Merkkihuolto ja alkuperäiset varaosat
Merkkihuolto ja alkuperäiset varaosat
Sain postissa merkkihuollon varaosahinnaston ja kiinteähintaisten huoltopakettien hinnat. Ovat ilmeisesti havainneet markkinaraon tuontiautoissa. Saman esitteen saa myös merkkihuollon tiskiltä. Yllätykseni oli suuri kun hinnat eivät olleetkaan aivan astronomisia. Esim. automaattilaatikon suodatin oli huomatttavasti halvempi kuin käyttämäni öljynvaihtoyrityksen tarvikehinta. Samoin sytytystulpat olivat ihan kilpailukykyisesti hinnoiteltu. Kannattaa vertailla ja osille saa 2 v takuun.
Autoni kolhittiin pysäköintipaikalla ja menee takaovi ja siitä peräänpäin oikomiseen ja maalaukseen. Vähän kyrsii, kun auto oli ennen mälliä tosi siistissä kunnossa. Siinähän tulee testattua Kotkan Acumenin merkkihuolto ja maalauspalvelu. Onneksi kolhijan vakuutus maksaa, paitsi auton pesun. eli minun on itse pesetettävä auto ennen maalausta tai maksettava pesu itse merkkihuoltoon. Mieleenkiintoinen pykälä vakuutuskorvauksessa. Lisäksi saan kävellä viikon, koska vakuutus korvaa sijaisauton vain ammattilaisille tai muuten siitä työssään riippuvaisille.
Autoni kolhittiin pysäköintipaikalla ja menee takaovi ja siitä peräänpäin oikomiseen ja maalaukseen. Vähän kyrsii, kun auto oli ennen mälliä tosi siistissä kunnossa. Siinähän tulee testattua Kotkan Acumenin merkkihuolto ja maalauspalvelu. Onneksi kolhijan vakuutus maksaa, paitsi auton pesun. eli minun on itse pesetettävä auto ennen maalausta tai maksettava pesu itse merkkihuoltoon. Mieleenkiintoinen pykälä vakuutuskorvauksessa. Lisäksi saan kävellä viikon, koska vakuutus korvaa sijaisauton vain ammattilaisille tai muuten siitä työssään riippuvaisille.
W124 280 TE vm-93
Tätähän minä olen jo pitkään jankuttanut, kulutusosat ovat usein Vehossa jopa halvempia kuin tarvikeliikkeissä, ja usein parempia, ei ainakaan huonompia.
Termostaatti on tosi hyvä esimerkki, Motonetissä kalliimpi eikä toimi kunnolla(testaamaton).
Mutta ihmisiin on juurtunut se vanha "tieto" että veho on kallis varaosien hinnoiltaan, samaan sarjaan kuuluu se ajatusmalli että mersut maksaa miljoonan.
Termostaatti on tosi hyvä esimerkki, Motonetissä kalliimpi eikä toimi kunnolla(testaamaton).
Mutta ihmisiin on juurtunut se vanha "tieto" että veho on kallis varaosien hinnoiltaan, samaan sarjaan kuuluu se ajatusmalli että mersut maksaa miljoonan.
Mauri H. kirjoitti:Tätähän minä olen jo pitkään jankuttanut, kulutusosat ovat usein Vehossa jopa halvempia kuin tarvikeliikkeissä, ja usein parempia, ei ainakaan huonompia.
no ei pidä paikkaansa

mutta tosiaan siellä on niitäkin osia kun saa halvemmalla kuin muualta, mutta se onkin sit murto osa valikoimasta

epk kirjoitti:Mauri H. kirjoitti:Tätähän minä olen jo pitkään jankuttanut, kulutusosat ovat usein Vehossa jopa halvempia kuin tarvikeliikkeissä, ja usein parempia, ei ainakaan huonompia.
no ei pidä paikkaansa, vehossa saat maksaa kaikista (n. 90prosentista.) osista paljon enemmän mitä muualta. esim. kl:stä saat samaa osaa halvemmalla,
mutta tosiaan siellä on niitäkin osia kun saa halvemmalla kuin muualta, mutta se onkin sit murto osa valikoimasta
Mielestäni kulutusosiin kuuluu juuri suodattimet jne.
Ainakin itse vertailemalla ja 22% alennuksella ei paljon kannata tilailla KL:stä, varsinkin kun osat omaan autoon ovat usein erikoisia ja siellä ollaan ihan pihalla.
Saman olen itsekkin huomannut. Sääli ettei Veholla ole netissä varaosien ja tarvikkeiden hintoja, kun ei viitsisisi aina joka namiskuukkelin hintaa puhelimitse kysellä. Tulee sitten hankittua jostain tarvikeliikkeestä,jolloin osienlaadun kanssa on vähän onnen kauppaa ja vertailu muutenkin hankalaa.Ilmeisesti kulutus osatVehossa ovat yleensä otten ihan siedettävissä hinnoissa verrattuna tarvikeliikkeisiin. Itse ainakin olen valmis maksamaan orginaali osista enemmän mutta en hulppeita piste
.EDIT:Jaahas poijjaat on rustannut 4 viestiä väliin ennenkuin sain omani nakkisormillani näpelöityä

Viimeksi muokannut Pekka.A, To 20.11.2003 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88

*Kl-varaosa h.55€
*Motonet h.46,08€+kulut
*Merkkiliike h.172€
*Varaosaliike h.52€
*Purkaamot "käytetty h.70€+kulut
Aina on sanottu,että merkkiliike on edullisempi!

