Mitäs tuossa kipinäboksissa on sisällä? (280E)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Mitäs tuossa kipinäboksissa on sisällä? (280E)

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

W123 M110 280E on kone. Ja kärjetön sytty. Lokasuojassa oleva rasia joka ohjailee kipinän lentelyä (jonka nimi on..? :oops: ) on syynin alla.

Jakajasta lähtee kaksinapainen johto boksille. Boksissa on lisäksi neljä napaa, joissa tunnukset: 15, 16, 31, TD.

Boksin numero on 0 227 100 042 (Mersun varaosanumero 002 545 2632)


Tämänkaltaista piirikaaviota tarttisin.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Vähän epäilen että saatko tuolla poksilla suoraan toimimaan "viivästuttämällä toimivaa ajoitusta". pitäisi olla varmaan toinen boksi joka muuttaa tahdistimen ekookee käyrän kantiksi(pätkittesevä tasavirta) jota toi sun ajoitus-äly möyhäistää ja myöhäistetylle signaalille olisi sitten hall-mallinen sytty vahvistin, josta piuhat puolalle.

edit: niin joo, eikä se aivain noin yksinkertaistakaan ole.. msefi.commia kun lueskelet iltalukemiseksi niin saatat löytää sieltä sähkökaavio kuvia. noista moduulin johdoista sen verta eetä mulla punaiseen tulee virtalukolta +12, ruskea on maa, musta antaa maata puolalle ja vihreä tai vih/kelt on vissiin kiekkamittarille tai esim. ruiskupoksille siknaali.(todennäköisesti väärä tieto, korjatkaa) nii joo tää oli 0 227 100 023

lisä edit: voi sieläkö olis liekiheitin http://www.pertronix.com/ignition_products/modules.htm
So long and thanks for all the fish
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Sytytyksen ohjausyksikkö EZL

Autosähköstandardin mukaiset tunnukset:

15 - sytytysvirta
16 - puolan ohjaus. Tässätapauksessa menee puolan - napaan.
31- maa
TD- kierrosmittarin signaali

Induktiivisen anturin signaali tulee toiseen pyöreään liittimeen.

Edit: Yksikkö on vain oikeastaan signaalin vahvistin, joka muuttaa pulssianturin signaalin sopivaksi ohjaustransistorille, joka maadottaa puolan kipinää varten. Yksikössä ei ole oikeastaan juuri mitään älyä, ainoa toiminto on sopivan kosketuskulman muokkaaminen jännitetason mukaan.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Joo ei tuo boksi sitten kai käy. No letukan HEI-boksi ainakin kelpaa tarkoitukseen. Onneksi on yks letukan suurtehopuola tallissa niin sopii ainakin boksin kanssa yhteen.

No nämä on vaan suunnittelua, sähköaivo tulee vasta ensi kesäksi.

Kiitos!
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Kun toi boksi on kerran niin yksinkertainen niin minkä takia se maksaa veholla 126:seen kasikoneeseen 2900€
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

timo230e kirjoitti:Kun toi boksi on kerran niin yksinkertainen niin minkä takia se maksaa veholla 126:seen kasikoneeseen 2900€
www.motonet.fi kirjoitti:
OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT MERCEDES W126 MALLI 80--91
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva kontaktipintaan!
W126 81--85 Bosch-0227 100 121/122. . . . . . . . . . . . . 10-8115 75.00 eur
W126 81--85 Bosch-0227 100 114/115. . . . . . . . . . . . . 10-8006 45.50 eur
(2 pyöreää pikaliitintä, 10-8115 kierrosrajoittimella)
Niin vuonna 2000 ostin tarvikeliikkeestä omaani tuon boksin, en muista mitä tekstiä siinä uudessa (paljon pienempikokoisessa) oli mutta orkkiksesta kaivoin seuraavan koodin ylös: 0 227 100 023 ja olinpa vielä kirjoittanut muistilapulle seuraavaakin: (078) MB 001 545 86 23 tiedä sitten mitä nuo numerot tarkoittaa. Ai niin maksoi tuolloin 520 mk.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Löytyi 7-pinninen HEI-sytkäyksikkö '92 Opel Astrasta. Lisää laatuosia Mersuun - Volkkarin, Mazdan, Fordin ja Seatin kamppeitten seuraksi. :lol:

