittelin vei 500 SEC, hinta 523 000 mk. Halvin oli Wartburg 353 Sedan, taisi olla vajaa 25 000 mk.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ei oo nimittäin pahan hintainen toi secci
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Juups, ihan ilmoittelen, että kaikki W126:sta koskevat skannau8kset kannattaa heittää mailiin. On mukavia lukea. Varsinkin joku jos voisi skannata joskus sen 560SEL Vs BMW 750 testin.
heippasulle@luukku.com
heippasulle@luukku.com
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Se juttu löytyy minultakin. Niitä voisi minusta laittaa tänne foormille. Ei ole oikein tehokasta, että kaikki jutut on hakusessa. Jos ne olisi yleisessä levityksessä, niin kaikki voisivat imuroida kiinnostavia juttuja.
Tuossa on pari kiinnostavaa mersujuttua, jotka ole ottanut talteen:
En scannaile noita, jos en ole erityisen hyvällä tuulella, minulla ei ole scanneria kotona. Tosin hyvästä syystä se voi onnistuakin.
( nuo numerot perässä luetaan esim. ensimmäinen nro. 11/86 s. 66)
MB juttu numero sivu
180D 11 86 66
240D 3,0 18 75 68
200D 14 79 50
240D vertailu (oldsmobile diesel, granda diesel) 4 78 86
300TD 16 78 32
w123 kestotesti 60 tkm 4 82 ja 16 80 s115
w124 esittely 20 84 42
w124 7 89
w124 tyypit 16 87 136
w124 200D koeajo 7 85 38
300E 4-matic nelivetovertailu 4 87 34
w124 kiillotettu tähti 16 89 34
Mersun vanha ja uusi 3 89 31
190e 14 86 71
190 vertailussa 15 89 56
190 STT-turbo 8 86 68
190e 6 83 66
190d 19 83 146
450 SEL 6,9 10 75 92
S-luokka w126 19 79 74
380SE koeajo 8 80 ja 3 81 42 ja 68
SL.mallisto 9 84 68
300SL 6 89 53
Yhden tähden auto w100 6 89 44
Uusittu S-sarja 15 79 74
420SE vertailussa vastaan Jaguar ja BMW 735i 1 87 58
560SEL VS. BMW 750IL 11 88 72
Maasturit 4 79 74
300GD, Range, Toyota HJ60, Jeep 13 81 56
AMG esittely 13 85 100
OM617.??? esittely 17 87 55
E230, BMW 523i vertailussa( volvo…) 1 96 18
Tuossa on pari kiinnostavaa mersujuttua, jotka ole ottanut talteen:
En scannaile noita, jos en ole erityisen hyvällä tuulella, minulla ei ole scanneria kotona. Tosin hyvästä syystä se voi onnistuakin.
( nuo numerot perässä luetaan esim. ensimmäinen nro. 11/86 s. 66)
MB juttu numero sivu
180D 11 86 66
240D 3,0 18 75 68
200D 14 79 50
240D vertailu (oldsmobile diesel, granda diesel) 4 78 86
300TD 16 78 32
w123 kestotesti 60 tkm 4 82 ja 16 80 s115
w124 esittely 20 84 42
w124 7 89
w124 tyypit 16 87 136
w124 200D koeajo 7 85 38
300E 4-matic nelivetovertailu 4 87 34
w124 kiillotettu tähti 16 89 34
Mersun vanha ja uusi 3 89 31
190e 14 86 71
190 vertailussa 15 89 56
190 STT-turbo 8 86 68
190e 6 83 66
190d 19 83 146
450 SEL 6,9 10 75 92
S-luokka w126 19 79 74
380SE koeajo 8 80 ja 3 81 42 ja 68
SL.mallisto 9 84 68
300SL 6 89 53
Yhden tähden auto w100 6 89 44
Uusittu S-sarja 15 79 74
420SE vertailussa vastaan Jaguar ja BMW 735i 1 87 58
560SEL VS. BMW 750IL 11 88 72
Maasturit 4 79 74
300GD, Range, Toyota HJ60, Jeep 13 81 56
AMG esittely 13 85 100
OM617.??? esittely 17 87 55
E230, BMW 523i vertailussa( volvo…) 1 96 18
Täällä tunnutaan arvostavan TM:ää kovasti. Itselläni noita löytyy runsaasti puuliiterin vierestä, puuceen pohjalta - käytettynä.
Noin karrikoiden sanottuna. Etenkin kyseisen lehden hifitestit ovat täyttä jätettä. Usein näyttäisi myös siltä että arvosteluissa on joko maksettua tai muuten vain kotiinpäin vetämistä - ja reilusti.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Noin karrikoiden sanottuna. Etenkin kyseisen lehden hifitestit ovat täyttä jätettä. Usein näyttäisi myös siltä että arvosteluissa on joko maksettua tai muuten vain kotiinpäin vetämistä - ja reilusti.
jutut
Suurkiitos Timolle L:lle jos suinkin saisit sen TM 6/83 jutun joskus matkaan osoitteeseen ari.j@luukku.com
Erelle koitan saada jotain S-juttua lähtemään.
Tällaiset multa löytyy:
W123
TM 3/76 Ensiesittely
TM 6/77 230/280 Coupet
TM 16/78 300TD
TM 14/79 200 Koeajo
TM 15/79 Uusi S-sarja
TM 2/80 Talviautotesti(mukana 240D)
TM 16/80 220D Käyttötesti
TM 20/80 Dieselauto-vertailu (240D)
TM 4/82 220D Käyttötesti
TM 6/82 Huoltokoe (eri Mersuja)
TL 6/81 200D kestotesti 1
TL 1/82 200D kestotesti 2
TL 11/85 Käytetty auto 200/240D
TL 5/97 10tkm kiertotähdellä
W201
TM 20/82 190 Esittely
TM 9/83 Talvitesti (mukana 190)
TM 20/83 190D esittely
TM 16/88 190 uudistukset
TL 1/83 190 Esittely
W124
TM 20/84 124 Esittely
TM 2/85 200D Esittely
TM 7/85 200D Koeajo
TM 13/85 w124 AMG
TM ??/86 w124 Farmari
TM 16/89 124 uudistukset
TL 4/00 250D Käytetty Saksasta
TL 1/93 220E A Koeajo
S,C ja E-mallit
TM 15/79 Uusi S-sarja
TM 8/84 500SEL AMG
TM 17/85 Uusi S-sarja
TL 11/85 Uusi S-sarja
TM 6/89 300SL
TM 6/91 Uusi S-sarja
TL 9/93 C-sarja Esittely
TL 9/95 E 230 A Testi
TL 5/97 E 280 & E 320
TL ?/00 C200
TL 3/02 E-malli Koeajo
TM 8/02 E220 Koeajo
TM 6/02 E-sarja
TL 7/02 220 CDI A Testi
+jotain muuta pientä ja
netistä haettua.
Erelle koitan saada jotain S-juttua lähtemään.
Tällaiset multa löytyy:
W123
TM 3/76 Ensiesittely
TM 6/77 230/280 Coupet
TM 16/78 300TD
TM 14/79 200 Koeajo
TM 15/79 Uusi S-sarja
TM 2/80 Talviautotesti(mukana 240D)
TM 16/80 220D Käyttötesti
TM 20/80 Dieselauto-vertailu (240D)
TM 4/82 220D Käyttötesti
TM 6/82 Huoltokoe (eri Mersuja)
TL 6/81 200D kestotesti 1
TL 1/82 200D kestotesti 2
TL 11/85 Käytetty auto 200/240D
TL 5/97 10tkm kiertotähdellä
W201
TM 20/82 190 Esittely
TM 9/83 Talvitesti (mukana 190)
TM 20/83 190D esittely
TM 16/88 190 uudistukset
TL 1/83 190 Esittely
W124
TM 20/84 124 Esittely
TM 2/85 200D Esittely
TM 7/85 200D Koeajo
TM 13/85 w124 AMG
TM ??/86 w124 Farmari
TM 16/89 124 uudistukset
TL 4/00 250D Käytetty Saksasta
TL 1/93 220E A Koeajo
S,C ja E-mallit
TM 15/79 Uusi S-sarja
TM 8/84 500SEL AMG
TM 17/85 Uusi S-sarja
TL 11/85 Uusi S-sarja
TM 6/89 300SL
TM 6/91 Uusi S-sarja
TL 9/93 C-sarja Esittely
TL 9/95 E 230 A Testi
TL 5/97 E 280 & E 320
TL ?/00 C200
TL 3/02 E-malli Koeajo
TM 8/02 E220 Koeajo
TM 6/02 E-sarja
TL 7/02 220 CDI A Testi
+jotain muuta pientä ja
netistä haettua.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
"tällaista pitokykyä en ole ennen tavannut kuin erikoisleveillä renkailla varustetuissa urheiluautoissa", toteaa teksti. Jutun otsikkona lienee "Paras ajaa?"Timo L. kirjoitti:Minulta löytyy tuo TM 2/83, jossa 190 E:n koeajo. Siinä ihmeteltiin muistaakseni etenkin takapyörien pitoa joissakin olosuhteissa. Voin joku päivä ottaa lehden mukaan töihin ja skannata sen jutun.
.
Sama juttu on meilläkin, mutta sehän ei ole vielä edes koeajo vaan ennakkotyypit. Tyypillinen 6-sivuinen TM-koeajo kiitämme ja moitimme-osastoineen on sekin kyllä 190:sta tehty.
Lisättäköön tuohon Arin listaan vielä Tuulilasin muistaakseni -80 julkaistu dieselien pakkastesti, jossa mukana W123 200D. Aiheina dieselien pakkaskäynnistys ja lämmityslaitteet. Voiton starttisarjassa vei kyllä Pösön 505 ja lämppärisarjassa kai Audi. Voin yrittää etsiä ja jopa skannata testin jossain välissä...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kävinpä tuon ensimmäisen viestin innoittama tutkimassa mainitulla kirpputorilla niitä 60-70 luvun autolehtiä. Olihan sillä todella runsaasti lehtiä kyseisltä ajoilta, olin vaan niin häkeltynyt siitä romusta ja romujen hinnoista mitä siellä oli yleisesti ottaen myynnissä että ei sitten tarttunut lehtiäkään mukaan. Mulla olis parempaa tavaraa kaapit pullollaan ja voisin jopa maksaa siitä että joku ne sieltä pois korjaisi, huh huh.
Tarviipa varmaan mennä myöhemmin uudestaan penkomaan sitä lehtikasaa, jos pystyisi vaikka ostamaankin jo jotain....
Tarviipa varmaan mennä myöhemmin uudestaan penkomaan sitä lehtikasaa, jos pystyisi vaikka ostamaankin jo jotain....
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
jutut
Jep.Kyllä useilla kirppareilla on paljolti kaatopaikkatavaraa joista vielä pyydetäänkin jotain,mutta toisinaan tekee myös tosi löytöjä.Ylipäätään tuo ylihinnoittelu vaivaa perinteisiä kirpputoreja,ei ihmisillä oikein ole suhteellisuudentajua...ja merkkaisivat edes tavaran kylkeen toimiiko vai ei,helpottaisi jo huomattavasti kaupantekoa.
Se TM 6/83 olisi kait koeajojuttu,joten senkin kun jostain sais...
Odottelen tässä tilaamaani laajakaistayhteyttä(+ isompaa postilaatikkoa),joten nuo lupaamani S-jutut voi viipyä hetken aikaa,mutta skannattu on valmiiksi! Kokoa ei tullut kuin 4megaa mutta tolla Jippii Webmailillä ym. ei tahdo onnistua edes 1megan lähettäminen.
Ostetaan:Termostaattikotelo(kansi) w201 tai w124(mikäli samanlainen kuin edellä mainitussa.Vain Tampereen alueella!!
Tai jos joku tietää purkamon näillä kulmilla missä 201/124 niin infoa, please.
Se TM 6/83 olisi kait koeajojuttu,joten senkin kun jostain sais...
Odottelen tässä tilaamaani laajakaistayhteyttä(+ isompaa postilaatikkoa),joten nuo lupaamani S-jutut voi viipyä hetken aikaa,mutta skannattu on valmiiksi! Kokoa ei tullut kuin 4megaa mutta tolla Jippii Webmailillä ym. ei tahdo onnistua edes 1megan lähettäminen.
Ostetaan:Termostaattikotelo(kansi) w201 tai w124(mikäli samanlainen kuin edellä mainitussa.Vain Tampereen alueella!!
Tai jos joku tietää purkamon näillä kulmilla missä 201/124 niin infoa, please.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: jutut
Taitaa tuo termostaattikotelo riippua enemmän koneesta kuin korimallista. Dieselin kotelot taitaa saada motonetistä tai KL-varaosista ihan hyllystä, bensa koneesta ei ole tietoa. On kuitenkin sen verran kohtuuhintainen osa että en epäröisi kääntyä edes vehon puoleen. Viialasta Venetmeältä varmaan löytyy purkuosa, mutta onkohan se enää järkevää hakea parinkympin osa 50 kilometrin päästä?Ari kirjoitti:
Ostetaan:Termostaattikotelo(kansi) w201 tai w124(mikäli samanlainen kuin edellä mainitussa.Vain Tampereen alueella!!
Tai jos joku tietää purkamon näillä kulmilla missä 201/124 niin infoa, please.
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
Tuolla on jonkinasteinen juttu ilmeisesti samasta asiasta. Tosin saksaksi
http://www.k-t-b.de/1978a.htm
http://www.k-t-b.de/1978a.htm
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)
MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
Nimeenomaan! Itse en ole koskaan välittänyt ko lehdestä.e320 kirjoitti:Täällä tunnutaan arvostavan TM:ää kovasti. Itselläni noita löytyy runsaasti puuliiterin vierestä, puuceen pohjalta - käytettynä.![]()
Noin karrikoiden sanottuna. Etenkin kyseisen lehden hifitestit ovat täyttä jätettä. Usein näyttäisi myös siltä että arvosteluissa on joko maksettua tai muuten vain kotiinpäin vetämistä - ja reilusti.
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Jotenki tuntuu, että TM:ssä vain hehkutetaan opeleita, fordeja, topotia ym riisikippoja.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
TM-->TL-->GTi. Teinilehtiä näyt arvostavanmeze1 kirjoitti:Nimeenomaan! Itse en ole koskaan välittänyt ko lehdestä.e320 kirjoitti:Täällä tunnutaan arvostavan TM:ää kovasti. Itselläni noita löytyy runsaasti puuliiterin vierestä, puuceen pohjalta - käytettynä.![]()
Noin karrikoiden sanottuna. Etenkin kyseisen lehden hifitestit ovat täyttä jätettä. Usein näyttäisi myös siltä että arvosteluissa on joko maksettua tai muuten vain kotiinpäin vetämistä - ja reilusti.Tilasin tuulilasin, joka tuntu paljon järkevämmältä. Nyttemmin se on vaihtunut gti:hin (no onko tuokaan niin järkevä, mutta...
)
Jotenki tuntuu, että TM:ssä vain hehkutetaan opeleita, fordeja, topotia ym riisikippoja.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
124.023
Pitäisikös kaikkien sitten lukea Käytännön maamiestä ja Erä lehteä....ne taitavat olla ainoat mitä ei luokitella teinilehdiksi vai!?Hemingway kirjoitti:TM-->TL-->GTi. Teinilehtiä näyt arvostavanmeze1 kirjoitti:Nimeenomaan! Itse en ole koskaan välittänyt ko lehdestä.e320 kirjoitti:Täällä tunnutaan arvostavan TM:ää kovasti. Itselläni noita löytyy runsaasti puuliiterin vierestä, puuceen pohjalta - käytettynä.![]()
Noin karrikoiden sanottuna. Etenkin kyseisen lehden hifitestit ovat täyttä jätettä. Usein näyttäisi myös siltä että arvosteluissa on joko maksettua tai muuten vain kotiinpäin vetämistä - ja reilusti.Tilasin tuulilasin, joka tuntu paljon järkevämmältä. Nyttemmin se on vaihtunut gti:hin (no onko tuokaan niin järkevä, mutta...
)
Jotenki tuntuu, että TM:ssä vain hehkutetaan opeleita, fordeja, topotia ym riisikippoja.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Petehri kirjoitti:Pitäisikös kaikkien sitten lukea Käytännön maamiestä ja Erä lehteä....ne taitavat olla ainoat mitä ei luokitella teinilehdiksi vai!?Hemingway kirjoitti:TM-->TL-->GTi. Teinilehtiä näyt arvostavanmeze1 kirjoitti:Nimeenomaan! Itse en ole koskaan välittänyt ko lehdestä.e320 kirjoitti:Täällä tunnutaan arvostavan TM:ää kovasti. Itselläni noita löytyy runsaasti puuliiterin vierestä, puuceen pohjalta - käytettynä.![]()
Noin karrikoiden sanottuna. Etenkin kyseisen lehden hifitestit ovat täyttä jätettä. Usein näyttäisi myös siltä että arvosteluissa on joko maksettua tai muuten vain kotiinpäin vetämistä - ja reilusti.Tilasin tuulilasin, joka tuntu paljon järkevämmältä. Nyttemmin se on vaihtunut gti:hin (no onko tuokaan niin järkevä, mutta...
)
Jotenki tuntuu, että TM:ssä vain hehkutetaan opeleita, fordeja, topotia ym riisikippoja.
TM ei ole teinilehti, eikä tuulilasikaan kuin hieman, GTi sensijaan on jo roimasti. Nuo nuolet --> osoitti vaan että menty on kohti teinilehteä kokoajan.
124.023