Motonetin peltien maalaus?
- Kestotähti
- Mersumies
- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
Motonetin peltien maalaus?
Tarkoitus on ostaa Motonetista uudet etulokasuojat W123:n. Mikä on järkevin tapa maalata ne?
Yhdeltä automaalarilta kuulin, että Motonetin pelleissä on päällä joku suojavaha tms. sellainen pinta, että hänen täytyy aina ensin hiekkapuhaltaa ne, sen jälkeen pohjamaalata ja sitten vasta varsinainen maali päälle.
Pelleissä on mielestäni musta pohjamaali valmiina kun ne Motonetista hakee. Miten näiden kanssa yleensä toimitaan? Kokemuksia?
Yhdeltä automaalarilta kuulin, että Motonetin pelleissä on päällä joku suojavaha tms. sellainen pinta, että hänen täytyy aina ensin hiekkapuhaltaa ne, sen jälkeen pohjamaalata ja sitten vasta varsinainen maali päälle.
Pelleissä on mielestäni musta pohjamaali valmiina kun ne Motonetista hakee. Miten näiden kanssa yleensä toimitaan? Kokemuksia?
- TaunusTomi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ti 11.01.2005 18:48
- Paikkakunta: Pori&Noormarkku-city
- Viesti:
saattaahan niissä jotain suojavahaakin/varastorasvaa olla,mutta yleensä niille on riittänyt perussetti,eli kunnollinen rasvanpoisto,pinnan karhennus,riippuen yksilöstä tarviiko pohjamaalia/hiontaväriä...
jos laitteet hajoo, se on niiden heikkoutta...
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
En tunne nimenomaisesti Motonetin peltien maalausta - nekin vaihtelevat toimittajan mukaan.
Yleisesti ottaen tarvikepeltien maalaus on ollut heikkoa tasoa ja varmuudella hyvän tuloksen saa poistamalla varastomaalia vähintään siten (esim. epäkeskokoneella hioen), että pelti ainakin kuultaa läpi. Tällöin pohjamaalit tarttuvat siihen riittävän hyvin. Hiekkapuhalluksella maalin tietysti saa tarkasti pois mutta kaverin pitää osata se homma tai tulee enemmän haittaa kuin hyötyä.
Yleisesti ottaen tarvikepeltien maalaus on ollut heikkoa tasoa ja varmuudella hyvän tuloksen saa poistamalla varastomaalia vähintään siten (esim. epäkeskokoneella hioen), että pelti ainakin kuultaa läpi. Tällöin pohjamaalit tarttuvat siihen riittävän hyvin. Hiekkapuhalluksella maalin tietysti saa tarkasti pois mutta kaverin pitää osata se homma tai tulee enemmän haittaa kuin hyötyä.
- Kestotähti
- Mersumies
- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
Ainut vaan että ainakaan 124:seen niitä ei voinut oikeen asentaa ku jäi 15mm rakoja lokarin ja konepellin väliinTömö kirjoitti:eiköhän niillä tarvike pelleillä pärjää ihan hyvin (peltiä ku peltiä)...kunhan muistaa tehdä tarvittavat maalaustyöt kunnolla oikomatta ja laadusta tinkimättä!! Sisäpuoli kannattaa maalata kanssa (ainakin pohjavärillä) mutta periaatteessa mitä enemmän maalia pellin päällä sitä kauemmin kestää!!

Oli siis tarvike lokarit ja tarvike konepelti ja kaikki heitti erisuuntaan

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kyllä valitettavasti voiTömö kirjoitti:No mutta toihan on jo ihan perseestä (anteeksi kielen käyttö)!!! Ei tollee voi käydä tai en ainakaan oo tienny että voi!

Tuli tuossa huomattua...
Tilasin sittemmin orkkispellit. Ei ollu ihan helpoimmat löytää orkkis e-pelti ja turbon lokari ja toinen lokari jotka ruosteettomia ja ilman vilkunreikää

