W203 tuningprojekti

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jani Anttila kirjoitti:
Niin. Toivottavasti pitää paikkansa että hyvä maksaa. Ei viitsi ottaa riskiä että säästää tonnin ja sit joku harjoittelija sutii sen vituiksi. Kyllä jonkun vanhan lintan kohdalla ymmärrän.
Tottahan se että hyvä maksaa mutta kuitenkin..aika hurjalle tuntuu tuo 2500€ jos kerran itse puratkin auton.Oma vanha lintta maalattiin hieman halvemmalla maalarilla,eikä pinnassa ole mitään moittimista,kuvia tuolla allekirjoituksessa.Itse tein aika paljon,maalarin hommiksi jäi hinkkavärin veto,hiominen,peittely ja itse maalaus.Ilman maaleja hintaa tuli 2000...siis markkaa 8) No etelä-suomessa kaikki on kalliimpaa :roll:

Mutta hieno on W203,vanteet ja madallus ovat just eikä melkein.Tarpeeksi yksinkertainen ilman mitään ylimääräistä,tyylikäs.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

tovayryn kirjoitti:tee ite pohjat niin jää rahaa muuhunki?
Ei innosta pohjatöiden teko, eikä ehkä osaiskaan hyvin...
Jube kirjoitti:Ejeiiii....
Jos maalautat esim. 1500€ hintaisella maalarilla niin ei sitä kukaan harjoittelija saa vituiksi sutia. Sehän maalataan niin monesti, että maalipinta vastaa pääsääntöisesti alkuperäistä...

Toki ymmärrän jos haluat teettää työn takuu hyvässä paikassa kovalla hintaa, mutta en kyllä missään tilanteessa maksaisi 2500€ maalauksesta itse purkaen ja kasaten vaikka rahaa olisi 1000000€ taskussa
Niin. Kait noita halvemmallakin sais, mutta mun mielestä tämä on todellakin väärä kohta säästää. En oikein pysty hyväksymään tän luokan autossa muuta kuin priimaa. Tuosta 2500€:stä mulle jää itelle maksettavaa 2000€ kun takaluukun maalaus ja aloituskustannukset menee vakuutuksen piikkiin.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jos 2500 maksat ja itse vielä purat (kaiken lisäksi autossasi ei mätää, joten pienellä liippaamisella pääsee) ja kokoat, niin sopii odottaa A1 luokan pintaa.... mihis muuten viet ?
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

epk kirjoitti:jos 2500 maksat ja itse vielä purat (kaiken lisäksi autossasi ei mätää, joten pienellä liippaamisella pääsee) ja kokoat, niin sopii odottaa A1 luokan pintaa.... mihis muuten viet ?
Autossa on kyllä pientä kuppaa, jotka laittavat kuntoon samalla. Ovien alareunoissa ja takakaarissa hiukan ruostetta, samaten pari pientä lommoa oikaistaan. Konepeltikin hiotaan pellille kiveniskemien takia. Sitä paitsi musta on kivampi purkaa ja kasata itse, ei tuu ylläreitä että vaikka kattoluukku vuotaa tms.

Auto menee autoklinikalle, pansiontiellä. Automaalaamo Salmi oli toinen vaihtoehto, mutta vielä kalliimpi ja ei ollut kovin innokas muuttamaan originaali sävyä metallisempaan.

Maalaamon valintaan vaikutti lähinnä se että mies puhui mielestäni asiaa maalauksen suhteen, kertoi tarkasti mitä tekevät, miten homma etenee ja mitä sopii odottaa, ei myöskään lupaillut älyttömiä aikatauluja. Tilat oli todella asialliset , löytyy referenssejä ja plakaatteja. Firman omiin autoihin tehtyihin maalauksiin sain tutustua siinä pihalla, ei mielestäni ollut yhtään mitään sanomista.

Ei mulle ole pääasia että saa halvalla, kunhan vaan tulee sellainen kun haluan. Kiva se olisi säästää muutama satanen ja sitten sitä maalattaisiin pariinin kertaan kun ei työn tilaajalle kelpaa. Auto on mulle todella tärkeä kulkuväline työreissuilla niin ei mulla ole edes aikaa odotella että markan seppä tekee työn muutamaan kertaan. Toisekseen olen vähän sitä mieltä että jos sen kerran pistää pilalle niin hyvää siitä ei saa enään koskaan, pinta paksunee joka kerta ja tuskin se paska maalari sen paremmaksi muuttuu.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

niinpä , itsekkin maksan mieluusti että tulee kerralla hyvä eikä halvalla juosten kustu (vaikka hullun hinnoissa nuo maalaukset täällä etelässä pyöriikin ) :)
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Noo,sehän selittääkin osaltaan jos autossa pientä kuppaa ja lommoja,pohjatyöthän noissa maksaa,aikaa vievää puuhaa.En vaan osannut ruostetta odottaa W203:sesta,kun ei sitä ollut meikän vanhassa lintassakaan :roll: (paitsi yksi kukkanen kuskin ovessa listan alla)

Onhan se hyvä että auto tulee varmasti hyvään maaliin,mutta turhaa yleistystä että tuon halvemmalla ei hyvää pintaa saa.
Avatar
Maya
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 02.07.2006 19:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Maya »

Maya taitaa pyöriä Porissakin aika usein ? Tuollainen komia vihreä Mersu on pari kertaa tullut vastaan. Onko sun auto C 320 ? Äänet on ihan kohtalaiset :)

Tuleehan siellä kotikaupungissa aina sillon tällöm käytyä kattomassa sukulaisia ja kavereita.. Just viikonloppuna oltiin ja huomenna pitäs taas porskuttaa sinne töitten jälkeen.. :shock:
ohan se joo 320.. joka ei vaan tällä hetkellä toimi ihan niin ko sen pitäs toimia.. :?
Siinä on oikeestaan huomattavasti pienempi meteli mitä siinä oli viime kesänä, tuli vaihdettua pönttö hiukan maltillisemmaks.. :)
NO I DON'T USE MY MIRRORS, AND YES, I DO OWN THE FUCKING ROAD!!
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Laitahan Jani joku kuva, niin saadaan taivastella oikein porukalla !
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Johtotähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 19.08.2003 14:46
Paikkakunta: Savolandia

Viesti Kirjoittaja Johtotähti »

Voi p..kele!!On hieno ku mikä..Kyllä katseita kääntää!Ja vanteet istuu ku nenä päähä.!!
"Lounas ilman alkoholia on pelkkä ilmansuunta!"
heinzharald
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 05.04.2006 18:28
Paikkakunta: Åbo

Viesti Kirjoittaja heinzharald »

Auto bongattu Turussa muutamaan otteesseen.. mm. Koulukadun Nesteellä.

On muuten perkuleen tyylikäs peli, älä vaan rupee enempiä tuunaamaan!
"Meidän äiti tekee teidän äidistä ruokaa!"
Vastaa Viestiin