Gulfin öljyt mesen koneessa??
- mikajamersu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Ma 17.10.2005 18:18
- Paikkakunta: salo
Gulfin öljyt mesen koneessa??
Niin pitää nyt kysäistä että onkos paljon gulf öljy merkin käyttäjiä täällä.
Omaani erehdyin laittamaan ja oli kyllä viimenen kerta ¤%&"#!" soikoon.
Oireena öljynpaineet häviää, armoton savutus, kivat pikku lisä-äänet ja aivan tolkuton öljyn kulutus.
Omaani erehdyin laittamaan ja oli kyllä viimenen kerta ¤%&"#!" soikoon.
Oireena öljynpaineet häviää, armoton savutus, kivat pikku lisä-äänet ja aivan tolkuton öljyn kulutus.
onko pakko jos ei halua...
Exiä:
w124 200/250d
190 2.0 vm.88
Exiä:
w124 200/250d
190 2.0 vm.88
Ei Mersussa, mutta tuli kokeiltua VW:n VR6:ssa ja savutusta lukuunottamatta samat oireet. Eli 2000 km ja pois jopa jäteöljy vietiin erikseen pois tallilta, ettei vaan saastuttaisi muita
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Niin eihän saksalaiseen moottoriin voi laittaa amerikkalaista öljyä, sehän varmasti tappaa koneenDunkelblau123 kirjoitti:Eikös se ole jotain jenkkipaskaa mitä ne käyttää omissa bensalotkottimissaan? Taitaa sopia parhaiten niihin.
Edelläoleviin kokemuksiin viitaten, olen kuitenkin onnellinen etten ole koskaan erehtynyt käyttämään Gulfia . Mitä öljylaatua tää mahtoi tarkemmin olla?
Nimim. "Jenkkipaska" Valvolinellä jo kymmeniä tuhansia kilometrejä, tyytyväisempi ei voisi olla
Re: Gulfin öljyt mesen koneessa??
mikajamersu kirjoitti:Omaani erehdyin laittamaan ja oli kyllä viimenen kerta ¤%&"#!" soikoon.
Oireena öljynpaineet häviää, armoton savutus, kivat pikku lisä-äänet ja aivan tolkuton öljyn kulutus.
en kyllä hevillä usko moisiin oireisiin, jotka joku tietty öljymerkki voisi saada aikaan. jos et nyt jotain ruohonleikkuri öljyä ole sinne kaatanut..
gulfia myydään maailmanlaajuisesti sen verran paljon, että firma olisi kaatunut jo ajat sitten esim.oikeudenkäsittely kuluihin.
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Re: Gulfin öljyt mesen koneessa??
Mutta suomalainenhan on juurikin sellainen, ettei usko ennenkuin itse kokeilee. Itsekkin kaikellaisia rasvoja kokeilleena, olin yhden Rally Formulan pois vaahtoamisen jälkeen valmis polttamaan koko Mobilin tuotanto laitokset, senverran lähellä oli koneen täystuho. Toi Gulffi kokeilu oli ainakin Golffissa huono ajatus, sillä venttiilinostajat eivät tuntuneet tykkäävän siitä. No on mulla hyviäkin kokemuksia amerikkalaisista öljyistä, sillä Kendallilla tuli ajettua muutaman kausi, ilman yhtään öljyistä johtuva ongelmaa. Välillä oli olevinaan jopa lämpöistä, mutta hyvin pysyi paineet ajon jälkeen jopa tyhjäkäynnillä.dansku kirjoitti:mikajamersu kirjoitti:Omaani erehdyin laittamaan ja oli kyllä viimenen kerta ¤%&"#!" soikoon.
Oireena öljynpaineet häviää, armoton savutus, kivat pikku lisä-äänet ja aivan tolkuton öljyn kulutus.
en kyllä hevillä usko moisiin oireisiin, jotka joku tietty öljymerkki voisi saada aikaan. jos et nyt jotain ruohonleikkuri öljyä ole sinne kaatanut..
Mutta kuten sanoin, kaikkea ei saa ja toisaalta ei voi yleistää, mulla on vaan semmoinen paha tapa, että kun kerran on tullut kuraa, ei sitä ihan helpolla kokeile uusiksi.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No en tiedä mutta ite en käyttäis 0W:tä vanhemmassa diisel koneessa (liian hyvät öljyt?).Malm kirjoitti:Itsellä kokemusta jostain venäläisestä 0-W30:stä ja kilahtaneesta OM615:sta jonka jälkeen olen ollut myös vähän skeptinen öljyjen suhteen
-risto
Parempi jos on vähän pikkasen tiukempaa tavaraa.
Vanhemmat koneet ei ole suunniteltu noille litkuille mitä uusiin koneisiin "pitää" laittaa.
Kaverilla pamahti moottoripyörästä kans kone kun laitto liian hyvät öljyt myllyyn.
Mutta se pyörä oli kyl tuotu jenkeistä ja ajettu tod.näk. mineraaleilla ja kun liian hyvät öljyt koneessa niin poks!
Kai ne oli jotkut puhdistavart öljyt ja pa...a lähti liikkeelle ja sillä selvä.
KK laakerit meni että heilahti heti kättelyssä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Katetissa on Pyroilit 5W-40 (Valvolinen halpamerkki) pyörineet siitä lähtein kun sitä alkoi saamaan.-jorkki- kirjoitti:Mitä mieltä muuten olette Pyroil (kirjoitettiinkohan se noin?) öljyistä, on nimittäin semmoset nyt 200d:n moottorissa ollut muutaman vaihtovälin ja tuntuu pelaavan samoin kuin mobililla.
Pari vaihtoväliä olivat myös Mertsissä. Nyt siellä on Shell Helix Ultra 5W-40 ja öljynpaineet tippuivat! Seuraavaksi kokeilen vielä Mobil 1 5W-50:llä ennenkuin palaan Pyroiliin.
Pinnat Pyroilille tässä vaiheessa, mutta en edes väitä että tämä olisi koko totuus.
(emännän) Corolla HB -19
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
Minä olen kyllä sitä mieltä että Mobililla ihan yliarvostetut öljyt! Katsokaahan vaikka 5w-50 rally formulan luokituksia... aivan surkeat ja ei ole pelanneet Mobilin öljyt minun autoissa koskaan.. Nämä on näitä mielipiteitä, mutta täytyy sanoa sanoa että aivan toista luokkaa esim. helix ultra tai uusi tuttavuus Suomessa TOTAL QUARTZ 5w-40.. Euroopan suosituimpia öljyjä, (Esim. Pösö&Citroen alkup. öljy, ja myydään keski-euroopassa ihan pirusti...) Itse olen paljon käyttänyt ja tyytyväinen olen ollut..
Heh,mistä te oikeasti tiedätte noitten öljyjen erot.Venttiilin nostimien nakutus/kankeus kylmänä/öljyn kulutus on varmaan ainoat mitä normaali pulliainen voi öljyistä nähdä Jotain voiteluteho eroja ette varmasti erota.
200D:ssä on nyt ollut koko ajan rally formulat,400tkm olen sillä nyt ajanut...mistähän voisin nyt sitten päätellä voiteleeko hyvin vai huonosti ei kai kovin huonostikaan.
Farkkuun vaihdoin valvolinen öljyt,öljynkulutus hävisi oikeastaan kokonaan verrattuna rally formulaan.Ainoa miinus puoli on se että nostimet nakuttavat nyt kylmän noin sekunnin kaksi..
Ja tottakai jotain rellu/pösö/citikka linjan öljyjä menee paljon,nehän pulauttelee öljyssä 7 kertaa talvessa pihalle
200D:ssä on nyt ollut koko ajan rally formulat,400tkm olen sillä nyt ajanut...mistähän voisin nyt sitten päätellä voiteleeko hyvin vai huonosti ei kai kovin huonostikaan.
Farkkuun vaihdoin valvolinen öljyt,öljynkulutus hävisi oikeastaan kokonaan verrattuna rally formulaan.Ainoa miinus puoli on se että nostimet nakuttavat nyt kylmän noin sekunnin kaksi..
Ja tottakai jotain rellu/pösö/citikka linjan öljyjä menee paljon,nehän pulauttelee öljyssä 7 kertaa talvessa pihalle
- Jani Haataja
- Mersumies
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
- Paikkakunta: Eura
- Viesti:
Mobilin 10/30 Delvac tuntuisi sopivan vehkeeseen kuin vehkeeseen... Jokaisessa autossani sitä olen käyttäny ja yksikään moottori ei ole vielä levinnyt... Tosin eihän mulla ole vertailupohjaa kuin noin 21 autosta...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Audi 100 2.0 1986
Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85
http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
ÖJLYISSÄ ON EROA. Ajoin Mobilin SYNC 5 - 40 S vaunu (Matkaaja 8004 SX 3) perässä ja maisema takana pitkissä mäissä oli sininien. Vaihdoin öljyt ST miesten öljyyn ja ei mitään ongelmia. Tällä hetkellä koneessa Delvac 1 ja pelaa hienosti. Kesäksi taas vaunun kanssa ST miesten öljyt.
Jos kaikki öljyt olisi samanlaisia, miksi hinnat eroaa ja löytyy eri SAE lukuja??? Eurolla saa Euron tuotteen ja kympillä vastaavan.
Jos kaikki öljyt olisi samanlaisia, miksi hinnat eroaa ja löytyy eri SAE lukuja??? Eurolla saa Euron tuotteen ja kympillä vastaavan.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Joo pulauttelee öljyt pihalle kun menee huohotinputket tukkoon.. Tyyppivika se vaan on eikä välttämättä johdu öljyistä.. Ei noiden öljyjen eroja kyllä tavan pulliainen mistään huomaa, se nyt vaan joku öljy toimii hyvin jossain vehkeessä ja jossain ei. Jokainen kokeilkoon itse mikä missäkin toimii. Omassa vehkeessä tällä hetkellä Mobilin Synt S, ja toistaiseksi on sisällä pysyneet....
Heh. Mulla naputti kyllä Mobilillakin jo aikanaan -- sen hetken, että öp-mittarin neula ehti kiivetä kakkoseen asti. Nyt on varmaan 30 000 km mennyt Valvolinen 5/40-öljyillä M103:ssa ja hyvinhän nuo pelaavat. Oikeastaan ainoa ero Mobiliiin tuntuisi olevan, että Valvolinen kulutus kasvaa enempi kun vaihtoväli on venähtänyt. Välinä olen pitänyt 10 000 km:aa, nyt on joku 12500 takana samoilla, ja lisätä on ihan hiljakkoin saanut parikin kertaa.AM kirjoitti:Heh,mistä te oikeasti tiedätte noitten öljyjen erot.Venttiilin nostimien nakutus/kankeus kylmänä/öljyn kulutus on varmaan ainoat mitä normaali pulliainen voi öljyistä nähdä Jotain voiteluteho eroja ette varmasti erota.
...
Farkkuun vaihdoin valvolinen öljyt,öljynkulutus hävisi oikeastaan kokonaan verrattuna rally formulaan.Ainoa miinus puoli on se että nostimet nakuttavat nyt kylmän noin sekunnin kaksi..:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
xr5t kirjoitti:...olemattomia on oljyjen erot
Ei muuten pidä paikkaansa.
Varsinkin pienemmässä koneessa (Accord 2,0) sen öljyn laatueron huomaa jo moottorin käyntiäänestä. Mobil RF1:llä äänet on huomattavasti tasaisemmat, pehmeämmät kuin muilla kokeilluilla öljyillä. Ja moottori on tiukassa kunnossa, ei todellakaan puhalla putkista tavaraa ulos, eikä polta pois muutenkaan.
Suuremmissa koneissa, V8:t, käytän juuri samasta syystä Mobilin RF1:stä.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
depi80 kirjoitti:...tai uusi tuttavuus Suomessa TOTAL QUARTZ 5w-40.. Euroopan suosituimpia öljyjä, (Esim. Pösö&Citroen alkup. öljy, ja myydään keski-euroopassa ihan pirusti...) Itse olen paljon käyttänyt ja tyytyväinen olen ollut..
Määräkö takaa aina laadun? Ei varmaan!
Ranskassa autoja on hieman enemmän Euroopankin mittakaavassa ja kun oman maan autoihin pistetään oman maan öljyt jo tehtaalla, niin se ei ole mikään takuumittari hyvästä öljystä. Ranskalainen mentaliteetti asioiden tekemisessä on aina ensin sikäläistä kotimaista suosiva. Saattaisiko siinä olla joku syy runsaaseen myyntiin? Itse kylläkin vältän ranskalaisia tuotteita mahdollisimman paljon...
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)