Hiukan taas "halparenkaista"
Tulipa sitten tilattu tuo Nexenit 225/45/17. Ei tosiaan pahan hintaiset, kun kotia toimitettuna 327,18e. Eli just täältä, http://www.en.autothek.com/
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
- Ari66
- Valvoja
- Viesti:
Niinhän siinä taas kävi, että Tekno-Pyörä ratkaisi vanneongelmani.
Ensi viikolla saa alle ET 41:set.
Rengasvalinnassa päädyn todennäköisesti Semperitiin, koska Nexeniä ei oikeana kokona löytynyt.
P.S.
Alla olevat Brockit tulee myyntiin ensi viikolla.
Ensi viikolla saa alle ET 41:set.
Rengasvalinnassa päädyn todennäköisesti Semperitiin, koska Nexeniä ei oikeana kokona löytynyt.
P.S.
Alla olevat Brockit tulee myyntiin ensi viikolla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Itselläni ei (vielä) ole ollut halparenkaita, kun olen pelännyt, että ne tulee kalliiksi. Eli millaisia kilometrimääriä niillä voi ajaa? Tuolla aiemmiin oli jotain mainintoja, yksi kesä, 30000km ja olipa joku ajanut merkkikumi Misukoilla 70000km. Minulla autot on vaihtuneet niin, että ei oikein ole muodostunut kuvaa renkaiden kestävyydestä, mutta vaimon PD Passatista meni viime syksynä Michelin Pilotit vaihtoon noin 80000 km ajettuina. Koko- ja nopeusluokka maltillinen 205/55-16H, joka osaltaan lisännee kestävyyttä. Lisäksi renkaat olivat kuluneet tasaisesti, eikä niitä tarvinnut tasapainoittaa kuin uutena. Eli helppo oli päätyä uusiin samanlaisiin, toisaalta ihan uusinta tietoa halparenkaista ei ollut, jokunen vuosi sitten kaveri osti Hankookit ja kehui niitä kovasti heti kaupan jälkeen. Tosin joutui tasapainottamaan niitä kesän aikana ainakin kolme kertaa ja eipä niitä kehujakaan kuulunut enää loppukesästä.
Mutta miten siis nykyään, lehdistä voi lukea testituloksia ominaisuuksista uutena, mutta miten on kestävyyden laita?
Mutta miten siis nykyään, lehdistä voi lukea testituloksia ominaisuuksista uutena, mutta miten on kestävyyden laita?
- Ari66
- Valvoja
- Viesti:
Halparenkaista en päässyt minäkään mittaa tällä kertaa ottamaan, sillä päädyin näihin:
http://tinyurl.com/m7plf
Hinta jäi noin 2/3:aan ns. huippurenkaista.
Alla ne eivät vielä ole, mutta postissa tulossa.
Myyjänä toimi www.vannetukku.fi , jossa asiakaspalvelu ainakin tuntuu olevan kohdillaan ja onnistuu mukavasti sähköpostitse.
Toimitusaikakin rivakka, jos nyt ei sitten posti möhli matkalla.
http://tinyurl.com/lllfc
http://tinyurl.com/m7plf
Hinta jäi noin 2/3:aan ns. huippurenkaista.
Alla ne eivät vielä ole, mutta postissa tulossa.
Myyjänä toimi www.vannetukku.fi , jossa asiakaspalvelu ainakin tuntuu olevan kohdillaan ja onnistuu mukavasti sähköpostitse.
Toimitusaikakin rivakka, jos nyt ei sitten posti möhli matkalla.
http://tinyurl.com/lllfc
* Adria Twin 600 SF *
Kiinnostaa tosiaan täälläkin. Itse käytän myös 225/40/18 renkaita ja vanteet on 8,5j x18 ET 35 ja olen käyttänyt Goodyearin Eagle f1:siä mukavuudenhalun ja uraherkkyyden puuttumisen vuoksi. Jos hyväksi kerran on noi halpikset havaittu niin voisi itsekkin kyllä mokomat hankkia. olen tosin aika yllättynyt GY:n hyvästä kestävyydestä siihen nähden miten miellyttävät ne on ajaa.
En sitten ostanut nexeneitä vaan fuldat mitkä on myös näitä halpiksia. On nää ainakin paljon miellyttävämmät kuin entiset pirellit p 6000. 225/55/16 töineen uusille vanteille 520€ matilta. Taxarit käyttää kuulemma näitä ja nehän ei huonoilla aja.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Fuldat ei muuten oo enää mitään halpiksia, johan tuo maksamasi hinta sen kertoo, ihan samaa luokkaa alkaa olemaan kuin "merkkirenkaissakin" (vai tuliko vanteet samaan kauppaan
)
Fulda on vissiin euroopassa suosituin tai ainakin suosituimpien rengasmerkkien joukossa, ja itsellä on vaan hyviä kokemuksia. Pito on ok ja kestää rajuakin käyttöä hyvin eikä sula alle kuin Pirellin Nerot.

Fulda on vissiin euroopassa suosituin tai ainakin suosituimpien rengasmerkkien joukossa, ja itsellä on vaan hyviä kokemuksia. Pito on ok ja kestää rajuakin käyttöä hyvin eikä sula alle kuin Pirellin Nerot.
No tuo nyt ei taas taida ihan pelkästään renkaan merkistä johtua. Jos pinta irtoaa, syynä on yleisestiottaen liian kesy rengastus ko tehoille, jolloin rengas joutuu liian suurelle rasitukselle, vai oliko se nyt toisinpäinmakeST kirjoitti:mulla taas ei ole hyviä kokemuksia fuldasta : ei minkäänlaista pitoa ja pinnasta repesi n.20x5cm kaistale pois kun vähän pyöräytti kasia pari milliä oli pintaa jäljelläen ottais noita muuhun ku radalle sladitteluun

SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
no joo onhan se noikin..nyt on alla dunlop sport 2000 235/45/17 pito ihan erimaailmasta tosin pehmost on noikin renkaat saa taas vaihtaa kumit kohta malmilla ens viikonloppuna jos sulattas noi loppuunAntti V kirjoitti:No tuo nyt ei taas taida ihan pelkästään renkaan merkistä johtua. Jos pinta irtoaa, syynä on yleisestiottaen liian kesy rengastus ko tehoille, jolloin rengas joutuu liian suurelle rasitukselle, vai oliko se nyt toisinpäinmakeST kirjoitti:mulla taas ei ole hyviä kokemuksia fuldasta : ei minkäänlaista pitoa ja pinnasta repesi n.20x5cm kaistale pois kun vähän pyöräytti kasia pari milliä oli pintaa jäljelläen ottais noita muuhun ku radalle sladitteluun
![]()

<----kiiihtyyy
www.lakesteel.org
www.lakesteel.org
täytyy myöntää että on tämä aihe alkanut kiinnostaa myös, ostin viime keväänä myös Goodyear Eagle F1.set OK pito on mahtava mutta niin on kuluminenkin, vaikka olen ajanut suht normaalisti niin takakumit on aika silestonet ja eturenkaat on siinä ja siinä, vesi kelillä alkaa kaasujalka nousta ihan suosiolla.TwoDoorC124 kirjoitti:Kiinnostaa tosiaan täälläkin. Itse käytän myös 225/40/18 renkaita ja vanteet on 8,5j x18 ET 35 ja olen käyttänyt Goodyearin Eagle f1:siä mukavuudenhalun ja uraherkkyyden puuttumisen vuoksi. Jos hyväksi kerran on noi halpikset havaittu niin voisi itsekkin kyllä mokomat hankkia. olen tosin aika yllättynyt GY:n hyvästä kestävyydestä siihen nähden miten miellyttävät ne on ajaa.
Kierros maksaa vaan ihan maltaita, muistaakseni 1600e kierros, en nyt ole ihan varma onko ne niiiiin hyvät
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Juuri näin. Itselläni on kestänyt kohtuullisen pitkään, yllätys olikin se ettei ne ole kulunut nopeammin. Ei ole uutena ostetut hyvänen aika.jameri kirjoitti:täytyy myöntää että on tämä aihe alkanut kiinnostaa myös, ostin viime keväänä myös Goodyear Eagle F1.set OK pito on mahtava mutta niin on kuluminenkin, vaikka olen ajanut suht normaalisti niin takakumit on aika silestonet ja eturenkaat on siinä ja siinä, vesi kelillä alkaa kaasujalka nousta ihan suosiolla.TwoDoorC124 kirjoitti:Kiinnostaa tosiaan täälläkin. Itse käytän myös 225/40/18 renkaita ja vanteet on 8,5j x18 ET 35 ja olen käyttänyt Goodyearin Eagle f1:siä mukavuudenhalun ja uraherkkyyden puuttumisen vuoksi. Jos hyväksi kerran on noi halpikset havaittu niin voisi itsekkin kyllä mokomat hankkia. olen tosin aika yllättynyt GY:n hyvästä kestävyydestä siihen nähden miten miellyttävät ne on ajaa.
Kierros maksaa vaan ihan maltaita, muistaakseni 1600e kierros, en nyt ole ihan varma onko ne niiiiin hyvät

Olen nähnyt myös takseilla Mabor-merkkisiä renkaita-mitäköhän nuo sitten ovat? Ja taksit kyllä käyttää renkaita ihan laidasta laitaan. On huippurenkaita ja sitten jotkut käyttävät esim. talvirenkaina matin renkaan pinnoittamia nastarenkaita 15" noin 50 e/kappale. Ja taksien keskinopeudet ovat tosi alhaisia, ei renkaalla ole tuossa pääkaupunkipyörittelyssä paljon mitään merkitystä. Kyllä renkaat kestää enemmän jos keskinopeus on 50km/h vs. 90km/h. W203:seen tulleet alkuperäisrenkaat olivat continental-merkkiset ja olivat huippuhiljaiset, mutta kestivät 20 tkm. Eli kyseessä oli melko pehmyt kumiseos tai aineosat, jotka vain optimoivat rengasmelun. Minusta tavallinen autoilija tarvitsee ominaisuuksiltaan paremmat renkaat kuin taksi. Kääntäen:taksi ei tarvitse huippurenkaita.
- IsoE
- Mersumies
- Viesti:
Mitähän noistakin sanois?
Maborista kokemusta 205/50/16 koon merkeissä. Pitivät hyvin ainakin tuossa vaimon kelkassa. Sehän ei sudi tai ole muutenkaan mikään tehokas laite. Takanakit meni vaihtoon(pintaa n.3mm) ja tilalle tuli Misukan pilot primacyt. Ovat kyllä kuin yö ja päivä noihin maboreihin verrattuna. Vähemmin tarvittiin misukoihin painoja, hiljaisemmat, jne. Maboreiden hintaa en tiedä, mutta nuo misukat maksoi 150€/2kpl. Ovat uudet! Etsivä löytää...
. Yksityiseltä...
Kulutus kestävyys noissa maboreissa sitten niin ja näin
. Takana oli se n.3mm ja edessä vielä 6mm. Ei tietoa kauan ajettu tai onko kierrätetty.

Kulutus kestävyys noissa maboreissa sitten niin ja näin

Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
-
- Vakiokalustoa
- Viesti:
Re: Mitähän noistakin sanois?
.
Viimeksi muokannut SL-pappa, La 13.02.2021 08:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
Mabor on vanha merkki Ameriikan maalta, erittäin hyvä ajettava, kestävä ja pitoakin löytyy hyvin!
Joskus sieltä Ameriikasta tulee edes jotain hyvää...
Joskus sieltä Ameriikasta tulee edes jotain hyvää...

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Nexenin eräs hauska puoli oli se, että niiden kanssa pystyi vaivatta sudittelemaan märällä asfaltilla vähän tehottomammallakin Mersulla
Eli vaikkei minulla niistä Nexeneistä sen kummempaa pahaa sanottavaa ole edelleenkään, niin jonkinverran liukkautta niillä märällä asfaltilla tuntui olevan..ja se on varmaan asia joka kannattaa jollain tasolla tiedostaa kun Nexeneillä ajelee.

Eli vaikkei minulla niistä Nexeneistä sen kummempaa pahaa sanottavaa ole edelleenkään, niin jonkinverran liukkautta niillä märällä asfaltilla tuntui olevan..ja se on varmaan asia joka kannattaa jollain tasolla tiedostaa kun Nexeneillä ajelee.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Kesärengasbudjettini ~500e, ja pikkuhiljaa alkaa kallistumaan Hankookin K150:n puolelle. Itselleni tärkeimpiä ominaisuuksia kulutuskestävyys ja äänettömyys (Vaikea yhtälö tuolla budjetilla
) Käyttökokemuksia kyseisestä mallista varmaan löytyy. Ajo pääasiassa normaalia kaupunkiajoa. Rengaskoko 225/45-17.

Eipä ole Nexeneistä mitään moitittavaa, pitoakin oli omaan ajoon tarpeeksi. Kuluneisuudessakaan en mitään poikkeevaa huomannut.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
Exät W203 Classic -01
-
- Sisäänajossa
No ei ne huonot ole ne Goodyearit..tai mitkään muutkaan laaturenkaat, kyllä niissä rahalle vastinetta aivan varmasti saa, olkoonkin että halparenkailla pääsee ainakin normaalikäytössä usein ilmeisen lähelle.mikal kirjoitti:Goodyear f1 eaglet tilasin. Koitetaan nyt kerrankin laatu renkaita.
Aina ennen ollu noita halpa renkaita. esim Gt radial ym.. Ei valittamista paitsi se märkäpito aika heikko.
Vaikkapa nyt taas ne puheena olleet Nexenit, mainiot renkaat normaaliajossa, mutta en minä ehkä niitä ensimmäiseksi alle olisi laittamassa jos esim radalle olisi lähdössä ajamaan.
Uskomukseni kun on että ääritilanteissa ero laatu- ja halparenkaiden kohdalla kärjistyy merkittävästi.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-