Pitäisi laitella hieman tummennusta noihin farkun takasivulaseihin, ja tuli mieleen että onko noissa kalvoissa eroja tuon asennuksen helppouden suhteen?
Käsin kun niitä hypistelee niin paksuudessa ainakin on eroja, eli onko joku merkki helpompi taipumaan jos on hieman kaarevuutta lasissa?
Kokemuksia?
Tummennuskalvoista, onko laatueroja?
Ohuemmat kalvot menee asennettaessa helpommin ruttuun, mutta ei nekään mitään yliluonnollisia voimia tai taitoja vaadi asentuakseen ainakaan lasiin jossa ei ole paljoa moneen suuntaan kaarevuutta. Yhden suunan kaarevuushan ei tietystikään haittaa. Osa paksummista kalvoista on suunniteltu asennettavaksi niin että niitä lämmitetään ensin ulkopuolella oikeaan muotoon, ja sitten vasta asennetaan.
Eikös nuo W124 Farkun takalasit ole aika suoria, joten niihin voi helpohkosti laittaa mitä kalvoa vaan, mutta moneen suuntaan kaareviin suosittelisin vain jotain ensin muotoonsa lämmitettävää, esim. 3M, SunGard ym. "laatukalvoa".
Jotkun kalvot ovat helpompia naarmuuntumaan kuin toiset, sekin kannattaa ottaa huomioon ja kysellä kavereilta. Välttämättä kalliimpi kalvo ei ole parempi, eikä se SunGardikaan loppujen lopuksi omaisuuksia maksa.
Eikös nuo W124 Farkun takalasit ole aika suoria, joten niihin voi helpohkosti laittaa mitä kalvoa vaan, mutta moneen suuntaan kaareviin suosittelisin vain jotain ensin muotoonsa lämmitettävää, esim. 3M, SunGard ym. "laatukalvoa".
Jotkun kalvot ovat helpompia naarmuuntumaan kuin toiset, sekin kannattaa ottaa huomioon ja kysellä kavereilta. Välttämättä kalliimpi kalvo ei ole parempi, eikä se SunGardikaan loppujen lopuksi omaisuuksia maksa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Aivan noin,halvat kalvot haalistuu iän mukaan ja jos on liitos kohtia niin halppis kalvot kutistuu myös
eli 3m tai sungard ovat ainoat oikeat mun mielestä
ne ei myöskään naarmuunnu niin helposti
eli 3m tai sungard ovat ainoat oikeat mun mielestä
ne ei myöskään naarmuunnu niin helposti
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
Niin....se että esim. jonkun Lustiigin hinta voi vaikutta kalliilta, johtuu siitä että harva sitä ilmaiseksi autoon asentaa. Jos itse asentaa kalvot ja haluaa tehdä ne hyvin, niin jos aikaa ja vaivaa käy laskenmaan, niin tuskin sitäkään ihan korvauksetta tekisi...paitsi jos toiminta luetaan harrastustoiminnaksi...10tumppi kirjoitti:Se on niikun pojat tuossa jutteli! Eikä Sunguadin ja 3M kalvot paljoo enempää maksa kun Hong kongin "paperikalvot".
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Olen samaa mieltä! Mikään ei oo kauheemman ja naurettavamman näköistä kun on ruttuset kalvot laseissa!gbc kirjoitti:lustigi tekee kyllä tosi hyvin työnsä,se on minulle 2 mersua jo tummentanut.....ja mielellään maksan sepällä joka ne hetkessä laitaa kunnolla että kun alkaisin ite väsäämään niitä ikkunoihin
Itsellä on onneks hoviasentaja joka värkkää kalvot pilkkahinnalla.
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "