Madallus jousien erot 201/ 124 koppasissa
Madallus jousien erot 201/ 124 koppasissa
Vaan tietääkö kukaan käypikö 190 madallusjouset 124 koppaseen vai tuleeko katastrooffi.
Rantsu
Joskus KL-varaosien kuvastossa w201 jousien kohdalla luki:katso w124.
Eiköhän nuo ole perusmallien sedaneissa samat.
Eiköhän nuo ole perusmallien sedaneissa samat.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Kilander kirjoitrti:
"Joskus KL-varaosien kuvastossa w201 jousien kohdalla luki:katso w124.
Eiköhän nuo ole perusmallien sedaneissa samat."
Milloin joskus ? Eivät ole.
Homman voi kokeilla esimerkiksi laittamalla 201:seen taakse 124 vakiojouset.
Perä jää niin ylös että kaaren ja renkaan välissä on varmaan lähes 15 senttiä tilaa eikä peräpää juuri kokeiltaessa 120 kilon voimalla painu alaspäin - 124 takapää on niin paljon painavampi.
Varaosamyyjä nimittäin antoi vahingossa kaverille asennettavaksi väärät jouset 201:seen ja naamat oli kun auto laskettiin alas nosturilta.
Etupään painosta en tiedä, eikä kysyjä tässä kertonut edes autojen koneiden kokoa.
Mieluummin kannattaa vaikka katkoa entisistä vakiojousista madallusjouset kuin alkaa pelleilemään täysin väärien jousten kanssa.
Nettiluetteloista voi itsekukin katsoa käykö joku 201 jousisarja 124:ään, kertokaa jos löytyy.
"Joskus KL-varaosien kuvastossa w201 jousien kohdalla luki:katso w124.
Eiköhän nuo ole perusmallien sedaneissa samat."
Milloin joskus ? Eivät ole.
Homman voi kokeilla esimerkiksi laittamalla 201:seen taakse 124 vakiojouset.
Perä jää niin ylös että kaaren ja renkaan välissä on varmaan lähes 15 senttiä tilaa eikä peräpää juuri kokeiltaessa 120 kilon voimalla painu alaspäin - 124 takapää on niin paljon painavampi.
Varaosamyyjä nimittäin antoi vahingossa kaverille asennettavaksi väärät jouset 201:seen ja naamat oli kun auto laskettiin alas nosturilta.
Etupään painosta en tiedä, eikä kysyjä tässä kertonut edes autojen koneiden kokoa.
Mieluummin kannattaa vaikka katkoa entisistä vakiojousista madallusjouset kuin alkaa pelleilemään täysin väärien jousten kanssa.
Nettiluetteloista voi itsekukin katsoa käykö joku 201 jousisarja 124:ään, kertokaa jos löytyy.
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Onko tuo tosijuttu että jää lähes 15cm tilaa w201 kaariin jos laittaa w124 koppasen jouset? kun tarvis saada toi auton takapää pysyyn hiukan ylempänä.....vakiojousilla kun istuu kaksi noin 70kilosta niin ottaa pyörät melkein lokareihin kiinni..(autossa on tosin sisälokarit, mutta silti
tässä samalla vois kysästä olisko jollakin tietoa mitkä jouset tohon w201 koppaseen kannattaa laittaa että perä jäisi hiukan ylemmäs eli renkaan ja lokarin väli sais olla luokkaa 6-10cm (ja korkeimmat jousenkumit on jo )
tässä samalla vois kysästä olisko jollakin tietoa mitkä jouset tohon w201 koppaseen kannattaa laittaa että perä jäisi hiukan ylemmäs eli renkaan ja lokarin väli sais olla luokkaa 6-10cm (ja korkeimmat jousenkumit on jo )
No mutta kun 201:ssä on pienempi halkaisija jommissa kummissa jousissa, ei ne käy .dealer kirjoitti:No mutta kun autot ovat samanpainoisetkin niin eipä siinä muuta kun kipinkapin ostamaan 124 jousia kaikki 201 omistajat, tiedä vaikka olisivat paremmat kuin ne jotka autoon on varsinaisesti tarkoitettu, ja sama tottakai toisinpäin; 124seen 201 jouset. Tottakai.
Budjetti tuunaajana olen tehnyt rakkaan vanhan rälläkän avulla 124:en vanhoista jousista hyviä, jäykkiä madallussarjoja muutamaan 201:een. Sellaisenaan 124:en jouset ei käy 201:een, ellei harrasta offroadajoa, ja siihen löytyy parempiakin laitteita. 201:en jouset on liian löysät 124:een, käyvät kyllä paikoilleen.
Kyllä se halkaisija saattaa olla sama.
Mittailin juuri 124 ja 201 jousia, kummatkin 2,5 dieselin jouset.
Etujousi:
124 paksumpi 1,0 mm , pidempi 26 mm.
Takajousi:
124 paksumpi 1,8 mm ,pidempi 45 mm.
Voisi olettaa ettei mallien painoero aivan olematon ole ?
perä saattaa tosiaan jäädä vähän ylös, vai mitä ...
Teinitähti, laita uudet vakiojouset ja edelleen ne paksuimmat kumit; jäykemmillä jousilla "kyyti" menee huonoksi.
Mittailin juuri 124 ja 201 jousia, kummatkin 2,5 dieselin jouset.
Etujousi:
124 paksumpi 1,0 mm , pidempi 26 mm.
Takajousi:
124 paksumpi 1,8 mm ,pidempi 45 mm.
Voisi olettaa ettei mallien painoero aivan olematon ole ?
perä saattaa tosiaan jäädä vähän ylös, vai mitä ...
Teinitähti, laita uudet vakiojouset ja edelleen ne paksuimmat kumit; jäykemmillä jousilla "kyyti" menee huonoksi.
oulaistenliikenne.fi
Mulla on tuossa vihreässä 124:en normijouset kohtuullisesti katkaistuna ja ei se mikään älyttömän jäykkä ole. Perä kantaa kuormaa tosi hyvin. Myönnettäköön, että kyyti ei ole enää yhtä mukavaa, kuin omilla jousilla, mutta ei siinä suurta eroa ole. Keulaan on itseasiassa tullut ehkä 20-30kg lisää painoa noiden turbovehkeiden myötä, joten lievä jäykistäminen on paikoillaankin.dealer kirjoitti:JP74: 201 omista jousistakin saa kohtalaiset madallusjouset; jäykemmäthän jousista tulee kun niitä lyhentää.
Satakaksnelkun jouset ovat varmaan lyhennettynä jo niin jäykät 201:seen että huhhuh