W124 ilmastoinnin kylmäaine???
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
W124 ilmastoinnin kylmäaine???
Moro!
Sanottiin yhdellä pajalla että uudet aineet ei käy tähän järjestelmään. Puhuvat varmasti paskaa ja ajettelin kysyä teiltä viisaammilta että miten asia on. (W124 300E -90)
Elikkä entiset kylmäaineet ilmastoinnissa on R12 ja ne on vissiin freoneja ja tätä ei saa enää mistään. Mikä käy nykyisistä kylmäaineista tähän järjestelmään korvaavaksi aineeksi??? Ja jos joku aine löytyy niin mitä muutoksia pitää tehdä ilmastoinnille että aine toimii??
Kiitos taas etukäteen avusta!
Edit. otsikkoa muokattu. Timo L.
Sanottiin yhdellä pajalla että uudet aineet ei käy tähän järjestelmään. Puhuvat varmasti paskaa ja ajettelin kysyä teiltä viisaammilta että miten asia on. (W124 300E -90)
Elikkä entiset kylmäaineet ilmastoinnissa on R12 ja ne on vissiin freoneja ja tätä ei saa enää mistään. Mikä käy nykyisistä kylmäaineista tähän järjestelmään korvaavaksi aineeksi??? Ja jos joku aine löytyy niin mitä muutoksia pitää tehdä ilmastoinnille että aine toimii??
Kiitos taas etukäteen avusta!
Edit. otsikkoa muokattu. Timo L.
Eikös tuo RS-24 käy suoraan R12 tilalle?
Ainakin mainosten mukaan.
http://tempcold.fi/tuotteet/kylmaaineet/
Ainakin mainosten mukaan.
http://tempcold.fi/tuotteet/kylmaaineet/
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Joo
Kuullostaa pahalle että sitä korvaavaa "evästä" ei ole. Eli toisin sanoen joutaa sitten pois autosta hyllylle ilmastointi kun siitä loppuu aine tai kompura pamahtaa kiinni. Nykyään kompura käy aika usein kun ilmastointia pitää päällä. Varmaan tarkoittaa että siellä on aineet vähissä ja kompura joutuu tekemään enemmän töitä kylmänilman/huurteen poiston saamiseen. Jos ymmärsin asin oikeen.
Kun viimeksi mitattiin niin kummallakin puolella järjestelmässä oli painetta liki 10baria painetta. Kun toisella puolella pitäisi olla lähellä 1baria. Onko kaikki ok??
Kuullostaa pahalle että sitä korvaavaa "evästä" ei ole. Eli toisin sanoen joutaa sitten pois autosta hyllylle ilmastointi kun siitä loppuu aine tai kompura pamahtaa kiinni. Nykyään kompura käy aika usein kun ilmastointia pitää päällä. Varmaan tarkoittaa että siellä on aineet vähissä ja kompura joutuu tekemään enemmän töitä kylmänilman/huurteen poiston saamiseen. Jos ymmärsin asin oikeen.
Kun viimeksi mitattiin niin kummallakin puolella järjestelmässä oli painetta liki 10baria painetta. Kun toisella puolella pitäisi olla lähellä 1baria. Onko kaikki ok??
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyllä mitattiin kone käynnissä ja suunnilleen normaalit ajo kierrokset noin 2000rpm. Ja tarkistus silmästä katsottiin niin näkyi ilma kuplia.maukku kirjoitti:Ette tainneet mitata kompuran käydessä, jos tasapaineet saitte
Asentaja sanoi että järjestelmässä on liian vähän ainetta eli aineet tavallaan kiehuu ja kompura on kovilla sen takia.
No jäähtyykös kabiini yhtään ilmastoinnin käydessä? Vaikka kylmäainetta olis liian vähän systeemissä, täytyy aina olla paine-ero imu ja painepuolella. Kompuran kunto
Kyllähän kylmä-aine "kiehuu" tavallaan. Siis höyrystimessä muuttu neste kaasuksi ja lauhduttimessa takaisin nestemäiseen olomuotoon. Kun kylmä-ainetta on liian vähän, ottaa kompura vähemmän tehoa moottorilta, kun korkeapainepuoli ei vastusta niin paljoa.
Kyllähän kylmä-aine "kiehuu" tavallaan. Siis höyrystimessä muuttu neste kaasuksi ja lauhduttimessa takaisin nestemäiseen olomuotoon. Kun kylmä-ainetta on liian vähän, ottaa kompura vähemmän tehoa moottorilta, kun korkeapainepuoli ei vastusta niin paljoa.
Viimeksi muokannut maukku, Ke 16.11.2005 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyllä kabiini jäähtyy. ja kompuran kunnosta ei ole tietoa muuta kuin silmä määräisesti se on kunnossa ja siitä ei kuulu mitään kmmempia ääniä. toisekseen luulisi kompurankin olevan kunnossa kun se kerran kehittää paineen vai onko siellä joku venttiili jossain mikä vuotaa paineet toiselle puolelle?maukku kirjoitti:No jäähtyykös kabiini yhtään ilmastoinnin käydessä? Vaikka kylmäainetta olis liian vähän systeemissä, täytyy aina olla paine-ero imu ja painepuolella. Kompuran kunto
Viimeksi muokannut Manu300cea24, Ke 16.11.2005 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä se "silmässävaahtoaminen" kertoo jo kaiken. Liian vähän kylmäainetta.maukku kirjoitti:No jäähtyykös kabiini yhtään ilmastoinnin käydessä? Vaikka kylmäainetta olis liian vähän systeemissä, täytyy aina olla paine-ero imu ja painepuolella. Kompuran kunto
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
O.K, kylmä-aineen vähyys vaivaa sitten, vaikka vieläkin tuota mittaustulosta ihmettelen
Tai on mitattu hetkellisesti silloin, kun kompura ei ole tehnyt "työtä", eli asetettu lämpötila on saavutettu.
Tai on mitattu hetkellisesti silloin, kun kompura ei ole tehnyt "työtä", eli asetettu lämpötila on saavutettu.
Viimeksi muokannut maukku, Ke 16.11.2005 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
Re: w124 EC:n kylmäaine???
Kysyn kaveriltani, joka tekee työkseen kylmälaiteasennuksia. Ilmoitan heti kun saan tietoa.Manu300cea24 kirjoitti:Moro!
Sanottiin yhdellä pajalla että uudet aineet ei käy tähän järjestelmään. Puhuvat varmasti paskaa ja ajettelin kysyä teiltä viisaammilta että miten asia on. (W123 300E -90)
Elikkä entiset kylmäaineet ilmastoinnissa on R12 ja ne on vissiin freoneja ja tätä ei saa enää mistään. Mikä käy nykyisistä kylmäaineista tähän järjestelmään korvaavaksi aineeksi??? Ja jos joku aine löytyy niin mitä muutoksia pitää tehdä ilmastoinnille että aine toimii??
Kiitos taas etukäteen avusta!
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: w124 EC:n kylmäaine???
Tosi hyvä juttu jos saat tämän asian selville!!soininen kirjoitti:Kysyn kaveriltani, joka tekee työkseen kylmälaiteasennuksia. Ilmoitan heti kun saan tietoa.Manu300cea24 kirjoitti:Moro!
Sanottiin yhdellä pajalla että uudet aineet ei käy tähän järjestelmään. Puhuvat varmasti paskaa ja ajettelin kysyä teiltä viisaammilta että miten asia on. (W123 300E -90)
Elikkä entiset kylmäaineet ilmastoinnissa on R12 ja ne on vissiin freoneja ja tätä ei saa enää mistään. Mikä käy nykyisistä kylmäaineista tähän järjestelmään korvaavaksi aineeksi??? Ja jos joku aine löytyy niin mitä muutoksia pitää tehdä ilmastoinnille että aine toimii??
Kiitos taas etukäteen avusta!
ei viittisi räjäyttää kompuraa vähinen aineiden takia.
Kiitos!
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Alä käytä kuitenkaan kompuraa kuiviin.maukku kirjoitti:O.K, kylmä-aineen vähyys vaivaa sitten, vaikka vieläkin tuota mittaustulosta ihmettelen
Ventta vähän, kun huomenissa soittelen kaverille ja kerron mitä sinne voi pistää.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Helvetin hyvä hommasoininen kirjoitti:Alä käytä kuitenkaan kompuraa kuiviin.maukku kirjoitti:O.K, kylmä-aineen vähyys vaivaa sitten, vaikka vieläkin tuota mittaustulosta ihmettelen
Ventta vähän, kun huomenissa soittelen kaverille ja kerron mitä sinne voi pistää.
Mutta pakko ajaa sillon tällön huurteen poisto päällä jos meinaa nähdä ajaa
Ei se kompura siitä mihinkään räjähdä kun myrkyn laatua vaihtaa. 2.5v sitten mulla oli sama ropleema ja kylmäkoneasentaja imaisi loput freonit pois ja pisti uudet myrkyt tilalle. Hyvin on pelittäny kun ilmastointi (autom.) on päällä melkein kokoajan, eli tiivisteet ei kuivu. Eikä se maksanu kuin jotain 50egee.
Mulle saa laittaa tarkempia tietoja "R12 huhuista" . Tarvitsisin R12:sta w201:n ilmastointiin. Öh, paljonkohan sinne sitä laitetaan, kun viimeksi piti laittaa kuulemma "summassa". Löytyykö täyttömääristä tietoa mistään? Entäs oikea öljyn määrä ja laatu?AM kirjoitti:IC49 on ainakin korvaava aine r12 tilalle.Ei kuulemma pysy sekään niin hyvin sisällä,eikä ole yhtä tehokastakaan...134:sta on turha laittaa,ei ainakaan pysy.Parastaolisi löytää tuota vanhaa freonia,eli R12:sta,huhujen mukaan voisi jostain löytyäkin...
Eikös tuo RS-24 käy suoraan R12 tilalle?
Ainakin mainosten mukaan.
http://tempcold.fi/tuotteet/kylmaaineet/
Kannattaa varmaan ainakin kokeilla...
Ainakin mainosten mukaan.
http://tempcold.fi/tuotteet/kylmaaineet/
Kannattaa varmaan ainakin kokeilla...
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
240 D aut. -80
E 320 T -94
r12sta. Korvaava aine on isecon 49 Se ei kuulema syö letkuja.Manu300cea24 kirjoitti:Helvetin hyvä hommasoininen kirjoitti:Alä käytä kuitenkaan kompuraa kuiviin.maukku kirjoitti:O.K, kylmä-aineen vähyys vaivaa sitten, vaikka vieläkin tuota mittaustulosta ihmettelen
Ventta vähän, kun huomenissa soittelen kaverille ja kerron mitä sinne voi pistää.
Mutta pakko ajaa sillon tällön huurteen poisto päällä jos meinaa nähdä ajaa
Kysyin nimittäin alan asiantuntijalta.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tosi hyvä juttu oli tämä! Sitä varmaan on saatavilla ihan alan liikkeistä mitkä tekee ilmastointi hommia?Manu300cea24 kirjoitti:r12sta. Korvaava aine on isecon 49 Se ei kuulema syö letkuja.
Kysyin nimittäin alan asiantuntijalta.
Kiitos paljon tästä tiedosta [/quote]
Kirjoitus virhe paholainen eksyi sekaan. Aine on siis isceon 49
Kyllä sitä on saatavilla.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Ilmastointi
Käytä auto pajalla, joka tekee autoilmastointihommia elääkseen, esim. Pellen Paja Roihupellon teollisuusalueella. Autoilmastointi on eri juttu kuin normaali kylmäkonehuolto. Systeemi pitää tyhjentää ennen täyttämistä. He osaavat laittaa täyttövaiheessa oikean määrän öljyä kylmäaineen sekaan jottei kompura leikkaa seuraavaksi kiinni.soininen kirjoitti:Tosi hyvä juttu oli tämä! Sitä varmaan on saatavilla ihan alan liikkeistä mitkä tekee ilmastointi hommia?
Aine on siis isceon 49
S320L -97
Pelittää korvikkeella
Aivan hienosti tosiaan pelittää tuolla mainitulla korvikeaineellakin, meni muistaakseni kilon verran tavaraa sisään kun kesällä täytettiin. Konehuoneesta löytyi jopa tarra missä määrä mainittiin. Voi olla ettei aivan niin kylmää tule kuin alkuperäisellä freonilla, mutta se hinta on maksettava, jotta maailma pelastuu.
Kunnon ainetta
Tere korjailen ammatikseni kylmälaitteita ja on tullu noita autojenki vehkeitä laiteltua.
Toi RS-24 on parasta ainetta mitä saa tohon vanhaan r-12 järjestelmään.
Se on suunniteltu auton ilmastointilaitteita silmälläpitäen.
Siinä on esim. pienemmät kuumakaasun lämpötilat mistä kompura ja öljyt tykkää.
Harmi vaan että tota ainetta on harvoilla.
Kyllä se isceon 49 menee sinne kans ihan hyvin, Kunhan ekana vaan ottaa vanhat aineet pois, Se on etittäin tärkeetä. Jos sinne jää vanhoja litkuja niin tulee semmosia ihmeseoksia, saattaa toimiakin mutta paineet menee miten sattuu ja se ei oo hjuva.
Jos paineet on ollu molemmilla puolella samat niin kompura ei oo ollu silloin käinnissä.
Kylmäaineen syöttöä varten höyrystimen läheisyydessä on joko suutin tai sitten ex-venttiili ja sitä kautta paineet tasaantuu kun kone ei käy.
Toi RS-24 on parasta ainetta mitä saa tohon vanhaan r-12 järjestelmään.
Se on suunniteltu auton ilmastointilaitteita silmälläpitäen.
Siinä on esim. pienemmät kuumakaasun lämpötilat mistä kompura ja öljyt tykkää.
Harmi vaan että tota ainetta on harvoilla.
Kyllä se isceon 49 menee sinne kans ihan hyvin, Kunhan ekana vaan ottaa vanhat aineet pois, Se on etittäin tärkeetä. Jos sinne jää vanhoja litkuja niin tulee semmosia ihmeseoksia, saattaa toimiakin mutta paineet menee miten sattuu ja se ei oo hjuva.
Jos paineet on ollu molemmilla puolella samat niin kompura ei oo ollu silloin käinnissä.
Kylmäaineen syöttöä varten höyrystimen läheisyydessä on joko suutin tai sitten ex-venttiili ja sitä kautta paineet tasaantuu kun kone ei käy.
MB C 180 kompressor -07
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
SECiin vaihdettiin elokuussa 2004 ilmastoinnin liemet.
Ihmeellisiä huhuja kertoo asentaja korkkaamisista, koska mulla ei ole ollu mitään ongelmia ja "korkkaamisia" huollon jälkeen. Ainoastaan pikkasen enemmän saa säätää potikasta että jäähtyy "vanhaan malliin", mutta niinhän nämä uudet aineet tekee, kun ei ole enää freoneja mukana. Muistaakseni n.15-20% vähemmän tehoja näissä uusissa aineissa.
Työ tehtiin Alppilan Autohuollossa, Helsingissä.
Velotuksista voidaan olla monta mieltä, mutta mulle oli tärkeää, että työllä on takuu ja osat on ihan oikeita ja sopivia! Autolla kun on tarkotus ajaa ihan maailman tappiin saakka!
Seuraavassa kuitin sisältöä:
TYÖT:
Ilmastoinnin korjaus 130€ (2x65€)
Ilmastoinnin täyttö 75€
öljynvaihto+suod.patruuna 15€
VARAOSAT:
Kuivain/suodatin MB S 40,26€
R134 Kylmäaine 1kg 38,00€
PAO AA-1-öljy 1000ml 52,70€ (0,8x65,88€)
Väriaine ilmastointi 20,00€
Adapteri (Retrofit) 1/4" 8,54€
Tarveaineet 20,00€
--------------------------------------------------------------------------
TYÖT 220,00€
VARAOSAT 179,50€
YHTEENSÄ 399,50€
--------------------------------------------------------------------------
Hinnat on tässä veroineen.
Josko tästä olis apua ammattilaisten ja "ammattilaisten" kesken?
Olis muuten kiva kuulla kenellä on maksanut mitäkin ja missä, saadaan samalla pikkasen gallupia hinnoista ja huolloista.
Ihmeellisiä huhuja kertoo asentaja korkkaamisista, koska mulla ei ole ollu mitään ongelmia ja "korkkaamisia" huollon jälkeen. Ainoastaan pikkasen enemmän saa säätää potikasta että jäähtyy "vanhaan malliin", mutta niinhän nämä uudet aineet tekee, kun ei ole enää freoneja mukana. Muistaakseni n.15-20% vähemmän tehoja näissä uusissa aineissa.
Työ tehtiin Alppilan Autohuollossa, Helsingissä.
Velotuksista voidaan olla monta mieltä, mutta mulle oli tärkeää, että työllä on takuu ja osat on ihan oikeita ja sopivia! Autolla kun on tarkotus ajaa ihan maailman tappiin saakka!
Seuraavassa kuitin sisältöä:
TYÖT:
Ilmastoinnin korjaus 130€ (2x65€)
Ilmastoinnin täyttö 75€
öljynvaihto+suod.patruuna 15€
VARAOSAT:
Kuivain/suodatin MB S 40,26€
R134 Kylmäaine 1kg 38,00€
PAO AA-1-öljy 1000ml 52,70€ (0,8x65,88€)
Väriaine ilmastointi 20,00€
Adapteri (Retrofit) 1/4" 8,54€
Tarveaineet 20,00€
--------------------------------------------------------------------------
TYÖT 220,00€
VARAOSAT 179,50€
YHTEENSÄ 399,50€
--------------------------------------------------------------------------
Hinnat on tässä veroineen.
Josko tästä olis apua ammattilaisten ja "ammattilaisten" kesken?
Olis muuten kiva kuulla kenellä on maksanut mitäkin ja missä, saadaan samalla pikkasen gallupia hinnoista ja huolloista.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)