MB W201 300 24v turpodiesel

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mauri H. kirjoitti:Hyvä hyvä, kauniisti vinkuivat Holsetit :D

Vielä olisi palamatontakin soppaa jäljellä.
Paljonko ko. autoissa lienee ahtopaineet? Ilmeisesti tehoa tulisi lisää korkeammilla paineilla?
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

niin mää mietin kans että paljos on paineet?mun mielestä ei paljon vinku,oma viheltää 2.5 niin että korvia huumaa.
W124 300td 24v -ST
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e

EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.

[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Perskules...mulla näyttää videota vaan n. 25s ajan, pysähtyy siihen mustan perän kohdalle? Missäs vika?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kodekki voi puuttua tms... Milläs koitit katsoa? Windowssin playerilla?
Haeppa Zoom player ja koita sillä. http://www.inmatrix.com/download/zp403std.exe

Edit: Koita ladata filu uudestaan? Jos ei tullu kaikki?
Viimeksi muokannut Rässi66, Ti 07.06.2005 23:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

juu, olis kiva tietää minkälaisilla paineilla savukone hyrskyttää :wink: Hyvältä näyttää - kyllä tuo tenava on ketterän näköinen verrattuna S124 lavettiin :lol:
luuucas
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 48
Liittynyt: La 27.12.2003 19:26
Paikkakunta: p-pohjammaa

Viesti Kirjoittaja luuucas »

Ei sielä oo kun pari kilua ahtoja.Kolomeenki sen saa,mutta kun saamattomuudessa ei oo tuota kytkintä vieläkään tullu laitettua... 8)
kyllähän mersuki hyvä auto on,mutta parhaat moottorit tehään saarella...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No mutta sullahan on siellä 40-50 hv reservissä, eikö yhtään houkuta :lol:
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

ihan hyvin näkyy polttelevan ajelin silloin kerran muinoin kasitiellä mopolla perässä ja kattelin... ei se nyt niin kauheesti savunnut... ja eiköhän tuossa tehoja ole kun näkyi lauantainakin liukasta olevan vaikka oli kuiva asfaltti...joku jenkki härveli muuten lähti sun perään perään....
Itse tein ja säästin
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Eipä näytä noillaväännöillä paljoa perissä lukot pitävän.

Tai ainakin punainen pyöri sen näköisesti ettei molemmat tassut aivan samaa vauhtia sutineet!? :?
luuucas
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 48
Liittynyt: La 27.12.2003 19:26
Paikkakunta: p-pohjammaa

Viesti Kirjoittaja luuucas »

Maltetaan ny mieli vielä,ihan mukava ajella tämmösenään.. :D Joo lukot ei oikeen meinaa pitää.
kyllähän mersuki hyvä auto on,mutta parhaat moottorit tehään saarella...
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

luuucas kirjoitti:Maltetaan ny mieli vielä,ihan mukava ajella tämmösenään.. :D Joo lukot ei oikeen meinaa pitää.
Mustassa lienee ASD? Mahtaako ASD:kään pitää noilla tehoilla/väännöillä?

nimim. Cossuun koneremontti vai dieselöinti? :wink:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllä mulla ASD toimii ihan täysillä, kahta viivaa jää tilanteessa kuin tilanteessa jos lapsettaa. Tosin perä on erittäin vähän ajettu, ja lukko siten kondiksessa.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

hyvin pelaa minunkin mersussa ASD ja ainakin märällä asfaltilla menee kivasti sivuluisua....joutui jopa vähän löysäileen ettei spinnaa...
Itse tein ja säästin
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Kuinkas paljon noissa vehkeissä nyt sitten on tehoa/vääntöä? Punaisessa ja mustassa pikkumesessä. Hienosti kyllä pyörivät.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Pasi H. kirjoitti:Kuinkas paljon noissa vehkeissä nyt sitten on tehoa/vääntöä? Punaisessa ja mustassa pikkumesessä. Hienosti kyllä pyörivät.
Mustan tehot: http://www.teamrwd.com/dieselboost/merssu1.jpg
Ihan kiva... :twisted:
Punasessa hieman vähemmä? Ei varmaan paljoo..
Juhani P
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 09.08.2005 15:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Juhani P »

kimmo l kirjoitti::roll: No mään on luullut ,että ne valmistetaan keski-suomessa? :oops:
Sen verran oli sit pakko kommentoida vaikka ihan vaan yleisen tiedonjakamisen nimissä, et ne moottorit tehdään kyllä Linnavuoressa, mutta traktorit kootaan Keski-Suomessa Suolahdessa. Ja kyllä, myös MF-merkkisinä Valtran ohella.
Vähänhän tää meni "Off topic" -osastolle, mutta kuitenkin...
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

tehoista

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

Rässi66 kirjoitti:
Pasi H. kirjoitti:Kuinkas paljon noissa vehkeissä nyt sitten on tehoa/vääntöä? Punaisessa ja mustassa pikkumesessä. Hienosti kyllä pyörivät.
Mustan tehot: http://www.teamrwd.com/dieselboost/merssu1.jpg
Ihan kiva... :twisted:
Punasessa hieman vähemmä? Ei varmaan paljoo..
mitenkäs noissa supereissa nuo tehot yleensä tulee, siis millä kierroksilla parhaat tehot?

tuossa näkyi olevan 4300rpm, mutta eikös joillakin vedä 6600 asti?
millä kierrosluvulla 6600 asti vetävä antaa parhaat lukemat? :roll:
Chrysler 160 -74
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Oma 2,5 anto parhaan lukeman 5013 rpm mutta tippu vain jonkun 20 hv tuonne 6000 asti
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Punanen taitaa olla tällähetkellä 3.0D 24V vapari ja kuulin että voisi olla jopa myynnissä......
Joku mersupurkaamo??
ripe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: To 18.03.2004 22:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ripe »

Petri K kirjoitti:Oma 2,5 anto parhaan lukeman 5013 rpm mutta tippu vain jonkun 20 hv tuonne 6000 asti
Mulla ei ole oikein hallussa toi "moottorioppi", mut miten on jos nokka-akseli olis sen mallinen että se toimis paremmin kierroksilla.
6000rpm tulis parenmat hv tehot.
Alakierrosten väännön kustannuksella.


Nythän tossa mustan megen käppyrässä väännöt lähtee laskeen 3900rpm
jospa se vääntö pysyis samana 6000rpm asti. (650hv) :twisted:

Pysyiskö kone sit enään nipussa?
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

rilpo kirjoitti:
Petri K kirjoitti:Oma 2,5 anto parhaan lukeman 5013 rpm mutta tippu vain jonkun 20 hv tuonne 6000 asti

Nythän tossa mustan megen käppyrässä väännöt lähtee laskeen 3900rpm
jospa se vääntö pysyis samana 6000rpm asti. (650hv) :twisted:

Pysyiskö kone sit enään nipussa?
****Käppyrässä näkyy mitä tulee kun syöttöä pitää rajoittaa :lol: Vedot oli huomattavasti iloisemmat ennen "kytkimen vaihtamista" ts. herkkuruuvista ruokaa pienemmälle jotta sai penkitettyä kytkimen luistamatta ja se laihempi tulos on paperilla :shock:
Vaatimaton omistaja ei vain ole turhaan tätä huudellut tyyliin OLISI enemmän jos kytkin kestäisi :wink:

Eiköhän talvi tuo muutoksen tuohon kytkin ongelmaan,jos sitä sellaiseksi voi sanoa. Aihio on ollut jo kauan pajan nurkassa,ja sitten pitää ihan takuu varmasti ja sulakkeena ihan muut paikat. Kytkin onkin kätevä sulake näissä manuaalilaatikolla olevissa. Toki täytyy ymmärtää mitkä voimat nykyiselläänkin jyllää,rajoitettunakin.

Oikeessa oot tuossa väännön/kierrosten yhtälössä, ne näyttää olevan helpompi ratkaista 12 tappisella kuin 24 tappisella moottorilla. .
Nimim. jorman videoillakin nähty auto kuvaamasi kaltainen, väännöt pysyy jotenkuten kurissa ja voimaakin löytyy :shock:
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

rilpo kirjoitti:
Petri K kirjoitti:Oma 2,5 anto parhaan lukeman 5013 rpm mutta tippu vain jonkun 20 hv tuonne 6000 asti
Mulla ei ole oikein hallussa toi "moottorioppi", mut miten on jos nokka-akseli olis sen mallinen että se toimis paremmin kierroksilla.
6000rpm tulis parenmat hv tehot.
Alakierrosten väännön kustannuksella.


Nythän tossa mustan megen käppyrässä väännöt lähtee laskeen 3900rpm
jospa se vääntö pysyis samana 6000rpm asti. (650hv) :twisted:

Pysyiskö kone sit enään nipussa?
Maanantaina ajetaan tuo 606 turbo HX50:llä penkissä. Saa nähdä mihkä ne väännot jää.
VieläBMW
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 15.08.2004 14:40
Paikkakunta: E-pohojammaa

Viesti Kirjoittaja VieläBMW »

Epäälen että maanantaina nährään komeeta lappua... :roll:
2.3-16
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Petri K kirjoitti: Maanantaina ajetaan tuo 606 turbo HX50:llä penkissä. Saa nähdä mihkä ne väännot jää.
Nyt on jo tiistai... :shock: :shock: :o :) :D :lol:
Kerro jo :!:
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

konjamiini kirjoitti:
Petri K kirjoitti: Maanantaina ajetaan tuo 606 turbo HX50:llä penkissä. Saa nähdä mihkä ne väännot jää.
Nyt on jo tiistai... :shock: :shock: :o :) :D :lol:
Kerro jo :!:
Ei makiaa mahan täydeltä pittää malttaa ku testataan. Hittaasti hyvä tullee :evil:Jäähään ny vuan kuulolle eihä ny viel paljo lunta Oo
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Hittaasti tullee hulluks :lol:
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Meni niin penkin alle tuo penkitys et pitää ottaa loppuviikosta uusiks. Nyt ei oo viel mitään kerrottavaa.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Varmaan se 177 hv + 19 %

Tuskin enempää, ei dieselistä irtoa.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Ite asiassa meni aika oikeaan tuo Maurin arvaus :wink: 183 hv väännöt 370 Nm Eli viritys onnistui kun ei tehot laskenu yli 15% ite asiassa nous pari %
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Petri K kirjoitti:Ite asiassa meni aika oikeaan tuo Maurin arvaus :wink: 183 hv väännöt 370 Nm Eli viritys onnistui kun ei tehot laskenu yli 15% ite asiassa nous pari %
Hmm, niin ja kierroksia oli tuossa mittausvaiheessa 1775 :wink: :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Vastaa Viestiin