Uteliaisuus voitti ja piti tutkia mitä ne jenkit meinas sillä prikka ALDA:n väliin hommalla. Noh nyt se on selvillä.
Ohessa kuvia ALDA:n purusta ja mitä se sisältää ja mitä ALDA kannen alla on.
http://oh1jty.toimii.net/auto/alda/img_3051.jpg
ALDA ruuvattu pois ja alla näkyy säätöakseli
http://oh1jty.toimii.net/auto/alda/img_3053.jpg
http://oh1jty.toimii.net/auto/alda/img_3055.jpg
ALDA kello alta päin
http://oh1jty.toimii.net/auto/alda/img_3056.jpg
ALDA avattu, siinä näkyy kuppi johon säätöakseli tulee
http://oh1jty.toimii.net/auto/alda/img_3058.jpg
Messinki kalvo avattu, siellä näkyy ylempi kalvo jossa se säätöruuvi on kiinni ja tuo ylempi kalvo on se joka liikkuu ylös ja alas kun ruuvia säätää
Eli kalvojen väliin tulee paine imusarjalta ja tämä paine laskee alempaa kalvo alas päin jossa säätöakseli on kiinni jne.
http://oh1jty.toimii.net/auto/alda/img_3060.jpg
ALDA:n kansi avonaisena.
http://oh1jty.toimii.net/auto/alda/img_3061.jpg
Tarkempi lähikuva
http://oh1jty.toimii.net/auto/alda/img_3064.jpg
http://oh1jty.toimii.net/auto/alda/img_3065.jpg
Lopullinen ratkaisu ilman ALDA kelloa, prikka joka pitää säätötangon aina yläasennossa (pysyy se ilman tuota prikkaa, mut hukkasin jousen joka tulee tuohon väliin, tämä jousi pitää tangon aina yläasennossa)
Eli kun tanko liikkuu alaspäin syöttöä rajotetaan eikä nosteta ja siksi aldaa ruuvataan auki jotta tanko liikkuisi mahdollisimman vähän alaspäin.
Siksi jenkit virittelee prikkaa väliin jotta tanko olisi aina yläasennossa, siellä kun aldan kelloa ei voi poistaa sikäläisten tiukkojen sääntöjen takia.
Itse päätin poistaa koko kellon kun totesin turhaksi rajottajaksi.
Ohessa vielä muutama video jossa näkyy tangon toiminta periaate:
http://oh1jty.toimii.net/auto/alda/pumppu1.avi
http://oh1jty.toimii.net/auto/alda/pumppu2.avi
http://oh1jty.toimii.net/auto/alda/pumppu3.avi
Kaikki yllä oleva voi olla ihan sontaa kun ei ole tarkkoja speksejä tuosta pumpusta, mut kommenttia peliin niiltä jotka pääsee testaamaan ilman aldan kelloa.