Niin tarkoitan sitä joka on siinä nopeusmittarin yhteydessä. Vähän nyt tuntuu että valo syttyy reippaasti lähdettäessä vaikka mikään rengas ei pyöri tyhjää Voi tietty olla että tuntu on väärä eli jompi kumpi sutii mutta niin vähän ettei sitä huomaa. Sit kun huomaa niin lukko toimii oikein. Auton toiminta on muuten normaalia mutta eihän minulla nuista tomaateista paljoa kokemusta ole.
Onko mahdollista että valo syttyy vaikka renkaat ei sudi ts. laatikko luistaa tai jokin muu vika? Niin ja missä nuo nopeuseron anturit oikein on?
ASD ottaa tiedon Absien antureista,joten kyllä se vaatii sen että renkaat pyörivät eri nopeutta.Ja herkästihän se syttyy,ja palaa aina kerrallaan sen pari sekuntia vaikka ei enää tyhjää löisikään.
AM kirjoitti:ASD ottaa tiedon Absien antureista,joten kyllä se vaatii sen että renkaat pyörivät eri nopeutta.Ja herkästihän se syttyy,ja palaa aina kerrallaan sen pari sekuntia vaikka ei enää tyhjää löisikään.
Kiitos tiedosta. Laatikko siis toimii ok
Kysytään vielä että tapahtuuko vertailu etu ja takapyörien välillä vai vasemman ja oikean takasen kesken?
Vanhemmassa 10/89 lankussa takasille oli vain yksi Absien anturi perämötikässä. Tätä nykyistä ei ole tullu vielä paljoa peukaloitua joten valokuvamuisti ei pelaa et muistaisi onko kummallakin pyörälle oma anturi?
Itse olen havainnut, että ko. varuste toimii myös tästä syystä eräänlaisena mekaanisena "esi-ESP:nä", eli huomauttelee kuljettajalle luistonvaroittimena. Tänäänkin aamulla, kun oli taas liukasta maassa, valo vilkkui mittaristossa, vaikkei itse vielä oikestaan huomannut auton luistelevan mutkissa. Paras havainto meidän perheessä ko. varusteesta on kun vaimo kerran viime keväänä tuli töistä kotiin ja ihmetteli, miksi oranssi valo vilkkuu vähän väliä mittarissa, kun hän ajaa suoraa moottoritietä. Minä sitten siihen, että se yritti kertoa sulle liiallisesta tilannenopeudesta. Satoi nimittäin kaatamalla vettä, eli vesipatjan päällä oli luisteltu kotiin päin.
Kysytään vielä että tapahtuuko vertailu etu ja takapyörien välillä vai vasemman ja oikean takasen kesken?
Etu ja takasten välillä. Takana anturi on vain perämurikassa (ainakin -89 mallissa). Valo syttyy varsin pienestä erosta, jolloin lukko (jos sellainen on) menee päälle. Putoaa pois jossain hiukan alle 40 km/h nopeudessa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
ASD valo syttyy silloin kun järjestelmässä on jotain vikaa. Viasta riippuu sammuuko issekseen vai pitäälö korjata ja kuitata. Vaimon autossa ensin vilkkui silloin tällöin ja sitten jäi palamaan. Tarkistin vilkkutesterillä vikamuistin ja tulos oli 8. Sitten kurkkasin hydrauliöljysäiliöön ja totesin vajaaksi.
Lisäsin öljyä ja nollasin vikamuistin ja valo sammui (ja pysyi poissa).
Normaalisti kojelaudassa syttyy keltainen kolmio kertomaan että on liukasta. ASD toimii ohjekirjan mukaan vain alle 30km/h nopeudessa eikä vilkuttele mitään.
Kertauksena vielä:
ASD kolmiovalo ilmoittaa kaikilla nopeuksilla että etu ja takapyörien nopeusero on suurempi kuin 2 km/h.
ASD kytkeytyy päälle kun kolmiovalo syttyy nopeuden ollessa alle 25 km/h.
Kytkeytynyt ASD putoaa pois päältä nopeuden ylittäessä 30 km/h , tämän nopeuden jälkeenkin tasauspyörästön momentista riippuvainen enintään 35% lukko toimii edelleen.
Sanottakoon vielä että vikavalo (jossa lukee ASD) syttyy yleisimmin siitä syystä, että joko jarruvalokatkaisin EUR ~20 ei toimi kunnolla (helppo vaihtaa) tai sitten ZH-M -hydrauliöljyä (säiliö kuskinpuolen ajovaloumpion takana) on liian vähän.
BTW mikä on tuon hydrauliöljyn vaihtoväli ja miten vaihto tulisi suorittaa?