Käykääpäs kurkkaan tätä...
Käykääpäs kurkkaan tätä...
nykyiset:
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
joko tonne o keretty soittaa? mikä kunto? vai muutenko vaa veikattu suomen kilpiseksi? ruottalaiset ei oo oikeen valmiita yleenä luopuun tarpeeksi vanhoista röntistä ku niissä ei oo diisseliveroo...näin kaalimaassa.[jimi] kirjoitti:haaparannassa ja suomen rekisterissä... hinta noin 600e. ei liian paha
power is nothing without control...
Itse kyllä voisin maksaa huippukuntoisesta, uudenveroisesta, pilaamattomasta C123 280CE:stä vaikka 10k€ ja esim. 560SELlistä hyvinkin 20k€. Perinteisessä kunnossa olevien suomiautojen arvo ei toden totta ole montaa tonnia, välttämättä edes satasta. Autoja kun on niin monen kuntoisia; Amazoniakin on vuosien varrella monta ostajaa ihan tosissaan ollut ostamassa 50000mk:lla. Aika tavaran kaupittelee, sano.
Viimeksi muokannut PM, Ti 27.09.2005 00:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Kyllä hyväpeltisestä 123:sta saa tonnin suomessa vaikka ois 200d. Kokemusta onSjtv kirjoitti:Tässähän on se että ihmiset kuvittelee vanhojen romujen olevan arvokkaitakin. 123:ssa se tulee ilmi vielä paremmin maks 300€ autosta hullut haluaa 2000€ vähintään. Ei ole järkeä, mutta eivätpä ne taida mennä kaupaksikaan kyllä
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Hinta tippunu tonnilla eli satasella (€ ). Lähtis varmaan vielä halvemmalla ku tarjoais vaan raakasti. Prkl ku ei mahu enää pihaan tuota kalustoa... ja pitäis saada tuo oma -69 kans joskus liikenteeseen.
nykyiset:
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
W115 300D 1975 3300 euroa
Niin on, tällainen oli tullut just myyntiin... http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=478601 Jos tässä kilvettömässä 1975 300D:ssä on jotain erikoista mikä selittää hinnan niin voisiko joku kertoa sen minulle (siis foorumilla), asiallisesti - olen vähän ymmällä siis.markox kirjoitti: Kaupanteko on elämääkin ihmeellisempää
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Re: W115 300D 1975 3300 euroa
Siinä on coupen takapuskuri. Ei tuota hintaa kyllä muulla selitetä.karra kirjoitti:Niin on, tällainen oli tullut just myyntiin... http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=478601 Jos tässä kilvettömässä 1975 300D:ssä on jotain erikoista mikä selittää hinnan niin voisiko joku kertoa sen minulle (siis foorumilla), asiallisesti - olen vähän ymmällä siis.markox kirjoitti: Kaupanteko on elämääkin ihmeellisempää
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Re: W115 300D 1975 3300 euroa
No en ollut sitten ainoa . Pelkäsin että tuo on joku "matching numbers" tms harvinaisuus, ei ole dieselit kovin tuttuja nääs. Toisaalta, jos on siisti peli niin miksi myydä halvalla, jos ei ole pakko rako . Museorekisteröintihän poistaisi kertaheitolle nuo ajoneuvoverot...tuo kilvettömyys vähän kertoo "ei-pitkäjänteisyydestä"...Olli Lajunen kirjoitti:Siinä on coupen takapuskuri. Ei tuota hintaa kyllä muulla selitetä.karra kirjoitti: asiallisesti - olen vähän ymmällä siis.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Niin no niin.
Tässä on se mahdollisuus, että kyseessä on aito (!) Serie 1.5 -mallinen 280 E tai vaihtoehtoisesti 280 ilman ruiskua. Siihen viittaisi pari juttua: bensamallien maski ja 280/280 E:n takapuskuri. Myös auton kunto olisi aika hyvä vanhaksi taksiksi, eikä värikään ole tyypillisin.
Tai sitten se on vain jonkun ammattikoulun ryhmätyönä thyynaama, joten se sitten siitä. Mistäs nästä ottaa selvää kun sarjanumeroita ei kerrota.
Tuo kone on ainakin vaihdettu, koska se esiteltiin vasta 1975 (mitä tämä auto ei ole, ei ainakaan sen kori -> korinvaihto?). Mutta tekniikan-/korinvaihto on kyllä tehty aika siististi.
Tuo mittari on 240 D 3.0:sta. Se Muffen kyselemä valo on 3.0:n hehku. Perusmalleissahan oli se suolasirotin.
-Daaz
Tässä on se mahdollisuus, että kyseessä on aito (!) Serie 1.5 -mallinen 280 E tai vaihtoehtoisesti 280 ilman ruiskua. Siihen viittaisi pari juttua: bensamallien maski ja 280/280 E:n takapuskuri. Myös auton kunto olisi aika hyvä vanhaksi taksiksi, eikä värikään ole tyypillisin.
