W124 200D imuääni??
W124 200D imuääni??
Mistä johtuu varsinkin kylmänä 200D (1987) tyhjäkäynnillä kuuluva "floplotus" imuputkesta? (se muovikanava, mikä menee jäähdyttäjän viereen). Siis koneelle menevä ilma ikäänkuin pukkaa takaisinpäinkin ilmaa. Tai ainakin paine seisahtuu, jolloin syntyy "floplottava" ääni.
Onko jokin kalvo/venttiili joka ei sulkeudu/ avaudu kunnolla? Siis jokin venttiili, jonka pitäisi olla kylmänä kiinni tai jotain, että kone ei imisi kylmää ilmaa(ennenvanhaan oli mekaaniset asennot moottorin imuilmassa).
Koneessa on tehot tallella ,eikä savuta eikä kuluta pahasti. Ja sammuu hyvin..
T.nimimerkki olenko liian tarkkakuulonen...vai mistä on kyse.
Onko jokin kalvo/venttiili joka ei sulkeudu/ avaudu kunnolla? Siis jokin venttiili, jonka pitäisi olla kylmänä kiinni tai jotain, että kone ei imisi kylmää ilmaa(ennenvanhaan oli mekaaniset asennot moottorin imuilmassa).
Koneessa on tehot tallella ,eikä savuta eikä kuluta pahasti. Ja sammuu hyvin..
T.nimimerkki olenko liian tarkkakuulonen...vai mistä on kyse.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Alipainepumppu ainakin saattaa lopsotella mainitsemaasi malliin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Itselläkin pitää tuollaista floplotusta aina välillä. Ja nimenomaan kylmänä. Kun pumppua säädettiin ja oli ilmanputsarin kotelo irti, yritettiin paikallistaa floplotusta, mutta ei oikein saanut paikallistettua.. ääni ainakin hiukan muuttui, kun imuputkia tukki kädellä.. että olisiko kuitenkin jotain palamisprosessiin liittyvää ääntä? Edit: Siis ainakin minulla ääni on melko harva, eli ikäänkuin yhden sylinterin imutahdin tahtiin floplottelisi...
Mielestäni ei itsellä tule alipainepumpusta. Sekin tsekattiin pumpun irrotuksen yhteydessä, ja vaikutti olevan kaikinpuolin ok kunnossa.. Eikä myöskään ole samanlainen ääni kuin venttiilinnostajista tuleva..
Jos löydät syyn, niin pistähän tietoa!! Itseä on välillä jo huolestuttanut, että mikä siellä ääntelee..
Mielestäni ei itsellä tule alipainepumpusta. Sekin tsekattiin pumpun irrotuksen yhteydessä, ja vaikutti olevan kaikinpuolin ok kunnossa.. Eikä myöskään ole samanlainen ääni kuin venttiilinnostajista tuleva..
Jos löydät syyn, niin pistähän tietoa!! Itseä on välillä jo huolestuttanut, että mikä siellä ääntelee..
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Hydrauliset venannostajat
Minun W124 200D -94 piti myös taannoin todella kovaa lotkotusta imuaukon kohdalta. Epäilin minäkin alipainepumppua. Autossani siihen aikaan myös hydrauliset venttilinnostajat pitivät omaa konserttiaan ja kun ne oli vaihdettu hävisi myös lotkotus imuaukosta.
Jos floplotus kuuluu vain silloin tällöin, niin tarkoittaako, että venttiili ei ole vielä kulunut liikaa? Ja mitä tässä tapauksessa kansiremontilla tarkoitetaan - kyseinen venttiili uusiksi? No, hintaahan siinä joka tapauksessa kertyilee, kun kantta lähdetään aukomaan...dealer kirjoitti:Imuventtiilihän siellä vuotaa, se on selvä.
Vika voi korjaantua hydraulinostinten vaihdolla, tai sitten venttiili on kulunut niin syvälle istukkaansa ettei auta kuin kansiremontti.
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 59
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 23:38