w124 ruosteenpoisto ja maalaus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Ville H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 03.10.2004 16:19
Paikkakunta: Lahti

w124 ruosteenpoisto ja maalaus

Viesti Kirjoittaja Ville H »

Eli tarkoitus olisi kuvan autosta poistaa ruosteet ja maalata koko auto. Päivitän kuvia tähän topiciin aiheen edistyessä. Omat tilat, työkalut ja taidot sen verran heikot että itse olis tarkoitus vaan purkaa ja kasata auto...vähän tossa jo viikonloppuna tuli aloiteltua. Kylkimuovit ois tarkoitus maalauttaa samalla korin väriin. Jos jollain ois pistää kuvaa ton värisestä 124:sesta korinvärisillä muoveilla niin tietäs vähän miltä se tulis näyttään, ku ei oo nuo photoshoppaustaidot oikeen hallussa :oops:

EDIT: Värikoodi 702

Kuva
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Itse maalasin sataysikymppisen muovit ja puskurit korinväriin, auto "keveni" ja nuorentui aika mukavasti.

Suosittelen, jos haluat nuorennusleikkauksen autolle.
Ville H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 03.10.2004 16:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Ville H »

Tommonen kuppa ois tossa takalasin päällä. Nyt ois nuo lasia kiertävät listat irroitettu mutta näyttää sen verran pahalta että nyt pitäs saada takalasi pois ja sit purkaa kattoverhoiluki varmaan että saa kunnolla ruosteet pois.

Nyt vaan askarruttaa että saako tuota takalasia pois muuten kuin hajottamalla?



Kuva
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Lasin saa irti ns narusahalla. Lasiliikkeessä ainakin osaavat tehdä irrotuksen.
Narusaha työnnetään liimasaumasta läpi ja sitten sahataan koko liimasauma läpi ja auki.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Ville H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 03.10.2004 16:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Ville H »

Kiitos tiedosta. Pitää käydä jostain lasiliikkeestä vaan nyt kyselemässä. Harmi vaan ko auto on nyt tuhannessa palasessa ja seisontaanki kerkesin sen jo laittaa ko niin hitaasti tuntuu tää projekti etenevän :oops: Ei muutako autotraileria vuokraamaan.

Kävin paikallisista automaalaamoista kyseleen maalautuksen hintaa. Tulos: Pintaruosteiden poisto ja peruspohjatyöt + ylimaalaus 1700€ , kylkimuovit ja puskurit 500€. Tämä siis halvin hinta.

Miltä tuo kuulostaa? Ollaanko tietämätöntä ryöstämässä vai onko ihan ok hinnat?
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

:( Kyllä nuo hinnat ovat ihan normaaleja. Kysyin muutama vuosi sitten tarjouksen paikalliselta (tosi hyvältä) maalarilta- ilmoitti silloin: 11000mk :shock:
250TD -86, 260E LANG -90
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Nykäset vielä ite tuon pohjatyön ja kiskot hintaa alaspäin. Pelkkä auton ylimaalaushan ei maksa kun 600e, joten kylkilistojen hinta jo hiukan haukotuttaa. Mulla makso puskurien maalaus korinväriin (siis, etu ja taka) vain 100e. Joten ei varmasti ole halvin hinta mihin siellä porukka pystyy tai sitte ne on muodostanut yhteisen "korkea hintatapolitiikka alueen". Nyrkkiä pöytään vain. :D
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
perttu_n
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 322
Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perttu_n »

Laatu maksaa, aina.
w201 190D
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Kannattaa kysäistä, jos lasiiliikkeen mies tulisi irrottamaan lasin kotona. Työkalut ei paljoa paina.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Ville H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 03.10.2004 16:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Ville H »

Soittelin pariin lasiliikkeeseen tänään ja kumpikaan näistä ei antanu takuuta että sais lasin ehjänä pois niin kova jännitys noissa kuulemma. Jos ehjänä saa niin lämmitys ei ainakaan toimi. Uus lasi maksaaki sitte 260€ ja asennus 80-140€ päälle :evil:
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Irroitus tyyli on sit vissiin sama kuni purkaamoissa, joissa nuo lämmitys johdot revitään väkisin irti.. kyllähän ne siististi voi irroittaa, mutta se vaatiikin jo huhkimista eli sivumuovin irroituksen sisustasta :)
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Ville H kirjoitti:Soittelin pariin lasiliikkeeseen tänään ja kumpikaan näistä ei antanu takuuta että sais lasin ehjänä pois niin kova jännitys noissa kuulemma. Jos ehjänä saa niin lämmitys ei ainakaan toimi. Uus lasi maksaaki sitte 260€ ja asennus 80-140€ päälle :evil:
Helposti pomppaa nuo projektit. Niin rahallisesti kuin työllisestikkin. :shock: Ja monasti se on jo takaraivossa tiedossa, mutta sitä ei tiedosta. :wink: Toivottavasti löytyy halvempi keino...
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1464
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Kyllä tuon takalasin pitäisi irrota ihan kotikonstein. Olisiko tästä jotain hyötyä :)
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

Koitas onko takalasi kiinni semmosella tahmeella nauhalla osassa näissä mersuissa on sillä ,jos on niin irtoo helposti kun meet sisälle ja ilman kenkiä alat kevyesti työntää ulospäin ja apumies leikkaa puukolla sitä nauhaa.jos on kovalla liimalla irtoo kun katkoteräveitsellä alkaa sisäpuolelta pikkuhiljaa leikata miel yläkulmasta edeten toki kumi voi leikkaantua samalla mut on halvempi uusia ku lasi leikatessa kannattaa leikata mahd läheltä korin pintaa ja maltti on valttia
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eikös se mersun takalasi ole ihan tavalisella vanhanajan tiivisteura kiinnityksellä. eli ei ole millään muulla kiinni kuin sillä tiivisteellä joka yltää auton sisäpuolelle. Ainaki farmarin takalasi lähtee yksin touhutessa alle 5min.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Mika.T kirjoitti:Eikös se mersun takalasi ole ihan tavalisella vanhanajan tiivisteura kiinnityksellä. eli ei ole millään muulla kiinni kuin sillä tiivisteellä joka yltää auton sisäpuolelle. Ainaki farmarin takalasi lähtee yksin touhutessa alle 5min.

farkussa näin, sedanissa liimalla !
Vastaa Viestiin