Mallierot W114, W115, W108?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pysty_lyhty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 05.09.2006 10:05

Mallierot W114, W115, W108?

Viesti Kirjoittaja Pysty_lyhty »

Neuvokaa aloittelevaa mersuharrastajaa että, mitä eroa on W114, W115 ja W108 malleilla ja mistä ne erottaa.

Edit. Otsikkoa muokattu. Timo L.
C 200 CDI
W114 2.8 -71
Riisikuppi "Subaru"
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

jotakin vastausta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Nehän ovat kaikki pystylyhtyjä :wink:

W114 ja 115 ovat rinnakkaismalleja,joita valmistettiin 1968- 1976
Ns. "Taxikori". w114 mallit ovat 6-koneella,ja w115 4-koneella.
Dieselit olivat mallimerkinnöillä 200 D- 240 D, ja bensat 200 - 280.

w108 on suurempi S-kori, ja alustarakenteiltaan periytyy w110/ w111-malleista. Valmistusaika oli 1965- 1972. ( Lisäksi on myös w109, joka on
ilmajousitettu versio ). W108 mallit ovat kaikki 6-koneella, tai 8-koneella.
Dieseleitä ei näitä valmistettu ollenkaan. Mallimerkinnät 250 S - 300 SEL.
Viimeksi muokannut Henry V., Pe 08.09.2006 09:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Pysty_lyhty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 05.09.2006 10:05

Viesti Kirjoittaja Pysty_lyhty »

Kiitoksia Henry V:lle.
Onkos nuo 2.5 kutos koneita kun omaani on vaihdettu 2.5 tilalle 2.8
C 200 CDI
W114 2.8 -71
Riisikuppi "Subaru"
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää...

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Kaikki 2.5 koneet ovat kutosia. Korimallissa w114 250-tyypissä, moottoriversio
on M114. Tilavuudella 2.8 on olemassa moottorit M130 ( yhdellä nokka-akselilla ), ja M110 Twincam.

Mielenkiintoinen tilanne syntyi, kun Twincam- kone otettiin w114-korimalliin
kesäkuussa ´72. :
mallistossa oli nyt 280/ E Twincam, ja entinen 250-tyyppi sai nokalleen
samalla ajankohdalla tuon M130 2.8-koneen. Näin syntyi siis 250 2.8.
Autossa ei ole mitään 2.8 -kylttiä, mutta sen voi tunnistaa alustanumerosta,
joka alkaa 114.011 - (sedan ).

Jospa sinun autosi onkin tätä mallia ?
Viimeksi muokannut Henry V., Pe 08.09.2006 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Pysty_lyhty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 05.09.2006 10:05

Re: lisää...

Viesti Kirjoittaja Pysty_lyhty »

Henry V. kirjoitti:Kaikki 2.5 koneet ovat kutosia. Korimallissa w114 250-tyypissä, moottoriversio
on M114. Tilavuudella 2.8 on olemassa moottorit M130 ( yhdellä nokka-akselilla ), ja M110 Twincam.

Mielenkiintoinen tilanne syntyi, kun Twincam- kone otettiin w114-korimalliin
kesäkuussa ´72. :
mallistossa oli nyt 280/ E Twincam, ja entinen 250-tyyppi sai nokalleen
samalla ajankohdalla tuon M130 2.8-koneen. Näin syntyi siis 250 2.8.
Autossa ei ole mitään 2.8 -kylttiä, mutta sen voi tunnistaa alustanumerosta,
joka alkaa 114.023 -.

Jospa sinun autosi onkin tätä mallia ?
Ei kyllä siihen on vaihdettu kone ostin sen puoli tutulta ja sanoi joskus vaihtanensa koneen. Kiitos taas tästä valistuksesta tunnen itseni jo paljon suuremmaksi mersuharrastajaksi. :D
C 200 CDI
W114 2.8 -71
Riisikuppi "Subaru"
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

No perkele se 114/115 mikään taksikori ole :D
250 2.8 on sedanina tyyppiä 114.011 ja coupena 114.023
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Pysty_lyhty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 05.09.2006 10:05

Viesti Kirjoittaja Pysty_lyhty »

Onkohan tuohon W114 koriseen saatavilla uusia lokasuojia enää???
Kyllähän noista alkuperäisistä saa vielä tekemällä, mutta jos jostain sattuis löytymään ihan uudet.
C 200 CDI
W114 2.8 -71
Riisikuppi "Subaru"
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää...

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Muffler kirjoitti:
250 2.8 on sedanina tyyppiä 114.011 ja coupena 114.023
Aivan oikein, näin se on (lunttaamassani lähdeaineistossa oli virhe! ).

Lokasuojia saa uusia. Huomaa, että muoto vaihtuu 74- (syksyllä '73).
Keula "levenee" tuolloin, eli maski on leveämpi ja lokasuojat matalammat.
Myös etuhelman muoto muuttuu tuolloin.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Vehosta ei uusia lokareita kannata kysyä koska ne maksaa noin 600e kappale, tarvikelokaireita saa noin 150e:lla.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Pysty_lyhty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 05.09.2006 10:05

Viesti Kirjoittaja Pysty_lyhty »

Aika kovat hinnat ainakin minun kukkarolle.
Tuohon hintaan kannatta hetken jo hitsailla alkuperäisiä.

Onko tuohon 2.8 (kaasari versio) saatavilla viritys osia. (Eihän se mikään laiska ole nytkään mutta nälkä kasvaa syödessä). Meinaan lähinnä nokkia, pakosarjoja, mäntiä. Kuka osaisi työstää kantta (avartaa kanavia), vai kannattaako kantta muuttaa.
Paljonko tuossa on tehoa lähtiessä ja paljonko siitä uskaltaa ottaa. Vai kannattaako hommata 2.8 ruisku kone (olis tiedossa), jota hiukan piristäisi.
C 200 CDI
W114 2.8 -71
Riisikuppi "Subaru"
Avatar
Pysty_lyhty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 05.09.2006 10:05

Re: lisää...

Viesti Kirjoittaja Pysty_lyhty »

Henry V. kirjoitti: Lokasuojia saa uusia. Huomaa, että muoto vaihtuu 74- (syksyllä '73).
Keula "levenee" tuolloin, eli maski on leveämpi ja lokasuojat matalammat.
Myös etuhelman muoto muuttuu tuolloin.
Käykö nuo uudemmat lokasuojat jos vaihtaa myös maskin
C 200 CDI
W114 2.8 -71
Riisikuppi "Subaru"
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: lisää...

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Pysty_lyhty kirjoitti:
Henry V. kirjoitti: Lokasuojia saa uusia. Huomaa, että muoto vaihtuu 74- (syksyllä '73).
Keula "levenee" tuolloin, eli maski on leveämpi ja lokasuojat matalammat.
Myös etuhelman muoto muuttuu tuolloin.
Käykö nuo uudemmat lokasuojat jos vaihtaa myös maskin
Uudemmat lokarit sopii jos vaihdat lokarit, etuhelman, konepellin ja maskin ja puskurikin on erilainen.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
an55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 352
Liittynyt: Ti 21.10.2003 21:27
Paikkakunta: Satakunta

Re: jotakin vastausta....

Viesti Kirjoittaja an55 »

Henry V. kirjoitti:Nehän ovat kaikki pystylyhtyjä :wink:

W114 ja 115 ovat rinnakkaismalleja,joita valmistettiin 1968- 1976
Ns. "Taxikori". w114 mallit ovat 6-koneella,ja w115 4-koneella.
Dieselit olivat mallimerkinnöillä 200 D- 240 D, ja bensat 200 - 280.
W115:ssa oli myös loppuvaiheessa 5-sylinterinen diesel.

Lisäksi on jäänyt sellainen mielikuva, että W115-koriset olivat kaikki dieseleitä, olikohan niin?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14198
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: jotakin vastausta....

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

an55 kirjoitti:
Henry V. kirjoitti:Nehän ovat kaikki pystylyhtyjä :wink:

W114 ja 115 ovat rinnakkaismalleja,joita valmistettiin 1968- 1976
Ns. "Taxikori". w114 mallit ovat 6-koneella,ja w115 4-koneella.
Dieselit olivat mallimerkinnöillä 200 D- 240 D, ja bensat 200 - 280.
W115:ssa oli myös loppuvaiheessa 5-sylinterinen diesel.

Lisäksi on jäänyt sellainen mielikuva, että W115-koriset olivat kaikki dieseleitä, olikohan niin?
W115:een kuuluvat kaikki muut paitsi kuusisylinteriset mallit. Myös nelosbensat siis.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mitäs eroa noissa itse koreissa on kun vertailee w115-w114 koreja keskenään?Puskurit on erilaiset ja sisustoissa on eroja mutta mites perus kori onko kutoselle tehty jotenkin lisää tilaa konehuoneeseen?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14198
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jari_w123 kirjoitti:Mitäs eroa noissa itse koreissa on kun vertailee w115-w114 koreja keskenään?Puskurit on erilaiset ja sisustoissa on eroja mutta mites perus kori onko kutoselle tehty jotenkin lisää tilaa konehuoneeseen?
Peruskori on sama, puskureissakaan ei ollut eroa kuin 280:ssä, eikä niissäkään enää 2. sarjassa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Niin just eli pitkät puskurit oli vain 280 ja coupen erikoisuuksia?kori sarja merkintä on varmaan sitten eri jotta erotettais kutos koneiset erilleen pienemmistä vaikka onhan 240d 3,0 suurin moottori mitä pystylyhtyihin oli tehtaalta saatavana ja silti korimalli oli w115.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

250 malleissa ja isommissa oli edessä tuplapuskurit ennen kakkossarjaa.
Eroja on esim verhoiluissa aika paljon ja niitä on vähän hankala listata.
w114 koreissa oli ovissa kromilistat 250,280,280E yläreunoissa.
Kojelauta on erilainen kuin 115, samoin konsoli, penkin kankaat, matot, ovitaskut, ehkä lattialistatkin, tuhkikset ja kattokahvatkin ovat erilaiset.
w114 230 mallit olivat vähän köyhempiä ja niissä saattaa olla enemmän 115 vastaavia osia.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

jari_w123 kirjoitti:Niin just eli pitkät puskurit oli vain 280 ja coupen erikoisuuksia?
Kyllä näin on.
jari_w123 kirjoitti:kori sarja merkintä on varmaan sitten eri jotta erotettais kutos koneiset erilleen pienemmistä vaikka onhan 240d 3,0 suurin moottori mitä pystylyhtyihin oli tehtaalta saatavana ja silti korimalli oli w115.
On tullut jo mielestäni tässäkin keskustelussa muutamaan kertaan todettua ;) mutta W114 on kuusisylinterinen ja kaikki kuusisylinteriset olivat bensamoottoreita tuohon aikaan. W115 on nelisylinterinen bensa tai diesel, tai se ainut viisisylinterinen (OM617 240 D 3.0) diesel. Sylinterimäärä ratkaisee, ei moottorin tilavuus.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

jari_w123 kirjoitti:Mitäs eroa noissa itse koreissa on kun vertailee w115-w114 koreja keskenään?Puskurit on erilaiset ja sisustoissa on eroja mutta mites perus kori onko kutoselle tehty jotenkin lisää tilaa konehuoneeseen?
Twincamin kanssa konetilassa ei mahdu olemaan rintapeltiin tulevia vinotukia. Etupalkkia oli ilmeisesti jontenkin vastaavasti muokattu, kenties vahvistettu. Vasemaan etukulmaan on tehty potero ilmansuodatinta varten, joten vasen etupyöräkotelon seutu ei ole aivan saman muotoinen kuin muissa. Isompia eroja korissa ei tietääkseni ole.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Olli Lajunen kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:Mitäs eroa noissa itse koreissa on kun vertailee w115-w114 koreja keskenään?Puskurit on erilaiset ja sisustoissa on eroja mutta mites perus kori onko kutoselle tehty jotenkin lisää tilaa konehuoneeseen?
Twincamin kanssa konetilassa ei mahdu olemaan rintapeltiin tulevia vinotukia. Etupalkkia oli ilmeisesti jontenkin vastaavasti muokattu, kenties vahvistettu. Vasemaan etukulmaan on tehty potero ilmansuodatinta varten, joten vasen etupyöräkotelon seutu ei ole aivan saman muotoinen kuin muissa. Isompia eroja korissa ei tietääkseni ole.
Myös akku on toisella puolella konehuonetta.
Lisävarusteisesti kaikkiin autoihin on voinut tilata akun(akut) takakonttiin.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Muffler kirjoitti:...
w114 koreissa oli ovissa kromilistat 250,280,280E yläreunoissa.
...
Ja krominen tuuletusritilä. ;)

Varmasti tämän tiesitkin, mutta kun näitä on moneen topiciin listattu niin aina jotain unohtuu ja joku (tässä tapauksessa minä) pääsee pätemään. :lol:
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

En mä ainakaan ole tiennyt eroja tuuletus ritilöissä ja ovien listoissa.Silloin kun itellä oli w115 220d tuli mietittyä eroja eri mallien kesken ja nyt kun huomasin tämän topicin aloin minäkin uteliaisuuttani kyselemään :lol: .Vanhat mersut vaan jostain syystä kiinnostaa minkäs sille voi 8) .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Olli Lajunen kirjoitti:
Muffler kirjoitti:...
w114 koreissa oli ovissa kromilistat 250,280,280E yläreunoissa.
...
Ja krominen tuuletusritilä. ;)

Varmasti tämän tiesitkin, mutta kun näitä on moneen topiciin listattu niin aina jotain unohtuu ja joku (tässä tapauksessa minä) pääsee pätemään. :lol:
Tiesin koska tämmönen ritilä mulla on ja sulla ei ole :D
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Muffler kirjoitti:
Olli Lajunen kirjoitti:
Muffler kirjoitti:...
w114 koreissa oli ovissa kromilistat 250,280,280E yläreunoissa.
...
Ja krominen tuuletusritilä. ;)

Varmasti tämän tiesitkin, mutta kun näitä on moneen topiciin listattu niin aina jotain unohtuu ja joku (tässä tapauksessa minä) pääsee pätemään. :lol:
Tiesin koska tämmönen ritilä mulla on ja sulla ei ole :D
Onpas, nimittäin peräkontissa odottamassa asennusta. :twisted:
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Olli Lajunen kirjoitti:
Muffler kirjoitti:
Olli Lajunen kirjoitti:
Muffler kirjoitti:...
w114 koreissa oli ovissa kromilistat 250,280,280E yläreunoissa.
...
Ja krominen tuuletusritilä. ;)

Varmasti tämän tiesitkin, mutta kun näitä on moneen topiciin listattu niin aina jotain unohtuu ja joku (tässä tapauksessa minä) pääsee pätemään. :lol:
Tiesin koska tämmönen ritilä mulla on ja sulla ei ole :D
Onpas, nimittäin peräkontissa odottamassa asennusta. :twisted:
No saamari :twisted: ei se tommoseen karvalakkimalliin kuulu :twisted:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

moro

Mitäs meinaa takaluukun merkintä W115 korissa "230.4" ajelin nimittäin sellasen perässä tänään enkä oo ennen hoksannut.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14198
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Sergey kirjoitti:moro

Mitäs meinaa takaluukun merkintä W115 korissa "230.4" ajelin nimittäin sellasen perässä tänään enkä oo ennen hoksannut.
Muistaakseni vuoden 1973 faceliftissä sarjaan tullut "välimalli" 200:n ja 230:n väliin. Mallissa 2,3-litrainen nelonen. Samassa, jos ei aiemmin 230:n mallimerkintä muuttui 230.6:ksi.
Pystärimiehet tarkentakoot tarvittaessa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

230.4 on M115 moottorilla, sama kuin 200 ja 220 mutta muutettu iskun pituus jne.
Teho 110hv, ja tuli facelitiin.

230 on kutoskone ja faceliftissä siitä tuli 230.6, moottori M180.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin