MB 300 CE 24v rupesi tärrään 100vauhdissa...apua missä vika?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

MB 300 CE 24v rupesi tärrään 100vauhdissa...apua missä vika?

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

mulla ilmeni äsken pieni vika piti ruveta kokeileen autoa mutta kun auto saavutti 100km/h niin auto rupesi täriseen jommankumman etupyörästä.
kävin tänään 4aikaan vaihattamassa AD:ssa jarrupalat uusiin. no lähin pihasta kotio päin ja jarruvalo jäi vilkkuun vielä vaikka oli uudet palat kii.
no sitten se rupesi palamaan koko ajan. ajattelin että menny vaihossa jarrupalojen anturi paskaks. no nyt kävin kello 21.10 kokeilemassa niin rupes niin vitusti tärrään mitä tämä ei ole tehny ikinä. Kaveri sano että vanne kiero mutta miten vitussa se yhtäkkiä kieroks on menny kun en ole edes ajanu mihinkään katukivetykseen tänään. kyllä sen huomaisi.
sit se sano et yks vaihtoehto että levy on kiero. mutta olisihan se vanha pala syöny sitä levyä sen mukaan ja sen ois huomannu vaihdon yhteydessä. Ei saatana missä vikaa? huomenna kyllä kilautan ja käyn paikanpäällä kysymässä/kautta käskemässä et mitä helvettiä on tapahtunu.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Tarkista

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Tarkista nyt ihmeessä ovatko vanteet kunnolla kiinni, voi olla asentajalta jäänyt vähän löysälle...
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1052
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

aluvanteethan pitäs kiristää uudestaan 100 km sen jälkeen kun ne on viimeksi käyetty pois paikoiltaan...(olipa epäselvästi sanottu..), niin kiristäppä tosiaan ne ja kokeile auttoiko. Jos ei niin tarkista onko vanteeseen kertyny niin paljo paskaa että vanne menee epätasapainoon..tai sitten kolmas vaihtoehto että jos sieltä on tasapaino tippunu pois..
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Samaa vikaa, 100km/h alkoi vatkaamaan oireet alkoivat kun käytin autoa maalarilla, oli varmaan jätkä käyny vähän maalauksen vaatimalla koeajolla ja yllättynyt kun ei jarrut toimineet ihan oletetulla tavalla oli nimittäin takalevy kiero.
Ehkä sitten pölläyttänyt vähän pientareelle. No kävin tasapainottamassa palloja ja etupäähän sitten meni sellainen35g molempaan puoleen. Liekö sitten vielä vikaa tuossa tasapainotuskoneen kalibroinnissakin, edelleen nimittäin täristää mutta nyt enää 115:sta paikkeilla. Ko.paikkaan en kyllä enää tasapainotukseen vie, oli nimittäin jo toinen kerta kun siellä menee tasapainotukset perseelleen, samasta paikasta ostetut renkaat alunperin täristi aluksi aivan tolkuttomasti vaikka olivat olevinaan ihan balanssissa,silloin vein renkaat toiseen puljuun ja niiden mittarilla tuli aivan eri lukemat ja tärinät loppuivat.....harmi vaan kun tuo yrittäjä laittoi kupit nurin :(
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Boss kirjoitti:,silloin vein renkaat toiseen puljuun ja niiden mittarilla tuli aivan eri lukemat ja tärinät loppuivat.....harmi vaan kun tuo yrittäjä laittoi kupit nurin :(
Jep aikamoista arvontaa tuo tasapainottaminen on...bemarissa kun oli 16" Alessiot ja niitä tasapainotettiin niin rengasmies sanoi että tässä sun yhdessä vanteessa on vähän klappia...eikä ollut ihan vähän pyöri puolelta toiselle koneessa. Sisäreunassa kauhea painuma - edellinen omistaja oli ajanut ilmeisesti katukivetykselle hiukan reippaammin. No koitetaas jos sitä painoilla saadaan vähän balanssiin -no ei saatu. Samalla muuttuivat painot myös muissa vanteissa? vaikka nekin kaikki olivat paikoillaan ja vanteilla ja renkailla ei ollut ikää kuin vajaa pari vuotta.

No tuo yksi vanne suoristettiin sitten Sorvaamo Sunilan toimesta (Lakalaivassa Tampereella). Ja suora siitä tulikin. Eikä maksanut kuin 20 €. Suosittelen.

[mainos]
Sorvaamo Sunila R. Ky
Kaskimäentie 5
Tampere
p/f. 03-265 6613
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

no tota kävin äsken AD:ssä ja minulle sanottiin että no valo palaa kun anturit on paskana. pitäs hommata uudet. No tärinästä sano että kun jarruleyissä on
vanhalta palalta jääny syömättä reuna. niin kestää vähän aikaa että uusi pala mukautuu levylle. näin mulle selitti. no sano että saadaanhan ne uudetkin levyt kii 55ekee kipale eteen meinaan. siis mulla tärrää 100 mut se lakkas
kun kävi kovemmassa.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

ahaa. nyt tuli uutta kommenttia. Tärinän mahdolline syy voi olla jos pyörät on tasapainotettu paikoillaan niin nyt kun on tehty jarruremontti ja otettu pois niin pyörä ei ole samalla kohtaa kun ennen niin tasapainotus vituillaan.
mulla on vaan ongelma että täällä forsassa ei oo yhtään paikkaa joka tasapainottaa paikoillaan.


meinaan sulla vois toimia tämä sydeemi BOSS
tasapainotus paikoillaan.
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

Jos pystysäädöt (camber) on poskellaan, niin se ilmenee tuossa 70-80 JA 110 km/h:n nopeuksissa (muistaakseni) just täristyksenä...
- tämä ei kuitenkaan liene syy, jos pelkät jarrupalat on vaihdettu :wink:

+ jos vanne on kiero, niin se tuntuu kaikilla nopeuksilla...
Vastaa Viestiin