Mercedes-Benz 540 K 3500000 Eur

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Mercedes-Benz 540 K 3500000 Eur

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lueskelin Iltalehdestä että Romanian kuninkaan Kaarle toisen entinen 540K vm. -39 on myyty edullisesti jollekin vähävaraiselle Venäläiselle. Autoja on valmistettu 5 kpl, joista tämä kuuluu olevan ainoa kunnossa oleva. Neuvostoliittolaiset olivat vieneet auton sotasaaliina toisen maailmansodan lopussa, ja se oli palvellut neuvostokenraaleita vuoteen 1965. 1990 luvulla auto siirrettiin salaiseen paikkaan Ukrainaan ettei se joutuisi mafian käsiin. Vajaat 9 vuotta sitten auto päätyi Saksalaisen autofirman talliin, ja sitä entisöitiin 5 vuotta. Auto myytiin Stuttgartin antiikkimessuilla edulliseen 3,5 milj.euron hintaan.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Milloin vuosina Kaarle Toinen Entinen on hallinnut Romaniaa ? :D

Ei vaan, kova on hinta autosta. Huh huh.
Mahtaa olla tosin entisöinti aika työlästä kun ei varaosa-autoja ole tarjolla, jos on paljonkin puutteita.

Onko tuo mainittu hinta kaikkien aikojen kallein Mersusta maksettu ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaarle toinen entinen :D hallitsi Romaniaa 1208-1932.

Voisin kuvitella että kyseessä saattaa olla historian suurin Mersukusetus, kauppias varmaan hieroo käsiään. Eipä noita muita ehdokkaita kategoriaan paljoa ole, Idi Aminin Pullman? Lennonin Pullman? Mitä näitä nyt lienee? Mobilistit herätys!
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

vesa kirjoitti:Kaarle toinen entinen :D hallitsi Romaniaa 1208-1932.
1208-1932? Aika pitkäikäinen hemmo?
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

kimmo l kirjoitti:
vesa kirjoitti:Kaarle toinen entinen :D hallitsi Romaniaa 1208-1932.
1208-1932? Aika pitkäikäinen hemmo?
Joo, kova syömään jukurttia. Romanialainen jukuruutti antaa terveyttä ja pitkää ikää, lataa myös "pyssyn". :lol:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Noita vuosilukuja vertaillessa voipi päätellä että 540K on ruumisauto.
Tai ainakin Entinen on ollut jo 7 vuotta kuolleena kun Mersun mallivuosi on tullut ajankohtaiseksi.

Mitenkäs vesa nyt kun tämä lipsuu taas tämä homma meiltä käsistä. :?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Noita vuosilukuja vertaillessa voipi päätellä että 540K on ruumisauto.
Tai ainakin Entinen on ollut jo 7 vuotta kuolleena kun Mersun mallivuosi on tullut ajankohtaiseksi.

Mitenkäs vesa nyt kun tämä lipsuu taas tämä homma meiltä käsistä. :?
Niinhän tuo näkyy taas lipsuvan, uutta sinällään. Pitää asettua että joku täysijärkinenkin kommentoisi tätä asiaa. :roll: Puristien näkemykset ja tietämys asiasta kiinnostaisivat kovasti....
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Katsokaapa täältä: http://www.kienle.com/daten/english/restpro540high.html

Auto siis on olemassa. Mutta kuinka paljon Kienlen entisöinnin jälkeen on jäljellä alkuperäista autoa onkin jo toinen kysymys. Esim. moottori oli aihiossa jostain venäläisestä kuorma-autosta etc.
Viimeksi muokannut Andreas, To 31.03.2005 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Andreas kirjoitti:Katsokaapa täältä: http://www.kienle.com/daten/english/restpro540high.html

Auto siis on olemassa. Mutta kuinka paljon Kienlen entisöinnin jälkeen on jäljellä alkuperäista autoa onkin jo toinen kysymys. Esim. moottori oli aihiossa jostain venäläisestä kuormaautosta etc.
Saako muut tuon sivun auki? Latasin 5 min. ja ei aukea.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Sieltähän nuo kuvat tuli yksi kerrallaan. Kateeksi käy tuota tilaa jossa pojat töitään tekevät, olisipa omakin talli yhtä fiinissä kunnossa... :(
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mitä sillä on merkitystä kuinkapaljon on alkuperäistä, noi gurut on valmistaneet uudet osat käsityönä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

vesa kirjoitti: Romanialainen jukuruutti antaa terveyttä ja pitkää ikää, lataa myös "pyssyn". :lol:
Jukurtti on bulgaariasta, söin viime kesänä kylmää valkosipulilla höystettyä kurkku-jugurttikeittoa siellä.

