Mikä mahtaa rämistä?
Mikä mahtaa rämistä?
W201 päästelee kunnon räminät kun pikkuisenkaan kaasuttelee. Tuntuu putkistosta tulevan jostain se räminä. Kuitenkin putkisto tuntuu olevan paikoillaan ja mikään ei näyttäisi olevan vialla. Räminä tulee riippumatta siitä kaasutteleeko paikallaan tai ajaako normaalisti.
Tuleeko automaattilaatikon saada liikkua takapäästään kuinka paljon (lähinnä ylös alas)? Siellä laatikon takana on kardaanitunnelissa korvake jossa jonkinlainen kumi jolla laatikon liikettä vaimmennetaan tai mitä tehdäänkään?
Laatikossa on kiinikkeet pakoputkelle ja ne on jämäkät ja ei anna periksi ollenkaan. Tästä seuraa se että laatikko heiluu (ja myös moottori heiluu tietenkin kun on yhtä pakettia) kun pakoputken päästä ravistaa. Laatikon takapäätä saa heiluteltua ylös alas noin sentin verran kun laatikon kohdalla putkistosta retuuttaa.
Katin etupäähän ja takapäähän on murtunut muutamassa viikossa 2 ja 3 senttiä leveän murtumat (terveeseen peltiin, ei ruostetta eikä hitsiä siinä kohtaa). Ensin arvelin että putken takapää olisi irti mutta kiinnityskumit ja liitos kattiin oli kunnossa.
Pakosarjassa on myös ainakin yksi halkeama (n 1-2cm) suunnilleen keskimmäisten pyttyjen kohdalla, saattoi olla kyllä takempanakin.
Nyt tuli mieleen että moottorin tuenta on pettänyt ja repii kattia ja pakosarjaa palasiksi.
Monellako kiinnityksellä/puslalla moottori on tuettu ja paljonko ne kiinnitykset saa/pitää joustaa? Onko laatikko kiinni muualla kuin moottorissa ja sieltä takaa siinä tukikorvakkeessa sillä kumimutikalla?
Tuli myös mieleen että jos moottori ravistaa normaalia enemmän niin sehän voisi olla syynä siihen että kardaanin puolenvälin jälkeinen laakeri tai oikeastaan sen semmoinen tukirengas (oisko kumia) antaa periksi n. 5mm kun kardaanista retuuttaa, oisko tärinä väljentänyt sitä? Myös n. 80-100km/h nopeuksilla tuntuu tärinää ratissa ja oikeastaan jossain alustassa. Kun moottorin käynnistää kylmänä ja se siinä alussa hörskähtää, niin se kyllä tuntuu ohan selässä ja perseessä kun penkki välittää sen tärähtelyn. Joskus tyhjäkäynnilläkin tuntuu penkissä asti moottorin käynti.....
Jotain tuolle pitäis tehdä, mitä foorumilaiset ehdottaisi tutkimusten kohteeksi ja lääkkeeksi?
Tuleeko automaattilaatikon saada liikkua takapäästään kuinka paljon (lähinnä ylös alas)? Siellä laatikon takana on kardaanitunnelissa korvake jossa jonkinlainen kumi jolla laatikon liikettä vaimmennetaan tai mitä tehdäänkään?
Laatikossa on kiinikkeet pakoputkelle ja ne on jämäkät ja ei anna periksi ollenkaan. Tästä seuraa se että laatikko heiluu (ja myös moottori heiluu tietenkin kun on yhtä pakettia) kun pakoputken päästä ravistaa. Laatikon takapäätä saa heiluteltua ylös alas noin sentin verran kun laatikon kohdalla putkistosta retuuttaa.
Katin etupäähän ja takapäähän on murtunut muutamassa viikossa 2 ja 3 senttiä leveän murtumat (terveeseen peltiin, ei ruostetta eikä hitsiä siinä kohtaa). Ensin arvelin että putken takapää olisi irti mutta kiinnityskumit ja liitos kattiin oli kunnossa.
Pakosarjassa on myös ainakin yksi halkeama (n 1-2cm) suunnilleen keskimmäisten pyttyjen kohdalla, saattoi olla kyllä takempanakin.
Nyt tuli mieleen että moottorin tuenta on pettänyt ja repii kattia ja pakosarjaa palasiksi.
Monellako kiinnityksellä/puslalla moottori on tuettu ja paljonko ne kiinnitykset saa/pitää joustaa? Onko laatikko kiinni muualla kuin moottorissa ja sieltä takaa siinä tukikorvakkeessa sillä kumimutikalla?
Tuli myös mieleen että jos moottori ravistaa normaalia enemmän niin sehän voisi olla syynä siihen että kardaanin puolenvälin jälkeinen laakeri tai oikeastaan sen semmoinen tukirengas (oisko kumia) antaa periksi n. 5mm kun kardaanista retuuttaa, oisko tärinä väljentänyt sitä? Myös n. 80-100km/h nopeuksilla tuntuu tärinää ratissa ja oikeastaan jossain alustassa. Kun moottorin käynnistää kylmänä ja se siinä alussa hörskähtää, niin se kyllä tuntuu ohan selässä ja perseessä kun penkki välittää sen tärähtelyn. Joskus tyhjäkäynnilläkin tuntuu penkissä asti moottorin käynti.....
Jotain tuolle pitäis tehdä, mitä foorumilaiset ehdottaisi tutkimusten kohteeksi ja lääkkeeksi?
Otin eilen takimmaiset pöntöt irti, eivät ollut sisukset irrallaan. Katti lähtee seuraavaksi rälläkällä pois, sen sisukset voi ollakkin irti.......