Tai sitten se on vain jonkun ammattikoulun ryhmätyönä thyynaama, joten se sitten siitä. Mistäs nästä ottaa selvää kun sarjanumeroita ei kerrota.
Tuo kone on ainakin vaihdettu, koska se esiteltiin vasta 1975 (mitä tämä auto ei ole, ei ainakaan sen kori -> korinvaihto?). Mutta tekniikan-/korinvaihto on kyllä tehty aika siististi.
Tuo mittari on 240 D 3.0:sta. Se Muffen kyselemä valo on 3.0:n hehku. Perusmalleissahan oli se suolasirotin.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
240 D 3.0Muffler kirjoitti:Outo nopeusmittari, normaalimittarit on joko 220 tai 160 asti, tuo on 180 ja siinä on joku lamppu alareunassa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Jaa, ei olekaan. Kyllä se ihan yksinokkaisella koneella on alkujaankin ollut. Konetilan kuva sen kertoo (akku, tukitangot yms.). Se onkin siis ihan rehellinen Duuning. Eikun Thuuningk.Daaz kirjoitti:Tässä on se mahdollisuus, että kyseessä on aito (!) Serie 1.5 -mallinen 280 E tai vaihtoehtoisesti 280 ilman ruiskua.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
NIin, 280:sissä akku on toisella puolella. Ovet on jostain halpamallista koska niissä ei kulje listoja yläreunissa.Daaz kirjoitti:Jaa, ei olekaan. Kyllä se ihan yksinokkaisella koneella on alkujaankin ollut. Konetilan kuva sen kertoo (akku, tukitangot yms.). Se onkin siis ihan rehellinen Duuning. Eikun Thuuningk.Daaz kirjoitti:Tässä on se mahdollisuus, että kyseessä on aito (!) Serie 1.5 -mallinen 280 E tai vaihtoehtoisesti 280 ilman ruiskua.
-Daaz
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Niin, koneenvaihdosta on jäänyt vuosiluku kummittelemaan ja silläpä tuossa ei muuta arvokasta olekaan kuin tuo puskuri. Tyylillä on vaihdos kyllä tehty ja mittariki asteikkoineen vaihdettu tyylimukaiseen. Sisäkuvakin otettu niin, että ratti peittää mahdolliset reiät kojetaulussa. Hieman mietityttää tuo takapuskuri ja kiiltävä tuuletusritilä, mutta tuskin akkua ovat tu(u)naajat jaksaneet dieselin paikalle siirtää.
Takapuskuristakaan ei ole sellaista kuvaa, josta saisi kuvaa sen kunnosta tai takapaksin merkeistä.
Takapuskuristakaan ei ole sellaista kuvaa, josta saisi kuvaa sen kunnosta tai takapaksin merkeistä.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
En ole ihan varma mutta mielestäni alkupään 114:ssa oli jo pitkä takapuskuri koska 250 oli mallisarjan suurin/tehokain malli ennen kuin vimkami ilmestyi nokalle. Alkupään vimkanithan(=kiljuva kani) olivat 250 alakerralla ja uudella kannella jolloin iskutilavuus oli alle 2.8 l.
p.s Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa....
p.s Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa....
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Ei tämä nyt prkl ole mikään huutokauppa jossa eniten kannatusta saanut vaihtoehto on totuus. 250:ssa EI OLE pitkää takapuskuria. Uskokaa kun sanotaan.
Jos te nyt haluatte ulkoiset* tunnisteohjeet W114-malleille, niin tässä tulevat varsin helpot:
- 230 /8 ja 230.6 /8 -- ainoa ero W115:een on maskin ritilä Serie 0,5- ja 1,0- sekä 1,5-malleissa. Siis suomeksi sanottuna kapeamaskisissa eli ennen 8/73. W114:n ritilä on metallin sijaan muovia ja siinä on Serie 2,0 -kokoiset reiät. W115:n vanha maskihan on samaa metallileikkausta kuin W110:ssä.
Tämä ei sitten koske 230.4:ää, joka on neloskoneinen W115.
- 250 /8 -- kuten 230 /8 mutta etupuskurissa on alatuplaus 8/73 asti ja krominen tuulilasin ilmanottoaukko.
- 280 /8 ja 280 E /8 -- kuten 250 /8 mutta takapuskuri samanlainen pitkä kuin coupé-malleissa (250 C, 250 CE, 280 C, 280 CE ja 250 C 2.8 ).
Koko moottoriperhe (M114, M130 ja M110) on varustettu samalla iskulla 78,8 mm, mutta tilavuutta on saatu muutettua (kansien muodon ohella) porauksella. Perusmallisessa 250:ssa poraus on 82 mm (johtaen iskutilavuuteen 2496 cm3), 250 2.8:ssa poraus on 86,5 mm (johtaen iskutilavuuteen 2778 cm3) ja kaksinokkaisessa 280:ssa poraus on tasan 86 mm (johtaen iskutilavuuteen 2746 cm3).
