W124 200b - koneen kumiosista ja katsastumiehen hylkäyksestä
W124 200b - koneen kumiosista ja katsastumiehen hylkäyksestä
Moi
Aloitetaampa vaikka tuosta katsastuksesta. Elikkäs auto oli viikko sitten Lahdessa Hennalassa katsastuksessa ja eipä saanut leimaa ensinmäisellä yritämällä. Valitti jarrulevyjen kuluneisuudesta sekä moottorin öljypohjan öljyisyydestä(ulkoapäin ) joka kuullosti ainakin omasta mielestäni aika naurettavalta hylkäyksen aiheelta, sillä eihän se ole kuin putsaamiskysymys. Melkein sama jos olisi hylännyt likaisen korin takia.
Konehan oli tuossa puolitoista kuukautta sitten moottorinpesussa öljyen tultua täyttöaukosta ylös , mutta ilmeisesti eivät olleet pesseet pohjaa laisinkaan ja moottoripesu näin ollen tuntuu kanssa turhalta ja "kalliilta" vaihtoehdolta. Vuotoa en oikein jaksa uskoa sillä kone vie noin litran öljyä per 10000km.
Turhaa päänvaivaa vaan aiheuttaa se että missäköhän saisin tällä viikolla pääkaupunkiseudulla nostettua auton ylös, jotta pääsisin pyyhkimään öljyt pois?
Toisena huolenaiheena on vielä noi koneen kumiosat. Huohotinletku joka menee koneesta ilmaputsariin ei tahdo millään pysyä paikoillaan, vaikka letku on juuri vaihdettu kovettuneesta ja halkeilleesta uuteen, aina se tahtoo valua muutaman kilometrin ajon jälkeen pois paikoiltaan. Olisiko mitään konstia kuinka sen saisi pysymään pysävästi kiinni.?
Kaveri ehdotteli kontakti liimaa mutta se ei oikein hyvältä kuullosta. Meinasin nyt vielä yrittää jos saisi ohuemmalla kiristinlenkillä puremaan sen paremmin paikoilleen. (mitä muuten on kyseisen letkun virka kun ei se tunnu millään tapaan vaikuttavan koneen käyntiin tai muuhunkaan, muutamia pisaroita öljyä se vain pärskii.)
Sitten vielä viimeinen kysymys. Eli konehan on 2-litrainen kaasarivehje ja ilmanputsarilta lähtee vielä ulostulo kaasarille. Siinä välissä on semmoinen "rättinivelen" näköinen kumiosa joka on noin 15cm pitkä ja halkisijaltaan ehkä 7cm. Myydäänköhän kyseistä kumia ihan metritavarana ja mistäköhän sitä kannattaisi alkaa kyselemään? Otti ja hajosi haurauttaan kun ilmanputsarin irroitti. Tekisi mieli saada noi rumat ilmastointiteipit pois mersun koneesta
Kiitoksia jo etukäteen
Aloitetaampa vaikka tuosta katsastuksesta. Elikkäs auto oli viikko sitten Lahdessa Hennalassa katsastuksessa ja eipä saanut leimaa ensinmäisellä yritämällä. Valitti jarrulevyjen kuluneisuudesta sekä moottorin öljypohjan öljyisyydestä(ulkoapäin ) joka kuullosti ainakin omasta mielestäni aika naurettavalta hylkäyksen aiheelta, sillä eihän se ole kuin putsaamiskysymys. Melkein sama jos olisi hylännyt likaisen korin takia.
Konehan oli tuossa puolitoista kuukautta sitten moottorinpesussa öljyen tultua täyttöaukosta ylös , mutta ilmeisesti eivät olleet pesseet pohjaa laisinkaan ja moottoripesu näin ollen tuntuu kanssa turhalta ja "kalliilta" vaihtoehdolta. Vuotoa en oikein jaksa uskoa sillä kone vie noin litran öljyä per 10000km.
Turhaa päänvaivaa vaan aiheuttaa se että missäköhän saisin tällä viikolla pääkaupunkiseudulla nostettua auton ylös, jotta pääsisin pyyhkimään öljyt pois?
