Mitäs tuossa kipinäboksissa on sisällä? (280E)
Mitäs tuossa kipinäboksissa on sisällä? (280E)
W123 M110 280E on kone. Ja kärjetön sytty. Lokasuojassa oleva rasia joka ohjailee kipinän lentelyä (jonka nimi on..? ) on syynin alla.
Jakajasta lähtee kaksinapainen johto boksille. Boksissa on lisäksi neljä napaa, joissa tunnukset: 15, 16, 31, TD.
Boksin numero on 0 227 100 042 (Mersun varaosanumero 002 545 2632)
Tämänkaltaista piirikaaviota tarttisin.
Jakajasta lähtee kaksinapainen johto boksille. Boksissa on lisäksi neljä napaa, joissa tunnukset: 15, 16, 31, TD.
Boksin numero on 0 227 100 042 (Mersun varaosanumero 002 545 2632)
Tämänkaltaista piirikaaviota tarttisin.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Vähän epäilen että saatko tuolla poksilla suoraan toimimaan "viivästuttämällä toimivaa ajoitusta". pitäisi olla varmaan toinen boksi joka muuttaa tahdistimen ekookee käyrän kantiksi(pätkittesevä tasavirta) jota toi sun ajoitus-äly möyhäistää ja myöhäistetylle signaalille olisi sitten hall-mallinen sytty vahvistin, josta piuhat puolalle.
edit: niin joo, eikä se aivain noin yksinkertaistakaan ole.. msefi.commia kun lueskelet iltalukemiseksi niin saatat löytää sieltä sähkökaavio kuvia. noista moduulin johdoista sen verta eetä mulla punaiseen tulee virtalukolta +12, ruskea on maa, musta antaa maata puolalle ja vihreä tai vih/kelt on vissiin kiekkamittarille tai esim. ruiskupoksille siknaali.(todennäköisesti väärä tieto, korjatkaa) nii joo tää oli 0 227 100 023
lisä edit: voi sieläkö olis liekiheitin http://www.pertronix.com/ignition_products/modules.htm
edit: niin joo, eikä se aivain noin yksinkertaistakaan ole.. msefi.commia kun lueskelet iltalukemiseksi niin saatat löytää sieltä sähkökaavio kuvia. noista moduulin johdoista sen verta eetä mulla punaiseen tulee virtalukolta +12, ruskea on maa, musta antaa maata puolalle ja vihreä tai vih/kelt on vissiin kiekkamittarille tai esim. ruiskupoksille siknaali.(todennäköisesti väärä tieto, korjatkaa) nii joo tää oli 0 227 100 023
lisä edit: voi sieläkö olis liekiheitin http://www.pertronix.com/ignition_products/modules.htm
So long and thanks for all the fish
Sytytyksen ohjausyksikkö EZL
Autosähköstandardin mukaiset tunnukset:
15 - sytytysvirta
16 - puolan ohjaus. Tässätapauksessa menee puolan - napaan.
31- maa
TD- kierrosmittarin signaali
Induktiivisen anturin signaali tulee toiseen pyöreään liittimeen.
Edit: Yksikkö on vain oikeastaan signaalin vahvistin, joka muuttaa pulssianturin signaalin sopivaksi ohjaustransistorille, joka maadottaa puolan kipinää varten. Yksikössä ei ole oikeastaan juuri mitään älyä, ainoa toiminto on sopivan kosketuskulman muokkaaminen jännitetason mukaan.
Autosähköstandardin mukaiset tunnukset:
15 - sytytysvirta
16 - puolan ohjaus. Tässätapauksessa menee puolan - napaan.
31- maa
TD- kierrosmittarin signaali
Induktiivisen anturin signaali tulee toiseen pyöreään liittimeen.
Edit: Yksikkö on vain oikeastaan signaalin vahvistin, joka muuttaa pulssianturin signaalin sopivaksi ohjaustransistorille, joka maadottaa puolan kipinää varten. Yksikössä ei ole oikeastaan juuri mitään älyä, ainoa toiminto on sopivan kosketuskulman muokkaaminen jännitetason mukaan.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Joo ei tuo boksi sitten kai käy. No letukan HEI-boksi ainakin kelpaa tarkoitukseen. Onneksi on yks letukan suurtehopuola tallissa niin sopii ainakin boksin kanssa yhteen.
No nämä on vaan suunnittelua, sähköaivo tulee vasta ensi kesäksi.
Kiitos!
No nämä on vaan suunnittelua, sähköaivo tulee vasta ensi kesäksi.
Kiitos!
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
timo230e kirjoitti:Kun toi boksi on kerran niin yksinkertainen niin minkä takia se maksaa veholla 126:seen kasikoneeseen 2900€
Niin vuonna 2000 ostin tarvikeliikkeestä omaani tuon boksin, en muista mitä tekstiä siinä uudessa (paljon pienempikokoisessa) oli mutta orkkiksesta kaivoin seuraavan koodin ylös: 0 227 100 023 ja olinpa vielä kirjoittanut muistilapulle seuraavaakin: (078) MB 001 545 86 23 tiedä sitten mitä nuo numerot tarkoittaa. Ai niin maksoi tuolloin 520 mk.www.motonet.fi kirjoitti:
OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT MERCEDES W126 MALLI 80--91
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva kontaktipintaan!
W126 81--85 Bosch-0227 100 121/122. . . . . . . . . . . . . 10-8115 75.00 eur
W126 81--85 Bosch-0227 100 114/115. . . . . . . . . . . . . 10-8006 45.50 eur
(2 pyöreää pikaliitintä, 10-8115 kierrosrajoittimella)
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Timo puhuu nyt varmaan siitä lokasuojan etureunasta löytyvästä yksiköstä johon menee paaaksu kaapeli jonka päässä on pyöreä liitin. Siihen menee myös alipaineletku, sulakekkin löytyy. Se maksaa uutena sen 2000++ euroa.Sivonen kirjoitti:Löytyi 7-pinninen HEI-sytkäyksikkö '92 Opel Astrasta. Lisää laatuosia Mersuun - Volkkarin, Mazdan, Fordin ja Seatin kamppeitten seuraksi.
Hintaa on 42€ eli puhutaan Timo230E varmaan vähän eri osasta.
Ne ooppelin "tyristorit "sitten erikseen.
Tuota tarkoitin itse, siihen menee tosiaan paksu johto jonka päässä pyöreä liitin. Se toinen johto näyttäisi menevän sinne kampiakselin etupäässä pyörivän limpun ulkokehälle, eikös se ole se "crank trigger" ? Kuutoskoneessa ei näyttäisi alipaineletkua olevan .HVM kirjoitti:Sivonen kirjoitti: Timo puhuu nyt varmaan siitä lokasuojan etureunasta löytyvästä yksiköstä johon menee paaaksu kaapeli jonka päässä on pyöreä liitin. Siihen menee myös alipaineletku, sulakekkin löytyy. Se maksaa uutena sen 2000++ euroa.
On veholla suolainen hinta .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Toiset puhuu sytytysyksiköstä autossa, jossa sytty erikseen ja ruiskun ohjaus erikseen. Ja toiset boxista joka ohjaa molempia..
Tuo johon menee alipaineletku ja lujasti piuhaa on koko paskan(ruiskun ja sytyn) ohjainlaite, joka varmasti on toista jos ei kolmatta tonnia €.
Tuo Sytty-"pääteaste" taas ei varmasti mihinkään peliin maksa satkua enempää.
Tuo johon menee alipaineletku ja lujasti piuhaa on koko paskan(ruiskun ja sytyn) ohjainlaite, joka varmasti on toista jos ei kolmatta tonnia €.
Tuo Sytty-"pääteaste" taas ei varmasti mihinkään peliin maksa satkua enempää.
Joo nuo sytkäyksiköthän on kulutustavaraa, eli ei kai nyt missään autossa sitä ole boksiin kiinteäksi rakennettu?
Btw, mulla on kyllä se kampiakselin asentotunnistin, mutta piuhalle ei ole boksissa paikkaa vaan se on irti. Alipaineletkukin menee vain virranjakajaan.
Btw, mulla on kyllä se kampiakselin asentotunnistin, mutta piuhalle ei ole boksissa paikkaa vaan se on irti. Alipaineletkukin menee vain virranjakajaan.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
- Paikkakunta: Jyväskylä
Eikö tuo kampiakselin asentotunnistimen johto mene ainoastaan vikadiaknoosi pistokkeeseen, ei siis syttypoksiin ollenkaan.Sivonen kirjoitti:Joo nuo sytkäyksiköthän on kulutustavaraa, eli ei kai nyt missään autossa sitä ole boksiin kiinteäksi rakennettu?
Btw, mulla on kyllä se kampiakselin asentotunnistin, mutta piuhalle ei ole boksissa paikkaa vaan se on irti. Alipaineletkukin menee vain virranjakajaan.
UP, Uppia!
unski kirjoitti:Sytytyksen ohjausyksikkö EZL
Autosähköstandardin mukaiset tunnukset:
15 - sytytysvirta
16 - puolan ohjaus. Tässätapauksessa menee puolan - napaan.
31- maa
TD- kierrosmittarin signaali
Induktiivisen anturin signaali tulee toiseen pyöreään liittimeen.
Edit: Yksikkö on vain oikeastaan signaalin vahvistin, joka muuttaa pulssianturin signaalin sopivaksi ohjaustransistorille, joka maadottaa puolan kipinää varten. Yksikössä ei ole oikeastaan juuri mitään älyä, ainoa toiminto on sopivan kosketuskulman muokkaaminen jännitetason mukaan.
Menee osittain "OT":ksi sillä en osaa auttaa ko. ongelmaan.
Mutta jos "unski" tai joku muu osaisi kertoa mistä netissä
löytyisi autosähköstandardin mukaiset tunnukset selko
kielisinä taulukkona jopa suomeksi tai englanniksi tarvitsen
niitä erääseen sähkökuvien tulkintaan. Kiitos jo etukäteen
jos joku viitsii nähdä vaivaa!
Viimeksi muokannut JyggeMB, La 22.10.2005 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Niin minustakin.. Niin oli tuossa purettavassa olevassa 200b ja tuossa 280E:ssä. Ja tuossa 200b ei ole mitään sytkäbokseja..markox kirjoitti:Eikö tuo kampiakselin asentotunnistimen johto mene ainoastaan vikadiaknoosi pistokkeeseen, ei siis syttypoksiin ollenkaan.Sivonen kirjoitti:Joo nuo sytkäyksiköthän on kulutustavaraa, eli ei kai nyt missään autossa sitä ole boksiin kiinteäksi rakennettu?
Btw, mulla on kyllä se kampiakselin asentotunnistin, mutta piuhalle ei ole boksissa paikkaa vaan se on irti. Alipaineletkukin menee vain virranjakajaan.
Hyvä kun Sivonen selvittää tarvittavia muutoksia megaruuttaa varten, niin minä pääsen helpommalla! Tosin en taida tuohon sytkään puuttua, antaa alkuperäisen hoitaa hommat. Olisiko tuosta säädettävästä sytkästä normikäytössä hyötyä? Missä vaiheessa muuten on ruuttaprojekti?
Viimeksi muokannut Antti L., Ma 17.10.2005 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
En ole vielä alotellut. Ensi kesänä sitten.
Muutoksia / lisättäviä kamoja on:
-Kampiakselille triggeripyörä (tarvii kipinää varten)
-Kaasuläpän asentoanturi
-Veden- ja ilmanlämpömittarit
-Lampaada
-Sytytysyksikkö (luonnollisesti vain kipinää varten)
-Suuttimet
-B-paineensäädin
-B-pumpun rele (tavallinen valorele käy)
-Itse boksi tietysti
-Virranjakajan mekaanisen ennakonsäädön lukitus
-Toinen 60mm kaasuläppä + "vähän erilainen" imusarja
Olikohan muuta, ei kai.
Säädettävästä sytkästä on hyötyä sekä tehoon että bensankulutukseen, kun saa joka käyttöalueelle haettua hyvät ennakot. Ja kierrostenrajoitintakaan ei tarvitse tehdä bensapumpun kautta.
