tärinää tyhjä käynnillä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sts62
Sisäänajossa
Sisäänajossa

tärinää tyhjä käynnillä

Viesti Kirjoittaja sts62 »

autoon tullut pahuksenmoinen tärräys tyhjä käynnillä.Kone pellinkin reuna vipattaa tolkuttomasti.jos vähän antaa kierroksia käynti paranee ja ajaessa ei ole mitään ongelmia.ainoastaan se tyhjis.oisko vikaa pumpussa vai 'moottorin kumet' vaihtoon tai jotain muuta???ehdotuksia,mistä aloitan...tutkimukset :oops: onko kellään kokemusta vastaavasta?? :(
MB 250D -89 ikiliikkuja...se on..............
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja pera8x »

onko tyhjäkäyntikierrokset laskenu? jos ne on jotenki päässy laskeen, niin sillon ainaki väpättää.

mutta vois olla joku kumetyynykin.
W201 250DT 20V
w201 190E
sts62
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja sts62 »

pera8x kirjoitti:onko tyhjäkäyntikierrokset laskenu? jos ne on jotenki päässy laskeen, niin sillon ainaki väpättää.

mutta vois olla joku kumetyynykin.
joo,tota ne on vähän yli 500:dan mut mikäs se oikea tyhjäkäynti kierros määrä onkaan????? :oops:
MB 250D -89 ikiliikkuja...se on..............
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
mesujusa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

samaa vikaa

Viesti Kirjoittaja mesujusa »

Joo mulla on kans 250 d ssä samaa vikaa. Ei kyllä konepelti värise mutta kun kierrokset laskee joutokäynnille tai jarruttaa niin että auton keula laskee niin selkärangassa tuntuu värinää...
Olen kysellyt täältä, mutta vastausta ei ole löytynyt. Vaihdoin kallistuksen vakaajakumit, moottorintuet, pumppu on avettu ja säädöissä....en tiedä, voiskos joku suutin jumia, olen kyllä kokeillut 2-t öljyä polttoaineessa, ei vaikutusta. Yksi teoria on toi pakoputken kiinnitys. Jos se on jotenkin pinkeessä ja aiheittaisi moista.....tai voiskos kuluneet venttaalinnostajat aiheittaa värinää...jos löydät vastauksen ongelmaan kerro mullekin...
AK47
Mersumies
Mersumies

Re: samaa vikaa

Viesti Kirjoittaja AK47 »

mesujusa kirjoitti:Joo mulla on kans 250 d ssä samaa vikaa. Ei kyllä konepelti värise mutta kun kierrokset laskee joutokäynnille tai jarruttaa niin että auton keula laskee niin selkärangassa tuntuu värinää...
Olen kysellyt täältä, mutta vastausta ei ole löytynyt. Vaihdoin kallistuksen vakaajakumit, moottorintuet, pumppu on avettu ja säädöissä....en tiedä, voiskos joku suutin jumia, olen kyllä kokeillut 2-t öljyä polttoaineessa, ei vaikutusta. Yksi teoria on toi pakoputken kiinnitys. Jos se on jotenkin pinkeessä ja aiheittaisi moista.....tai voiskos kuluneet venttaalinnostajat aiheittaa värinää...jos löydät vastauksen ongelmaan kerro mullekin...
Ei ainakaan itsellä lähtenyt värinät bensakoneesta keinujen ja nokan ja nostimien vaihdolla, muuten kyllä käyntiääni parani :)

Voikohan automaattilaatikosta johtua jotenkin tuo ääntely? Miten se turbiini, voiko se aiheuttaa tutinaa ja ääntelyä? Itsellä tulee ihme tutiseva ääni kun on eteenpäin menevä vaihde päällä ja pitä jarrulla tai käsijarrun varassa autoa paikallaan. Ajossa ääniä ja värinöitä ei huomaa, ainoastaa tyhjäkäynnillä niinkuin muillakin tässä topikissa.

Jotenkin tuo ääntää niinkuin olisi pakoputkessa reikä, joka päästää ääntä kun vaihde päällä ja moottori kääntyy kuormituksessa ja vääntää pakoputkea.

Pitää tutkia pakoputken kunto ensviikolla.....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin