uus jarru topikki w201 jarrut jumii itekseen ajaessa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
dt290
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 22.10.2005 18:55

Viesti Kirjoittaja dt290 »

takaisku venttiili epäilisin,joskus ollut sama oireyhtymä.
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Tuosta alipaineletkun juuresta, onko siinä reilun kokoinen murtuma vai valehteleeko vanhan silmät?

Mikäli vanhan silmät näkee totta niin polttoaineenkulutuskin laskeutuu oikeille asmosfääreille tuon korjauksen jälkeen, pakkohan sen on kuitenkin vuotaa jos jarrunesteetkin tulee sitä kautta ulos...

http://img23.imagevenue.com/img.php?loc ... 000264.JPG
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

joku tais jo vastata tohon aikaisemmin....lämpölaajenemista. mullakin joskus loppu 123 240deestä tehot kun takajarrut hirtti kiinni, tosin ei se hevosten määrä muutenkaan suuren suuri ollut. :)
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

se muuten voisi olla totta.. just äsken pyyhkäisin siitä kaikki smäldit pois.. saa nähdä vuotaako se vielä.

miten se vaikuttaa polttoaineen kulutukseen?

takaisku venttiili toimii vain yhteen suuntaan. eli ihan ok. semmonen viba, että tuo metallinen nipa, joka on tuolla tehostajan päässä, niin se oli ihan löysällä.. kun koetin kiristää sitä, niin se kiertyy kireämmälle vaikka mitenkä paljon! sen takia loppui alipaine letku kesken ja on mentävä ostamaan lisää..

juuressa ei tietääkseni ollut halkeamaa.. on siinä semmonen että kynsi menee, mutta se on tuon juuren ympäri kokonaan.. vissiin ihan normaalia..

noniin nyt on tuo tehostimen päässä oleva nipa kiristetty ja letku vaihdettu pidempään, kun ei kiristyksen jälkeen enää vanha ylettänyt. pikaisen testiajon aikana ei edes yrittänyt jumia nuo jarrut.. eli ihankuin olisi vaikuttanut, mutta aika näyttää.

miksi muuten bensan kulutus nousee jos tuossa alipaine letkun juuressa on reikä tai se on muuten vaan löysällä?
2.3 l
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Alipaineen vuotaessa kone ei käy nätisti ja toimii kuin olisi ryyppy koko ajanpäällä.
Polttoaineseokset menee rikkaalle ja löpöä kuluu niin perhanasti.

Omista bensa autoista alipaine oli eka jonka kävin läpi ja uusisin kaikki kovanksi menneet alipaine letkut ja liittimet.
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

mnjm.. mitenkäs sen alipaine letkussa olevan nutikan saa kierrettyä irti? kiristin sitä, mutta sitä ei voi kiertää tarpeeksi. pitäisi saada rikka väliin ,mutta tuota kun ei saa kierrettyä irti.. ei mahdu. ilmeisesti pitäisi purkaa hieman tuosta edestä tavaraa.. (?)
2.3 l
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

ei vaikuta se alipainevuoto jarrujen jumiutumiseen...tehostukseen kylläkin.
ps. seokset menneepi laihalle kun on alipainevuoto. aiheuttaa tyhjäkäynnillä pätkimistä ja isompi vuoto nykimistä ja paukkumista.
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

noniin. pajalla käytettiin. uusi jarrusatula, palat, ja sylinteri ostettu ja laitettu paikalleen. pääsylinteri jätettiin toistaiseksi vielä rauhaan.. mutta se siitä.

vika taisi löytyä. oikean puoleinen jarrusylinteri ei palauttanut, vaikka ilmaus nipa aukaistiin.. herkisteltiin kolmeen kertaan, ei apua. noh. olenpas 140€ köyhempi (perkeleen kalliit osat!)

mutta 100 kilsaa ajettu, eikä jumittamista tiedossa!! :D :D

enään nykiminen... sitten auto on elämänsä kunnossa!!!


kiitoksia kaikille auttaneille foorumilaisille!

palataan asiaan kun vika ilmenee uudestaan.. ;)
2.3 l
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

näin pitkään sitä iloa kestikin! tänään ne taas kämähti jumiin tuttuu tyyliin, ensin poljin kovettuu pikkuhiljaa, sitten alkaa jumia. :cry:

pittää varmaan se pääsylinteri investoida.. kohta alkaa ideat loppua prkl
2.3 l
Avatar
JuMu S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 09.08.2005 16:26
Paikkakunta: Itä

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

En koko ketjua tullut pilkuntarkaan lukeneeksi, mutta joskus kävi mulla VW:n jarrujen kanssa melkein samoin

Syynä oli pääsylinterin kumit, jotka kenkien ajauduttua tarpeeksi kauas rummuista nalkkasivat pääsylkyn seiniin kiinni aiheuttaen tämänkaltaista hankaluutta.
Suomalainen häviää aina!
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

nooh uusi käytetty jarrupääsylkkä on tulossa.. toivottavasti kerkiää huomiseksi. ketuttaa ihan hurjana ajaa tuolla ku ihan natusen on vaa kiinni ne jarrut, mutta just sen verran että rasittaa..

saatto muuten olla se koko vika alunperin siinä pääsylkässä. nimittäin veikkaan että se oikeanpuoleinen jarrusatula sylintereineen kuumui vaan niin vitusti että tuli "epämuodostuma" ja jumi senkin takia!
2.3 l
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

sylkkä tuli ja jarrut toimivat loistavasti.
2.3 l
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Migself kirjoitti:sylkkä tuli ja jarrut toimivat loistavasti.
No kiva! :D
Joku mersupurkaamo??
Vastaa Viestiin