Nyt se myrkin lykkäsi. Ensimmäiset pakkaset yöllä ja auto yökkäsi heti.
Onko kenellekkään käynyt näin:
Lauantaina ajat autoa vielä niin, ei mitään vikaa havaittavissa.
Sunnuntai päivällä kun käynnistät auton parkkipaikalta ja painat kytkintä niin se jää pohjaan ei palaudu, ennekuin itse käsin sen palauttaa?? Eli kytkin ei toimi!
Yritetty korjata seuraavasti.
Yritetty pumpata kytkintä ja sen jälkeen ilmata kytkinputkia. Aluksi kytkin nestettä tuli ilman kanssa ulos. Loppu vaiheessa nestettä ei tullut ollenkaan ulos ilmausruuvista, ainoastaan ilmaa suhisi!!
Onko jarrunesteet ja kytkinnesteet samassa säiliössä? Koska itse en löytänyt pissapojan lisäksi muita säiliöitä konehuoneen puolelta, jos ei syylaria lasketa. Nestettä kuitenkin on hyvin tässä säiliössä.
Huutomerkki valo kojelaudassa alkoi palamaan aina jarruttaessa alkuviikosta.
Auto on w123 230E. Moottori taitaa olla tätä M102.
Mikä avuksi??
Paljon muuten maksaa lohkolämmittimen asennus tälläiseen autoon?
W123 Kytkin jäi aamulla pohjaan parkkipaikalla!!
On käynyt. Yhteisen jarru-/kytkinnestesäiliön nestepinta on päässyt liian alhaiseksi. Siksihän se varoitusvalokin on siellä tuikkinut. Huolehdi, että se takaosakin nestesäiliöstä täyttyy, W115-korisessa itselleni kävi juuri samoin kuin sinulle, kun säiliön takaosan nestepinta oli päässyt menemään liian alhaiseksi. Huomaa säiliön väliseinä!
Kytkin on itseilmautuva, eli kun sinulla on tarpeeksi nestettä säiliössä, kytkinpoljinta vain edestakaisin, niin sieltä se kytkin taas löytyy! Tarkistapa, vuotaako järjestelmä, pakkasella tahtovat kytkimen työsylinterin huonot tiivisteet falskata. Toki kunnollinen ilmausproseduuri voi lopulta olla tarpeen, kokeilepa tuolta sivun ylälaidasta HAKU-toiminnolla hakea lisätietoja.
Kytkin on itseilmautuva, eli kun sinulla on tarpeeksi nestettä säiliössä, kytkinpoljinta vain edestakaisin, niin sieltä se kytkin taas löytyy! Tarkistapa, vuotaako järjestelmä, pakkasella tahtovat kytkimen työsylinterin huonot tiivisteet falskata. Toki kunnollinen ilmausproseduuri voi lopulta olla tarpeen, kokeilepa tuolta sivun ylälaidasta HAKU-toiminnolla hakea lisätietoja.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Maton alus märkä?
Terve!
Kurkkaa vielä varmuuden vuoksi kuskin jalkatilan maton alle. Siellä saattaa olla se säiliöstä kadonnut jarruneste. Meidän 123:ssa vastaava oire tarkoitti kytkimen pääsylinterin uusimistarvetta
Kurkkaa vielä varmuuden vuoksi kuskin jalkatilan maton alle. Siellä saattaa olla se säiliöstä kadonnut jarruneste. Meidän 123:ssa vastaava oire tarkoitti kytkimen pääsylinterin uusimistarvetta

Terveisin
Tero
Tero