Daimler-Benz vastaan suomen tulli
- kimseppanen75
- Vakiokalustoa
- Viestit: 154
- Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
- Paikkakunta: Lammi
Daimler-Benz vastaan suomen tulli
Kaikki varmaan tietää, että miksi tulli vaihtoi mun autoni merkin Daimler-Benzistä Mercedes-Benziin. Minä en tiedä. Olisin halunnut sen olevan Daimleri. ???
Historiaa kiitos.
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
lisää
Saksalaisessa rek.otteessa on printattu valmistaja ( Hersteller ),
joka on tässä tapauksessa Daimler-Benz , ja nykyisin siis Daimler- Chrysler.
Suomessa otteeeseen tulee auton merkki, eli Mercedes- Benz.
Vastaava ilmiö on tullut vastaan, esim. :
Valmistaja Leyland - merkki Jaguar
" Saab_Scania - merkki Saab
joka on tässä tapauksessa Daimler-Benz , ja nykyisin siis Daimler- Chrysler.
Suomessa otteeeseen tulee auton merkki, eli Mercedes- Benz.
Vastaava ilmiö on tullut vastaan, esim. :
Valmistaja Leyland - merkki Jaguar
" Saab_Scania - merkki Saab
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
En tiedä kauanko tästä nyt on aikaa vierähtänyt, mutta Stuttgartissa ihmettelivät että meillä täällä ihanuuksien ihmemaassa on sellainen tsydeemi, että pilkotuiksi rusinoiksi kolaroidut autot saavat vakuutusyhtiöiltä korjauspäätöksen ja niin niitä sitten liimaillaan takaisin yhteen... Ei oikein sovi Saksalaiseen ajatukseen kun vähänkin tiedetään paikallisesta, tai pitäisikö sanoa yhteiseurooppalaisesta, romutus- ja kierrätysjärjestelmästä, joka on pitkälti tehtaiden omissa käsissä.
Niin sieltä sitten tuli aika kovasanaista kritiikkiä, voisin kysellä lisää aiheeseen perehtyneiltä, tämä on sellanen versio mikä tietooni on kulkeutunut...
Niin sieltä sitten tuli aika kovasanaista kritiikkiä, voisin kysellä lisää aiheeseen perehtyneiltä, tämä on sellanen versio mikä tietooni on kulkeutunut...
lisää
No nyt muistin....
Mutta käsittääkseni saksassa auto jää usein omistajalle, joka sitten korvauksen saatuaan myy auton vaikka takapihan romikselle, joka sitten
kunnostaa auton...
Jotenkin tämä suomalainen valvottu systeemi on parempi ?
Mutta sillä muutoksella, että korinvaihdot pitäisi taas sallia/ vapauttaa.
Nimittäin nykyaikaisten autojen korirakenteet eivät välttämättä enää
korinvetopenkissä oikene alkuperäiseen muotoon ja lujuuteen.
Korinvaihto olisi siksi monesti järkevämpi korjaustapa.
Näitä tehdään esim. keski-euroopassa, ja korinvaihdolle tehtaat ovat laskeneet ohjeaikoja jotka sitten voidaan huomioida kustannusarviossa.
Mutta käsittääkseni saksassa auto jää usein omistajalle, joka sitten korvauksen saatuaan myy auton vaikka takapihan romikselle, joka sitten
kunnostaa auton...
Jotenkin tämä suomalainen valvottu systeemi on parempi ?
Mutta sillä muutoksella, että korinvaihdot pitäisi taas sallia/ vapauttaa.
Nimittäin nykyaikaisten autojen korirakenteet eivät välttämättä enää
korinvetopenkissä oikene alkuperäiseen muotoon ja lujuuteen.
Korinvaihto olisi siksi monesti järkevämpi korjaustapa.
Näitä tehdään esim. keski-euroopassa, ja korinvaihdolle tehtaat ovat laskeneet ohjeaikoja jotka sitten voidaan huomioida kustannusarviossa.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Kuulin tässä sellaisen Ezkimon biisin missä kysyttiin "Voiko kiusan tekeminen olla jonkun tehtävä?" josta välittömästi tuli mieleen suomalaiset autolainsäätäjät....
Mitä tahoa sekin mahtoi palvella kun korivaihtosäännökset muuttuivat...
Vakuutusyhtiöillehän sellanen oli usein hyvä bisnes, ja nimenomaan sieltähän niitä ehdotuksia tulikin jos auto romuttui. Tiedän muuten erään aika siistin ja harvinaisen farkun joka koko tämän "kohtalon"... 280 TE, ESSD, EFH, ABS, Airbag, ZV, DZM, lisäpenkit, 5-v man., ja mitä siinä olikaan!
Mitä tahoa sekin mahtoi palvella kun korivaihtosäännökset muuttuivat...
Vakuutusyhtiöillehän sellanen oli usein hyvä bisnes, ja nimenomaan sieltähän niitä ehdotuksia tulikin jos auto romuttui. Tiedän muuten erään aika siistin ja harvinaisen farkun joka koko tämän "kohtalon"... 280 TE, ESSD, EFH, ABS, Airbag, ZV, DZM, lisäpenkit, 5-v man., ja mitä siinä olikaan!