On siis totta, että 2,8:n iskutilavuus on "alle 2,8 litraa", mutta niin se on kaikissa moottoreissa kautta maailman. No, joissain OM617:n eli 300 D:n tai 240 D 3.0:n versioissa tilavuus on yli 3 litran (3005 cm3), mutta se on tosiaan poikkeus.
Ja jos tämä keskustelu jatkuu vielä aiheesta "mahtaako 250:ssa olla pitkä takapuskuri kun Esson baarissa niin sanoivat", niin vedän itseni jojoon.
-Daaz
*) Ulkoinen tarkoittaa tässä tapauksessa ulkoista ja helposti havaittavaa. Koska tästä seuraa kuitenkin saivartelua, niin korostan jo tässä vaiheessa, että en viitsi listata KAIKKIA eroja W114-mallien kesken, koska niitä on lähes rajattomasti konehuoneessa, sisustuksessa ja alustassa. Nämä ovat siis ne selkeimmät erot auton ulkopinnassa.
Jos te nyt haluatte ulkoiset* tunnisteohjeet W114-malleille, niin tässä tulevat varsin helpot:
- 230 /8 ja 230.6 /8 -- ainoa ero W115:een on maskin ritilä Serie 0,5- ja 1,0- sekä 1,5-malleissa. Siis suomeksi sanottuna kapeamaskisissa eli ennen 8/73. W114:n ritilä on metallin sijaan muovia ja siinä on Serie 2,0 -kokoiset reiät. W115:n vanha maskihan on samaa metallileikkausta kuin W110:ssä.
Tämä ei sitten koske 230.4:ää, joka on neloskoneinen W115.
- 250 /8 -- kuten 230 /8 mutta etupuskurissa on alatuplaus 8/73 asti ja krominen tuulilasin ilmanottoaukko.
- 280 /8 ja 280 E /8 -- kuten 250 /8 mutta takapuskuri samanlainen pitkä kuin coupé-malleissa (250 C, 250 CE, 280 C, 280 CE ja 250 C 2.8 ).
Ei M110-moottorissa ole tapahtunut iskutilavuudellisia muutoksia. On totta, että kahdella nokka-akselilla varustettu M110 on periaatteessa "250:n moottori" (M114 tai M130), johon on lyöty uusi kansi, mutta tämä koskee koko moottorisarjaa.kekka kirjoitti:Alkupään vimkanithan(=kiljuva kani) olivat 250 alakerralla ja uudella kannella jolloin iskutilavuus oli alle 2.8 l.
Koko moottoriperhe (M114, M130 ja M110) on varustettu samalla iskulla 78,8 mm, mutta tilavuutta on saatu muutettua (kansien muodon ohella) porauksella. Perusmallisessa 250:ssa poraus on 82 mm (johtaen iskutilavuuteen 2496 cm3), 250 2.8:ssa poraus on 86,5 mm (johtaen iskutilavuuteen 2778 cm3) ja kaksinokkaisessa 280:ssa poraus on tasan 86 mm (johtaen iskutilavuuteen 2746 cm3).
On siis totta, että 2,8:n iskutilavuus on "alle 2,8 litraa", mutta niin se on kaikissa moottoreissa kautta maailman. No, joissain OM617:n eli 300 D:n tai 240 D 3.0:n versioissa tilavuus on yli 3 litran (3005 cm3), mutta se on tosiaan poikkeus.
Ja jos tämä keskustelu jatkuu vielä aiheesta "mahtaako 250:ssa olla pitkä takapuskuri kun Esson baarissa niin sanoivat", niin vedän itseni jojoon.
-Daaz
*) Ulkoinen tarkoittaa tässä tapauksessa ulkoista ja helposti havaittavaa. Koska tästä seuraa kuitenkin saivartelua, niin korostan jo tässä vaiheessa, että en viitsi listata KAIKKIA eroja W114-mallien kesken, koska niitä on lähes rajattomasti konehuoneessa, sisustuksessa ja alustassa. Nämä ovat siis ne selkeimmät erot auton ulkopinnassa.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Puristussuhde on pystärissä matalampi (8,7:1 vs 9,0:1), ölytilavuus 0,5 litraa ja vesitilavuus 0,1 litraa suurempi. Näin kertoi kirja, muista eroista ei havaintoa.Muffler kirjoitti:Tuo m130 jossa on m110 alakerta (250 2. on itseasiassa w108 280s ässän moottori joka on vaan adoptoitu pystäriin. Tosin mulla menee mottorin numero 130.923 ja niissä ässissä näyttäs menevän 130.920/921