Mersu w 124 virrat häviää????

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 27.06.2004 09:22

Mersu w 124 virrat häviää????

Viesti Kirjoittaja steelman »

Eli apuja tarvittaisiin,auto on W124 vm.90.Alkoi keskuslukitus reistaamaan eli ei toimi,ja samalla hukkui lukitusongelman myötä myös sähköt????.Autossa on GEMININ hälytin ja en tiedä onko kyseisellä "rakkineella" tekoa ja vaikutusta tähän sähköongelmaan??.Laitoin uuden akun tänään ja toimi niin pitkään kun akussa riitti virtaa eli sammutuksen jälkeen akku oli tyhjä varmaan varttitunnissa.Laturi on ilmeisesti OK,koska ei ainakaan polta merkkivaloa.Auttakaa miestä mäessä jos tiedätte jotain,kaikki neuvot ovat nyt tarpeen.PAHA VIRTAVUOTO ON MUTTA MISSÄ?????... :cry: :cry: :cry:
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

yleisvirtamittari käteen!
Ensinnäkin paljonko jännite auton käydessä?

Siten voi mitata sammuksissa, virtamittari akunnavan ja kengän väliin, autosta sulake kerrallaan irti ja tarkkailee missä, ja paljonko virtaa kuluu?
Tietysti vois aloitaa siitä hälystä, jos tiedät mistä se virtansa ottaa?
Gemineissä on kyllä ollut vanhemiten sitä vaivaa
autodidakti
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Voiskohan olla hehkut päällä(edellyttäen että auto on diesel), kun tyhjentää noin nopeasti?
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

hehkureleen johto irti ja testiä, tai mittari/valokynä hehkun piuhaan. saattaisi hyvinkin olla se. jos ei auta, irrota laturista paksumpi johto( varo ettei osu maihin) ja kokeile taas. ei saisi kipinöidä irroitettaessa, siitäkin sen huomaa.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Mulla ainakin 124:ssa teki vaikka mitä oireita kun laturista oli hiilet loppuneet (tarkemmin maa hiili). Auto sammui itsestään, mittarivalot paloi miten sattuu, öljynpaine seilasi( siis mittari vain) .

Säikähdin jo että piru on ottanut neidostani vallan, mutta ei, vain Robert Boschin suunnittelema jekku oli kyseessä
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Mersu w 124 virrat häviää????

Viesti Kirjoittaja spede10 »

steelman kirjoitti:Eli apuja tarvittaisiin,auto on W124 vm.90.Alkoi keskuslukitus reistaamaan eli ei toimi,ja samalla hukkui lukitusongelman myötä myös sähköt????.Autossa on GEMININ hälytin ja en tiedä onko kyseisellä "rakkineella" tekoa ja vaikutusta tähän sähköongelmaan??.Laitoin uuden akun tänään ja toimi niin pitkään kun akussa riitti virtaa eli sammutuksen jälkeen akku oli tyhjä varmaan varttitunnissa.Laturi on ilmeisesti OK,koska ei ainakaan polta merkkivaloa.Auttakaa miestä mäessä jos tiedätte jotain,kaikki neuvot ovat nyt tarpeen.PAHA VIRTAVUOTO ON MUTTA MISSÄ?????... :cry: :cry: :cry:
Ei hätää, minulla oli sama ongelma satakaksnelosessa. Ja johtui nimen omaan keskuslukituksesta/hälyistä.

Ongelma ratkesi sillä, että irroitin etuovien sisällä olevat pyöreät liittimet, jotka jotenkin liittyvät systeemiin. En tiedä kuinka, mutta ongelma loppui kertaheitolla. Ja hälyt sekä keskuslukitus toimii edelleen kuten pitääkin.

Kun ongelma oli päällä, tyhjeni akku muutamassa minuutissa. Jos esim. avasit etuoven avaimella, kun hälyt oli päällä, meni akku tyhjäksi. Jos lukitsit ovet kauko-ohjauksella ja joku ovi oli jäänyt raolleen, niin akku tyhjä jne. Monet kerrat sai pyytää virtaa milloin keltäkin ja arvatkaa nolottiko.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Ei helvetti, jos vartissa tempaisee täyden akun tyhjäksi niin TODELLA PALJON pitää virtaa karata jonnekin. Minne hälytin voisi niin paljon kuluttaa??
Äkkiä laskien pitäis virtaa kulua n.240A eli melkein 3000W ennenkuin täyden 60Ah akun saa tyhjäksi 15 minuutissa. (en ole varma laskinko oikein...)
Epäilen kyllä että hehkut olis päällä....niin paitsi jos se häly saa ne hehkut jotenkin päälle.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

No, kun ei ole hehkuja. Bensakone.

Sitä moni muukin on ihmetellyt, mihin virrat meni!
Laturi ei pystynyt syöttämään tarpeeksi, vaan akku tyhjeni kesken ajonkin.

Minäkin haluaisin tietää syyn, vaan eipä kiinnosta enää rassata, kun pääsin ongelmasta eroon.

Tuli jossain vaiheessa mieleen, että oisko tuo asia ihan suuniteltu noin.
Eli, jos joku tiirikoi auton ja käynnistää ilman hälyjen poistoa, niin ajo loppuu lyhyeen.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 27.06.2004 09:22

virtahävikki

Viesti Kirjoittaja steelman »

Auto on bensakoneella,siis hehkuhäikkä ei tule kysymykseen...
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Steelman, tee seuraava testi:

Kun tilanne on päällä, kurkkaa takapenkin alla olevaa tyhjöpumppupakettia.
Ota johtoliittimet, 2 kpl irti, nosta pumppupaketin muovikansi pois ja laita johtoliittimet kiinni.
Painele sen jälkeen releitä (niitä on muistaakseni 2). Lukkojen pitäisi mennä kiinni ja auki. Sen jälkeen virtavuodon pitäisi poistua sillä kertaa, tullakseen takaisin taas jossain vaiheessa.
Ja kokeile etuovista niiden johtoliittimien irroittamista.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 27.06.2004 09:22

kiitos tiedosta

Viesti Kirjoittaja steelman »

Kiitokset vaan taas kerran kaikille asiaan kantaa ottaneille forumilaisille.On ilo nähdä että "vanhaan kaveriin"voi aina luottaa!!!!,eli forumin asiantunteviin käyttäjiin.Nyt vielä kysyisin että mitä johtoja etuovissa spede10 mahtoi tarkoittaa???,laita messagea tulemaan kun kerkeät tai jos joku muu voisi selventää mistä johdoista on kysymys??.KIITOS! :) :) :) :) :) :) !.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Avaat ovipanelia sen verran, että näet sisälle.
Sieltä pitäisi löytyä pyöreä (valkoinen?) johtoliitin, muistaakseni kolme johtoa.
Avaa liitin ja siinä sen pitäisi olla. Molemmista etuovista sama juttu.
Johdot liittyvät lukitukseen, niin oletan.
Tein saman kesällä, kun oli mitta täynnä jatkuvan akun tyhjenemisen kanssa.
Ajattelin vaikka purkaa pala palalta koko kärryn, jos vikaa ei muuten löydy.
Tärppäsi kerralla. Sen jälkeen ei ole ollut ko. ongelmaa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13736
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

spede10 kirjoitti:Avaat ovipanelia sen verran, että näet sisälle.
Sieltä pitäisi löytyä pyöreä (valkoinen?) johtoliitin, muistaakseni kolme johtoa.
Avaa liitin ja siinä sen pitäisi olla. Molemmista etuovista sama juttu.
Johdot liittyvät lukitukseen, niin oletan.
Tein saman kesällä, kun oli mitta täynnä jatkuvan akun tyhjenemisen kanssa.
Ajattelin vaikka purkaa pala palalta koko kärryn, jos vikaa ei muuten löydy.
Tärppäsi kerralla. Sen jälkeen ei ole ollut ko. ongelmaa.
Minulla W126:ssa sama juttu kun auton ostin 5 vuotta sitten. Autossani on alkuperäinen tehdasasenteinen häly ja sen alettua reistaamaan joku edellisistä omistajista oli asentanut autoon releohjatun pääkatkaisimen jolla akun tyhjeneminen oli saatu kuriin. Minulla se akku tyhjeni parissa päivässä.

Ne valkoiset liittimet saa näkyviin kun nykäisee oven ulkokahvat irti - liitin on painettu lukkosylinterin päässä olevan mikrokytkimen nastoihin ja johdossa on sen verran varaa että pääsee hyvin tutkailemaan. Littimet on suojattu alunperin sellaisella kirkkaalla kumitutilla, jos et heti valkoista liitintä näe. Irroitin ovien littimet mutta jätin takakontin lukkosysteemin koskematta, sielläkin oli sellainen mikrokytkinhässäkkä koska W126:ssa hälyn saa pois päältä takaluukusta avattaessakin. Nyt toimii ja tempaisin sen pääkatkaisijankin tuolloin hiiteen.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Mikähän merkillinen systeemi tuo akun tyhjentäminen on?
Olen yrittänyt kysellä muilta mersun omistajilta, josko olisi sama ongelma.
Ei, ei ole löytynyt vastausta. Nyt tällä foorumilla tuli ensimmäiset kohtalotoverit.

Minä jätin myös takapaksin systeemit koskematta. Ne eivät näköjään aiheuta po. ongelmaa. Eikä takaovien.

Tein muuten kerran yhden nuoren Ladakundin onnelliseksi Lahden rautatieasemalla. Mersu oli parkissa melkein pääoven edessä ja tietty, akku tyhjä kun yritin lähteä.
Kaveri oli käynnistelemässä vieressä Ladaansa, kun pyysin jelppimään.
Kaveri ajoi polleana igorinsa mersun nokan viereen ja siinä sitten kaapeleilla pantiin mersu käyntiin. Että nolotti!
Kaveri olisi halunnut tilanteesta kuvan, mutta onneksi ei löytynyt kameraa keltään.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 27.06.2004 09:22

Virrat

Viesti Kirjoittaja steelman »

No nyt on tullut sen verran pätevää tietoa että jo luulisi meikäpoikakin osaavan katsoa ongelman "perään",täytyy viikonlopulla ryhtyä tutkailemaan mitä mersu on oikein "syönyt".Laitan viestiä tulemaan kun olen saanut tsekattua kyseiset ongelmakohdat.Kiitokset tähän asti!!!!. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13736
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

No voi ryökäle; mersu seisoi 13 päivää Pharaon-kiinanihme-murtohälytin päällä ja radiossa paneli paikallaan (vaimoa olis pitänyt muistuttaa varmaan noista mutta kun ei tullut mieleen) ja nyt on akku tyhjä :evil: . No lataillaan vähän ensin ja sitten kaapeleilla käyntiin, pitääkin tutkailla onko ässässä vikaa vaiko normaalia käytöstä :roll: .
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin