Vesi loiskuu...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MMT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ma 26.04.2004 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Vesi loiskuu...

Viesti Kirjoittaja MMT »

Ongelmana väyrysessä ilmennyt viimeisen parin viikon aikana veden loiskuminen. Ääni kuuluu selvästi
kun lähtee paikaltaan kiihdyttämään ja kuulostaa tulevan vänkärin puolelta lattiasta. Onko tuolla lattiassa
oikeesti jotain tilaa mihin vesi pääsee ja liekkö siellä jotkut vedenpoisto reiät tukossa tms??
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Kuulostaa aika uskomattomalta, mutta kai se on uskottava.

Onko ilmastoinnin kondessiveden poistoputki auki?
MMT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ma 26.04.2004 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MMT »

Itse asiassa olen ihmetellyt itsekin että minne se ilmastointilaite sen kondenssiveden oikein tiputtaa kun ei lätäköitä näy auton alla!

Olisikohan se mahdollinen syy? Missäs sen poistoputken pitäisi muuten olla?
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Vänkärin jalkotilasta kun poistaa suojuksen jonka alta paljastuu mm.lämm.laitteen puhallin.

Suojan pois ollessa, k.veden poistoputki näkyy jalkatilan ilmasuuttimen "takana".

Vedet pitäis mennä pohjapanssarin päälle tuota putkea pitkin.
MMT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ma 26.04.2004 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MMT »

Kiitos tiedosta...pitääpä tarkistaa asia pikimmiten. Häiritsee tuo läiskintä sen verran paljon...
Avatar
mackj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 29.03.2005 18:02
Paikkakunta: Kauhajoki/ Senegal

Viesti Kirjoittaja mackj »

Mulla oli supras sama ongelma. Olivat hälyttimen asentajat fiksuja entisellä omistajalla ku olivat vetäneet hälyttimen piuhat siitä reiästä mistä kondessiveden putki pitäs mennä pihalle. Seurauksena kaikki kondessi vesi tuli apparin jalkatilaan.
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Mulla se vesi valui 740 volvossa puhaltimen läpi lattialle, halvauttaen sen puhaltimen tietysti :twisted:
MMT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ma 26.04.2004 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MMT »

Vielä tuosta äänestä että se kyllä kuulostaa tulevan jostakin vänkärin oven ja takaoven alapuolelta.
Mutta täytyy tänään tutkia asiaa...
Avatar
mackj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 29.03.2005 18:02
Paikkakunta: Kauhajoki/ Senegal

Viesti Kirjoittaja mackj »

Eräällä tutulla taksi kuskilla oli myös hieman samanlainen ongelma mutta vesi oli kuskin puolella muistaakseni. Auto oli massattu ja sen seurauksena jotku reiät oli tukkeutunu. Vesi valui jostain päin auton takaa kynnyskoteloita pitkin kuskin jalkatilaan. En ny tiedä että menikö OT mutta kuitenki :)
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Joskus on ollut pakoputken vaimennuspöntössä vettä ja se on loiskunut, mutta ei sen pitäis kuulua sisälle.... :roll:
MMT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ma 26.04.2004 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MMT »

No nyt selvisi syy tuolle läiskimiselle. Oli vänkärin puoleinen kynnyskotelon vedenpoisto kumitulppa takaa tukossa. Meisselillä kun aukaisi sen niin vettä tuli varmaan litran verran ulos :)
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Tuli tuosta mieleen että voisko viisaammat tehdä vaikka jonkunmoista listaa mitä kaikkia (kondenssi)vedenpoisto reikiä/putkia tms. auton alta pitäis löytyä. Ja mistä! Itteä ainakin kiinnostaa W201... Ja varmaan jotain 124:kin!
Tietäis käydä sillon tällön läpi että ovat kaikki auki.
Mitkä littanat torvet esim. tulee 201:ssä vaihelootan kahta puolta? Mulla oli jotakin "juttua" täynnä (tukossa) kumpikin. Siis mistä ne tulee? Koitin putsata sen mitä sain... Ku tietäis missä on toinen pää niin koittas aukassa! Vaikka vettä ajaa läpi oikeen tunteella? :shock:
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Tenutähti kirjoitti:Tuli tuosta mieleen että voisko viisaammat tehdä vaikka jonkunmoista listaa mitä kaikkia (kondenssi)vedenpoisto reikiä/putkia tms. auton alta pitäis löytyä. Ja mistä! Itteä ainakin kiinnostaa W201... Ja varmaan jotain 124:kin!
W201:
Helmakoteloissa on vedenpoistoreiät kummassakin päässä, tavaratilassa kummankin sivupoteron pohjalla ja vararengaspoterossa, tankin korkin vierestä menee letku jonnekin taka-akseliston lähettyville. Tuulilasin etunurkkien kautta vesi ohjataan putkien ja kumikauluksien välityksellä etulokarien sisälle ja sieltä maahan.

Yksi oleellinen on etulamppujen alla olevat peltiin muotoillut vedenpoisto kanavat. Nuo kanavat ovat melko kapeat ja menevät helposti tukkoon. Itse hitsasin hiljattain uutta peltiä kummallekin puolelle kun oli kanavat tukossa ja mätä iskenyt.

Kuva
Tenutähti kirjoitti:Mitkä littanat torvet esim. tulee 201:ssä vaihelootan kahta puolta?
Ne tulevat sieltä konetilan ja ohjaamon välisestä tilasta jossa on esim. sisälämppärin puhallin. Suoraan puhaltimen alapuolella on lähtö. Ne olis hyvä olla auki koska esim. tuulilasia pitkin valuvasta vedestä osa poistuu todennäköisesti tuota kautta. Kätevin tapa putsata ne on paineilmaa sinne puhaltimen alle.

Kuva
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

jesse kirjoitti:...Tuulilasin etunurkkien kautta vesi ohjataan putkien ja kumikauluksien välityksellä etulokarien sisälle ja sieltä maahan.
Ja kynnyskoteloiden etupäihin kertyy todella paljon roskaa. Itsellä oli molemmilla puolilla useampi kourallinen sellaista mullantapaista S124:ssa.

Eli tuossa noiden kolmen reiän kohdalla. Kuva kuskin puolelta. Kolon putsaus tapahtuu renkaan puolelta, kun raottaa tuota sisälokarin muovia.

OT: Tietääkö kukaan mitäs varten tällä puolella on noi kolme reikää? Hantin puolella ei ollut.
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Vastaa Viestiin