mesujusa kirjoitti:Joo mulla on kans 250 d ssä samaa vikaa. Ei kyllä konepelti värise mutta kun kierrokset laskee joutokäynnille tai jarruttaa niin että auton keula laskee niin selkärangassa tuntuu värinää...
Olen kysellyt täältä, mutta vastausta ei ole löytynyt. Vaihdoin kallistuksen vakaajakumit, moottorintuet, pumppu on avettu ja säädöissä....en tiedä, voiskos joku suutin jumia, olen kyllä kokeillut 2-t öljyä polttoaineessa, ei vaikutusta. Yksi teoria on toi pakoputken kiinnitys. Jos se on jotenkin pinkeessä ja aiheittaisi moista.....tai voiskos kuluneet venttaalinnostajat aiheittaa värinää...jos löydät vastauksen ongelmaan kerro mullekin...
Ei ainakaan itsellä lähtenyt värinät bensakoneesta keinujen ja nokan ja nostimien vaihdolla, muuten kyllä käyntiääni parani
Voikohan automaattilaatikosta johtua jotenkin tuo ääntely? Miten se turbiini, voiko se aiheuttaa tutinaa ja ääntelyä? Itsellä tulee ihme tutiseva ääni kun on eteenpäin menevä vaihde päällä ja pitä jarrulla tai käsijarrun varassa autoa paikallaan. Ajossa ääniä ja värinöitä ei huomaa, ainoastaa tyhjäkäynnillä niinkuin muillakin tässä topikissa.
Jotenkin tuo ääntää niinkuin olisi pakoputkessa reikä, joka päästää ääntä kun vaihde päällä ja moottori kääntyy kuormituksessa ja vääntää pakoputkea.
Pitää tutkia pakoputken kunto ensviikolla.....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.