W 123:n 5 vaihteinen loota?
W 123:n 5 vaihteinen loota?
Missä malleissa ja minä vuosina sai 123:een 5 vaihteisen lootan?
Itellä -85 230 E ja siinä 4 vaihdetta. Nelonen on kyllä pitkän tuntuinen. Kone ei huuda moottoritiellä häiritsevästi.
Itellä -85 230 E ja siinä 4 vaihdetta. Nelonen on kyllä pitkän tuntuinen. Kone ei huuda moottoritiellä häiritsevästi.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Re: W 123:n 5 vaihteinen loota?
Tuohon on joku voinu vaihtaa vetöpyörästön harvempaan malliin. Huutaako naapurilla sitten enemmän motari nopeuksissa? 250 bensassa on 3,58 perä sitä en tiedä mikä tuossa 230 kuuluisi olla.honkonen kirjoitti:4 vaihdetta. Nelonen on kyllä pitkän tuntuinen. Kone ei huuda moottoritiellä häiritsevästi.
Re: W 123:n 5 vaihteinen loota?
250:ssä on 3,69, 230 E:ssä tuo mainitsemasi 3,58.Dunkelblau123 kirjoitti:Tuohon on joku voinu vaihtaa vetöpyörästön harvempaan malliin. Huutaako naapurilla sitten enemmän motari nopeuksissa? 250 bensassa on 3,58 perä sitä en tiedä mikä tuossa 230 kuuluisi olla.honkonen kirjoitti:4 vaihdetta. Nelonen on kyllä pitkän tuntuinen. Kone ei huuda moottoritiellä häiritsevästi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W 123:n 5 vaihteinen loota?
Onko dieselin 5-vaihteinen eri laatikko kuin bensamallissa? Onko 4 ja 5 vaihteisessa samat välitykset? Eli onko 5-vaihteinen kuin 4-vaihteinen, mutta viides vaihde lisänä?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: W 123:n 5 vaihteinen loota?
Välityksiltään bensan ja dieselin laatikko on sama, mutta 4- ja 5-vaihteiset eivät ole. Viides vaihde ei siis sinällään ole "pelkkä ylivaihde".Heavy kirjoitti:Onko dieselin 5-vaihteinen eri laatikko kuin bensamallissa? Onko 4 ja 5 vaihteisessa samat välitykset? Eli onko 5-vaihteinen kuin 4-vaihteinen, mutta viides vaihde lisänä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W 123:n 5 vaihteinen loota?
Paitsi manuaalivaihteisissa 250:sissä lokakuusta -81 alkaen 3,58Timo L. kirjoitti:250:ssä on 3,69, 230 E:ssä tuo mainitsemasi 3,58.Dunkelblau123 kirjoitti:Tuohon on joku voinu vaihtaa vetöpyörästön harvempaan malliin. Huutaako naapurilla sitten enemmän motari nopeuksissa? 250 bensassa on 3,58 perä sitä en tiedä mikä tuossa 230 kuuluisi olla.honkonen kirjoitti:4 vaihdetta. Nelonen on kyllä pitkän tuntuinen. Kone ei huuda moottoritiellä häiritsevästi.

honkonen: 5-vaihteisen lootan on saanut bensa-moottorien yhteyteen myös lokakuusta -81 alkaen. Ei 4-vaihteinen sentään häiritsevästi huuda moottoritiellä, mutta lyhyehkö se nelonen silti on.
Re: W 123:n 5 vaihteinen loota?
Perskuta, lähteeni kertoo että helmikuusta 1982? Lienee vanhentunutLeka kirjoitti: 5-vaihteisen lootan on saanut bensa-moottorien yhteyteen myös lokakuusta -81 alkaen. Ei 4-vaihteinen sentään häiritsevästi huuda moottoritiellä, mutta lyhyehkö se nelonen silti on.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W 123:n 5 vaihteinen loota?
OK. Onko kellään välityksiä tiedossa noista laatikoista? Eli kiihtyykö hitaammin 5-vaihteisella laatikolla?Timo L. kirjoitti:Välityksiltään bensan ja dieselin laatikko on sama, mutta 4- ja 5-vaihteiset eivät ole. Viides vaihde ei siis sinällään ole "pelkkä ylivaihde".
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: W 123:n 5 vaihteinen loota?
5-vaiht.Heavy kirjoitti:OK. Onko kellään välityksiä tiedossa noista laatikoista? Eli kiihtyykö hitaammin 5-vaihteisella laatikolla?Timo L. kirjoitti:Välityksiltään bensan ja dieselin laatikko on sama, mutta 4- ja 5-vaihteiset eivät ole. Viides vaihde ei siis sinällään ole "pelkkä ylivaihde".
I = 3,82
II = 2,20
III = 1,40
IV = 1,00
V = 0,81.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W 123:n 5 vaihteinen loota?
Silloin se tuli saataville myös dieseleihinTimo L. kirjoitti:Perskuta, lähteeni kertoo että helmikuusta 1982? Lienee vanhentunut.


Juu, mutta erot ovat hyvin pieniä. Kiihtyvät samalla lailla molemmat.Heavy kirjoitti:OK. Onko kellään välityksiä tiedossa noista laatikoista? Eli kiihtyykö hitaammin 5-vaihteisella laatikolla?
Reparatur anleitung: Mercedes-Diesel ab1976 bis1978 kertoo nelivaihteiselle seuraavat välitykset:
Schaltgetriebe (manuaali)
1= 3,90
2= 2,30
3= 1,41
4= 1,00
R=3,66
Automatisches Getriebe (automaatti)
1= 3,98
2= 2,39
3= 1,46
4= 1,00
R=5,47
Vertailu 5-vaihteiseen:
Schaltgetriebe (manuaali)
1= 3,90
2= 2,30
3= 1,41
4= 1,00
R=3,66
Automatisches Getriebe (automaatti)
1= 3,98
2= 2,39
3= 1,46
4= 1,00
R=5,47
Vertailu 5-vaihteiseen:
Tästä on jo varmaan keskusteltu mutta onko eri valmisteisilla 5-vaihteisilla välityksissä eroja. Minulla on varaosavessana 300D, 5-vaihteinen Getrag. Auto on joku ihme sekoitus, mm. vetopyörästö 3,58. Ainakin kolminkertainen tekniikanvaihto. Luullakseni käyttöautossani on MB:n oma laatikko ja normi 3,46 perä. En oikein ole päässyt selvyyteen onko tuossa varaosavessassa sama välitys kuin MB:n omassa laatikossa. Sen verran häiritsi siirtoajossa toi eri numeroinen vetopyörästö.Timo L. kirjoitti: 5-vaiht.
I = 3,82
II = 2,20
III = 1,40
IV = 1,00
V = 0,81.