Hintaa on 42€ eli puhutaan Timo230E varmaan vähän eri osasta. :shock:
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sivonen kirjoitti:Löytyi 7-pinninen HEI-sytkäyksikkö '92 Opel Astrasta. Lisää laatuosia Mersuun - Volkkarin, Mazdan, Fordin ja Seatin kamppeitten seuraksi. :lol:

Hintaa on 42€ eli puhutaan Timo230E varmaan vähän eri osasta. :shock:
Timo puhuu nyt varmaan siitä lokasuojan etureunasta löytyvästä yksiköstä johon menee paaaksu kaapeli jonka päässä on pyöreä liitin. Siihen menee myös alipaineletku, sulakekkin löytyy. Se maksaa uutena sen 2000++ euroa.

Ne ooppelin "tyristorit "sitten erikseen. :lol:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

HVM kirjoitti:
Sivonen kirjoitti: Timo puhuu nyt varmaan siitä lokasuojan etureunasta löytyvästä yksiköstä johon menee paaaksu kaapeli jonka päässä on pyöreä liitin. Siihen menee myös alipaineletku, sulakekkin löytyy. Se maksaa uutena sen 2000++ euroa.
Tuota tarkoitin itse, siihen menee tosiaan paksu johto jonka päässä pyöreä liitin. Se toinen johto näyttäisi menevän sinne kampiakselin etupäässä pyörivän limpun ulkokehälle, eikös se ole se "crank trigger" ? Kuutoskoneessa ei näyttäisi alipaineletkua olevan :roll: .

On veholla suolainen hinta :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Toiset puhuu sytytysyksiköstä autossa, jossa sytty erikseen ja ruiskun ohjaus erikseen. Ja toiset boxista joka ohjaa molempia.. :roll:
Tuo johon menee alipaineletku ja lujasti piuhaa on koko paskan(ruiskun ja sytyn) ohjainlaite, joka varmasti on toista jos ei kolmatta tonnia €.
Tuo Sytty-"pääteaste" taas ei varmasti mihinkään peliin maksa satkua enempää.
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Joo nuo sytkäyksiköthän on kulutustavaraa, eli ei kai nyt missään autossa sitä ole boksiin kiinteäksi rakennettu? :shock:

Btw, mulla on kyllä se kampiakselin asentotunnistin, mutta piuhalle ei ole boksissa paikkaa vaan se on irti. Alipaineletkukin menee vain virranjakajaan.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

Sivonen kirjoitti:Joo nuo sytkäyksiköthän on kulutustavaraa, eli ei kai nyt missään autossa sitä ole boksiin kiinteäksi rakennettu? :shock:

Btw, mulla on kyllä se kampiakselin asentotunnistin, mutta piuhalle ei ole boksissa paikkaa vaan se on irti. Alipaineletkukin menee vain virranjakajaan.
Eikö tuo kampiakselin asentotunnistimen johto mene ainoastaan vikadiaknoosi pistokkeeseen, ei siis syttypoksiin ollenkaan.
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ei oo töpseleitä koneessa kuin lohkolämmittimessä. :lol:
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Sivonen kirjoitti:Joo nuo sytkäyksiköthän on kulutustavaraa, eli ei kai nyt missään autossa sitä ole boksiin kiinteäksi rakennettu? :shock:
Kyllä ne juuri kiinteitä lähes aina _nykyään_ ovat, esim. motronic, eikä ne siinä ole kulutustavaraa, jostain syystä.
Avatar
JyggeMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ma 21.06.2004 01:17
Paikkakunta: Itä-Vantaa
Viesti:

UP, Uppia!

Viesti Kirjoittaja JyggeMB »

unski kirjoitti:Sytytyksen ohjausyksikkö EZL

Autosähköstandardin mukaiset tunnukset:

15 - sytytysvirta
16 - puolan ohjaus. Tässätapauksessa menee puolan - napaan.
31- maa
TD- kierrosmittarin signaali

Induktiivisen anturin signaali tulee toiseen pyöreään liittimeen.

