Terve..
Oliskohan kenelläkään tietoa/taitoa jolla saisi tuon tyhjäkäynnin tottelemaan. Autossa siis m110 moottori vm -73 ja kaasuttimena pierburg. Ennen ollut Solex mutta jostain syystä vaihdettu(älkää kysykö).
Eli kylmäkäynnistys on normaaliin tapaan hieman tuskaista mutta se taitaa kuulua vanhan auton ominaisuuksiin. Pysyy kyllä itsekseen käynnissä ku vähän aikaa malttaa kaasutella.
Ongelmat alkavat sitten kun moottori on lämmennyt . Tyhjäkäynti alkaa seilata voimakkaasti eikä tahdo asettua. Mikäli auton sammuttaa ja käynnistää hetken kuluttua uudelleen, tyhjäkäynti saatta pysyä hetken melko tasaisena, ja sitten alkaa taas seilata.
Mistähän päin tätä voisi alkaa selvittelemään.
m110 kaasutinversio oikkuilee
arvaillaan
Ilmavuoto, koita vaikka starttipilottia imusarjan tiivisteisiin.
Voisko koho kiukutella? Tosin kun kaasarin aukasee, täytys olla uudet tiivisteet.
Voisko se olla vaan pensan paine. Bensapumppu ehtoopuolella.
Toivotaan että noi viisammat vastailee.
Ilmavuoto, koita vaikka starttipilottia imusarjan tiivisteisiin.
Voisko koho kiukutella? Tosin kun kaasarin aukasee, täytys olla uudet tiivisteet.
Voisko se olla vaan pensan paine. Bensapumppu ehtoopuolella.
Toivotaan että noi viisammat vastailee.
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
...
Tulpat näyttää ihan hyviltä... tulpanjohdot ja ilmanputsari on vaihdettu viikko sitten.... virranjakaja on ok......
Tulpanjohtojen vaihto kyllä paransi kylmäkäynnistystä selvästi. Vanhat johdot oli kyllä ihan valmiit(ettei vaan olleet vallan originaalit).
Ja sitten seuraa tyhmä kysymys:
Kuuluiskos m110 kaasarikoneessa olla mekaaninen vai sähköinen pa-pumppu?
Tulpanjohtojen vaihto kyllä paransi kylmäkäynnistystä selvästi. Vanhat johdot oli kyllä ihan valmiit(ettei vaan olleet vallan originaalit).
Ja sitten seuraa tyhmä kysymys:
Kuuluiskos m110 kaasarikoneessa olla mekaaninen vai sähköinen pa-pumppu?