Mutta pitääpä ne moottorin kumit syynätä ja vaihdella jos aihetta on ja tuntuis olevan... Jos tuolla rauhottuu niin hyvä.
Mutta pitääpä ne moottorin kumit syynätä ja vaihdella jos aihetta on ja tuntuis olevan... Jos tuolla rauhottuu niin hyvä.
Viimeksi muokannut AK47, Ma 04.07.2005 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yleismallin tarvikekatti maksaa tuon verran, hitsaamaanhan sen joutuu putkeen mutta aika hyvin pääsee palkoille...
Autovaraosaliikkeistä voi kysyä.
Kahta mallia, happianturin paikalla tai ilman.
Monta on hitsailtu erimerkkisiin autoihin vuosien varrella eikä ongelmia ole tullut vastaan.
Autovaraosaliikkeistä voi kysyä.
Kahta mallia, happianturin paikalla tai ilman.
Monta on hitsailtu erimerkkisiin autoihin vuosien varrella eikä ongelmia ole tullut vastaan.
oulaistenliikenne.fi
Re: Mikä mahtaa rämistä?
Minulla oli joskus mennyt putkiston päälle kiviä. Ne olivat ikäänkuin hyllyllä ja saivat aika hyvän räminän aikaiseksi kun pakoputkisto värähteli. Eli ennenkuin menet ostamaan kattia, pyyhkäise putken päältä. Ettei tule ainakaan turhaan ostetuksi.AK47 kirjoitti:W201 päästelee kunnon räminät kun pikkuisenkaan kaasuttelee. Tuntuu putkistosta tulevan jostain se räminä...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: Mikä mahtaa rämistä?
Jep, irroittelen putken pakosarjasta alaspäin ja katselen toki mikä on kunto. kuitenkin katissa olevat kaksi repeämää pitää selvittää miksi se on alkanut murtua (joku sitä ravistelee kovasti).
Uutta kattia en laita kun autossa ei ole lambdaakaan, menee koko katti ihan hukkaan ja kun sen tilalle laittaa putken pätkän, niin saa pari heppaa lisääkin teoriassa. Auto on 9/88, joten ei tarvitse koko kattia olla, se vain on sinne laitettu alunperin ja rekisteriotteessa sitä ei lue eikä mistään vähäpäästöisyydestä puhuta mitään. Voi nuo kuoret toki laittaa talteen siltä varalta että katsastusmies kiinostuisi katin puutteesta....
Veikkaan että putkisto on ehyt ,mutta moottorin kumipuslahässäkät on loppu. Sitähän jo ehdotettiinkin. Nyt pitää lähteä hallille katselemaan. Päiväunet venähti harmittavam pitkäksi ja tälle päivälle ei enää kerkeä kaikkia mersun pikku ongelmia kerkeä syynätä...Ilmastoinnissakin on jotain kun magneettiikytkin ei mene päälle.... Mutta pakoputken räminä pitää saada ensin pois että ilkeää ajella kaupungilla.
Uutta kattia en laita kun autossa ei ole lambdaakaan, menee koko katti ihan hukkaan ja kun sen tilalle laittaa putken pätkän, niin saa pari heppaa lisääkin teoriassa. Auto on 9/88, joten ei tarvitse koko kattia olla, se vain on sinne laitettu alunperin ja rekisteriotteessa sitä ei lue eikä mistään vähäpäästöisyydestä puhuta mitään. Voi nuo kuoret toki laittaa talteen siltä varalta että katsastusmies kiinostuisi katin puutteesta....
Veikkaan että putkisto on ehyt ,mutta moottorin kumipuslahässäkät on loppu. Sitähän jo ehdotettiinkin. Nyt pitää lähteä hallille katselemaan. Päiväunet venähti harmittavam pitkäksi ja tälle päivälle ei enää kerkeä kaikkia mersun pikku ongelmia kerkeä syynätä...Ilmastoinnissakin on jotain kun magneettiikytkin ei mene päälle.... Mutta pakoputken räminä pitää saada ensin pois että ilkeää ajella kaupungilla.
Re: Mikä mahtaa rämistä?
Syy löytyi. Se katiksi luulemani pikkumokkula ennen niitä kahta taaimmaista vaimenninta olikin joku esivaimennin.
Leikkasin "katin" rälläkällä pois ja siellähän olikin läpi reikä. Se reijitetty putki oli murtunut takapäästä kokonaan irti ja sehän siellä kalisteli pönttöä. Mitään villoja ei näkynyt, joten jos niitä on ollut niin se ravistelu on silpunnut ne ja oikea nilkka on antanut kyydit pellolle.
Kun uutta vaimenninta ei sitten ollut laittaa paikalleen niin pistin kumpaankin päähän pätkän jatkoa ja paketti takas kasaan. Jospa tuo kestäis sen ajan kun saa hommattua mieleisen putkiston.
Räminä loppui mutta kieltämättä kaasua löysätessä hieman kovalta tuntuu äänet.
Leikkasin "katin" rälläkällä pois ja siellähän olikin läpi reikä. Se reijitetty putki oli murtunut takapäästä kokonaan irti ja sehän siellä kalisteli pönttöä. Mitään villoja ei näkynyt, joten jos niitä on ollut niin se ravistelu on silpunnut ne ja oikea nilkka on antanut kyydit pellolle.
Kun uutta vaimenninta ei sitten ollut laittaa paikalleen niin pistin kumpaankin päähän pätkän jatkoa ja paketti takas kasaan. Jospa tuo kestäis sen ajan kun saa hommattua mieleisen putkiston.
Räminä loppui mutta kieltämättä kaasua löysätessä hieman kovalta tuntuu äänet.