Tarran irroitus
Tarran irroitus
Millä saa helpoiten tarran irti takalasista?
Tarra on vielä inhottavasti osittain lämmitys"nauhojen" päällä, eli reilumpi rapsuttelu ei käy.
Arvaako asetonilla koetella liuottaa?
Osittain tarraa on jo revitty irti mistä saatu, hermo menee kun se lähtee milli kertaa milli paloina. Ja liima jää edelleen lasiin
Tarra on vielä inhottavasti osittain lämmitys"nauhojen" päällä, eli reilumpi rapsuttelu ei käy.
Arvaako asetonilla koetella liuottaa?
Osittain tarraa on jo revitty irti mistä saatu, hermo menee kun se lähtee milli kertaa milli paloina. Ja liima jää edelleen lasiin
Ex W201 190e -90
Nyt W210 E220d -96
Nyt W210 E220d -96
Re: Tarran irroitus
Liiman poistamiseen voi kokeilla hieroa lasiin margariinia tai voita. Liuoittaa ainakin joitakin liimoja.Anttiair kirjoitti:Ja liima jää edelleen lasiin
Antaa liueta vähän aikaa niin toimii kohtalaisesti, eikö vastuslangat yleensä ole lasin sisällä? Asetonillakin lähtee kunhan antaa vaikuttaa hetken.sapele kirjoitti:Bilteman label off toimii jotenkuten, mutta vaatii liiman rapsuttamisen pois esim. plussakortilla. Ksyleenihän liuottaa kyllä hyvin, mutta miten lie vastuslangat tykkää?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastuslangat on lasin pinnassa ja menevät poikki jos niitä raaputtaa. Poikki menneitä vastuslankoja korjataan yhdistämällä katkokset sähköä johtavalla erikoismaalilla.Muffler kirjoitti:eikö vastuslangat yleensä ole lasin sisällä? Asetonillakin lähtee kunhan antaa vaikuttaa hetken.
Näin on siis ainakin näissä vanhoissa. Uusissa autoissa ovat onnistuneet häivyttämään vastuslangat lasin sisään. Niitä on ns.nykyautoissa jopa tuulilasissa, niitä ei vaan enään huomaa.
Re: Tarran irroitus
Tai iha millä tahansa öljyllä, esim CRC:llä. Semmonen huomio tuli muute tehtyä, et pullosta vuotanut jarruneste oli liuottanu muovipussin pinasta painovärin tosi tehokkaasti, joten sitähän vois kokeilla toho liimaan kanssa.Dunkelblau123 kirjoitti:Liiman poistamiseen voi kokeilla hieroa lasiin margariinia tai voita. Liuoittaa ainakin joitakin liimoja.Anttiair kirjoitti:Ja liima jää edelleen lasiin
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Itsellä vastuslangat lasin pinnassa, asetonilla liottelun jälkeen liima irtoaa. ja tuli plussakortti kerrankin hyötykäytettyä.Dunkelblau123 kirjoitti:Vastuslangat on lasin pinnassa ja menevät poikki jos niitä raaputtaa.Muffler kirjoitti:eikö vastuslangat yleensä ole lasin sisällä? Asetonillakin lähtee kunhan antaa vaikuttaa hetken.
Jättää vinhan tunteen kuuppaan kun vähän aikaa turailee.. Ei vaan, reilusti ovet auki ja pihalla kun tekee ei huuruista niin haittaa.
Ex W201 190e -90
Nyt W210 E220d -96
Nyt W210 E220d -96
Niin kyllähän se tarra irtoaa vaikka partakoneen terällä mutta niin irtoaa lämmitys lankakin valopetrooli on jollakin lailla ollut käyttökelpoinen aine noihin hommiin vaatii vaan pidemmän liuotus ajan,muttei käsittääkseni ole langalle pahaksi kORJATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ se vastuslanka on todella ohkasta tekoa eikä kestä oikein minkäänlaista raapimista katkeamatta.stanger kirjoitti:Lämpöilmapuhallin ja lasi"sikli" ovat oivalliset työkalut
W124 300D aut -89
Joku vois uhrautua ja kokeilla . Kun ajaa langan suuntaisesti, niin voipi olla hyvinkin hellä laite.jere k kirjoitti:mitä nuo lämmitysnauhat kumilaikkaan sanovat.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
kyllä täytyy kokemuksesta sanoa että kuuma ilma puhaltimella lämmittää varovasti ja TINNERILLÄ loput pyyhkii onnistuu nii lasista kuin pellistäjackie kirjoitti:Joku vois uhrautua ja kokeilla . Kun ajaa langan suuntaisesti, niin voipi olla hyvinkin hellä laite.jere k kirjoitti:mitä nuo lämmitysnauhat kumilaikkaan sanovat.