epk kirjoitti:jos 2500 maksat ja itse vielä purat (kaiken lisäksi autossasi ei mätää, joten pienellä liippaamisella pääsee) ja kokoat, niin sopii odottaa A1 luokan pintaa.... mihis muuten viet ?
Autossa on kyllä pientä kuppaa, jotka laittavat kuntoon samalla. Ovien alareunoissa ja takakaarissa hiukan ruostetta, samaten pari pientä lommoa oikaistaan. Konepeltikin hiotaan pellille kiveniskemien takia. Sitä paitsi musta on kivampi purkaa ja kasata itse, ei tuu ylläreitä että vaikka kattoluukku vuotaa tms.
Auto menee autoklinikalle, pansiontiellä. Automaalaamo Salmi oli toinen vaihtoehto, mutta vielä kalliimpi ja ei ollut kovin innokas muuttamaan originaali sävyä metallisempaan.
Maalaamon valintaan vaikutti lähinnä se että mies puhui mielestäni asiaa maalauksen suhteen, kertoi tarkasti mitä tekevät, miten homma etenee ja mitä sopii odottaa, ei myöskään lupaillut älyttömiä aikatauluja. Tilat oli todella asialliset , löytyy referenssejä ja plakaatteja. Firman omiin autoihin tehtyihin maalauksiin sain tutustua siinä pihalla, ei mielestäni ollut yhtään mitään sanomista.
Ei mulle ole pääasia että saa halvalla, kunhan vaan tulee sellainen kun haluan. Kiva se olisi säästää muutama satanen ja sitten sitä maalattaisiin pariinin kertaan kun ei työn tilaajalle kelpaa. Auto on mulle todella tärkeä kulkuväline työreissuilla niin ei mulla ole edes aikaa odotella että markan seppä tekee työn muutamaan kertaan. Toisekseen olen vähän sitä mieltä että jos sen kerran pistää pilalle niin hyvää siitä ei saa enään koskaan, pinta paksunee joka kerta ja tuskin se paska maalari sen paremmaksi muuttuu.