Romaniassa taasen maistui muiden muuassa (mm Murfatlar konjakin) esim lehmän pötsikeitto. Oli vähän kuin kanakeittoa.

Venäjällä miehillä minimi on yksi teelusikallinen smetanaa päivässä - pitää "temmin" ojossa :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

vesa kirjoitti:
Andreas kirjoitti:Katsokaapa täältä: http://www.kienle.com/daten/english/restpro540high.html

Auto siis on olemassa. Mutta kuinka paljon Kienlen entisöinnin jälkeen on jäljellä alkuperäista autoa onkin jo toinen kysymys. Esim. moottori oli aihiossa jostain venäläisestä kuormaautosta etc.
Saako muut tuon sivun auki? Latasin 5 min. ja ei aukea.
Hyvin toimii.. 8)
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jäi vaivaamaan nuo Mufflerin linkittämät kuvajaiset. Ilmeisesti Iltalehden väittämä ainoasta kunnossa olevasta yksilöstä oli soopaa? :roll:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muffler kirjoitti:
"Mitä sillä on merkitystä kuinkapaljon on alkuperäistä, noi gurut on valmistaneet uudet osat käsityönä."

Kun ja jos saa tuollaisen käsiinsä ja tietää voivansa myydä sen myöhemmin 3500000 eurolla niin kannattaa purkaa se ja laittaa osat kolmeen kasaan.

Sitten tehdään ajan kanssa käsityönä puuttuvat osat joka kasaan ja kootaan kolme kiistattomasti alkuperäistä Kalle Kolmannen mersua joista jokaisesta saattaa sitten saada 3,5 milliä...

Tuollainen auto on vähän kuin vaarin perintöpiippu; varsi on vaihdettu kolmesti ja koppa kuusi kertaa. :?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

vesa kirjoitti:Jäi vaivaamaan nuo Mufflerin linkittämät kuvajaiset. Ilmeisesti Iltalehden väittämä ainoasta kunnossa olevasta yksilöstä oli soopaa? :roll:
Kaarlen auto on Spezial-Roadster, kun taas Muffen linkeissä seikkailevat Cabriolet A sekä Cabriolet B.

Edit: kunnossa olevia yksilöitä löytyy varmasti muitakin, mutta ei montaa: 540 K Spezial-Roadsteria valmistettiin 25 kpl.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
serial
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 01.12.2004 15:13
Paikkakunta: Helsinki / Tampere

Viesti Kirjoittaja serial »

aihetta hieman sivuten, mutta aikoinaan tuli itsekkin rakennettua kyseinen auto, tosin materiaalina oli tällä kertaa polygonit ja auto tuli "peliin" :lol:

http://www.kotiposti.net/serial/images/mese_tum.jpg
W124 200 -85
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

dealer kirjoitti:Kun ja jos saa tuollaisen käsiinsä ja tietää voivansa myydä sen myöhemmin 3500000 eurolla niin kannattaa purkaa se ja laittaa osat kolmeen kasaan.

Sitten tehdään ajan kanssa käsityönä puuttuvat osat joka kasaan ja kootaan kolme kiistattomasti alkuperäistä Kalle Kolmannen mersua joista jokaisesta saattaa sitten saada 3,5 milliä...
Aivan, samaa ideaa on toteutettu myös kilpa-autoissa. Olikohan Ford GT40 (60-luvun kilpuri) joita on tuhoutumisen jälkeen kasattu "uusia" yksilöitä varsin vähistä alkuperäisosista. Johonkin suureen historic-kisaan oli sitten myöhemmin ilmottautunut kaksi moista vehjettä samalla runkonumerolla... :roll: Isolla rahalla saa ja hevosella pääsee.
So long, and thanks for all the fish
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Viesti Kirjoittaja Andreas »

"Olikohan Ford GT40 (60-luvun kilpuri) joita on tuhoutumisen jälkeen kasattu "uusia" yksilöitä varsin vähistä alkuperäisosista. Johonkin suureen historic-kisaan oli sitten myöhemmin ilmottautunut kaksi moista vehjettä samalla runkonumerolla..."

Hyvinkin mahdollista. Kilpa-autoissa tiettyyn runkonumeroon liittyvällä historialla on hyvin suuri vaikutus auton arvoon, tällöin insentiivi väärennykseen on melkoinen.

Tilannetta sekavoittaa entisestään se, että yhdessä autossa on voitu sen aktiivisen kilpahistorian aikana käyttää useampaakin koria ja moottoria, joskus samalla numerolla joskus eri. Jos näistä aidosti käytössä olleista osista kootaan vaikkapa kaksi autoa on soppa valmis...Kumpi tällöin on legitiimi yksilö...ei kumpikaan...vai molemmat?
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

dealer kirjoitti:Onko tuo mainittu hinta kaikkien aikojen kallein Mersusta maksettu ?
1929 SSK -Mersusta on maksettu 4,1 miljoonaa puntaa (6 miljoonaa euroa) tuossa jonkin aikaa sitten, jossain huutokaupassa Iso-Britanniassa. On se kova kyllä aika kova hinta :shock:

Niitäkin sentään on tehty jopa 36 kappaletta!
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Huima hinta, kuvastaa legendaaristen kilpa-autojen suurta haluttavuutta.

Ajatella, että suomessakin oli aikanaan SSK 1928, jolla Karl Ebb skabaili entusiastipohjalta. Valitettavasti auto myytiin Ruotsiin sodan alla.

Ko. SSK.sta löytyy juttua muiden keräilymesejen ohella ruotsalaisesta Classic Motor Magasin album nro3:sta. Kannattaa kysellä ko. albumia vaikka akateemisesta.
Viimeksi muokannut Andreas, To 31.03.2005 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kuka muuten nokittaa korkeimman autosta maksetun hinnan? Kiinnostaisi jos joltakulta tietoa asiasta löytyy.

Tällaisen Bugatti royalen löysin, ei vaan näy vielä olevan kallein tämän lähteen mukaan?

http://www.channel4.com/4car/feature/fe ... -cars.html
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Ferrari 250 GTO myytiin aikanaan korkeimmalla julkisessa huutokaupassa, taisi olla Monacossa 1990, tehdyllä tarjouksella $16M. Nykyään autosta tuskin saisi noin mittavaa tarjousta.

Ilmeisesti W196 on samoihin hullujen hintojen aikaan myyty yli $20M hinnalla, mutta kyseessä on käsittääkseni ollut yksityinen kauppa ( voin olla tosin väärässäkin..)

Jossain brittilehdessä spekuloitiin aikanaan mikänkä auton hinta noususi korkeimmaksi jos se joskus sattuisi tulemaan vapaille markkinoille. Äänet menivät Uhlenhaultin 300slr coupelle. - Ei huono veikkaus.

Onneksi myös järjellisillä summilla voi saada vanhoja urheiluautoja...
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Andreas kirjoitti:Jossain brittilehdessä spekuloitiin aikanaan mikänkä auton hinta noususi korkeimmaksi jos se joskus sattuisi tulemaan vapaille markkinoille. Äänet menivät Uhlenhaultin 300slr coupelle. - Ei huono veikkaus.
Oliko Uhlenhault se tyyppi, jolla moinen oli katukäytössä, siis näitä Mersun SLR-kehitystiimin tyyppejä joilla oli mukavia erioikeuksia? Tai no, täytyyhän sitä prototyyppejä testailla, vaikka sitten työmatkalla!

Kyllä muuten tuo 50-luvun SLR minullekin kävisi :)
Vastaa Viestiin