Tämä on vain pieni esimerkki. Eikä noita lokasuoja prässejä ole montaakaan euroopassa.Ilmeisesti sama italiainen valmistaja?

Hyvät on perät.......
Auti
no itse en tuota 22% alennusta saaMauri H. kirjoitti:epk kirjoitti:Mauri H. kirjoitti:Tätähän minä olen jo pitkään jankuttanut, kulutusosat ovat usein Vehossa jopa halvempia kuin tarvikeliikkeissä, ja usein parempia, ei ainakaan huonompia.
no ei pidä paikkaansa, vehossa saat maksaa kaikista (n. 90prosentista.) osista paljon enemmän mitä muualta. esim. kl:stä saat samaa osaa halvemmalla,
Ainakin itse vertailemalla ja 22% alennuksella ei paljon kannata tilailla KL:stä, varsinkin kun osat omaan autoon ovat usein erikoisia ja siellä ollaan ihan pihalla.

kulutus osat varsinkin maksaa enemmän, vertailin juuri hintoja, puslat, tukivarret,moottorin tukikumit, ilmanputsarit, öljynsuodattamet, tulpat, jne, järjestäen siis melkeen kaikki

tämäkin vielä, ei saatana siitä mitään tuu että aina saat puhelimitse kysellä niitä hintoja/paikanpäältäfidldee kirjoitti:Saman olen itsekkin huomannut. Sääli ettei Veholla ole netissä varaosien ja tarvikkeiden hintoja, kun ei viitsisisi aina joka namiskuukkelin hintaa puhelimitse kysellä. Tulee sitten hankittua jostain tarvikeliikkeestä,jolloin osienlaadun kanssa on vähän onnen kauppaa ja vertailu muutenkin hankalaa.Ilmeisesti kulutus osatVehossa ovat yleensä otten ihan siedettävissä hinnoissa verrattuna tarvikeliikkeisiin. Itse ainakin olen valmis maksamaan orginaali osista enemmän mutta en hulppeita piste.

Re: Merkkihuolto ja alkuperäiset varaosat
Kannattaa muuten kysyä ennen remonttia ja etenkin ennen maalausta aiotaanko autosta purkaa edessä olevia osia pois, esim puskurit, lamput, antenni.. jne.tikkanen kirjoitti:Sain postissa merkkihuollon varaosahinnaston ja kiinteähintaisten huoltopakettien hinnat. Ovat ilmeisesti havainneet markkinaraon tuontiautoissa. Saman esitteen saa myös merkkihuollon tiskiltä. Yllätykseni oli suuri kun hinnat eivät olleetkaan aivan astronomisia. Esim. automaattilaatikon suodatin oli huomatttavasti halvempi kuin käyttämäni öljynvaihtoyrityksen tarvikehinta. Samoin sytytystulpat olivat ihan kilpailukykyisesti hinnoiteltu. Kannattaa vertailla ja osille saa 2 v takuun.
Meillä juuri maalattiin takalokasuoja kolhijan piikkiin, mutta vakuutus korjauksissa, tässä tapauksessa maalari ei saa käyttää aikaa purkamiseen, vaan on teipillä, muovilla tms suojattava lamput, puskurit jne. (Maalarin sanojen mukaan ei saa purkaa, ellei maalari sitten itse halua tehdä useaa tuntia työtä ilmatteex, koska kuitenkin työ on tarkasti hinnoiteltava)
Eli jos hyvän haluaa ilman turhia rajoja kannattaa itse purkaa mahd. paljon. Onneksi kysyin tätä ennakkoon, muuten olisi hieman vi*****nut teipattuna maalatut lampun ja antennin rajat.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Maurista Vehon mannekiini.Mauri H. kirjoitti:Tätähän minä olen jo pitkään jankuttanut, kulutusosat ovat usein Vehossa jopa halvempia kuin tarvikeliikkeissä, ja usein parempia, ei ainakaan huonompia.

Vaikee kyllä sanoa mitään noista varaosahinnoista, kun ei ole tarvinut kuin pari polttimoa uusia kolmen vuoden aikana.
Vaihdekepin suojapussin ostin Vehosta ja se oli muistaakseni 11,60.

Mutta ei tulis kyllä mieleenikään teettää siellä mitään. Talouteen tulee noita Honda-huoltotarjouksia ja joku hikinen takapöntön vaihtokin töineen on pari tonnia vanhassa rahassa. Noh, tarviihan siinä kaksi pulttia avata.
Ja joskus ohimennen tuli kyseltyä kustannusarviota 240D:n täydelliselle moottoriremontille -> heitti sitten 70tmk:n kustannusarvion, autokin oli varmaan siihen aikaan parin kympin arvoinen.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
22% alennuksia ei ihan kuka tahansa ilman hyviä suhteita saa, joten vehon hinnat ovat kyllä 99%:lle autoilijoista edelleen aika suolaisia...Mauri H. kirjoitti:epk kirjoitti:Mauri H. kirjoitti:Tätähän minä olen jo pitkään jankuttanut, kulutusosat ovat usein Vehossa jopa halvempia kuin tarvikeliikkeissä, ja usein parempia, ei ainakaan huonompia.

Ja kyllä siellä vehossakin aika huuli pyöreinä ollaan jo pelkän Kanadalaisen 300E:n kassa...

Ja kyllä se vähän huvittaakin, jos varaosa myyjä näkee kuvissakin jo tarvitsemani osan, mutta ei sitä myy, kun en tiedä sen oikeaa varaosanumeroa...

Viimeksi muokannut Kimmo S., To 20.11.2003 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Hyvä vinkki, täytyy kysäistä kuinka työ tehdään. Ei todellakaan kiinnosta mitkään rajaukset maalauksessa. Sen verran kysäisin, että maalaus tehdään kahdessa vaiheessa eli ensin väri ja sitten lakkaus. Ovesta ja kyljistä joudutaan purkamaan muovit pois ja vaihtamaan naarmujen takia uusiin eli helpottaa maalausta.
Auton peruskorjaus on toki eri asia kuin öljynvaihto tai normaali 10000 huolto, mutta huolloillakin on kiinteät hinnat Veholla. Lisäksi 280 TE osien saanti vähän vaihtelee puodeissa, Motonetista sain 10 cm lyhyen moniurahihnan, vaikka piti sopia. Bensiinisuodattimen liitin oli väljä jne.(made in Italy)
Ei minullakaan ole rahaa roiskittavaksi ylihinnoiteltuihin varaosiin, mutta laatu/hinta voi myös korreloida. Skodassani halpa pallonivel kesti vuoden, nyt ostin kalleimman sveitsiläisen. On yhtä kallista asentaa halpa kuin kallis osa. Halvan voi joutua asentamaan useammin.
Auton peruskorjaus on toki eri asia kuin öljynvaihto tai normaali 10000 huolto, mutta huolloillakin on kiinteät hinnat Veholla. Lisäksi 280 TE osien saanti vähän vaihtelee puodeissa, Motonetista sain 10 cm lyhyen moniurahihnan, vaikka piti sopia. Bensiinisuodattimen liitin oli väljä jne.(made in Italy)
Ei minullakaan ole rahaa roiskittavaksi ylihinnoiteltuihin varaosiin, mutta laatu/hinta voi myös korreloida. Skodassani halpa pallonivel kesti vuoden, nyt ostin kalleimman sveitsiläisen. On yhtä kallista asentaa halpa kuin kallis osa. Halvan voi joutua asentamaan useammin.
W124 280 TE vm-93
Vehon hinnat
Sain myös varaosa/huoltohinnaston ja sain itseni jo sitä selaamalla melkein huonolle tuulelle.Epk:n kanssa taidan jakaa mielipiteeni Vehosta.
Jouset,iskarit ym. noin puolet kalliimpaa kuin esim KL:ssä..ja sitten ne huoltopaketit;voi ziisus,tällaiset öljynvaihdot/suodattimien vaihdot/tulpanvaihdot/pakoputkien tarkastukset jne. jopa meikäläinen osaa hoitaa (vaikken juuri muuta osaakaan) mutta Veho tekisi nämä "kaikki"vain 200eurolla - reilu meininki!!!
Kuinka mielelläni teettäisinkään kaikki hommat Veholla(2km:n päässä)mutta
kun ei rahat riittäisi.Tekisi Veholle aika hyvää tiliä laskea hintojaan inhimilliselle tasolle ja näin saada satoja uusia asiakkaita,mutta ei...
Vanhan ajan Dinosaurus,joka monopolinsa avulla tekee mitä lystää.
Itseasiassa vakavasti puhuen uskon että Vehoa kiinnostaa korjailla meikäläisen(ja "meikäläisiä" on paljon)vanhaa pirssiä yhtä vähän kuin minua huvittaa maksaa heidän taksojaan.
Jouset,iskarit ym. noin puolet kalliimpaa kuin esim KL:ssä..ja sitten ne huoltopaketit;voi ziisus,tällaiset öljynvaihdot/suodattimien vaihdot/tulpanvaihdot/pakoputkien tarkastukset jne. jopa meikäläinen osaa hoitaa (vaikken juuri muuta osaakaan) mutta Veho tekisi nämä "kaikki"vain 200eurolla - reilu meininki!!!
Kuinka mielelläni teettäisinkään kaikki hommat Veholla(2km:n päässä)mutta
kun ei rahat riittäisi.Tekisi Veholle aika hyvää tiliä laskea hintojaan inhimilliselle tasolle ja näin saada satoja uusia asiakkaita,mutta ei...
Vanhan ajan Dinosaurus,joka monopolinsa avulla tekee mitä lystää.
Itseasiassa vakavasti puhuen uskon että Vehoa kiinnostaa korjailla meikäläisen(ja "meikäläisiä" on paljon)vanhaa pirssiä yhtä vähän kuin minua huvittaa maksaa heidän taksojaan.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Veho
Tällä mersu kokemuksella /suhteilla
Kuten olen jo aiemmin sanonut ,etten mersuihini laita muita suodattimia ,kun orkkiksia.Hinnat on niin lähellä jotain Motonet hintoja , että missä se säästö tulee( 4€ vuodessa ) jipii!
Tossa pari vuotta sitten kun tein sprintteriini kolari korjauksen ,halvimmat kamat VEHO esim.autoLehtinen ja merteil kalliita ,motonet ei pystyny silloin tarjoomaan mitään.
Viissataseen ei löydy mitään, paitsi joku mersumies pulju sanoo . että hän sais hankittua ,kalliimmalla kuin Veho.
Jos haluaa jonotella Vehossa se onnistuu menemällä sinne kyselee tiskiltä.
Mutta näytätte kaikki osaavan käyttää sähköpostia , itse kysyn hinnat ja toimituspäivän aina sähköpostilla ja tavarat on valmiina ,kun käyn hakemassa
