w124 Alipainejärjestelmän osan nimi/tarkoitus hukassa
w124 Alipainejärjestelmän osan nimi/tarkoitus hukassa
http://irc-galleria.net/view.php?nick=s ... d=49002614
Eli tuollanen valkoinen osa on imusarjassa kiinni, ja siitä lähtee sitten alipaine putkea minne niitä nyt ikinä lähteekään. Eli mikäs tuon vaalean osan nimi/tarkoitus? Otin osan irti niin siinä oli suora reikä toisesta päästä toiseen päähän. Eli ainakaan mitään venttiiliä siinä ei ollut (tai jos oli niin ei toiminut). Mötikkä on täynnä jotain tummaa moskaa, mitä sinne on ilmeisesti kertynyt vuosien varrella...
Eli tuollanen valkoinen osa on imusarjassa kiinni, ja siitä lähtee sitten alipaine putkea minne niitä nyt ikinä lähteekään. Eli mikäs tuon vaalean osan nimi/tarkoitus? Otin osan irti niin siinä oli suora reikä toisesta päästä toiseen päähän. Eli ainakaan mitään venttiiliä siinä ei ollut (tai jos oli niin ei toiminut). Mötikkä on täynnä jotain tummaa moskaa, mitä sinne on ilmeisesti kertynyt vuosien varrella...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Sekin kävi itsellä mielessä. mutta mötikän aukoista näkyy suoraan läpi, joten ei siinä kyllä mitään suodatinta ole sisällä. Tiedä sitten että onko suodatinpahvi tai mikä lie hajonnut. Kun en löytänyt mötikästä edes mitään numeroakaan niin ei veholtakaan saa kysyttyä.Manu300cea24 kirjoitti:Luulisin että se on ihan jonkin sortin suodatin
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
saa kysyttyä ota mötikkä mukaan ja niilä on kyllä kuvat kaikesta kyllä se varmaan selviää olen kylla itekkin ihmetellyt mikä tarkoitus niilläkin on kyllä ne varmaan jonkinlaisia suodattimia on ei siinä mitään venttiiliä voi olla imu tapahtuu vain yhteen suuntaan
MB 308d 91
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Juu ne ventiilit löytyy sieltä jarrutehostimen takaa.mw124 kirjoitti:saa kysyttyä ota mötikkä mukaan ja niilä on kyllä kuvat kaikesta kyllä se varmaan selviää olen kylla itekkin ihmetellyt mikä tarkoitus niilläkin on kyllä ne varmaan jonkinlaisia suodattimia on ei siinä mitään venttiiliä voi olla imu tapahtuu vain yhteen suuntaan
Väriltään keltaisia ja harmaa kantisia.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Juu bensa peli. 2 litranen kaasarilla vuodelta -88. Ennen auto tuppasi sammumaan aina välillä. Nyt kun kävi alipaine letkut läpi (yksi kumitiiviste hieman murtunut ja 2 letkua erittäin huonosti kiinni), niin sammuminen tuntui loppuvan. Tilalle tuli nykimistä suuremmissa vauhdeissa. Äskön kävin sitten tankilla ja kokeilumielessä pistin 98 tankkiin. Loppui nykiminen siihen. En tosin ehtinyt nyt kuin 15 min ajelemaan sen jälkeen. Pitää huomenna mennä testaamaan että josko nyt rupeisi marsu pelittämään.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tulpat on juuri vaihdettu, mutta nyt kun näin tarkemmin rupesin miettimään niin tuota pätkimistä oli jo hieman heti tulppien vaihdon jälkeen. Sen jälkeen auto kävi veholla kaasarirempassa ja nyt sen jälkeen olen itse yrittänyt saada autoa kuntoon. Nyt pitäis kaasari ja alipaineletkut olla kondiksessa. Tulpan johdot myös uusittu... Tulpat hain motonetistä ja ne on boschin. Mistäs tuon lämpöarvon näkee ja mikä sen pitäisi olla? Ovatko perkele myyneet väärät tulpat... Vuotavat tulpanjohdot olen jo sieltä saanut. Piti sitten veholta hakea orkkikset. Eikä maksanu paljoa
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Lämpöarvoista en osaa sanoo mitkä siinä pitäisi olla mutta tuo tulppa merkki ei minua miellytä
Ensimmäisen (bensa) BMW:n jälkeen en ole missää bensa vehkeessä käyttänyt enää boschin tulppia.
Ei ole ainakaan yhdessäkään minun bensa laitteessa toiminut niin kun pitäisi.
(mielipiteitä kyllä varmasti löytyy toisiakin )
NGK:t on tällä hetkellä ja on pelannut hyvin.
Seuraavat tulpat on Berun nelikärjet (UXF79) ihan vaan kokeillakseni miten ne toimii.
Yksi autonasentaja sanoi vaan kerran ohi mennen tulpista että elä laita R tulppia eli niitä häiriösuojattuja.
Ja kesällä ilmenneet pätkimis ongelmat omassa autosa johtui tulpanjohdoista.
Uudet tilalle ja ei ole niitten puolesta pätkineet.
Ensimmäisen (bensa) BMW:n jälkeen en ole missää bensa vehkeessä käyttänyt enää boschin tulppia.
Ei ole ainakaan yhdessäkään minun bensa laitteessa toiminut niin kun pitäisi.
(mielipiteitä kyllä varmasti löytyy toisiakin )
NGK:t on tällä hetkellä ja on pelannut hyvin.
Seuraavat tulpat on Berun nelikärjet (UXF79) ihan vaan kokeillakseni miten ne toimii.
Yksi autonasentaja sanoi vaan kerran ohi mennen tulpista että elä laita R tulppia eli niitä häiriösuojattuja.
Ja kesällä ilmenneet pätkimis ongelmat omassa autosa johtui tulpanjohdoista.
Uudet tilalle ja ei ole niitten puolesta pätkineet.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
mulla oli viisivuotta samanlainen mese 95 toimi hyvin nyt kun on kostee keli ja pimeä laita auto käymään härnää johtoja vielä meisselillä vaikkapa hanskat kädessä ei satu näet hyvin lyökö johdot läpi
MB 308d 91
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Re: w124 Alipainejärjestelmän osan nimi/tarkoitus hukassa
Tuo ei kyllä ole alkuperänen. Ei tuossa alipaineletkun ja imusarjan välissä kuulu alunperin mitään olla.sundiz kirjoitti:http://irc-galleria.net/view.php?nick=s ... d=49002614
Eli tuollanen valkoinen osa on imusarjassa kiinni, ja siitä lähtee sitten alipaine putkea minne niitä nyt ikinä lähteekään. Eli mikäs tuon vaalean osan nimi/tarkoitus? Otin osan irti niin siinä oli suora reikä toisesta päästä toiseen päähän. Eli ainakaan mitään venttiiliä siinä ei ollut (tai jos oli niin ei toiminut). Mötikkä on täynnä jotain tummaa moskaa, mitä sinne on ilmeisesti kertynyt vuosien varrella...
Re: w124 Alipainejärjestelmän osan nimi/tarkoitus hukassa
Siitä on varmaankin letku mennyt poikki ja se on korjattu tuollaisella "i-palalla", kyllä suomalainen on kekseliäs kun pitää remonttia tehdä eikä kauppaan pääse.Mika.T kirjoitti: Tuo ei kyllä ole alkuperänen. Ei tuossa alipaineletkun ja imusarjan välissä kuulu alunperin mitään olla.
Joskus joissain autoissa on takaiskuventtiileitä alipaineletkuissa, eikä ne hirveästi siitä muutu vaikka ottaa pois...siis muun merkkisissä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei piru vie auttanut bensan vaihto 98:iin eikä alipaineletkujen tarkastaminen. Rupeaa pikkuhiljaa menemään hermo. Nyt se pelittää muuten ihan ok, paitsi täyskaasu kiihdytykset tai muuten vaan täydellä kaasulla ajo ei onnistu. Kolmosella ajettaessa rupeaa nykimään silleen että kaasu vaan katoaa ja tulee sitten takasin siinä 80km/h nopeudesta ylöspäin. Taajamassa toimii moitteetta mutta isommissa vauhdeissa tulee marsulle matkapahoinvointia. Taitan tilata maanantaina sille jonkun remonttihuollon missä joku asiantuntija saa määrittää että mitä siellä on paskana.
No, se pönttö siellä putkessa on vaimennin säiliö, ja sen varaosanumero on A000 XXX XX XX (~8€). Täällä on asiantuntiat tietäneet, ettei sellaista pitäisi ollakaan ja että joku on sen sinne piruuttaan pistänyt...
Ja siihen varsinaiseen aiheeseen.. Eli moottori käy todennäköisesti liian laihalla. Elikkä ota sopiva avain ja löysää kaasarin alla sähkösuuttimen yläpuolella oleva mutteri ja kierrä sähkösuutinta vaikka ensin puolikierrosta aukipäin ja kiristä mutteri. Sitten käyt ajamassa, ja jos vika poistui tai väheni, niin mene ostamaan uusi neula kaasuttimeen (A000 070 18 87 ehkä Veholla reilu 50€). Neula kuluu, ja seokset menevät rikkaalle, ja sitten kun tyhjäkäynti seoksen säätää sopivaksi, niin käyttöalueella seokset ovat laihalla ja auto nykii. (ei mikään sataprosenttinen vika analyysi autoa näkemättä, mutta aika todennäköinen, varsinkin jos Veholla käynyt korjauksessa vian takia)
Ja elkää te nyt ottako herneitä nenäänne... Kannatta vaan otta selvää asioista ennenkun alkaa niitä esittämään... Luin tuossa juuri erään aiheen täältä foorumilta, missä v8 nyki. No siinä käskettiin noin 10 kertaa tarkistamaan tulpanjohdot autosta, jossa ei edes ole tulpanjohtoja... Siellä myös mainitiin, että autossa on suorasytytys, ja siitä huolimatta edelleen tarjotiin tulpanajohtoja syyliseksi... (suorasytytys = 8x puola, eli ei tulpanjohtoja)
Ja siihen varsinaiseen aiheeseen.. Eli moottori käy todennäköisesti liian laihalla. Elikkä ota sopiva avain ja löysää kaasarin alla sähkösuuttimen yläpuolella oleva mutteri ja kierrä sähkösuutinta vaikka ensin puolikierrosta aukipäin ja kiristä mutteri. Sitten käyt ajamassa, ja jos vika poistui tai väheni, niin mene ostamaan uusi neula kaasuttimeen (A000 070 18 87 ehkä Veholla reilu 50€). Neula kuluu, ja seokset menevät rikkaalle, ja sitten kun tyhjäkäynti seoksen säätää sopivaksi, niin käyttöalueella seokset ovat laihalla ja auto nykii. (ei mikään sataprosenttinen vika analyysi autoa näkemättä, mutta aika todennäköinen, varsinkin jos Veholla käynyt korjauksessa vian takia)
Ja elkää te nyt ottako herneitä nenäänne... Kannatta vaan otta selvää asioista ennenkun alkaa niitä esittämään... Luin tuossa juuri erään aiheen täältä foorumilta, missä v8 nyki. No siinä käskettiin noin 10 kertaa tarkistamaan tulpanjohdot autosta, jossa ei edes ole tulpanjohtoja... Siellä myös mainitiin, että autossa on suorasytytys, ja siitä huolimatta edelleen tarjotiin tulpanajohtoja syyliseksi... (suorasytytys = 8x puola, eli ei tulpanjohtoja)
Viimeksi muokannut MikaH, Su 10.12.2006 23:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Myöskin juuri sinunlaisiasi tarkoitin tuossa aijemmin... Kovasti on EI MITÄÄN asiaa.. Eli höpötellään omiaan omaksi iloksi... Ja foorumin tilaa kuluu jonninjoutavaan paskanjauhamiseen.... Kannattaa pysyä AINOASATAAN lukupuolella, jos ei oikeesti ole mitään asiaa/tietoa..., niinkun ei ollut mullakaan tässä, mut kun taas meni palko nenään.....
myöskin minä osaan hakea jonkun varaosanumeron jos se on tarpeellista oikeille ihmisille se ei kerro mitään eikä se ole liikkeessä ongelma jos sinulla on itsetunto ongelma kannattaisi harkita jotain mukavaa harrastusta tutustuisit vaikka erillaisiin mersuista käsitteleviin oppaisiin tai sienestyksen ammatikseni noitten romujen kanssa yli 10 vuotta on hurahtanut lottoamalla ei vikoja löydy mutta sun elvistelys on kyllä turhaa jos jollain on epäselvää kysyjä ontyhmän vain hetken joka ei kysy koko elämänsä
MB 308d 91
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
,,,,,,,,........ Kerrotko vielä miten minä elvistelin (20v ammatikseni noiden paskojen kanssa touhunnut). Koitin selvittää sinulle ainkin suorasytytyksen perus asioita! Oliko se sitten mielestäsi ELVISTELYÄ, kun siitä jotain tiesin??? Jos oikeasti olet ollut autojen kanssa tekemisissä 10 vuotta, niin ihmettelen hyvin suuresti tietämystäsi suorasytytyksestä.... Minua ketuttaa vaan ihmiset jotka puhuvat täyttä paskaa, kun eivät muutakaan osaa, ja ELVISTELEVÄT olemattomilla tiedoillaan(sinä?).. Ja kannattaa opetella myös nuo pilkut ja pisteet, että saa jotain selvää tuosta kirjoituksesta. Minulla on harrastuksia tarpeeksi, ja kaikki valitettavasti liittyvät autoihin...mw124 kirjoitti:myöskin minä osaan hakea jonkun varaosanumeron jos se on tarpeellista oikeille ihmisille se ei kerro mitään eikä se ole liikkeessä ongelma jos sinulla on itsetunto ongelma kannattaisi harkita jotain mukavaa harrastusta tutustuisit vaikka erillaisiin mersuista käsitteleviin oppaisiin tai sienestyksen ammatikseni noitten romujen kanssa yli 10 vuotta on hurahtanut lottoamalla ei vikoja löydy mutta sun elvistelys on kyllä turhaa jos jollain on epäselvää kysyjä ontyhmän vain hetken joka ei kysy koko elämänsä
PS. miksi et sitten kertonut numeroa väärille ihmisille, joita se voisi myös auttaa, kun kerran kaikki tiiät, ja täällä haluat myös auttaa kaikkia??? (kerroppa mistä tuo löytyy ja mikä on numero???). Ja se on helvetin hienoa, että sinäkin osaat hakea ko. varaosnumeron, vaikkeivat ne edes Veholla sitä löytäneet!!
Minä en tiedä mitään, mutta otan selvää, jos apua tarvitsee NORMAALI ihminen........
rajoita kierroksia kuuntelisit ittees ei se oikeuta että tuut huutaan ja mollaat muut gallerialaiset sen takia että löysit varaosanumeron mitämuut eivät aika vaikee voida sille asialle mitään että olisin nähnyt että puolat on suoraan tulpissa kiinni tosin en ole väittänyt olisin nähnyt tai tietoinen asiasta mulle on aivan haluan kuitenki lopettaa kiistan sun kanssa enkä koskaan milloinkaa olla missään tekemisissä
MB 308d 91
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Juu kiitoksia näistä tiedoista. Itsellänikin kävi hieman tuo kaasuttimen liian laihalla oleminen mielessä, sillä tulpissa oli (se tulpan ns sisusta minkä keskellä se kipinä uloke on) onko nimeltään eristinjalka tai joku vastaava, niin kuitenkin se oli ihan valkoinen. Ja ainakin korjausoppaan mukaan se viittaisi juuri tuohon liian laihaan seokseen. En vain uskonut että vika voisi olla siinä, kun se juuri veholla säädettiin. Itse en vain viitsisi mennä kaasuttimeen koskemaan, kun hieman liika elektroniikkaa ja korjausopaskin kehoitti viemään tuon pierburg 2e-e:n aina korjaamolle laitettavaksi.MikaH kirjoitti:
Ja siihen varsinaiseen aiheeseen.. Eli moottori käy todennäköisesti liian laihalla. Elikkä ota sopiva avain ja löysää kaasarin alla sähkösuuttimen yläpuolella oleva mutteri ja kierrä sähkösuutinta vaikka ensin puolikierrosta aukipäin ja kiristä mutteri. Sitten käyt ajamassa, ja jos vika poistui tai väheni, niin mene ostamaan uusi neula kaasuttimeen (A000 070 18 87 ehkä Veholla reilu 50€). Neula kuluu, ja seokset menevät rikkaalle, ja sitten kun tyhjäkäynti seoksen säätää sopivaksi, niin käyttöalueella seokset ovat laihalla ja auto nykii. (ei mikään sataprosenttinen vika analyysi autoa näkemättä, mutta aika todennäköinen, varsinkin jos Veholla käynyt korjauksessa vian takia)
Vielä tuosta vaimennin säiliöstä niin osaatko sanoa että kuuluuko säiliön sisällä olla esim. jotain suodatinta vai onko se vaan tuollainen "kammio" joka tasaa painetta?
Voit unohtaa nuo ohjeeni, jos autosi on tosiaan tuolla Pierburg 2E-E sähkökaasarilla.. Eli se on nähtävästi Ruotsintuonti kaasarimalli katalysaattorilla?? Mutta todennäköisesti se tosiaan laihalla käy. Kyllä siitäkin saa seosta säädettyä, mutta alkujaan seosruuvi on plommattu. Seos rikastuu kiinnipäin kiertämällä. Tosin jos siinä on tai on ollut katti, ja lamda-anturi on edelleen paikallaan ja toiminnassa, pitäisi seos säätää pulssisuhdemittarin mukaan noin 50%:iin.sundiz kirjoitti: Juu kiitoksia näistä tiedoista. Itsellänikin kävi hieman tuo kaasuttimen liian laihalla oleminen mielessä, sillä tulpissa oli (se tulpan ns sisusta minkä keskellä se kipinä uloke on) onko nimeltään eristinjalka tai joku vastaava, niin kuitenkin se oli ihan valkoinen. Ja ainakin korjausoppaan mukaan se viittaisi juuri tuohon liian laihaan seokseen. En vain uskonut että vika voisi olla siinä, kun se juuri veholla säädettiin. Itse en vain viitsisi mennä kaasuttimeen koskemaan, kun hieman liika elektroniikkaa ja korjausopaskin kehoitti viemään tuon pierburg 2e-e:n aina korjaamolle laitettavaksi.
Vielä tuosta vaimennin säiliöstä niin osaatko sanoa että kuuluuko säiliön sisällä olla esim. jotain suodatinta vai onko se vaan tuollainen "kammio" joka tasaa painetta?
Tuo vaimennin säiliö on käsittääkseni ihan vaan kammio, joka tasaa imusarjasta alipainejärjestelmään tulevia pulsseja.
Saksasta tuotu... Lamda ja katti on molemmat toiminnassa. Veholla se kaasari laitettiin "kuntoon". Pistin juuri äsken viestiä veholle päin ja kyselin että mites on huollolla "takuuta", kun kaikki merkit näyttävät nyt siihen että ovat siellä päässä säätäneet kaasarin päin mäntyä. Nyt saa jännätä että mitä vehomies vastaa...MikaH kirjoitti: Eli se on nähtävästi Ruotsintuonti kaasarimalli katalysaattorilla?? Mutta todennäköisesti se tosiaan laihalla käy. Kyllä siitäkin saa seosta säädettyä, mutta alkujaan seosruuvi on plommattu. Seos rikastuu kiinnipäin kiertämällä. Tosin jos siinä on tai on ollut katti, ja lamda-anturi on edelleen paikallaan ja toiminnassa, pitäisi seos säätää pulssisuhdemittarin mukaan noin 50%:iin.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla