^Minun mielestäni musiikilla ei kaiuttimien tarvitse toistaa hirveän alas, koska harvoin kuuntelemassani musiikissa on edes alle 40 hz:in taajuuksia. Kotiteatterini toistaa alle 20 Hertsiin, 15 hertsiäkin löytyy (kuuluu) vielä testisignaalilla.
Autossa olen pyrkinyt usein saamaan korostuksen matalia päin, mutta aikaisemmissa autoissani jouduin auton meluisuuden vuoksi kuuntelemaan kohtuuttoman korkeilla kuunteluvoimaakkuuksilla ja lopetin korvieni kiusaamisen.
Kaverini hankki itselleen Gradient Revolution Activet jotka vielä matsattiin Gradientin pajalla. Niissä toisto ulottuu 20Hz:iin ja toisto on todella puhdasta kaikilta osin. Huoneen akustiikkaan, sijoitteluun ja mittauksiin kaverini panosti todella paljon ja en ole tasaisempaa systeemiä vielä kuullut. Hyvä laitteisto joka tosiaan alas asti on todella vakuuttava kaikenlaisella materiaalilla. Varsinkin silloin, kun ei tarvitse erillisillä subikoilla ruveta hakemaan alataajuuksia lisää, toisto on hyvin jäsentynyttä. Ja minua kyllä nykyisin häiritsee jo pelkkä ajatus siitä, että matalia tuottava kaiutin olisi sijoitettuna erilleen pääkaiuttimista.
Paitsi jos subikoita on esim. kaksin kappalein, stereona.
...Taidan olla hieman niuho.
Taisi olla hieman OT:ta!