S 260 SE autom. -89?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
profiili
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 21.02.2004 13:50
Paikkakunta: Tuusmäki

S 260 SE autom. -89?

Viesti Kirjoittaja profiili »

Onko kokemuksia kyseisestä ajoneuvosta kun olis kiikarissa yksi semmoinen. Mittarissa 290tkm, kunto kuvan perusteella ja kertoman mukaan ihan ok.
Miten pannu ja muu tekniikka kilometrit kestää ilman suurempia restaurointeja?

Mihin asettunee kulutus normaaliajossa?

T:Marko :wink:
Perheessä MB 230e -96, Jeep Cherokee 2.5td -99 sekä Honda Africa Twin 750 -92.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Tuossa jotain tietoja, kopsattu mercefreakenilta:

W126 260 SE


Antall sylindre 6 (rekke)
Antall ventiler 12
Boring/slaglengde 82,9 / 80,25 mm
Slagvolum 2599 cm3
Kompresjon 9,2
Effekt 166 HK ved 5800 o./min.
med katalysator: 160 HK ved 5800 o./min.
Dreiemoment 228 Nm ved 4600 o./min.
med karalysator: 220 Nm ved 4600 o./min.
Drivstofftank 90 liter
Felger 7 J x 15 H 2
Dekk 205/65 R 15 93 H
Topphastighet manuelt gir: 205 (med kat.: 200) km/t
automatgir: 200 (med kat.: 195) km/t
Akselerasjon 0-100 km/t manuelt gir: 10,2 (med kat.: 10,5) sekunder
automatgir: 10,5 (med kat.: 10,9) sekunder
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t manuelt gir: 0,74 (med kat.: 0,77) liter
automatgir: 0,88 (med kat.: 0,91) liter
-ved 120 km/t manuelt gir: 0,96 (med kat.: 1,01) liter
automatgir: 1,10 (med kat.: 1,15) liter
-ved bykjøring manuelt gir: 1,38 (med kat.: 1,43) liter
automatgir: 1,33 (med kat.: 1,38) liter
Transmisjon 5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir

Akselavstand
293,5 cm
Sporvidde foran / bak 155,5 cm / 152,7 cm
Lengde 502,0 cm
Bredde 182,0 cm
Høyde 143,7 cm
Snudiameter 11,8 meter
Totalvekt 2040 kg; fra 09/87: 2090 kg
Egenvekt 1520 kg; fra 09/87: 1570 kg
iflg. DIN 70020 (med drivstoff, reservehjul og verktøy
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Esa H. kirjoitti:Tuossa jotain tietoja, kopsattu mercefreakenilta:
Köh köh, olenko ainut, jolle nuo yllamainitut kopsaukset eivät merkkaa ***tuakaan.

:lol:
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 770
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Mitäs kohtaa tuossa ei jummarra? Itse olen lukenut viimeksi y-asteella saksaa ja ruottia lukiossa enkä siitä paskaakaan oikein tajua, mutta tuon taulukonhan tajuaa, vaikka se olisi latinaksi. Vapaa suomennus, voi sisältää virheitä, mutta ei siihen maailma kaadu. Jos kaatuu niin: :twisted:

Sylinterien määrä 6 (rivikone)
Venttiilien määrä 12
Iskun pituus/halkaisija 82,9 / 80,25 mm
Iskutilavuus 2599 cm3
Puristussuhde 9,2
Suurin teho 166 hv 5800 rpm.
Katalysaattorimallissa: 160 hv 5800 rpm.
Vääntömomentti 228 Nm 4600 rpm.
Katalysaattorimallissa: 220 Nm 4600 rpm
Polttoainetankin tilavuus 90 litraa
Pulttijako(?) 7 J x 15 H 2
Rengaskoko 205/65 R 15 93 H
Huippunopeus manuaalilaatikko: 205 (katalysaattorilla.: 200) km/h
Automaattivaihteistolla: 200 (katalysaattorilla.: 195) km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h manuaali: 10,2 (katalysaattorilla.: 10,5) sekuntia
Automaattivaihteistolla: 10,5 (katalysaattorilla.: 10,9) sekuntia
Kulutus per 10 km
- 90 km/h manuaalivaihteistolla noin: 0,74 (katalysaattorilla.: 0,77) litraa
automaattivaihteisella: noin: 0,88 ( katalysaattorilla.: 0,91) litraa
-120 km/h :manuaalivaihteistolla noin: 0,96 (katalysaattorilla.: 1,01) litraa
automaattivaihteisella: noin: 1,10 (katalysaattorilla.: 1,15) litraa
-Perävaunun kanssa(?) manuaalivaihteistolla noin: 1,38 (katalysaattorilla.: 1,43) litraa
automaattivaihteisella: 1,33 {katalysaattorilla.: 1,38} litraa
Vaihteistoina 5-vaihteinen manuaali tai 4-vaihteinen automaatti

Akseliväli
293,5 cm
Raideleveys edessä/takana 155,5 cm / 152,7 cm
Pituus 502,0 cm
Leveys 182,0 cm
Korkeus 143,7 cm
Kääntösäde 11,8 metriä
Kokonaismassa 2040 kg; eteenpäin vuodesta 09/87: 2090 kg
Omamassa 1520 kg;eteenpäin vuodesta 09/87: 1570 kg
iflg. DIN 70020 (Ajajan kanssa, nestesäiliöt täytettyinä + työkalut(?))
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
cupee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:18
Paikkakunta: Epsoo

260:nen kiinnostaa - ajokokemuksia/ ylläpitokokemuksia?

Viesti Kirjoittaja cupee »

kiitollinen hyvistä kokemuksista! - olen jonkin aikaa mieluillut sitä ja siltui en vielä oikein lähestynyt asiaa. Tällä hetkellä ajelemme 124 230 CE :llä - sen ominaisuuksii kuuluu sellainen pehmeä liikkuminen ja rauhallinen olemus, autom. vaiht. tietty. Mutta jos vaikkapa ottais sitten tuollaisen - onko muutos huomattava? kiitos ja moikataan kun nähdään!
profiili
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 21.02.2004 13:50
Paikkakunta: Tuusmäki

Viesti Kirjoittaja profiili »

Morjens!

Kiitos noista tkn. tiedoista. Olisin ehkä ajatellut enemmänkin käyttökokemuksia sekä mahdollisia vikakohteita joihin voisi keskittyä hankinta tilanteessa.

Lämmintä kesää.
Perheessä MB 230e -96, Jeep Cherokee 2.5td -99 sekä Honda Africa Twin 750 -92.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Tyyppivioista en osaa sanoa juuri mitään mutta tuohon omaan on vaihdettu/korjattu jokseenkin samoilla kilometreillä mm:

- laturi kahteen kertaan
- pakoputken etu- ja keskiputki
- taka-apurungon limput + vetopyörästön tuki
- jarrut joka kulmaan
- ylätukivarsi, alapallot, raidetangon päät
- kallistuksenvakaajan kumit, koiranluut taakse
- sytytysosat pariin kertaan, akku
- lämmityslaitteen "närhenmunat"
- virtalukon avainpatruuna
- uudet etulokarit, kromit yms., maalattu ainakin 2 kertaan
- öljynpaineanturi, bensapumpun putket+letkut+teline, monitoimiviiksi
- lukemattomia pikkuremppoja ja fiksauksia

Loppukesän suurrempassa on listalla venttiilivarsien kumit, nostajat, jakoketju, kampiakselin stefa, jarrunesteet, vaihdelaatikko, perän/kardaanin/vaihteiston/moottorin kumilimput, takatukivarsien puslat, simpukan sääto, tuulilasi ja jossain vaiheessa vielä uudet jouset + iskarit. Ja on vain ajan kysymys että koska bensapumppu päästää viimeiset henkäykset, pyöränlaakeri leikkaa kiinni tai keskiputki alkaa vuotamaan; vesipumppu ja hihnankiristinkin on ollut vaihtolistalla jo hetken aikaa. Että aikas pienellä remppaamisella on tähän asti selvinnyt. :lol:
Viimeksi muokannut PM, Ti 14.06.2005 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Eipä tuohon ole paljoa lisättävää. Kun sitä kulutusta kysellään, niin tehtaan antamat lukemat toteutuvat varsin totuudenmukaisesti käytännön elämässä.
Aina niin ei ole, yleensä normikulutusten lukemat ovat kovin optimistisia.
3-litrainen kulkee keskimäärin alta kympin helposti. 260 ei ole juurikaan nuukempi. Sama kone käytännössä.

Jos kansipuoli on laitettu, niin alakerta kestää kyllä. Hoviasentaja sanoi, että kyllä sillä 6-700 tkm pääsee, jos vain kunnon voitelut on ja öljyt + suodattimen vaihtaa 10.000 km välein.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Alkoi muuten pikkuisen pelottamaan, kun katsoi tuota Pasin listaa. :shock:
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Ere866 kirjoitti:Alkoi muuten pikkuisen pelottamaan, kun katsoi tuota Pasin listaa. :shock:
Ei kannata säikähtää. Kulutusosiahan vain on vaihdettu.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

No onhan sitä tullut kilometrejäkin viiden vuoden aikana yli 160th, eli eihän se sitten tee kuin ~2000€/vuosi auton ylläpitoon ja tähän sisältyy parit vanteet + renkaat ja pienimuotoista tuninkiakin. Kuulemma erääseen loistokuntoiseen alle 100th ajettuun Saksantuonti-C124:seenkin on myös uponnut kahden vuoden aikana liki samassa suhteessa tuohta? :lol:

Ja pakkohan se on taas muistuttaa että Ässä tuli alkuperäiseltä omistajalta, täydellisellä Vehon huoltokirjalla, 120th ajettuna autotalliautona, ilman isompia varusteita ja lähestulkoon uudella (~50tkm) takuuseen vaihdetulla "S-kantisella" koneella. Pääosa ajosta on ollut varsin rauhallista maantieajoa, revitystä ei ole harrastettu pätkääkään. Niin ettei kannata yhtään ihmetellä miten jonkun täysvarusteisen sohlotun V8-Suomiässän saa nykyään muutamalla tuhannella eurolla. :roll:

No, jahka nuo loput pienet viat saa vielä korjattua/korjautettua, niin seuraava 300th kertyy mittariin taas suu messingillä. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Esa H. kirjoitti:...Totalvekt / 2040 kg; fra 09/87: 2090 kg
Egenvekt 1520 kg; fra 09/87: 1570 kg
iflg. DIN 70020 (med drivstoff, reservehjul og verktøy
Oikeampi käännös lienee:
"Kokonaispaino 2040 kg; 09/87 alkaen: 2090 kg
Omapaino 1520 kg; 09/87 alkaen: 1570 kg
DIN 70020 mukaan (sisältää polttoaineen (ilmeisesti 90% tankattu), varapyörän ja työkalut)"

Kuljettajan paino tavaroineen 68 + 7 = 75 kg tuli mukaan omaan massaan vasta direktiivin 92/21/EY myötä (Suomessa asetuksessa 671/1997 ja 1248/2002), normin DIN 70020 omassa painossa sitä ei ilmeisesti ollut ainakaan ennen vuotta 1992.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin