Vaimon nykyinen auto on tullut tiensä päähän (viimeistään keväällä) ja nyt olisi ehkä aika hankkia tilalle jonkin muu kulkupeli.
Vaimon kriteereinä on että täytyy olla pieni että parkkihalleissa on helppo pyörittää... Autolla ajetaan vain noin 5000km vuosittain!
Ajattelin että A-mersuhan voisi olla kätevä tähän tarkoitukseen!
Vaatimuksena olisi ilmastointi että lapsetkin pysyy tyytyväisenä kesähelteillä. Hintaluokkana n. 8-9k Eur.
Kotimaan tarjontaa kun katsoo niin kaikki halvemmat yksilöt ovat melko karvalakkimalleja ja ilman ilmastointia. Katse on kääntynyt Saksan maalle ja sieltä olen katsastellut mersuliikkeissä ollutta tarjontaa. Yksilöitä vuosilta -98-99 saa alle 6k Euron ja verot siihen noin 2-3k eur. Osassa malleissa jopa takuu
Jos tästä Saksanmaalle tulee lähtö niin kaikki A-malliin liittyvät kommentit ovat tervetulleita! Haulla ei paljoa löytynyt!
* Mitä mallia kannattaa katsoa (kone / varustetaso)?
* Mitä perusvikoja pitää tutkia?
Kiitos etukäteen!
Mesemike
Vaimolle A-mersu?
Vaimolle A-mersu?
"MB E200D -95"
Tervehdys!
Itselläni on ollut vajaat pari vuotta ajossa ilmastoitu -00 A160 ja pääosin kokemukset ovat positiivisia.
"Aakkonen" on tosiaan kokonsa puolesta oiva kaupunkiauto, sellaiseksihan se on suunniteltukin, toki maantieajokin onnistuu. Näkyvyys on kohtuullisen hyvä ja autossa istutaan suht. korkealla. Kannattaa varmaan istuttaa parempi puolisko jonkin auton rattiin ja kysellä miltä istumakorkeus tuntuu, omallani oli hieman opettelemista asian kanssa... Ja selvää on, että tietyissä olosuhteissa tuuli saattaa hieman ottaa tuon malliseen autoon mutta mitään paniikkitilanteita ei ole päässyt syntymään. Takapenkin etäisyys on säädettävissä ja penkit taittuvat jos tavaraa tarvitsee kuljettaa, kyllä sinne jonkinlainen pahvilaatikkomäärä uppoaa, on kokeiltu.
Suosittelisin valitsemaan vähintään 1,6 (tai 1,9) koneisen yksilön etenkin jos Saksasta pääsee valkkaamaan ja ilmastointi on vaatimuksena. Eihän tuo mikään tykki ole mutta toimeen sillä tulee. Omassani on Classic-varustetaso ja olen pitänyt sitä riittävänä kun en tiedä paremmasta. Saattavat ikääntyessään olla konstikkaita nuo A-sarjan hienot lamellikattoluukut ja automaattikytkimet, tiedä häntä...
Pyörien tuenta kannattaa tarkistaa jos vaan mahdollista on, jonkin tukivarren lopetellessa sopimustaan saattaa epätasaisella ajettaessa alkaa kolina kuulua. Auton sisustahan on hyvin muovinen joten se saattaa etenkin kylmällä kitistä. Tuo on mielestäni asioita jotka eivät missään nimessä kuulu mersuun mutta ainakin omaan yksilööni ne tuntuvat kuuluvan...
Ja kyllä se auto pystyssäkin pysyy, nou hätä Lisäksi löytyy ajonvakautusjärjestelmää ja luistonestoa, joita ei taida monessa tuon ikäisessä pikkuautossa olla Auton muotoilusta voi olla montaa mieltä, meillä M-B on saanut positiivis-sävyisen lisänimen "möhkö"
Mielestäni kokonaisuutena ei niin "maanantaimalli" kuin monet sanovat, tosin joitakin asioita on tullut vastaan mitkä olisi voinut kai toisallakin tavalla hoitaa.
Ps. Nettiautossa näyttäisi olevan joitakin 1,4 -koneisia, ilmastoituja mutta niitä olet jo varmaan silmäillyt...
Itselläni on ollut vajaat pari vuotta ajossa ilmastoitu -00 A160 ja pääosin kokemukset ovat positiivisia.
