Vesi loiskuu...
Vesi loiskuu...
Ongelmana väyrysessä ilmennyt viimeisen parin viikon aikana veden loiskuminen. Ääni kuuluu selvästi
kun lähtee paikaltaan kiihdyttämään ja kuulostaa tulevan vänkärin puolelta lattiasta. Onko tuolla lattiassa
oikeesti jotain tilaa mihin vesi pääsee ja liekkö siellä jotkut vedenpoisto reiät tukossa tms??
kun lähtee paikaltaan kiihdyttämään ja kuulostaa tulevan vänkärin puolelta lattiasta. Onko tuolla lattiassa
oikeesti jotain tilaa mihin vesi pääsee ja liekkö siellä jotkut vedenpoisto reiät tukossa tms??
Eräällä tutulla taksi kuskilla oli myös hieman samanlainen ongelma mutta vesi oli kuskin puolella muistaakseni. Auto oli massattu ja sen seurauksena jotku reiät oli tukkeutunu. Vesi valui jostain päin auton takaa kynnyskoteloita pitkin kuskin jalkatilaan. En ny tiedä että menikö OT mutta kuitenki
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Tuli tuosta mieleen että voisko viisaammat tehdä vaikka jonkunmoista listaa mitä kaikkia (kondenssi)vedenpoisto reikiä/putkia tms. auton alta pitäis löytyä. Ja mistä! Itteä ainakin kiinnostaa W201... Ja varmaan jotain 124:kin!
Tietäis käydä sillon tällön läpi että ovat kaikki auki.
Mitkä littanat torvet esim. tulee 201:ssä vaihelootan kahta puolta? Mulla oli jotakin "juttua" täynnä (tukossa) kumpikin. Siis mistä ne tulee? Koitin putsata sen mitä sain... Ku tietäis missä on toinen pää niin koittas aukassa! Vaikka vettä ajaa läpi oikeen tunteella?
Tietäis käydä sillon tällön läpi että ovat kaikki auki.
Mitkä littanat torvet esim. tulee 201:ssä vaihelootan kahta puolta? Mulla oli jotakin "juttua" täynnä (tukossa) kumpikin. Siis mistä ne tulee? Koitin putsata sen mitä sain... Ku tietäis missä on toinen pää niin koittas aukassa! Vaikka vettä ajaa läpi oikeen tunteella?
W201:Tenutähti kirjoitti:Tuli tuosta mieleen että voisko viisaammat tehdä vaikka jonkunmoista listaa mitä kaikkia (kondenssi)vedenpoisto reikiä/putkia tms. auton alta pitäis löytyä. Ja mistä! Itteä ainakin kiinnostaa W201... Ja varmaan jotain 124:kin!
Helmakoteloissa on vedenpoistoreiät kummassakin päässä, tavaratilassa kummankin sivupoteron pohjalla ja vararengaspoterossa, tankin korkin vierestä menee letku jonnekin taka-akseliston lähettyville. Tuulilasin etunurkkien kautta vesi ohjataan putkien ja kumikauluksien välityksellä etulokarien sisälle ja sieltä maahan.
Yksi oleellinen on etulamppujen alla olevat peltiin muotoillut vedenpoisto kanavat. Nuo kanavat ovat melko kapeat ja menevät helposti tukkoon. Itse hitsasin hiljattain uutta peltiä kummallekin puolelle kun oli kanavat tukossa ja mätä iskenyt.
Ne tulevat sieltä konetilan ja ohjaamon välisestä tilasta jossa on esim. sisälämppärin puhallin. Suoraan puhaltimen alapuolella on lähtö. Ne olis hyvä olla auki koska esim. tuulilasia pitkin valuvasta vedestä osa poistuu todennäköisesti tuota kautta. Kätevin tapa putsata ne on paineilmaa sinne puhaltimen alle.Tenutähti kirjoitti:Mitkä littanat torvet esim. tulee 201:ssä vaihelootan kahta puolta?
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Ja kynnyskoteloiden etupäihin kertyy todella paljon roskaa. Itsellä oli molemmilla puolilla useampi kourallinen sellaista mullantapaista S124:ssa.jesse kirjoitti:...Tuulilasin etunurkkien kautta vesi ohjataan putkien ja kumikauluksien välityksellä etulokarien sisälle ja sieltä maahan.
Eli tuossa noiden kolmen reiän kohdalla. Kuva kuskin puolelta. Kolon putsaus tapahtuu renkaan puolelta, kun raottaa tuota sisälokarin muovia.
OT: Tietääkö kukaan mitäs varten tällä puolella on noi kolme reikää? Hantin puolella ei ollut.
toyota
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92