Toisena huolenaiheena on vielä noi koneen kumiosat. Huohotinletku joka menee koneesta ilmaputsariin ei tahdo millään pysyä paikoillaan, vaikka letku on juuri vaihdettu kovettuneesta ja halkeilleesta uuteen, aina se tahtoo valua muutaman kilometrin ajon jälkeen pois paikoiltaan. Olisiko mitään konstia kuinka sen saisi pysymään pysävästi kiinni.?
Kaveri ehdotteli kontakti liimaa mutta se ei oikein hyvältä kuullosta. Meinasin nyt vielä yrittää jos saisi ohuemmalla kiristinlenkillä puremaan sen paremmin paikoilleen. (mitä muuten on kyseisen letkun virka kun ei se tunnu millään tapaan vaikuttavan koneen käyntiin tai muuhunkaan, muutamia pisaroita öljyä se vain pärskii.)
Sitten vielä viimeinen kysymys. Eli konehan on 2-litrainen kaasarivehje ja ilmanputsarilta lähtee vielä ulostulo kaasarille. Siinä välissä on semmoinen "rättinivelen" näköinen kumiosa joka on noin 15cm pitkä ja halkisijaltaan ehkä 7cm. Myydäänköhän kyseistä kumia ihan metritavarana ja mistäköhän sitä kannattaisi alkaa kyselemään? Otti ja hajosi haurauttaan kun ilmanputsarin irroitti. Tekisi mieli saada noi rumat ilmastointiteipit pois mersun koneesta
Kiitoksia jo etukäteen
W124 200 -85
Re: W124 200b - koneen kumiosista ja katsastumiehen hylkäyks
Minulla oli sama homma jarrulevyjen kanssa et liian kuluneet. Anto vielä penkissä nollat( 0) etuakselilta tauluun mut kummiskin syynäs ne ja liian kuluneet ne oli. Tuli sitten laitettuu ATE Powerdiskit eteen, olivat motonetissä muistaakseni n.13jyyröö tavallisia kalliimmat. Katotaan kuin pelaa. Tähän astisista kokemuksista ei valittamista.
Sama homma minulla tuon houhotinputken kanssa että lähtee aina irti. Päivittäin saa sujautella sen takasi paikoilleen. En ole kiinnitystä etes miettinyt. Pitäs saada kesällä taas aikaseksi ku jaksaa puljaa.
Johtuukohan toi putken pois potkiminen liiallisesta huohottamisesta?. Kone kyllä mielestäni käy terveesti ja terhakasti mutta uskosinpa et vaan kumin haurastumisesta ja väljiintymisestä johtunee et niin hepposti irti lähtee.
Meinaatkos sillä rättinivelellä sitä haitaria siinä putsarikopan ja n.90asteen käännetyn imuputken välissä? Kelpaahan siihen mikä vaan mitä vähä voi muovailla paikoilleen. Varmaan jostain saa uusiakin
Mutta toi koneen paskasuus on jo naurettavaa. Mitähän ne siellä haittaa vaik olis sontaa 10senttiä pinnas??
Sama homma minulla tuon houhotinputken kanssa että lähtee aina irti. Päivittäin saa sujautella sen takasi paikoilleen. En ole kiinnitystä etes miettinyt. Pitäs saada kesällä taas aikaseksi ku jaksaa puljaa.
Johtuukohan toi putken pois potkiminen liiallisesta huohottamisesta?. Kone kyllä mielestäni käy terveesti ja terhakasti mutta uskosinpa et vaan kumin haurastumisesta ja väljiintymisestä johtunee et niin hepposti irti lähtee.
Meinaatkos sillä rättinivelellä sitä haitaria siinä putsarikopan ja n.90asteen käännetyn imuputken välissä? Kelpaahan siihen mikä vaan mitä vähä voi muovailla paikoilleen. Varmaan jostain saa uusiakin
Mutta toi koneen paskasuus on jo naurettavaa. Mitähän ne siellä haittaa vaik olis sontaa 10senttiä pinnas??
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: W124 200b - koneen kumiosista ja katsastumiehen hylkäyks
Jarrulevyistä valittaminen on ihan ok, siinähän on potentiaalinen turvallisuusriski, eli männät tipahtavat ulos kun sekä palat, että levyt on liian ohuet.
Öljyvuodoista ne näyttävät valittavan, mutta otetaan se vain tarkkailukehoituksena. Jollekullehan se on kullanarvoinen ilmoitus, jolla vältetään vaikkapa tilanne jossa emäntä ajaa koneen kuivaksi. Teese itse halleja riittänee. Liuotinpesuaine tai tärpätti ja paineilma olisi mun mielestä toimiva ratkaisu.
Huohotinletku antaa koneen huohottaa, eli tärkeintä on että se hengittää, ei niinkään mihin se on kytketty eli ilmanputsariin tai maahan. Paineilmaletkuihin laittelin semmosta hylamar sinistä, se jähmettyy siihen liitokseen ja parantaa siten kitkaa. Eikös se ole muovia se letkun tulo, hieman (vesi)hiomapaperilla ja letkunkiristin niin alkaa kumiletku tarttumaan paremmin.
Öljyvuodoista ne näyttävät valittavan, mutta otetaan se vain tarkkailukehoituksena. Jollekullehan se on kullanarvoinen ilmoitus, jolla vältetään vaikkapa tilanne jossa emäntä ajaa koneen kuivaksi. Teese itse halleja riittänee. Liuotinpesuaine tai tärpätti ja paineilma olisi mun mielestä toimiva ratkaisu.
Huohotinletku antaa koneen huohottaa, eli tärkeintä on että se hengittää, ei niinkään mihin se on kytketty eli ilmanputsariin tai maahan. Paineilmaletkuihin laittelin semmosta hylamar sinistä, se jähmettyy siihen liitokseen ja parantaa siten kitkaa. Eikös se ole muovia se letkun tulo, hieman (vesi)hiomapaperilla ja letkunkiristin niin alkaa kumiletku tarttumaan paremmin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Naftale_n: joo juuri kyseistä haitaria meinasin. Pitääpi varmaan ensiksi käydä motonetistä katsomassa jos niillä olisi varastossa uutta tarjolla. En usko että huohotinletkun irtoaminen johtuisi liiallisesta huohottamisesta, ainakaan tossa sillä itse kiinnitystä ei saa kunnolla kiinni, vaan aina kun kiristää niin se kiristin tavallaan muljaa letkun pois paikoiltaan, ja jos jättää hieman löysemmälle niin tipahtaa sitten koneen tärinästä pois.
Katselin muutes noita sun projektikuvia ruostekorjauksista ja loistavaa jälkeä sait aikaiseksi. Keväällä pitäisi itsekkin nuo alkavat kukkaset tyrehdyttää alkuunsa .
Veskola: Joo eihän tossa jarrulevyistä hylkäämisessä mitään, olivat selvästi alle sallitunrajan. Ne kyllä vaihdoin saman tien uusiin, sopivasti vielä tuota kl-varaosien kuukauden tarjoustakin jatkettiin jarruosien suhteen
Toi ulostulo on metallia ja hieman sitä koitti viilailla/hioa mutta ei se sen paremmin kiinni tarrannut, pitääpi kokeilla tuota ainetta jos pienemmän kiristimen vaihto ei auta.
Onkos noissa teeseitse-halleissa minkäälaisia nostureita jolla saisi auton ilmaan ? Itselläni on vain yksi hallitunkki eikä sen varassa uskalla auton alle mennä.
Katselin muutes noita sun projektikuvia ruostekorjauksista ja loistavaa jälkeä sait aikaiseksi. Keväällä pitäisi itsekkin nuo alkavat kukkaset tyrehdyttää alkuunsa .
Veskola: Joo eihän tossa jarrulevyistä hylkäämisessä mitään, olivat selvästi alle sallitunrajan. Ne kyllä vaihdoin saman tien uusiin, sopivasti vielä tuota kl-varaosien kuukauden tarjoustakin jatkettiin jarruosien suhteen
Toi ulostulo on metallia ja hieman sitä koitti viilailla/hioa mutta ei se sen paremmin kiinni tarrannut, pitääpi kokeilla tuota ainetta jos pienemmän kiristimen vaihto ei auta.
Onkos noissa teeseitse-halleissa minkäälaisia nostureita jolla saisi auton ilmaan ? Itselläni on vain yksi hallitunkki eikä sen varassa uskalla auton alle mennä.
W124 200 -85
Havaintojen mukaan monessa on ainakin monttu, eli auton alle pääsee.serial kirjoitti: Onkos noissa teeseitse-halleissa minkäälaisia nostureita jolla saisi auton ilmaan ? Itselläni on vain yksi hallitunkki eikä sen varassa uskalla auton alle mennä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Tuohon koneen putsaukseen nyt riittää, kunhan auton alle mahtuu ryömimään. Ajat parin tukevan lankun päälle etupään, ja ryömien auton alle. Pohjapanssarin/muovin kun saa pois, niin johan siellä mahtuu putsailemaan. Itse putsailin omaani kotipihassa.. Otsalamppu päähän ja rätti käteen, sehän jo riittää pitkälle
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Re: W124 200b - koneen kumiosista ja katsastumiehen hylkäyks
Jos se litra tulee suurinpiirtein kaikki ulospäin, niin saa kyllä konetilan käsittämättömän sotkuiseksi.serial kirjoitti: Vuotoa en oikein jaksa uskoa sillä kone vie noin litran öljyä per 10000km.
No tehtiinhän niiden eteen kyllä pari viikkoa töitä et jos ne vähä aikaa kestäs. Oli paljo hitsailua tehny kaveri jelppimässä niin lepposasti onnistu. Ite ku ei oo niin kauheesti tullu hitsailtuu mut tossa sitä ainaki oppii.
Maalaus oli kaverin ensimmäinen "kokonainen" auto. Se näkyy, mutta ei ainakaan minua haittaa. Intin jälkeen pitää sitte taas lihoiksi pistää ja niin saa kaveri harjotella lisää
Ja onhan ne jarrulevyt tottakai turvallisuusriski. Hyvä vaan et huomautusta tuli
Et ole miettinyt kaasarin tilalle mitään järkevämpää vaihtoehtoa? Toimiiko sulla hyvin/viekö paljo soppaa? Meikäläinen on miettiny kaikki vaihtoehdot läpi aina webereistä modattuun opelin l-jettiin
Maalaus oli kaverin ensimmäinen "kokonainen" auto. Se näkyy, mutta ei ainakaan minua haittaa. Intin jälkeen pitää sitte taas lihoiksi pistää ja niin saa kaveri harjotella lisää
Ja onhan ne jarrulevyt tottakai turvallisuusriski. Hyvä vaan et huomautusta tuli
Et ole miettinyt kaasarin tilalle mitään järkevämpää vaihtoehtoa? Toimiiko sulla hyvin/viekö paljo soppaa? Meikäläinen on miettiny kaikki vaihtoehdot läpi aina webereistä modattuun opelin l-jettiin
Viimeksi muokannut naftale_n, Ti 08.03.2005 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Veppe: totta, mutta aika hankala täällä lähes helsingin keskustassa lähteä auton alle ryömimään
RH: voihan se toki olla mahdollista, mutta jotenkin tuntuisi että tuommoinen vanhakone veisi vähän enempi silloin, varsinkin kun on aika litkut sisässä, 0w50
Naftale_n: enpä ole, eikä taitokaan riittäisi lähteä vaihtelemaan kaasaria muuksi. Kone toimii ainakin tällä hetkellä loistavasti ilman mitään ongelmia ja nyt oon parhaillaan saanut seka-ajossa viemään 8l/100km. Mites sinulla, vieko kuinka paljon ?
Santtu: joo kiitoksia vain, tänään myös löytyi tuosta motonetin vierestä Neste jossa maksaa 6e/30min niin voisi siinä samalla vielä käydä hakemassa öljyt ja vaihtaa ne.
RH: voihan se toki olla mahdollista, mutta jotenkin tuntuisi että tuommoinen vanhakone veisi vähän enempi silloin, varsinkin kun on aika litkut sisässä, 0w50
Naftale_n: enpä ole, eikä taitokaan riittäisi lähteä vaihtelemaan kaasaria muuksi. Kone toimii ainakin tällä hetkellä loistavasti ilman mitään ongelmia ja nyt oon parhaillaan saanut seka-ajossa viemään 8l/100km. Mites sinulla, vieko kuinka paljon ?
Santtu: joo kiitoksia vain, tänään myös löytyi tuosta motonetin vierestä Neste jossa maksaa 6e/30min niin voisi siinä samalla vielä käydä hakemassa öljyt ja vaihtaa ne.
W124 200 -85