"Aakkonen" on tosiaan kokonsa puolesta oiva kaupunkiauto, sellaiseksihan se on suunniteltukin, toki maantieajokin onnistuu. Näkyvyys on kohtuullisen hyvä ja autossa istutaan suht. korkealla. Kannattaa varmaan istuttaa parempi puolisko jonkin auton rattiin ja kysellä miltä istumakorkeus tuntuu, omallani oli hieman opettelemista asian kanssa... Ja selvää on, että tietyissä olosuhteissa tuuli saattaa hieman ottaa tuon malliseen autoon mutta mitään paniikkitilanteita ei ole päässyt syntymään. Takapenkin etäisyys on säädettävissä ja penkit taittuvat jos tavaraa tarvitsee kuljettaa, kyllä sinne jonkinlainen pahvilaatikkomäärä uppoaa, on kokeiltu.
Suosittelisin valitsemaan vähintään 1,6 (tai 1,9) koneisen yksilön etenkin jos Saksasta pääsee valkkaamaan ja ilmastointi on vaatimuksena. Eihän tuo mikään tykki ole mutta toimeen sillä tulee. Omassani on Classic-varustetaso ja olen pitänyt sitä riittävänä kun en tiedä paremmasta. Saattavat ikääntyessään olla konstikkaita nuo A-sarjan hienot lamellikattoluukut ja automaattikytkimet, tiedä häntä...
Pyörien tuenta kannattaa tarkistaa jos vaan mahdollista on, jonkin tukivarren lopetellessa sopimustaan saattaa epätasaisella ajettaessa alkaa kolina kuulua. Auton sisustahan on hyvin muovinen joten se saattaa etenkin kylmällä kitistä. Tuo on mielestäni asioita jotka eivät missään nimessä kuulu mersuun mutta ainakin omaan yksilööni ne tuntuvat kuuluvan...
Ja kyllä se auto pystyssäkin pysyy, nou hätä Lisäksi löytyy ajonvakautusjärjestelmää ja luistonestoa, joita ei taida monessa tuon ikäisessä pikkuautossa olla Auton muotoilusta voi olla montaa mieltä, meillä M-B on saanut positiivis-sävyisen lisänimen "möhkö"
Mielestäni kokonaisuutena ei niin "maanantaimalli" kuin monet sanovat, tosin joitakin asioita on tullut vastaan mitkä olisi voinut kai toisallakin tavalla hoitaa.
Ps. Nettiautossa näyttäisi olevan joitakin 1,4 -koneisia, ilmastoituja mutta niitä olet jo varmaan silmäillyt...
S204 250 CDI 4Matic -11
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81
Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81
Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
Samoilla asioilla liikutaan, tosin mä meen hakeen äidille sen auton.
Isollaveljellä on nyt 4kk vanha A-malli CDI, mutta silti aina kun jonnekkin yhdessä matkataan, niin kyllä se tuo E-klasse meidät vie!
Äitemuorilla on tuo sama asia et pienellä on näppärä liikkua ja bensakoneellinen riittää kun kilometrit on sitä 3-5k luokkaa. Tosin olen sille sanonu että mersun tullessa taloon ne kilometrit yllättäen lisääntyvät rajusti!!
Mutta miten on, miten A-malliin sopii kaksi sakemannihurttaa kyytiin?
Isollaveljellä on nyt 4kk vanha A-malli CDI, mutta silti aina kun jonnekkin yhdessä matkataan, niin kyllä se tuo E-klasse meidät vie!
Äitemuorilla on tuo sama asia et pienellä on näppärä liikkua ja bensakoneellinen riittää kun kilometrit on sitä 3-5k luokkaa. Tosin olen sille sanonu että mersun tullessa taloon ne kilometrit yllättäen lisääntyvät rajusti!!
Mutta miten on, miten A-malliin sopii kaksi sakemannihurttaa kyytiin?
MB E 270cdi T STW vm.2000 Almost fully loaded
Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
Takapenkit kaadettuna saattavat mahtuakin jos ovat sopuisia yksilöitä...E200 kirjoitti:Mutta miten on, miten A-malliin sopii kaksi sakemannihurttaa kyytiin?
S204 250 CDI 4Matic -11
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81
Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75
C208 230 Kompressor
W201 190E -89
W126 300 SE -87
W123 280E -81
Ex: W163 270 CDI -04, C209 280 -06, W203 C240 4Matic -05, W168 A160 -00, W201 2.0 -88, W123 230E -81, W140 300 SEL -92, W116 350 SE -75