Edit: Yksikkö on vain oikeastaan signaalin vahvistin, joka muuttaa pulssianturin signaalin sopivaksi ohjaustransistorille, joka maadottaa puolan kipinää varten. Yksikössä ei ole oikeastaan juuri mitään älyä, ainoa toiminto on sopivan kosketuskulman muokkaaminen jännitetason mukaan.

Menee osittain "OT":ksi sillä en osaa auttaa ko. ongelmaan.
Mutta jos "unski" tai joku muu osaisi kertoa mistä netissä
löytyisi autosähköstandardin mukaiset tunnukset selko
kielisinä taulukkona jopa suomeksi tai englanniksi tarvitsen
niitä erääseen sähkökuvien tulkintaan. Kiitos jo etukäteen
jos joku viitsii nähdä vaivaa!
Viimeksi muokannut JyggeMB, La 22.10.2005 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

markox kirjoitti:
Sivonen kirjoitti:Joo nuo sytkäyksiköthän on kulutustavaraa, eli ei kai nyt missään autossa sitä ole boksiin kiinteäksi rakennettu? :shock:

Btw, mulla on kyllä se kampiakselin asentotunnistin, mutta piuhalle ei ole boksissa paikkaa vaan se on irti. Alipaineletkukin menee vain virranjakajaan.
Eikö tuo kampiakselin asentotunnistimen johto mene ainoastaan vikadiaknoosi pistokkeeseen, ei siis syttypoksiin ollenkaan.
Niin minustakin.. Niin oli tuossa purettavassa olevassa 200b ja tuossa 280E:ssä. Ja tuossa 200b ei ole mitään sytkäbokseja..

Hyvä kun Sivonen selvittää tarvittavia muutoksia megaruuttaa varten, niin minä pääsen helpommalla! :D Tosin en taida tuohon sytkään puuttua, antaa alkuperäisen hoitaa hommat. Olisiko tuosta säädettävästä sytkästä normikäytössä hyötyä? Missä vaiheessa muuten on ruuttaprojekti?
Viimeksi muokannut Antti L., Ma 17.10.2005 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

En ole vielä alotellut. Ensi kesänä sitten.

Muutoksia / lisättäviä kamoja on:
-Kampiakselille triggeripyörä (tarvii kipinää varten)
-Kaasuläpän asentoanturi
-Veden- ja ilmanlämpömittarit
-Lampaada
-Sytytysyksikkö (luonnollisesti vain kipinää varten)
-Suuttimet
-B-paineensäädin
-B-pumpun rele (tavallinen valorele käy)
-Itse boksi tietysti
-Virranjakajan mekaanisen ennakonsäädön lukitus
-Toinen 60mm kaasuläppä + "vähän erilainen" imusarja :twisted:

Olikohan muuta, ei kai. :roll:


Säädettävästä sytkästä on hyötyä sekä tehoon että bensankulutukseen, kun saa joka käyttöalueelle haettua hyvät ennakot. Ja kierrostenrajoitintakaan ei tarvitse tehdä bensapumpun kautta.

Rajoitin on MS:ssä muuten kiva peli. Sen saa esim 6900rpm myöhäistämään sytytystä nollaan ja 7000rpm:ssä katkaisemaan kipinän ja/tai bensan kokonaan. Ei rupia heti rykimään vaan "varoittaa" ensin.

Ja napin taakse saa vielä paukun, eli kierrostenrajoittimen esim 3500rpm:ään ja ennakon nollaan. Näppärä suorahampaisessa manuaalivaihteisessa, niin ei tarvi käyttää kytkintä ja kestää rattaat paremmin. Ja turbon paineet saa nostettua paikallaan kivasti. Tai jos ei semmoisia hienouksia ole, niin roiskiipahan muuten vaan metrin liekkiä putkesta. :lol:
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Sivonen kirjoitti: -Kampiakselille triggeripyörä (tarvii kipinää varten)
Eikö toimi originaaliherätteellä? Olikos tuossa Hall jakajassa?
So long, and thanks for all the fish
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

HVM kirjoitti


Timo puhuu nyt varmaan siitä lokasuojan etureunasta löytyvästä yksiköstä johon menee paaaksu kaapeli jonka päässä on pyöreä liitin. Siihen menee myös alipaineletku, sulakekkin löytyy. Se maksaa uutena sen 2000++ euroa.
Tota tarkoitin mutta netistä löyty puolet halvempi kuin veholla



A0045450032
SWITCH,IGNITION CONTROL
EUR 1,484.44
The part is available.
Kuinkahan halvalla tommosen vois saada. Hanttarin jalkatilasta löytyy sitten erikseen ruisku boxi. Sen hintaa en löytänyt tuolta [/quote]
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Melitos kirjoitti:
Sivonen kirjoitti: -Kampiakselille triggeripyörä (tarvii kipinää varten)
Eikö toimi originaaliherätteellä? Olikos tuossa Hall jakajassa?
Ei toimi. Tai periaatteessa "pitäisi ehkä toimia", mutta käytäntö on eri. Nyt saisin kampiakselilta yhden pulssin per kierros tai virranjakajalta 3 pulssia per kampuran kierros tasaisin välein. Kuitenkin suositeltava triggeripyörä olisi vähintään 6-1 hampainen (eli 6 hammasta joista yksi katkaistu), käytännössä kuitenkin tarvii hmm... en muista... olikohan suunnilleen 12-1 pyörä tjsp. :roll:

En ole nyt ihan varma ylläolevasta, sillä GM:n HEI-järjestelmän triggerin pitäisi toimia, mutta kun mulla ei ole siitä kokemusta. Se antaa siis 4 pulssia per kierros kun on 8-mukinen kone. No jokatapauksessa tarkemman signaalin saa vaikkapa Fordin 36-1 triggeripyörällä, ja sillä ruutta ainakin todistetusti toimii. Ja parempi se on tehdä samalla lailla kun kaverin Taunuksessa on, niin on helpompi kysellä neuvoja.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Tuossa otsikossa kun kysyttiin, että mitä siellä boksissa on sisällä, niin eilen kurkistin yhden sisään. Siellä oli vastuksia ym. pikku nutikoita. Aika samanlaiset maisemat oli kuin radion tai tv:n sisällä... :roll:
w115,123,124,126,210 yms.
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Sivonen kirjoitti:
Melitos kirjoitti:
Sivonen kirjoitti: -Kampiakselille triggeripyörä (tarvii kipinää varten)
Eikö toimi originaaliherätteellä? Olikos tuossa Hall jakajassa?
Ei toimi. Tai periaatteessa "pitäisi ehkä toimia", mutta käytäntö on eri. Nyt saisin kampiakselilta yhden pulssin per kierros tai virranjakajalta 3 pulssia per kampuran kierros tasaisin välein. Kuitenkin suositeltava triggeripyörä olisi vähintään 6-1 hampainen (eli 6 hammasta joista yksi katkaistu), käytännössä kuitenkin tarvii hmm... en muista... olikohan suunnilleen 12-1 pyörä tjsp. :roll:
Pitäisi sen kolme pulssia per kampurakierros riittää Megasquirt'n'Sparkille kutoskoneeseen jos aikoo kipinän edelleen ohjata oikeisiin tulppiin jakajalla. Kaverilla oli virranjakajalla varustetussa suorassa kutosessa triggeri kampiakselilla, 3 pulssia per kierros. Hyvin toimi. Ei siis suorasytytystä. Niin, tuossa oli virranjakaja vain jakamassa virtaa alunperinkin ilman triggaustehtäviä, muuten olisi varmaan käytetty jakajan anturia jos sellainen olisi ollut. Mutta tosiaan muitakin toimivia ratkaisuja on ja jos kaveripiirissä on joku hyväksi havaittu järjestelmä niin se on helppo sitten ottaa itsellekin käyttöön.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

En nyt muista mitä kaikkea kaveri höpötti, mutta joku etu tuossa "missing tooth" triggeripyörässä oli... Pitää vielä kysellä niin ei tarvi turhaan tehdä. :roll:
Ja kyllä, lukitulla jakajalla teen tuon, kuten myös kaverinikin teki (tanarissa vakiona, nyt on helppo vaihtaa orkkiboksi tilalle jos tulee vikaa)
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Menee vähän OT, mutta oletko jo hommannut ne D-jetin suuttimet. Tai lähinnä kiinnostaa käyvätkö ne ihan oikeasti noiden mekaanisten suuttimien paikalle heittämällä. Saiskohan noita muuten vielä uutena kohtuu hintoihin jostain..? :roll: Vai pitäisköhän sittenkin harjoitella tuo ruiskuasennus ensin tuohon kaksataseen koneeseen, ei harmittaisi niin paljoa jos menisi jokin pieleen! :D
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

