Mercedes-Benz 540 K 3500000 Eur
Mercedes-Benz 540 K 3500000 Eur
Lueskelin Iltalehdestä että Romanian kuninkaan Kaarle toisen entinen 540K vm. -39 on myyty edullisesti jollekin vähävaraiselle Venäläiselle. Autoja on valmistettu 5 kpl, joista tämä kuuluu olevan ainoa kunnossa oleva. Neuvostoliittolaiset olivat vieneet auton sotasaaliina toisen maailmansodan lopussa, ja se oli palvellut neuvostokenraaleita vuoteen 1965. 1990 luvulla auto siirrettiin salaiseen paikkaan Ukrainaan ettei se joutuisi mafian käsiin. Vajaat 9 vuotta sitten auto päätyi Saksalaisen autofirman talliin, ja sitä entisöitiin 5 vuotta. Auto myytiin Stuttgartin antiikkimessuilla edulliseen 3,5 milj.euron hintaan.
Niinhän tuo näkyy taas lipsuvan, uutta sinällään. Pitää asettua että joku täysijärkinenkin kommentoisi tätä asiaa. Puristien näkemykset ja tietämys asiasta kiinnostaisivat kovasti....dealer kirjoitti:Noita vuosilukuja vertaillessa voipi päätellä että 540K on ruumisauto.
Tai ainakin Entinen on ollut jo 7 vuotta kuolleena kun Mersun mallivuosi on tullut ajankohtaiseksi.
Mitenkäs vesa nyt kun tämä lipsuu taas tämä homma meiltä käsistä.
http://www.mirbach.de/main.asp?main=aut ... firstclass
http://www.mirbach.de/main.asp?main=aut ... firstclass
Tossa on pari samanlaista
http://www.mirbach.de/main.asp?main=aut ... firstclass
Tossa on pari samanlaista
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Katsokaapa täältä: http://www.kienle.com/daten/english/restpro540high.html
Auto siis on olemassa. Mutta kuinka paljon Kienlen entisöinnin jälkeen on jäljellä alkuperäista autoa onkin jo toinen kysymys. Esim. moottori oli aihiossa jostain venäläisestä kuorma-autosta etc.
Auto siis on olemassa. Mutta kuinka paljon Kienlen entisöinnin jälkeen on jäljellä alkuperäista autoa onkin jo toinen kysymys. Esim. moottori oli aihiossa jostain venäläisestä kuorma-autosta etc.
Viimeksi muokannut Andreas, To 31.03.2005 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saako muut tuon sivun auki? Latasin 5 min. ja ei aukea.Andreas kirjoitti:Katsokaapa täältä: http://www.kienle.com/daten/english/restpro540high.html
Auto siis on olemassa. Mutta kuinka paljon Kienlen entisöinnin jälkeen on jäljellä alkuperäista autoa onkin jo toinen kysymys. Esim. moottori oli aihiossa jostain venäläisestä kuormaautosta etc.
Jukurtti on bulgaariasta, söin viime kesänä kylmää valkosipulilla höystettyä kurkku-jugurttikeittoa siellä.vesa kirjoitti: Romanialainen jukuruutti antaa terveyttä ja pitkää ikää, lataa myös "pyssyn".
Romaniassa taasen maistui muiden muuassa (mm Murfatlar konjakin) esim lehmän pötsikeitto. Oli vähän kuin kanakeittoa.
Venäjällä miehillä minimi on yksi teelusikallinen smetanaa päivässä - pitää "temmin" ojossa .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Hyvin toimii..vesa kirjoitti:Saako muut tuon sivun auki? Latasin 5 min. ja ei aukea.Andreas kirjoitti:Katsokaapa täältä: http://www.kienle.com/daten/english/restpro540high.html
Auto siis on olemassa. Mutta kuinka paljon Kienlen entisöinnin jälkeen on jäljellä alkuperäista autoa onkin jo toinen kysymys. Esim. moottori oli aihiossa jostain venäläisestä kuormaautosta etc.
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Muffler kirjoitti:
"Mitä sillä on merkitystä kuinkapaljon on alkuperäistä, noi gurut on valmistaneet uudet osat käsityönä."
Kun ja jos saa tuollaisen käsiinsä ja tietää voivansa myydä sen myöhemmin 3500000 eurolla niin kannattaa purkaa se ja laittaa osat kolmeen kasaan.
Sitten tehdään ajan kanssa käsityönä puuttuvat osat joka kasaan ja kootaan kolme kiistattomasti alkuperäistä Kalle Kolmannen mersua joista jokaisesta saattaa sitten saada 3,5 milliä...
Tuollainen auto on vähän kuin vaarin perintöpiippu; varsi on vaihdettu kolmesti ja koppa kuusi kertaa.
"Mitä sillä on merkitystä kuinkapaljon on alkuperäistä, noi gurut on valmistaneet uudet osat käsityönä."
Kun ja jos saa tuollaisen käsiinsä ja tietää voivansa myydä sen myöhemmin 3500000 eurolla niin kannattaa purkaa se ja laittaa osat kolmeen kasaan.
Sitten tehdään ajan kanssa käsityönä puuttuvat osat joka kasaan ja kootaan kolme kiistattomasti alkuperäistä Kalle Kolmannen mersua joista jokaisesta saattaa sitten saada 3,5 milliä...
Tuollainen auto on vähän kuin vaarin perintöpiippu; varsi on vaihdettu kolmesti ja koppa kuusi kertaa.
oulaistenliikenne.fi
Kaarlen auto on Spezial-Roadster, kun taas Muffen linkeissä seikkailevat Cabriolet A sekä Cabriolet B.vesa kirjoitti:Jäi vaivaamaan nuo Mufflerin linkittämät kuvajaiset. Ilmeisesti Iltalehden väittämä ainoasta kunnossa olevasta yksilöstä oli soopaa?
Edit: kunnossa olevia yksilöitä löytyy varmasti muitakin, mutta ei montaa: 540 K Spezial-Roadsteria valmistettiin 25 kpl.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
aihetta hieman sivuten, mutta aikoinaan tuli itsekkin rakennettua kyseinen auto, tosin materiaalina oli tällä kertaa polygonit ja auto tuli "peliin"
http://www.kotiposti.net/serial/images/mese_tum.jpg
http://www.kotiposti.net/serial/images/mese_tum.jpg
W124 200 -85
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Aivan, samaa ideaa on toteutettu myös kilpa-autoissa. Olikohan Ford GT40 (60-luvun kilpuri) joita on tuhoutumisen jälkeen kasattu "uusia" yksilöitä varsin vähistä alkuperäisosista. Johonkin suureen historic-kisaan oli sitten myöhemmin ilmottautunut kaksi moista vehjettä samalla runkonumerolla... Isolla rahalla saa ja hevosella pääsee.dealer kirjoitti:Kun ja jos saa tuollaisen käsiinsä ja tietää voivansa myydä sen myöhemmin 3500000 eurolla niin kannattaa purkaa se ja laittaa osat kolmeen kasaan.
Sitten tehdään ajan kanssa käsityönä puuttuvat osat joka kasaan ja kootaan kolme kiistattomasti alkuperäistä Kalle Kolmannen mersua joista jokaisesta saattaa sitten saada 3,5 milliä...
So long, and thanks for all the fish
"Olikohan Ford GT40 (60-luvun kilpuri) joita on tuhoutumisen jälkeen kasattu "uusia" yksilöitä varsin vähistä alkuperäisosista. Johonkin suureen historic-kisaan oli sitten myöhemmin ilmottautunut kaksi moista vehjettä samalla runkonumerolla..."
Hyvinkin mahdollista. Kilpa-autoissa tiettyyn runkonumeroon liittyvällä historialla on hyvin suuri vaikutus auton arvoon, tällöin insentiivi väärennykseen on melkoinen.
Tilannetta sekavoittaa entisestään se, että yhdessä autossa on voitu sen aktiivisen kilpahistorian aikana käyttää useampaakin koria ja moottoria, joskus samalla numerolla joskus eri. Jos näistä aidosti käytössä olleista osista kootaan vaikkapa kaksi autoa on soppa valmis...Kumpi tällöin on legitiimi yksilö...ei kumpikaan...vai molemmat?
Hyvinkin mahdollista. Kilpa-autoissa tiettyyn runkonumeroon liittyvällä historialla on hyvin suuri vaikutus auton arvoon, tällöin insentiivi väärennykseen on melkoinen.
Tilannetta sekavoittaa entisestään se, että yhdessä autossa on voitu sen aktiivisen kilpahistorian aikana käyttää useampaakin koria ja moottoria, joskus samalla numerolla joskus eri. Jos näistä aidosti käytössä olleista osista kootaan vaikkapa kaksi autoa on soppa valmis...Kumpi tällöin on legitiimi yksilö...ei kumpikaan...vai molemmat?
1929 SSK -Mersusta on maksettu 4,1 miljoonaa puntaa (6 miljoonaa euroa) tuossa jonkin aikaa sitten, jossain huutokaupassa Iso-Britanniassa. On se kova kyllä aika kova hintadealer kirjoitti:Onko tuo mainittu hinta kaikkien aikojen kallein Mersusta maksettu ?
Niitäkin sentään on tehty jopa 36 kappaletta!
Huima hinta, kuvastaa legendaaristen kilpa-autojen suurta haluttavuutta.
Ajatella, että suomessakin oli aikanaan SSK 1928, jolla Karl Ebb skabaili entusiastipohjalta. Valitettavasti auto myytiin Ruotsiin sodan alla.
Ko. SSK.sta löytyy juttua muiden keräilymesejen ohella ruotsalaisesta Classic Motor Magasin album nro3:sta. Kannattaa kysellä ko. albumia vaikka akateemisesta.
Ajatella, että suomessakin oli aikanaan SSK 1928, jolla Karl Ebb skabaili entusiastipohjalta. Valitettavasti auto myytiin Ruotsiin sodan alla.
Ko. SSK.sta löytyy juttua muiden keräilymesejen ohella ruotsalaisesta Classic Motor Magasin album nro3:sta. Kannattaa kysellä ko. albumia vaikka akateemisesta.
Viimeksi muokannut Andreas, To 31.03.2005 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuka muuten nokittaa korkeimman autosta maksetun hinnan? Kiinnostaisi jos joltakulta tietoa asiasta löytyy.
Tällaisen Bugatti royalen löysin, ei vaan näy vielä olevan kallein tämän lähteen mukaan?
http://www.channel4.com/4car/feature/fe ... -cars.html
Tällaisen Bugatti royalen löysin, ei vaan näy vielä olevan kallein tämän lähteen mukaan?
http://www.channel4.com/4car/feature/fe ... -cars.html
Ferrari 250 GTO myytiin aikanaan korkeimmalla julkisessa huutokaupassa, taisi olla Monacossa 1990, tehdyllä tarjouksella $16M. Nykyään autosta tuskin saisi noin mittavaa tarjousta.
Ilmeisesti W196 on samoihin hullujen hintojen aikaan myyty yli $20M hinnalla, mutta kyseessä on käsittääkseni ollut yksityinen kauppa ( voin olla tosin väärässäkin..)
Jossain brittilehdessä spekuloitiin aikanaan mikänkä auton hinta noususi korkeimmaksi jos se joskus sattuisi tulemaan vapaille markkinoille. Äänet menivät Uhlenhaultin 300slr coupelle. - Ei huono veikkaus.
Onneksi myös järjellisillä summilla voi saada vanhoja urheiluautoja...
Ilmeisesti W196 on samoihin hullujen hintojen aikaan myyty yli $20M hinnalla, mutta kyseessä on käsittääkseni ollut yksityinen kauppa ( voin olla tosin väärässäkin..)
Jossain brittilehdessä spekuloitiin aikanaan mikänkä auton hinta noususi korkeimmaksi jos se joskus sattuisi tulemaan vapaille markkinoille. Äänet menivät Uhlenhaultin 300slr coupelle. - Ei huono veikkaus.
Onneksi myös järjellisillä summilla voi saada vanhoja urheiluautoja...
Oliko Uhlenhault se tyyppi, jolla moinen oli katukäytössä, siis näitä Mersun SLR-kehitystiimin tyyppejä joilla oli mukavia erioikeuksia? Tai no, täytyyhän sitä prototyyppejä testailla, vaikka sitten työmatkalla!Andreas kirjoitti:Jossain brittilehdessä spekuloitiin aikanaan mikänkä auton hinta noususi korkeimmaksi jos se joskus sattuisi tulemaan vapaille markkinoille. Äänet menivät Uhlenhaultin 300slr coupelle. - Ei huono veikkaus.
Kyllä muuten tuo 50-luvun SLR minullekin kävisi