Rajoitin on MS:ssä muuten kiva peli. Sen saa esim 6900rpm myöhäistämään sytytystä nollaan ja 7000rpm:ssä katkaisemaan kipinän ja/tai bensan kokonaan. Ei rupia heti rykimään vaan "varoittaa" ensin.
Ja napin taakse saa vielä paukun, eli kierrostenrajoittimen esim 3500rpm:ään ja ennakon nollaan. Näppärä suorahampaisessa manuaalivaihteisessa, niin ei tarvi käyttää kytkintä ja kestää rattaat paremmin. Ja turbon paineet saa nostettua paikallaan kivasti. Tai jos ei semmoisia hienouksia ole, niin roiskiipahan muuten vaan metrin liekkiä putkesta.
Muutoksia / lisättäviä kamoja on:
-Kampiakselille triggeripyörä (tarvii kipinää varten)
-Kaasuläpän asentoanturi
-Veden- ja ilmanlämpömittarit
-Lampaada
-Sytytysyksikkö (luonnollisesti vain kipinää varten)
-Suuttimet
-B-paineensäädin
-B-pumpun rele (tavallinen valorele käy)
-Itse boksi tietysti
-Virranjakajan mekaanisen ennakonsäädön lukitus
-Toinen 60mm kaasuläppä + "vähän erilainen" imusarja
Olikohan muuta, ei kai.
Säädettävästä sytkästä on hyötyä sekä tehoon että bensankulutukseen, kun saa joka käyttöalueelle haettua hyvät ennakot. Ja kierrostenrajoitintakaan ei tarvitse tehdä bensapumpun kautta.
Rajoitin on MS:ssä muuten kiva peli. Sen saa esim 6900rpm myöhäistämään sytytystä nollaan ja 7000rpm:ssä katkaisemaan kipinän ja/tai bensan kokonaan. Ei rupia heti rykimään vaan "varoittaa" ensin.
Ja napin taakse saa vielä paukun, eli kierrostenrajoittimen esim 3500rpm:ään ja ennakon nollaan. Näppärä suorahampaisessa manuaalivaihteisessa, niin ei tarvi käyttää kytkintä ja kestää rattaat paremmin. Ja turbon paineet saa nostettua paikallaan kivasti. Tai jos ei semmoisia hienouksia ole, niin roiskiipahan muuten vaan metrin liekkiä putkesta.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
HVM kirjoitti
Timo puhuu nyt varmaan siitä lokasuojan etureunasta löytyvästä yksiköstä johon menee paaaksu kaapeli jonka päässä on pyöreä liitin. Siihen menee myös alipaineletku, sulakekkin löytyy. Se maksaa uutena sen 2000++ euroa.
Tota tarkoitin mutta netistä löyty puolet halvempi kuin veholla
A0045450032
SWITCH,IGNITION CONTROL
EUR 1,484.44
The part is available.
Kuinkahan halvalla tommosen vois saada. Hanttarin jalkatilasta löytyy sitten erikseen ruisku boxi. Sen hintaa en löytänyt tuolta [/quote]
Timo puhuu nyt varmaan siitä lokasuojan etureunasta löytyvästä yksiköstä johon menee paaaksu kaapeli jonka päässä on pyöreä liitin. Siihen menee myös alipaineletku, sulakekkin löytyy. Se maksaa uutena sen 2000++ euroa.
Tota tarkoitin mutta netistä löyty puolet halvempi kuin veholla
A0045450032
SWITCH,IGNITION CONTROL
EUR 1,484.44
The part is available.
Kuinkahan halvalla tommosen vois saada. Hanttarin jalkatilasta löytyy sitten erikseen ruisku boxi. Sen hintaa en löytänyt tuolta [/quote]
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Ei toimi. Tai periaatteessa "pitäisi ehkä toimia", mutta käytäntö on eri. Nyt saisin kampiakselilta yhden pulssin per kierros tai virranjakajalta 3 pulssia per kampuran kierros tasaisin välein. Kuitenkin suositeltava triggeripyörä olisi vähintään 6-1 hampainen (eli 6 hammasta joista yksi katkaistu), käytännössä kuitenkin tarvii hmm... en muista... olikohan suunnilleen 12-1 pyörä tjsp.Melitos kirjoitti:Eikö toimi originaaliherätteellä? Olikos tuossa Hall jakajassa?Sivonen kirjoitti: -Kampiakselille triggeripyörä (tarvii kipinää varten)
En ole nyt ihan varma ylläolevasta, sillä GM:n HEI-järjestelmän triggerin pitäisi toimia, mutta kun mulla ei ole siitä kokemusta. Se antaa siis 4 pulssia per kierros kun on 8-mukinen kone. No jokatapauksessa tarkemman signaalin saa vaikkapa Fordin 36-1 triggeripyörällä, ja sillä ruutta ainakin todistetusti toimii. Ja parempi se on tehdä samalla lailla kun kaverin Taunuksessa on, niin on helpompi kysellä neuvoja.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
..
Tuossa otsikossa kun kysyttiin, että mitä siellä boksissa on sisällä, niin eilen kurkistin yhden sisään. Siellä oli vastuksia ym. pikku nutikoita. Aika samanlaiset maisemat oli kuin radion tai tv:n sisällä...
w115,123,124,126,210 yms.
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Pitäisi sen kolme pulssia per kampurakierros riittää Megasquirt'n'Sparkille kutoskoneeseen jos aikoo kipinän edelleen ohjata oikeisiin tulppiin jakajalla. Kaverilla oli virranjakajalla varustetussa suorassa kutosessa triggeri kampiakselilla, 3 pulssia per kierros. Hyvin toimi. Ei siis suorasytytystä. Niin, tuossa oli virranjakaja vain jakamassa virtaa alunperinkin ilman triggaustehtäviä, muuten olisi varmaan käytetty jakajan anturia jos sellainen olisi ollut. Mutta tosiaan muitakin toimivia ratkaisuja on ja jos kaveripiirissä on joku hyväksi havaittu järjestelmä niin se on helppo sitten ottaa itsellekin käyttöön.Sivonen kirjoitti:Ei toimi. Tai periaatteessa "pitäisi ehkä toimia", mutta käytäntö on eri. Nyt saisin kampiakselilta yhden pulssin per kierros tai virranjakajalta 3 pulssia per kampuran kierros tasaisin välein. Kuitenkin suositeltava triggeripyörä olisi vähintään 6-1 hampainen (eli 6 hammasta joista yksi katkaistu), käytännössä kuitenkin tarvii hmm... en muista... olikohan suunnilleen 12-1 pyörä tjsp.Melitos kirjoitti:Eikö toimi originaaliherätteellä? Olikos tuossa Hall jakajassa?Sivonen kirjoitti: -Kampiakselille triggeripyörä (tarvii kipinää varten)
So long, and thanks for all the fish
En nyt muista mitä kaikkea kaveri höpötti, mutta joku etu tuossa "missing tooth" triggeripyörässä oli... Pitää vielä kysellä niin ei tarvi turhaan tehdä.
Ja kyllä, lukitulla jakajalla teen tuon, kuten myös kaverinikin teki (tanarissa vakiona, nyt on helppo vaihtaa orkkiboksi tilalle jos tulee vikaa)
Ja kyllä, lukitulla jakajalla teen tuon, kuten myös kaverinikin teki (tanarissa vakiona, nyt on helppo vaihtaa orkkiboksi tilalle jos tulee vikaa)
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Menee vähän OT, mutta oletko jo hommannut ne D-jetin suuttimet. Tai lähinnä kiinnostaa käyvätkö ne ihan oikeasti noiden mekaanisten suuttimien paikalle heittämällä. Saiskohan noita muuten vielä uutena kohtuu hintoihin jostain..? Vai pitäisköhän sittenkin harjoitella tuo ruiskuasennus ensin tuohon kaksataseen koneeseen, ei harmittaisi niin paljoa jos menisi jokin pieleen!
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Uudet oli muistaakseni vain reilu 200e/kappale. Ässään ostin joskus Venetmäeltä 40e/kpl.Antti L. kirjoitti:Menee vähän OT, mutta oletko jo hommannut ne D-jetin suuttimet. Tai lähinnä kiinnostaa käyvätkö ne ihan oikeasti noiden mekaanisten suuttimien paikalle heittämällä. Saiskohan noita muuten vielä uutena kohtuu hintoihin jostain..? Vai pitäisköhän sittenkin harjoitella tuo ruiskuasennus ensin tuohon kaksataseen koneeseen, ei harmittaisi niin paljoa jos menisi jokin pieleen!
Up!
Up, Up
--------------------------------------------------------------------------------
unski kirjoitti:
Sytytyksen ohjausyksikkö EZL
Autosähköstandardin mukaiset tunnukset:
15 - sytytysvirta
16 - puolan ohjaus. Tässätapauksessa menee puolan - napaan.
31- maa
TD- kierrosmittarin signaali
Induktiivisen anturin signaali tulee toiseen pyöreään liittimeen.
Edit: Yksikkö on vain oikeastaan signaalin vahvistin, joka muuttaa pulssianturin signaalin sopivaksi ohjaustransistorille, joka maadottaa puolan kipinää varten. Yksikössä ei ole oikeastaan juuri mitään älyä, ainoa toiminto on sopivan kosketuskulman muokkaaminen jännitetason mukaan.
Menee osittain "OT":ksi sillä en osaa auttaa ko. ongelmaan.
Mutta jos "unski" tai joku muu osaisi kertoa mistä netissä
löytyisi autosähköstandardin mukaiset tunnukset selko
kielisinä taulukkona jopa suomeksi tai englanniksi tarvitsen
niitä erääseen sähkökuvien tulkintaan. Kiitos jo etukäteen
jos joku viitsii nähdä vaivaa!
--------------------------------------------------------------------------------
unski kirjoitti:
Sytytyksen ohjausyksikkö EZL
Autosähköstandardin mukaiset tunnukset:
15 - sytytysvirta
16 - puolan ohjaus. Tässätapauksessa menee puolan - napaan.
31- maa
TD- kierrosmittarin signaali
Induktiivisen anturin signaali tulee toiseen pyöreään liittimeen.
Edit: Yksikkö on vain oikeastaan signaalin vahvistin, joka muuttaa pulssianturin signaalin sopivaksi ohjaustransistorille, joka maadottaa puolan kipinää varten. Yksikössä ei ole oikeastaan juuri mitään älyä, ainoa toiminto on sopivan kosketuskulman muokkaaminen jännitetason mukaan.
Menee osittain "OT":ksi sillä en osaa auttaa ko. ongelmaan.
Mutta jos "unski" tai joku muu osaisi kertoa mistä netissä
löytyisi autosähköstandardin mukaiset tunnukset selko
kielisinä taulukkona jopa suomeksi tai englanniksi tarvitsen
niitä erääseen sähkökuvien tulkintaan. Kiitos jo etukäteen
jos joku viitsii nähdä vaivaa!
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Re: Up!
Pikaisella googletuksella löytyi nuo, ovat lähes samanlaiset..JyggeMB kirjoitti: Menee osittain "OT":ksi sillä en osaa auttaa ko. ongelmaan.
Mutta jos "unski" tai joku muu osaisi kertoa mistä netissä
löytyisi autosähköstandardin mukaiset tunnukset selko
kielisinä taulukkona jopa suomeksi tai englanniksi tarvitsen
niitä erääseen sähkökuvien tulkintaan. Kiitos jo etukäteen
jos joku viitsii nähdä vaivaa!
http://www.type2.com/library/identifi/bosterm.htm
http://66.34.72.138/wiring/defs.html
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Re: Up!
Kiitoksia "AnttiL"Antti L. kirjoitti:Pikaisella googletuksella löytyi nuo, ovat lähes samanlaiset..JyggeMB kirjoitti: Menee osittain "OT":ksi sillä en osaa auttaa ko. ongelmaan.
Mutta jos "unski" tai joku muu osaisi kertoa mistä netissä
löytyisi autosähköstandardin mukaiset tunnukset selko
kielisinä taulukkona jopa suomeksi tai englanniksi tarvitsen
niitä erääseen sähkökuvien tulkintaan. Kiitos jo etukäteen
jos joku viitsii nähdä vaivaa!
http://www.type2.com/library/identifi/bosterm.htm
http://66.34.72.138/wiring/defs.html
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa