380 SEC öljyistä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

380 SEC öljyistä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Mitä öljyä suosittelisitte tuohon kasin pannuun?

Öljynpaineethan noissa on tyypillisesti heikot, mullakin ajossa mittari näyttää täydet 3, mutta kuumana tyhjäkäynnillä 0. Ei kuulemma haittaa kunhan nousee ripeästi kun painaa kaasua. Nousee kyllä nätisti!

Nyt on ollut sisässä Mobilin 1 rally formula 5w - 50 täyssynteettiset.

Mutta jotta paineet olis hiukan kovemmat niin mikä olisi sopiva viskositeetti?

Auto on käytössä vain kesäisin joten pakkaskelejä ei tarvitse ottaa huomioon...

KIITOS!
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: 380 SEC öljyistä

Viesti Kirjoittaja AK47 »

mizemaze kirjoitti:Mitä öljyä suosittelisitte tuohon kasin pannuun?

Öljynpaineethan noissa on tyypillisesti heikot, mullakin ajossa mittari näyttää täydet 3, mutta kuumana tyhjäkäynnillä 0. Ei kuulemma haittaa kunhan nousee ripeästi kun painaa kaasua. Nousee kyllä nätisti!

Nyt on ollut sisässä Mobilin 1 rally formula 5w - 50 täyssynteettiset.

Mutta jotta paineet olis hiukan kovemmat niin mikä olisi sopiva viskositeetti?

Auto on käytössä vain kesäisin joten pakkaskelejä ei tarvitse ottaa huomioon...

KIITOS!
Paljonkohan mahtaa olla ajossa oikea paine (pumpun kunto)? Auton mittarihan näyttää 3 asti. Ulkoisella mittarilla mitaten eräässä mersussa oli n. 5 kiloa ajon aikana ja se oli vanha peli se (joku suora kone). Tyhjäkäynnillä laski muistaakseni kilon tietämille.

Mitäs jos nostaisit tyhjäkäyntiä pikkuisen, jos sillä saisi vaikka 0.3-0.5 kiloa painetta aikaan niin voitelu pelaisi varmasti?

Kannattaa toki mitata ihan oikealla painemittarilla ajon ja tyhjäkäynnin aikaiset paineet, voi tuo auton oma mittari näyttää väärinkin.

Varmaan paineet nousee vaikkapa 10W30 öljyllä. Itsellä 5W50 <=> 10W30 muutti tyhjäkäyntipainetta 0.5 kiloa 5W50:n tappioksi (M102.962).
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Aika jännää, että näyttää nollaa tyhjäkäynnillä... suosittelen minäkin paineiden mittausta jos mahdollista.

Itse olen käyttänyt vanhoissa vehkeissä 10W40-öljyä kesäisin, talvella notkeampaa synteettistä. Farkussa 5W40 täyssynteettinen ympäri vuoden.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Edellinen omistaja jolla auto on ollut 15 vuotta oli ollut tosi tarkka mies (yhdellä ollut ennen häntä ensimmäiset 38000km). Kaikki huollotkin on tehty ml 365000 saakka 10tkm välein Veholla. Ite oon ajellut n. 5000km lisää...

Paikallisella veholla Varsinais-Suomessa asiaa oli tutkittu ja huollon kommentit oli olleet että paine saa (mittarin mukaan) olla nolla tyhjäkäynnillä kunhan nousee heti pienelläkin kierrosten kasvulla.

Kaveri ei ollut uskonut asiaa ja oli käyttänyt autoa myös Turun ja Tampereen Vehojen huolloissa joissa kommentit olivat olleet samat.

Uskon tuohon koska oli sellainen mies jolla ei varmastikkaan ollut tarvetta valehdella asiasta. Oli nimittäin sellaisia Mersuja tallissa että huh huh!

Joka tapauksessa miten paineen voi mitata ulkoisella mittarilla, ja saisikohan tuollaista mittaria ihan vaikka ostaakkin jostain halvalla?


En kuitenkaan ihan mineraaliöljyä raaskisi laittaa, jotenkin tuntuu että ne käy paremmin vaikka tuohon vanhaan "tiisseli" Pick uppiin :)

Oliskohan esim. Mobil S 10W-40 puolisynteettinen hyvä?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

mizemaze kirjoitti: Paikallisella veholla Varsinais-Suomessa asiaa oli tutkittu ja huollon kommentit oli olleet että paine saa (mittarin mukaan) olla nolla tyhjäkäynnillä kunhan nousee heti pienelläkin kierrosten kasvulla.
Kaveri ei ollut uskonut asiaa ja oli käyttänyt autoa myös Turun ja Tampereen Vehojen huolloissa joissa kommentit olivat olleet samat.
Niin, "virallinen" tieto esim. ohjekirjassa on, että paine saa pienimmillään olla 0,3 baria. Voidaan toki ajatella, että mittarin tarkkuudessa on heittoa, jolloin todellinen paine on muuta kuin mainitsemasi 0,0.
Joka tapauksessa miten paineen voi mitata ulkoisella mittarilla, ja saisikohan tuollaista mittaria ihan vaikka ostaakkin jostain halvalla?
Luulisi, että korjaamoilla tuommoinen mittaus onnistuu kohtuullisen edullisesti ja tulee mitattua oikein.
Oliskohan esim. Mobil S 10W-40 puolisynteettinen hyvä?
Luulisi. Itsellä on -84 M102-koneessa Valvolinen 5W40-täyssynteettiset, ja ongelmitta toimii.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jos autossa on vuosikausia käytetty jotain tiettyä öljyä, lieneekö järkeä vaihtaa sitä? (siis laatua.... öljyt kyllä kannattaa vaihtaa :mrgreen: )
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:Jos autossa on vuosikausia käytetty jotain tiettyä öljyä, lieneekö järkeä vaihtaa sitä? (siis laatua.... öljyt kyllä kannattaa vaihtaa :mrgreen: )
Etenkään ei mieluusti kovin paljoa "parannella", esimerkiksi vuosien mineraaliöljyillä ajaminen jättää kanaviin "kökköä", joka sitten lähtee liikkeelle jos öljyt vaihdetaan uudenaikaisiin,pesevämpiin. Seuraukset voi jokainen kuvitella..
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

En minäkään mielelläni vaihtaisi öljy merkkiä.

Esim. tuossa c180 kompressorissa vaihtoivat paikallisella veholla (kysymättä) nyt öljy merkkiä Mobilin 0w -40 -> Castrolin 0w -30:n.
Ei se nyt paljon ole öljyä syönyt merkin vaihdon jälkeen mutta 2,5 litraa ajotietokone on nyt 20000 km aikana vaatinut... Aiemmin ei syönyt yhtään. Mittarissa kuitenkin vaan 100tkm.

Mutta tuosta SEC:stä vielä. Siinä on ollut Rally formula ilmeisesti iät ajat...
Siksi pitäytyisin ainakin Mobilissa ja vähintään puolisynteettisessä.
Mineraali öljyä ei ainakaan huoltokirjan mukaan ole koneessa ollut koskaan.

Se hiukan ihmetyttää kun öljy haisee aika lailla bensalle... Voiko olla mahdollista että öljyn sekaan pääsee jostakin bensaa. Kun viimeksi vaihdoin öljyt niin oli se melkoista "kusta"! Tosi ohkaista siis!
Uusilla rally formuloilla paine pysyi tyhjäkäynnillä n. 0,5 barissa mittarin mukaan.

Jos nyt sitten laittaisi hiukan jäykempää niin voisi olla ihan ok. Kumpikos arvo pitää olla erilainen viskositeetissä jotta kuumana olisi jäykempää?

Mikko
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

puolisynteettiset öljyt = mineraaliöljyä :wink:

ja tuo legenda siitä, että jos laittaa mineraaliöljyä käyttäneeseen koneeseen täyssynteettistä, lähtee paska irti koneesta on juuri sitä itteään, eli kaikki öljyt on olleet peseviä jo viimeiset 30 vuotta, niin täyssynteetiset, kuin mineraalitkin (kisaöljyt taas ei ole peseviä, oli sitten kyse mineraalista tai täyssynteettisestä)

itse en käyttäisi missään vehkeessä tuota mobilin 5w-50 öljyä, enkä kyllä mitään muutakaan, mitä saa jostain halpakauppaketjun tarjouksesta alle 30 €/4 ltr :wink: jos on pakkomielle käyttää mobilin täyssynteettisiä öljyjä kallistuisin itse tuohon 0w-40 öljyyn (sitä voi jo sanoa voiteluöljyksi, toisin kuin tuota 5w-50 rally formulaa)

Castrol TWS 10w-60 öljystä aika hyvät kokemukset itselle kertynyt, pitää öljynpaineet kuumallakin öljyllä tyhjäkäynnillä yli 3 bar, kylmällä 5 bar, moottori ei tosin ole vanha mersun kone, vaan 3 litrainen mitsun V6.
Seuraavaksi ajattelin kokeilla niitä Redlinen öljyjä (hinta n. 20 €/ltr)

koska tuo 380 kone ei edusta aivan uusinta uutta tekniikkaa, ei myöskään kaikki uusimmat huippuöljyt ole sille sitä parasta (pitkänvaihtovälin ja kitkanpoisto lisäaineineen)

kylmänpään viskositeetin ilmoittaa aina se ensimmäinen luku (10w), jossa yleensä perässä vielä se w merkintä (w=winter :wink: ) ja kuumanpään viskositeetin sitten se viimeinen luku (60).

0w on ohuinta oljyä pakkasella ja 60 paksuinta lämpöisenä (tosin tuollaista 0w-60 öljyä ei taida olla olemassakaan, mitkään lisäaineet ei pysty niin laaja-alaiseen viskositeetin ylläpitämiseen)
Viimeksi muokannut napa, Pe 25.08.2006 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

napa kirjoitti:koska tuo 380 kone ei edusta aivan uusinta uutta tekniikkaa, ei myöskään kaikki uusimmat huippuöljyt ole sille sitä parasta (pitkänvaihtovälin ja kitkanpoisto lisäaineineen)
Minulla on jotensakin samanlainen käsitys aiheesta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

No niin, eli kun laittaa esim. tuon 10w 60 öljyn sisään niin kuumana öljynpaine on kovempi.

Talvi ominaisuuksilla ei ole väliä...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mizemaze kirjoitti:No niin, eli kun laittaa esim. tuon 10w 60 öljyn sisään niin kuumana öljynpaine on kovempi.

Talvi ominaisuuksilla ei ole väliä...
jos et talvella aja, niin silloin vois mennä jopa vieläkin "jäykempi" öljy :roll: joku kendal tai muu "jenkkiöljy" vois olla sitten parempi sun tarpeisiin niistä löytyy esim. 20w-50 jne.

kun nuo synteettiset on kuitenkin yleensä tehty niin, että otetaan ohut öljy jota sitten paksunnetaan lisäaineilla, jenkit tekee nuo yleensä hieman eri periaatteella, eli ohentavat paksua öljyä mikä on kuitenkin se turvallisin tapa :roll:

siksi se sun 5w-50 oli ollut sitä " kusta" koska se koko öljy oli muuttunut oikeastaan jo pelkäksi 5w öljyksi (tai vieläkin ohuemmaksi)
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

napa kirjoitti:
mizemaze kirjoitti:No niin, eli kun laittaa esim. tuon 10w 60 öljyn sisään niin kuumana öljynpaine on kovempi.

Talvi ominaisuuksilla ei ole väliä...
jos et talvella aja, niin silloin vois mennä jopa vieläkin "jäykempi" öljy :roll: joku kendal tai muu "jenkkiöljy" vois olla sitten parempi sun tarpeisiin niistä löytyy esim. 20w-50 jne.

kun nuo synteettiset on kuitenkin yleensä tehty niin, että otetaan ohut öljy jota sitten paksunnetaan lisäaineilla, jenkit tekee nuo yleensä hieman eri periaatteella, eli ohentavat paksua öljyä mikä on kuitenkin se turvallisin tapa :roll:

siksi se sun 5w-50 oli ollut sitä " kusta" koska se koko öljy oli muuttunut oikeastaan jo pelkäksi 5w öljyksi (tai vieläkin ohuemmaksi)
Viskositeetti-indeksejä kannattaa vähän silmitellä. Ns. "Paksukin" öljy voi olla ihan vettä lämpöisenä, jos vaan sen V-luku on pieni. :wink: Mitä suurempi luku sitä vähempi on lämmön vaikutus öljyn viskositeettiin.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Mizemazelle suosittelisin lämpimästi siirtymistä lopullisesti pois Mobilin tuotevalikoimista :wink: mikäli jotain ongelmia on.
napa kirjoitti:puolisynteettiset öljyt = mineraaliöljyä :wink:

ja tuo legenda siitä, että jos laittaa mineraaliöljyä käyttäneeseen koneeseen täyssynteettistä, lähtee paska irti koneesta on juuri sitä itteään, eli kaikki öljyt on olleet peseviä jo viimeiset 30 vuotta, niin täyssynteetiset, kuin mineraalitkin (kisaöljyt taas ei ole peseviä, oli sitten kyse mineraalista tai täyssynteettisestä)
Tästä on oltava sikäli erimieltä, eli tälläistä edelleen sattuu. Tiedossa mm. kaksi M102-moottoria jotka hiljattain kokivat tuon kohtalon, seurauksena laakerit entiset. Käytetyt öljyt olivat sinänsä kaikki laadukkaita.
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Tämä keskustelu jakaa mielipiteitä aika reilusti...

Osaisiko nyt joku sanoa mitä öljyä kannattaisi 380 sec:n koneeseen laittaa kun on huono öljynpaine?

Koneessa on ollut useamman vuoden Mobil 1 rally formula 5w-50...

KIITOS!
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Itse laittaisin Valvolinen 10w40 MaxLifea. Olen sitä suositellut ennenkin, muitakin hyviä on, mutta esim. Castroleista ei itsellä ole kokemuksia...
Stuttgart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: La 08.04.2006 11:05

Viesti Kirjoittaja Stuttgart »

Inhorealismia!
Kyllä koneessa (tai mittarissa) on joku pielessä, jos paineet laskee tyhjäkäynnillä nollaan. Omassa 380 SE:ssä sama öljy kuin mizemazella ja paineet eivät ole kertaakaan olleet tyhjäkäynnillä alle 2,5. Mobilin "paskoja" olen käyttänyt kaikissa Mersuissa ja muissa autoissani vuosien varrella, eikä koskaan ole ollut ongelmia. 280 SE muuten piti paineet pari neulan levettä vaille kolmosessa tyhjäkäynnillä, oli tuolloin ajettu 360 tkm. En oikein allekirjoita "tunnetusti" heikkoja öljynpaineita, jos mosa on kunnossa. :?
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!

CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

napa kirjoitti:puolisynteettiset öljyt = mineraaliöljyä :wink:

ja tuo legenda siitä, että jos laittaa mineraaliöljyä käyttäneeseen koneeseen täyssynteettistä, lähtee paska irti koneesta on juuri sitä itteään, eli kaikki öljyt on olleet peseviä jo viimeiset 30 vuotta, niin täyssynteetiset, kuin mineraalitkin (kisaöljyt taas ei ole peseviä, oli sitten kyse mineraalista tai täyssynteettisestä)

itse en käyttäisi missään vehkeessä tuota mobilin 5w-50 öljyä, enkä kyllä mitään muutakaan, mitä saa jostain halpakauppaketjun tarjouksesta alle 30 €/4 ltr :wink: jos on pakkomielle käyttää mobilin täyssynteettisiä öljyjä kallistuisin itse tuohon 0w-40 öljyyn (sitä voi jo sanoa voiteluöljyksi, toisin kuin tuota 5w-50 rally formulaa)

Castrol TWS 10w-60 öljystä aika hyvät kokemukset itselle kertynyt, pitää öljynpaineet kuumallakin öljyllä tyhjäkäynnillä yli 3 bar, kylmällä 5 bar, moottori ei tosin ole vanha mersun kone, vaan 3 litrainen mitsun V6.
Seuraavaksi ajattelin kokeilla niitä Redlinen öljyjä (hinta n. 20 €/ltr)

koska tuo 380 kone ei edusta aivan uusinta uutta tekniikkaa, ei myöskään kaikki uusimmat huippuöljyt ole sille sitä parasta (pitkänvaihtovälin ja kitkanpoisto lisäaineineen)

kylmänpään viskositeetin ilmoittaa aina se ensimmäinen luku (10w), jossa yleensä perässä vielä se w merkintä (w=winter :wink: ) ja kuumanpään viskositeetin sitten se viimeinen luku (60).

0w on ohuinta oljyä pakkasella ja 60 paksuinta lämpöisenä (tosin tuollaista 0w-60 öljyä ei taida olla olemassakaan, mitkään lisäaineet ei pysty niin laaja-alaiseen viskositeetin ylläpitämiseen)

mitenkäs semmonen homma ku mun autossa on kans aina käytetty mobil 5W-50:stä ,niin kannattaako rueta laittamaan 0w-40:set?
jos tuo 5w-50 on muka paska öljyä?
edesmennyt
W201
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

napa kirjoitti: itse en käyttäisi missään vehkeessä tuota mobilin 5w-50 öljyä, enkä kyllä mitään muutakaan, mitä saa jostain halpakauppaketjun tarjouksesta alle 30 €/4 ltr :wink: jos on pakkomielle käyttää mobilin täyssynteettisiä öljyjä kallistuisin itse tuohon 0w-40 öljyyn (sitä voi jo sanoa voiteluöljyksi, toisin kuin tuota 5w-50 rally formulaa)

Castrol TWS 10w-60 öljystä aika hyvät kokemukset itselle kertynyt, pitää öljynpaineet kuumallakin öljyllä tyhjäkäynnillä yli 3 bar, kylmällä 5 bar, moottori ei tosin ole vanha mersun kone, vaan 3 litrainen mitsun V6.
Seuraavaksi ajattelin kokeilla niitä Redlinen öljyjä (hinta n. 20 €/ltr)
Miksi Mobil huonompaa kuin muut merkit? Miksi 0w40 parempi kuin 5w50? En väitä mobilin 5w50 öljyä hyväksi, mutta haluan tietää miksi se on huonoa?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Omasta kokemuksesta voin sanoa että jos koneessa on sylintereissä ohivuotoa niin bensaa pääsee öljyn sekaan ja se ohentuu. Pystärin koneesta tuli varmaan 8 litraa bensalle tuoksuvaa öljyä ja voitte kuvitella ettei se kovin korkeita paineita saati voitelua sylintereissä pidä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Tuossa juttua omasta 380:sta, jossa myös meni tyhjäkäynnillä paineet melkein nollaan....

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 1&start=30
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Onko tuo motonetin myymä anturi oikea?

missä tuo anturi sijaitsee?

Mikko
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Kiitoksia Juha R:lle.

Uusi anturi paikallaan ja paineet kuumana veto päällä 1,5 kiloa. Hyvät siis.

Ei siis parjata Mobilin öljyjä, vaan tarkistetaan että vehkeet toimii ensin!

Mikko
Vastaa Viestiin