Toi 124 on siks yleinen auto ,että siihenhän löytyy kaikkea harakirihelyä, mutta onkoesim alustanosat hyvä säästökohde?
Terveisin Jamppa
mersuja on
Kuten olen jo aiemmin sanonut ,etten mersuihini laita muita suodattimia ,kun orkkiksia.Hinnat on niin lähellä jotain Motonet hintoja , että missä se säästö tulee( 4€ vuodessa ) jipii!
Tossa pari vuotta sitten kun tein sprintteriini kolari korjauksen ,halvimmat kamat VEHO esim.autoLehtinen ja merteil kalliita ,motonet ei pystyny silloin tarjoomaan mitään.
Viissataseen ei löydy mitään, paitsi joku mersumies pulju sanoo . että hän sais hankittua ,kalliimmalla kuin Veho.
Mutta näytätte kaikki osaavan käyttää sähköpostia , itse kysyn hinnat ja toimituspäivän aina sähköpostilla ja tavarat on valmiina ,kun käyn hakemassa
Toi 124 on siks yleinen auto ,että siihenhän löytyy kaikkea harakirihelyä, mutta onkoesim alustanosat hyvä säästökohde?
Terveisin Jamppa
mersuja on
Mun mielestä Vehon hinnoittelun ongelma hintojen kanssa ei niinkään ole varaosahinnat, jotka tuntuvat olevan pääsääntöisesti ihan kilpailukykyisiä, vaan työn hinnoittelu!
Tietysti sama ongelma vaivaa useimpia muistakin merkkiliikkeistä..eli työn tuntitaksa on useimmiten aika olennaisesti kalliimpi kuin ei-merkkikorjaamoilla.
Eri asia sitten on kuinka paljon merkkikohtaista ammattitaitoa löytyy noilta ei-merkkikorjaamoilta..mutta hinnat ovat kuitenkin inhimillisempiä.
Tietysti sama ongelma vaivaa useimpia muistakin merkkiliikkeistä..eli työn tuntitaksa on useimmiten aika olennaisesti kalliimpi kuin ei-merkkikorjaamoilla.
Eri asia sitten on kuinka paljon merkkikohtaista ammattitaitoa löytyy noilta ei-merkkikorjaamoilta..mutta hinnat ovat kuitenkin inhimillisempiä.
Täältä tulee puoltoääniä sekä Veholle että KL-varaosille.
Tässä tulee pakostakin "kilpailutettua", ja esimerkiksi etupään tuennan osissa ei ole juuri eroja hinnan puolesta. Jos Vehossa nyt maksaa pusla A neljä euroa enemmän kuin KL:ssa niin vastaavasti KL:ssa maksaa taas pusla B viisi euroa vähemmän. Ainakin mitä tulee 4Maticin eksoottisempiin osiin juuri mm. etuperässä, tarvikeliikkeissä on turha käydä kysymässäkään. Yleensä esim. Motonetin tilaama osa olisikin se sama, minkä olisi saanut KL:n hyllystä -- hintaan vaan on lisätty se tilauslisä.
Eri asia on, kannattaako tavallisempaankaan autoon ostaa tarvikkeena juuri sovitusta vaativia osia. Esimerkkinä on oman W123:n pakoputki, jonka hain tarvikkeena. Oltuaan paikalla alta 20 tkm putkea on asennettu jo pari kertaa uudelleen ja taas se "brummaa". Tarvikeliikkeen kanta asiaan on, että putkihan on varaosanumeron mukaan ihan oikea.
Ei muuten, mutta kerralla kunnolla istuva merkkiosa olisi tässäkin kohdassa jo kohta maksanut itsensä takaisin, kun ei tule noita "uudelleensovituskuluja".
Tässäkin kohdassa tulee esiin se, mitä jva sanoi. Itsekin ostan osat, vaikka sitten orginaalit, ja jompikumpi hovikorjaamo (niitä on nykyään 2) hoitaa asennustyöt inhimillisin hinnoin.
Tässä tulee pakostakin "kilpailutettua", ja esimerkiksi etupään tuennan osissa ei ole juuri eroja hinnan puolesta. Jos Vehossa nyt maksaa pusla A neljä euroa enemmän kuin KL:ssa niin vastaavasti KL:ssa maksaa taas pusla B viisi euroa vähemmän. Ainakin mitä tulee 4Maticin eksoottisempiin osiin juuri mm. etuperässä, tarvikeliikkeissä on turha käydä kysymässäkään. Yleensä esim. Motonetin tilaama osa olisikin se sama, minkä olisi saanut KL:n hyllystä -- hintaan vaan on lisätty se tilauslisä.
Eri asia on, kannattaako tavallisempaankaan autoon ostaa tarvikkeena juuri sovitusta vaativia osia. Esimerkkinä on oman W123:n pakoputki, jonka hain tarvikkeena. Oltuaan paikalla alta 20 tkm putkea on asennettu jo pari kertaa uudelleen ja taas se "brummaa". Tarvikeliikkeen kanta asiaan on, että putkihan on varaosanumeron mukaan ihan oikea.
Ei muuten, mutta kerralla kunnolla istuva merkkiosa olisi tässäkin kohdassa jo kohta maksanut itsensä takaisin, kun ei tule noita "uudelleensovituskuluja".
Tässäkin kohdassa tulee esiin se, mitä jva sanoi. Itsekin ostan osat, vaikka sitten orginaalit, ja jompikumpi hovikorjaamo (niitä on nykyään 2) hoitaa asennustyöt inhimillisin hinnoin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Re: Veho
kuten jo oon miljoona kertaa sanonut että noita alustankin osia saa paljon halvemmalla muualta kuin vehosta, ja kyllä ovat alkuperäis laatua (lemfjörder,samaa mitä veho myyjamppa kirjoitti:Tällä mersu kokemuksella /suhteilla
Terveisin Jamppa
mersuja on

Hieman kakspiipunen juttu tuo vertailu vehon ja tarvikeliikkeiden välillä.Itse olen nykyään käyttänyt melko paljon Veholta ostettuja osia,hinnoissa ei yleensä kuin muutaman euron ero.Esim.kytkimen pääsylinteri oli muistaakseni 4€ kalliinpi veholla kuin tarvikeosana.Raidetangotkaan eivät Veholla montaa euroa enempää kustantaneet.Minkäänlaisia alenuksia ei minulla ole.Tietenkin löytyy myös kalliita osia,esim pelkkä pyyhkimen sulan kumi olisi aikoinaan maksanut yli 100mk!
Jonkunlainen Vehon varaosahinnasto olisi todella hyvä,vertailu hintojen välillä olisi paljon helpompaa.
Mielelläni maksan tuon muutaman euron ylimääräistä sillä uskon että Veholla osat tasalaatuisempia.Osa osistahan on varmasti peräisin samalta tehtaalta,muttei kaikki...Esim. juuri nuo lokasuojat ovat joskus tarvikeosina surkeita,sama koskee muitakin peltiosia.Istuvuus on aivan eri luokkaa kuin orkkiksella.Omaani vaihdoin lokasuojat Belgiasta tuodusta autosta,ruosteettomat ja parille hintaa 300mk
Tuo työn hinta nyt on joka paikassa kallista enkä ala tällaisen vanhan auton laittamisesta kellekään mitään maksamaan.Joku 50€ tunti laittaa mietityttämään kannattaako sitten näin vanhalla autolla ajella.Tietenkin jotain erikoislaitteita vaativia homiia joutuu teettämään,esim. aurauskulmien säätö.
Jonkunlainen Vehon varaosahinnasto olisi todella hyvä,vertailu hintojen välillä olisi paljon helpompaa.
Mielelläni maksan tuon muutaman euron ylimääräistä sillä uskon että Veholla osat tasalaatuisempia.Osa osistahan on varmasti peräisin samalta tehtaalta,muttei kaikki...Esim. juuri nuo lokasuojat ovat joskus tarvikeosina surkeita,sama koskee muitakin peltiosia.Istuvuus on aivan eri luokkaa kuin orkkiksella.Omaani vaihdoin lokasuojat Belgiasta tuodusta autosta,ruosteettomat ja parille hintaa 300mk

Tuo työn hinta nyt on joka paikassa kallista enkä ala tällaisen vanhan auton laittamisesta kellekään mitään maksamaan.Joku 50€ tunti laittaa mietityttämään kannattaako sitten näin vanhalla autolla ajella.Tietenkin jotain erikoislaitteita vaativia homiia joutuu teettämään,esim. aurauskulmien säätö.
Aamen. Paitsi tuohon jälkimmäiseen huomauttaisin, että korjaamon käyttö kyllä säästää ennakoivasti omia hermoja. Sen huomaa nyt, kun olen nollakelissä noita autojen sisäpolttimoita vaihdellut. Juuri isompaa hommaa tihkusateessa pihalla en ala tehdä, ja kesälläkin rajoituksensa asettaa montun ja työkalujen ja ennen muuta ajan ja taitojen puute. Korjaamon kanssa on helppoa, kun auton voi aamusella viedä hoitoon ja hakea illalla pois. Eipä tähän mennessä ole koskaan tarvinnut mersuun yli 200 euron remonttia tehdä, noin työkulujen puolesta, eikä noinkaan isoa sentään joka kuussa.AM kirjoitti:Mielelläni maksan tuon muutaman euron ylimääräistä sillä uskon että Veholla osat tasalaatuisempia.
(Osien hinnat ovatkin asia erikseen...

S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Eihän se asia noin ole. Jos sinulla on kaskossa keskeytysvakuutus niin silloin saat jokaiselta päivältä tietyn rahasumman millä voit sitten vaikka ostaa uistimia tai hankkia sijaisauton...tikkanen kirjoitti:Lisäksi saan kävellä viikon, koska vakuutus korvaa sijaisauton vain ammattilaisille tai muuten siitä työssään riippuvaisille.
Eli rahalla saa ja hevosellä pääsee.
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
MarkoV kirjoitti:Eihän se asia noin ole. Jos sinulla on kaskossa keskeytysvakuutus niin silloin saat jokaiselta päivältä tietyn rahasumman millä voit sitten vaikka ostaa uistimia tai hankkia sijaisauton...tikkanen kirjoitti:Lisäksi saan kävellä viikon, koska vakuutus korvaa sijaisauton vain ammattilaisille tai muuten siitä työssään riippuvaisille.
Marko
Keskeytysvakuutus kannattaa

ksutinen kirjoitti:
Ja kyllä siellä vehossakin aika huuli pyöreinä ollaan jo pelkän Kanadalaisen 300E:n kassa...
Ja kyllä se vähän huvittaakin, jos varaosa myyjä näkee kuvissakin jo tarvitsemani osan, mutta ei sitä myy, kun en tiedä sen oikeaa varaosanumeroa...
ksutinen
Tämä on kylllä itsekin todettu Veholla.. kun soittaa sinne niin kyselevät ensin auton runkonumeron ja sitten ei löydy tietoa.. kun kerron tilanteen.. niin sitten he sanovat.. en tiedä ...ööö.

Ja kukaan heillä ei tiedä asiasta mitään.. tai Raision Veholla oli yksi vanhempi asentaja, joka osasi jopa jotain muutakin kuin vain manuaalista lukea
Hieman siinä karisee luottamus moiseen merkkiliikeeseen.. ja kun en edes pyytänyt sitä kovasti mainostettua 22% alennusta

Mulle kanssa ja kahvit odottelun ajaksi ... ja sassiin..

Mutta ei ole tuo ainoastaan Vehon ongelma.. usein tulee työssä vastaan.. kun laitteen tekninen tuki lukee minulle samaa manuaalia.. ääneen ..

No joo tuo palvelutaso on kyllä sellainen asia johon Vehon pitäisi kiinniittää huomiota.Yhtään ainoaa asiallista Vehoa ei ole vielä tullut vastaan.Palvelua on turha odottaa,myyjiä saa suurinpiirtein ottaa hihasta kiinni ennenkuin "huomaavat",sittenkin on palvelu huonoa,melkein joutuu anteeksi pyytelemään kun häiritsee...
Vaikka autona toyotaa on vaikea kehua niin siellä palvelu "hieman" erilaista!Eräässäkin liikkeesä oli mahtava palvelu.Kävimme kaverin autoon kysymässä vastaavuustodistuksia alustasta tekniikanvaihdon katsastukseen.Ottivat yhteyttä maahantuojaan ja sieltä faksia odotellessa tarjosivat pullakahvit...Veho ei tietääkseni edes luovuta noita todistuksia,kuten ei myöskään esim.BMW.
Vaikka autona toyotaa on vaikea kehua niin siellä palvelu "hieman" erilaista!Eräässäkin liikkeesä oli mahtava palvelu.Kävimme kaverin autoon kysymässä vastaavuustodistuksia alustasta tekniikanvaihdon katsastukseen.Ottivat yhteyttä maahantuojaan ja sieltä faksia odotellessa tarjosivat pullakahvit...Veho ei tietääkseni edes luovuta noita todistuksia,kuten ei myöskään esim.BMW.
Tässä taannoin kyselin lisäpitkäumpiota Veholta, varaosapäällikkö (kun vihdoin sain jonkun langan päähän)lupasi ottaa ystävällisesti asiasta selvää.Soittelikin takaisin ja kertoi asiaa tutkittuaan ,ettei moisia mersuissa vakiona ole koskaan ollutkaan, joten asiassa ei voida auttaa
(ainakin oman käsitykseni mukaan oli joissain isommissa kakkosnelosissa vakio?/valinnaisvaruste)

" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88
500 E:ssä ja E 500:sa vakiona.fidldee kirjoitti:Tässä taannoin kyselin lisäpitkäumpiota Veholta, varaosapäällikkö (kun vihdoin sain jonkun langan päähän)lupasi ottaa ystävällisesti asiasta selvää.Soittelikin takaisin ja kertoi asiaa tutkittuaan ,ettei moisia mersuissa vakiona ole koskaan ollutkaan, joten asiassa ei voida auttaa![]()
![]()
![]()
(ainakin oman käsitykseni mukaan oli joissain isommissa kakkosnelosissa vakio?/valinnaisvaruste)
- Daimler
- Mersumies
Tuo lienee totta,ainakin eräs vanhoja datsuneita entisöivä ja keräilevä kaverini kertoi miten 60-70 lukujen toyotiin saa osia huomattavasti paremmin kuin datsuneihin.Ilmeisesti toyotalla ymmäretään autoharrastajia paremmin kuin nissanilla ,tiedäpä häntä.AM kirjoitti:
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Tässä välissä on kevyesti kehaistava Olarin Vehoa Espoossa. Menin tuoreena W126-omistajana sinne kyselemään suomenkielistä manuaalia, maali-stickia (siis kivenhakkaamiin) ja rekisterikilven lampun muoviumpiota joka oli hajalla.AM kirjoitti:No joo tuo palvelutaso on kyllä sellainen asia johon Vehon pitäisi kiinniittää huomiota.Yhtään ainoaa asiallista Vehoa ei ole vielä tullut vastaan.Palvelua on turha odottaa,myyjiä saa suurinpiirtein ottaa hihasta kiinni ennenkuin "huomaavat",sittenkin on palvelu huonoa,melkein joutuu anteeksi pyytelemään kun häiritsee...
Todella ystävällinen ja avulias myyjä tuli heti paikalle, tsekkasi varastotilanteen ja kertoi tavaroiden olevan seuraavana päivänä haettavissa viimeistään klo 12:00 (ja niin olikin). Umpio löytyi hyllystä, hinta 3 EUR. Sanoi vielä että umpion tiiviste maksaa 12 EUR joten sitä ei ehkä kannata ostaa koska tiiviste voi olla vielä ok kunnossa.
Kun en osannut sanoa auton virallista värikoodia, jannu lähti ulos vesisateeseen katsomaan sitä konepellin alta. Opetti mistä se löytyy ja jäi pihalle kehumaan W126:n komeaa profiilia

Kaikin puolin siis mainiota palvelua vaikka ostin pikkusälää ja aikaa paloi reilut 20 min. Ehkä kaveri oli ekaa päivää duunissa?

Toista kertaa en ole uskaltanut mennä kun ekasta kerrasta jäi hyvä mieli

- Tomi L.
W126 420 SE -86
W126 420 SE -86
Niin, eihän kyse ole pelkästään työntekijöistä vaan myös näiden esimiehistä. Pomoporukankin tulisi katsoa, ettei porukka ole liikkeellä asenteella "kun tästä kumminkin palkan saa niin käyttäydynpä juuri miten huvittaa..."teejiil kirjoitti:Kun en osannut sanoa auton virallista värikoodia, jannu lähti ulos vesisateeseen katsomaan sitä konepellin alta. Opetti mistä se löytyy ja jäi pihalle kehumaan W126:n komeaa profiiliaAM kirjoitti:No joo tuo palvelutaso on kyllä sellainen asia johon Vehon pitäisi kiinniittää huomiota.Yhtään ainoaa asiallista Vehoa ei ole vielä tullut vastaan.Palvelua on turha odottaa,myyjiä saa suurinpiirtein ottaa hihasta kiinni ennenkuin "huomaavat",sittenkin on palvelu huonoa,melkein joutuu anteeksi pyytelemään kun häiritsee...Potkimme renkaita hetken ja mukavaa oli.
Itse olen kyllä saanut juuri Salon ja Raision Vehossa (Salossa merkkiliike on siis Astrum AUto) varaosapuolella mainiota palvelua. Astrum Auton autokaupan ihmiset ovatkin sitten tehneet omalla kohdallani sellaisen pohjanoteerauksen, että autokauppoja ko. liikkeessä en tee.
Volkkari- ja Toyota-liikkeissä on ollut autonmyyntipuolella lähes kauttaaltaan todella luontevaa ja toimivaa toimintaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Tuo palvelun laatu sekä huolto että myyntipuolella on tärkeämpi juttu kuin kaikki merkkiliikeissä ehkä tajuaakaan..
Nimittäin asia on kuitenkin niin että kaikki vaikuttaa kaikkeen ja jos henkilö saa toistuvasti huonoa palvelua ja negatiivisia kokemuksia automerkkinsä huolto- ,varaosa ja myyntipuolelta niin ennenpitkää käy niin että seuraavan auton hankinnan ollessa ajankohtainen merkki vaihtuu!
Kuitenkin on niin että JOKAINEN palvelutilanne vaikuttaa omalta osaltaan kuluttajan tuleviin päätöksiin. Vehon(-kaan) ei kannattaisi luottaa siihen että Mersun imago ja maine riittää loputtomiin asiakkaiden houkutteluun.
Tosiasia on että tänä päivänä Mersulla on kilpailijoita..ja vannoutuneenkaan "mersu-miehen" seuraava automerkki ei enää olekaan itsestään selvyys.
Tosiasia kuitenkin on että nykypäivänä vaikkapa BMW ja Audi pystyvät kilpailemaan mallistollaan kutakuinkin täysipainoisesti Mersun kanssa. Molemmilla on tarjota malleihinsa vastaavia,ehkä jopa parempia ominaisuuksia..mutta useimmiten edullisempaan hintaan.
Noiden vanhojen kilpakumppaneiden lisäksi Suomeenkin on viimein rantautunut kunnolla uusikin kilpailija..nimittäin Jaguar..joka myöskin pystyy kilpailemaan täysin Mersun kanssa.
Jos itse olisin Veholla johtavassa asemassa pyrkisin ehdottomasti panostamaan asiakaspalveluun kaikissa mahdollisissa tilanteissa..oli kyse sitten varaosamyynnistä,määräaikaishuollosta tai vian korjaamisesta.
Kuitenkin kyse on hyvin pienistä satsauksista..nopea ja ystävällinen palvelu kun ei maksa mitään,vain sen että myyjä jaksaa hymyillä..kahvikupposen tarjoaminen asiakkaalle on hyvin pieni sijoitus sekin..kuten myös sijaisauto korjauksen ajaksia kiireiselle asiakkaalle..ym ym.
Pieniä juttuja..jotka kuitenkin tuottavat erinomaisen tuloksen..joskus oikein hämmästyttää että eikö Vehon kaltaisessa liikeyrityksessä olevat markkinoinnin ammattilaiset enää muista liiketoiminnan perusasioita..
Nimittäin asia on kuitenkin niin että kaikki vaikuttaa kaikkeen ja jos henkilö saa toistuvasti huonoa palvelua ja negatiivisia kokemuksia automerkkinsä huolto- ,varaosa ja myyntipuolelta niin ennenpitkää käy niin että seuraavan auton hankinnan ollessa ajankohtainen merkki vaihtuu!
Kuitenkin on niin että JOKAINEN palvelutilanne vaikuttaa omalta osaltaan kuluttajan tuleviin päätöksiin. Vehon(-kaan) ei kannattaisi luottaa siihen että Mersun imago ja maine riittää loputtomiin asiakkaiden houkutteluun.
Tosiasia on että tänä päivänä Mersulla on kilpailijoita..ja vannoutuneenkaan "mersu-miehen" seuraava automerkki ei enää olekaan itsestään selvyys.
Tosiasia kuitenkin on että nykypäivänä vaikkapa BMW ja Audi pystyvät kilpailemaan mallistollaan kutakuinkin täysipainoisesti Mersun kanssa. Molemmilla on tarjota malleihinsa vastaavia,ehkä jopa parempia ominaisuuksia..mutta useimmiten edullisempaan hintaan.
Noiden vanhojen kilpakumppaneiden lisäksi Suomeenkin on viimein rantautunut kunnolla uusikin kilpailija..nimittäin Jaguar..joka myöskin pystyy kilpailemaan täysin Mersun kanssa.
Jos itse olisin Veholla johtavassa asemassa pyrkisin ehdottomasti panostamaan asiakaspalveluun kaikissa mahdollisissa tilanteissa..oli kyse sitten varaosamyynnistä,määräaikaishuollosta tai vian korjaamisesta.
Kuitenkin kyse on hyvin pienistä satsauksista..nopea ja ystävällinen palvelu kun ei maksa mitään,vain sen että myyjä jaksaa hymyillä..kahvikupposen tarjoaminen asiakkaalle on hyvin pieni sijoitus sekin..kuten myös sijaisauto korjauksen ajaksia kiireiselle asiakkaalle..ym ym.
Pieniä juttuja..jotka kuitenkin tuottavat erinomaisen tuloksen..joskus oikein hämmästyttää että eikö Vehon kaltaisessa liikeyrityksessä olevat markkinoinnin ammattilaiset enää muista liiketoiminnan perusasioita..
JS kirjoitti:MarkoV kirjoitti:Eihän se asia noin ole. Jos sinulla on kaskossa keskeytysvakuutus niin silloin saat jokaiselta päivältä tietyn rahasumman millä voit sitten vaikka ostaa uistimia tai hankkia sijaisauton...tikkanen kirjoitti:Lisäksi saan kävellä viikon, koska vakuutus korvaa sijaisauton vain ammattilaisille tai muuten siitä työssään riippuvaisille.
Marko
Keskeytysvakuutus kannattaa

ksutinen kirjoitti:
Jotta asia ei olisi liian yksinkertainen on keskeytysvakuutuksessa ainakin Fenniassa kolmen päivän omavastuu. Tämän remontin arvio on juuri ne kolme päivää eli muuta ei tule kuin 7-8 euroa kolhijan vakuutusyhtiöltä.
Keskeytysvakuutus maksaa vuodessa 40 Euroa lisää (olikohan jo bonus hinta) eli aika pahasti kannattaa auto rusikoida tai hiukan harvinaisemmasta paikasta päästäkseen nauttimaan keskeytysvakuutuksen eduista. Tosin lomareissulla saisi sijaisauton niin matka voisi jatkua ja paluumatkalla koukkaisi korjatun ajopelin takaisin.
W124 280 TE vm-93