Mitähän öljyä tää on ollu
Mitähän öljyä tää on ollu
Kattelin tossa saksantuonnin huotokirjaa ja oli merkinnät alusta asti että mersun merkkihuolto (leimat) on saksassa aina vaihtanu öljyiksi ESSO uniflo 15 W 40 öljyt. Muistaako kukaan mitä oilia se on. Ilmeisesti mineraali eikä synteettinen.... Eikä taida olla enään markkinoilla ? Joku on joskus kirjoitellu että saksan merkkihuolto käyttää jotain ihan outoja öljyjä, mutta tossa oli merkintä esson öljyistä yli 10 vuoden ajalta. No edellinen omistaja joka oli tuonut auton oli lykännyt mobil 0 W 40 mottiin ja sen verran on pesua tapahtunut että naputtaa etvaksen...
Se on mineraaliöljyä. Nyt sukkelaan vaihtelemaan suotimia ja öljyjä, ettei kilahda koko motti. Nämä synteettiset pesevät kököt liikkeelle ja joudut nyt vaihtelemaan sen takia jonkin aikaa tiheämmin suotimen ja ölkyn. Käytä vaan synteettisiä, mutta aloita homma tiheillä vaihdoilla.
250TD -86, 260E LANG -90
näin oletinkin...
Ostin tänään fortea ja pesin koneen ja vaihdoin synteettiset öljyt suotimella. Nostajan napina katosi tyystin ja tyhjäkäynnillä tapahtunut koneen tärinä myös väheni. Saas nähdä koska taas rupee napiseen, en kyllä jaksa uskoa että pysyy nostajat auki kun on kerran menny tukkoon niin kai se taas tukkiintuu uudestaan. No toivotaan että ei tullut moottorivaurioita.....
Itselläni myös saksan tuliaisessa venttiilit napisi kun sen tänne toin todella raskaasti. Aloin käyttämään heti mobilin1 5w50:stä normaalilla 10000 vaihtovälillä.noin kolmannen vaihdon jälkeen huomasin että rapina oli kadonnut kuin taikaiskusta. Olin lähellä jo ottaa kantta auki, mutta en onneksi laikuuttani viitsinyt. nyt pelaa hienosti. vaikka kilsoja on tullut jo 120000 täällä kotosuomessa. Nokkaakseliremppa tosin olisi vielä tekemättä se kun ei todennäköisesti itsestään korjaannu. Nokassa näkyy selviä syöpymiä jo.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Miksi eivät myy ulos?Kaitsute kirjoitti:Mistäs sait fortea, kun oulun seudulla ei kukaan suostu sitä myymään. Ainoastaan forte käsittely onnistuu noin satasen hintaan.
Kyllä pitäis saada ulos ostettua jos sitä kerran myydään eikä vaan käsittelynä!
Jotkin vanhat rekkamiehet on sanonu, että saman asian saa aikasex kun pudottaa öljyt pois ja pistää polttoöljyä tilalle ja pyörimään (tyhjäkäyntiä).
Niin kuulema ajaa saman asian?
No en tiiä
Voi olla kyllä samoja aineita mutta miten toi voitelu on sitten toteutettu tossa viimesessä?
Pitäis kokeilla vanhaan moottoriin niin näkis miten käy
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kaverin Xr2i fiestaan tehtiin löpökäsittely, kyllä muuten tuli sellasta myrkkyä ulos ropusta että oksat pois! Eli toimii toi löpöjuttu... Tosin dieselissä ei passaa tehä, saattaa vähä rynnätä eikä sammukkaan enään sitte...Manu300cea24 kirjoitti:Miksi eivät myy ulos?Kaitsute kirjoitti:Mistäs sait fortea, kun oulun seudulla ei kukaan suostu sitä myymään. Ainoastaan forte käsittely onnistuu noin satasen hintaan.
Kyllä pitäis saada ulos ostettua jos sitä kerran myydään eikä vaan käsittelynä!
Jotkin vanhat rekkamiehet on sanonu, että saman asian saa aikasex kun pudottaa öljyt pois ja pistää polttoöljyä tilalle ja pyörimään (tyhjäkäyntiä).
Niin kuulema ajaa saman asian?
No en tiiä
Voi olla kyllä samoja aineita mutta miten toi voitelu on sitten toteutettu tossa viimesessä?
Pitäis kokeilla vanhaan moottoriin niin näkis miten käy
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
löpöä
Itse laitoin litran löpöä öljyn sekaan ja hetken aikaa koneen käydä ja sitten ´öljynvaihtoon. Ne jotka on pesseet koneenosia polttoöljyllä, tietää kyllä että toi on ehdottomasti paras aine osien pesuun
Ex monta W-kirjainta.
Oli oli
Pitihän se jollain kokeilla ku ei omalla viittiny, niin kaverin fordilla sitte...
Ja tosiaan eka valuteltiin öljyt pois, sitte löpöä koneeseen muutama litra, ja sitten jotain vanhaa, mutta uutta öljyä sekaan... Pyöriteltiin vissiin eka startilla tulpat irti... Sitte rohkenettiin jo käyttääkin.
Sitte taas myrkyt pois (oli tässä vaiheessa sellasta kuraa et huh!)
Sitte pelkkää löpötsyyniä koneeseen, taas ilman tulppia, pyörii muuten vinhan lujaa. Sitte tulpat kii, ja sitte ottikin tyhjäkäynnillä 3000rpm, ei kyllä kauaa viittiny käyttää...
Ja mönjät pois, uus suodatin ja uuden öljyt... Vähä raksuttaa joku venttiili, mut niinhän ne on aikasemminkin, onhan se fordi...
Mutta on perkele puhasta öljyä vieläkin koneessa!!!
Pitihän se jollain kokeilla ku ei omalla viittiny, niin kaverin fordilla sitte...
Ja tosiaan eka valuteltiin öljyt pois, sitte löpöä koneeseen muutama litra, ja sitten jotain vanhaa, mutta uutta öljyä sekaan... Pyöriteltiin vissiin eka startilla tulpat irti... Sitte rohkenettiin jo käyttääkin.
Sitte taas myrkyt pois (oli tässä vaiheessa sellasta kuraa et huh!)
Sitte pelkkää löpötsyyniä koneeseen, taas ilman tulppia, pyörii muuten vinhan lujaa. Sitte tulpat kii, ja sitte ottikin tyhjäkäynnillä 3000rpm, ei kyllä kauaa viittiny käyttää...
Ja mönjät pois, uus suodatin ja uuden öljyt... Vähä raksuttaa joku venttiili, mut niinhän ne on aikasemminkin, onhan se fordi...
Mutta on perkele puhasta öljyä vieläkin koneessa!!!
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tuossa ketjussa on pö-putsausta pohdittu: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ltto%F6ljy