On ne mulla, mutta en ole testannut meneekö ihan heittämällä kiinni. Pitänee varmaan vähän viilata niitä kannen ja suuttimen välisiä muovitiivisteitä.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Antti L. kirjoitti:Menee vähän OT, mutta oletko jo hommannut ne D-jetin suuttimet. Tai lähinnä kiinnostaa käyvätkö ne ihan oikeasti noiden mekaanisten suuttimien paikalle heittämällä. Saiskohan noita muuten vielä uutena kohtuu hintoihin jostain..? :roll: Vai pitäisköhän sittenkin harjoitella tuo ruiskuasennus ensin tuohon kaksataseen koneeseen, ei harmittaisi niin paljoa jos menisi jokin pieleen! :D
Uudet oli muistaakseni vain reilu 200e/kappale. :D Ässään ostin joskus Venetmäeltä 40e/kpl.
Avatar
JyggeMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ma 21.06.2004 01:17
Paikkakunta: Itä-Vantaa
Viesti:

Up!

Viesti Kirjoittaja JyggeMB »

Up, Up

--------------------------------------------------------------------------------

unski kirjoitti:
Sytytyksen ohjausyksikkö EZL

Autosähköstandardin mukaiset tunnukset:

15 - sytytysvirta
16 - puolan ohjaus. Tässätapauksessa menee puolan - napaan.
31- maa
TD- kierrosmittarin signaali

Induktiivisen anturin signaali tulee toiseen pyöreään liittimeen.

Edit: Yksikkö on vain oikeastaan signaalin vahvistin, joka muuttaa pulssianturin signaalin sopivaksi ohjaustransistorille, joka maadottaa puolan kipinää varten. Yksikössä ei ole oikeastaan juuri mitään älyä, ainoa toiminto on sopivan kosketuskulman muokkaaminen jännitetason mukaan.



Menee osittain "OT":ksi sillä en osaa auttaa ko. ongelmaan.
Mutta jos "unski" tai joku muu osaisi kertoa mistä netissä
löytyisi autosähköstandardin mukaiset tunnukset selko
kielisinä taulukkona jopa suomeksi tai englanniksi tarvitsen
niitä erääseen sähkökuvien tulkintaan. Kiitos jo etukäteen
jos joku viitsii nähdä vaivaa!
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Re: Up!

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

JyggeMB kirjoitti: Menee osittain "OT":ksi sillä en osaa auttaa ko. ongelmaan.
Mutta jos "unski" tai joku muu osaisi kertoa mistä netissä
löytyisi autosähköstandardin mukaiset tunnukset selko
kielisinä taulukkona jopa suomeksi tai englanniksi tarvitsen
niitä erääseen sähkökuvien tulkintaan. Kiitos jo etukäteen
jos joku viitsii nähdä vaivaa!
Pikaisella googletuksella löytyi nuo, ovat lähes samanlaiset..

http://www.type2.com/library/identifi/bosterm.htm
http://66.34.72.138/wiring/defs.html
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
JyggeMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ma 21.06.2004 01:17
Paikkakunta: Itä-Vantaa
Viesti:

Re: Up!

Viesti Kirjoittaja JyggeMB »

Antti L. kirjoitti:
JyggeMB kirjoitti: Menee osittain "OT":ksi sillä en osaa auttaa ko. ongelmaan.
Mutta jos "unski" tai joku muu osaisi kertoa mistä netissä
löytyisi autosähköstandardin mukaiset tunnukset selko
kielisinä taulukkona jopa suomeksi tai englanniksi tarvitsen
niitä erääseen sähkökuvien tulkintaan. Kiitos jo etukäteen
jos joku viitsii nähdä vaivaa!
Pikaisella googletuksella löytyi nuo, ovat lähes samanlaiset..

http://www.type2.com/library/identifi/bosterm.htm
http://66.34.72.138/wiring/defs.html
Kiitoksia "AnttiL"
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Vastaa Viestiin