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Ja noihin tarvikelokkareiden laatuun vaikuttaa myös että onko saamasi lokkari tuotantosarjan alkupäästä vai loppupäästä.
Kun noita tarvikepeltejä prässäillään jossain halpatuotantomaassa, homman aloitukselle on tietyt kiinteät alkukustannukseet = prässäysmuotti, jotta hommasta tulee kannattavaa pitää osia takoa paljon ja kyllähän tollanen muotti kuluu, ja valitettavan useasti muotit ajetaan ihan romuksi saakka, joten sarjan häntäpään osat on just tollasia ~10-15mm väärän mittasia...(esim. kiinassa tollasille osille ei suoriteta tarkastusmittauksia)
Kun noita tarvikepeltejä prässäillään jossain halpatuotantomaassa, homman aloitukselle on tietyt kiinteät alkukustannukseet = prässäysmuotti, jotta hommasta tulee kannattavaa pitää osia takoa paljon ja kyllähän tollanen muotti kuluu, ja valitettavan useasti muotit ajetaan ihan romuksi saakka, joten sarjan häntäpään osat on just tollasia ~10-15mm väärän mittasia...(esim. kiinassa tollasille osille ei suoriteta tarkastusmittauksia)
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Jotkuhan ne on sitämieltä että varastomaali tulisi hioa kokonaan pois, itse en kuitenkaan ole ikään tarvikepelleistä niitä kokonaan hionut vaan poistanut pelkästään huolellisesti "kiillon". --->hyvin on maalit pysyneet.
Peltin päälle olen vetänyt ruosteenestomaalin sitten hiontavärin ja viimeseks pinnan.
Noista tarvikeloksujen sopivuudesta: itellä on sattunut silleen että pystylyhtyyn tarvikeloksun sopivuus oli ihan suolesta
kun taas kakkosneloseen tarvikeloksu passasi todella hyvin sovituksen jälkeen
mutta täytyy kuitenkin sanoa että oon juben kans samoilla linjoilla....ennemmin alkup. pellit jos vaan saa kohtuudella
Peltin päälle olen vetänyt ruosteenestomaalin sitten hiontavärin ja viimeseks pinnan.
Noista tarvikeloksujen sopivuudesta: itellä on sattunut silleen että pystylyhtyyn tarvikeloksun sopivuus oli ihan suolesta


mutta täytyy kuitenkin sanoa että oon juben kans samoilla linjoilla....ennemmin alkup. pellit jos vaan saa kohtuudella
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Mites tuo nyt pitäisi ymmärtää kun sanoit, että et poista maalia?stanger kirjoitti:Jotkuhan ne on sitämieltä että varastomaali tulisi hioa kokonaan pois, itse en kuitenkaan ole ikään tarvikepelleistä niitä kokonaan hionut vaan poistanut pelkästään huolellisesti "kiillon". --->hyvin on maalit pysyneet.
Peltin päälle olen vetänyt ruosteenestomaalin sitten hiontavärin ja viimeseks pinnan.
- Kestotähti
- Mersumies
- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
...
Laitoin foorumille ostoilmoituksen alkuperäisistä ruosteettomista etulokasuojista, mutta hiljaista on ollut 

Isän pakuun vaihdettiin sivuoven alapelti joka tilattiin motonetista ja oli klokkerholmin valmistama. Jonkinverran piti naputella paikalleen mutta kyllä se lopuksi hyvin istui. Pellissä ollut varasto/ruosteenestomaali vain hiottiin mataksi ja vedettiin pintaväri päälle, hyvin pysyi.
Alkuperäiset lokasuojat w123 -koppaan alkaa olla kiven alla, appiukko löysi omaan kuskinpuolen alkuperäisen Venetmäeltä Viialasta, jenkeistä kuulemma tuotu ja hintaa oli 70e.
Alkuperäiset lokasuojat w123 -koppaan alkaa olla kiven alla, appiukko löysi omaan kuskinpuolen alkuperäisen Venetmäeltä Viialasta, jenkeistä kuulemma tuotu ja hintaa oli 70e.
vw golf variant -97,vw vento -96.
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Henkilökohtaisestihan maalaan uudet peltiosat niin, että ensin se varastomaalin pinta mataksi. Kannattaa säästellä sitä kuitenkin mahdollisimman paljon reunoissa, joihin maalia jää ruiskutuksessa kaikista vähiten. Kunnon pesu tinnerillä ja rasvanpesu-aineella.
Pintaan ja takapuolelle epoksi-pojamaali, jonka päälle pintamaalit
Pitäis toimia oliko sitten tarvike tai orkkis.
MUISTAKAA AINA TARKISTAA OSAN SOPIVUUS ENNEN MAALAUSTA!!!
Pintaan ja takapuolelle epoksi-pojamaali, jonka päälle pintamaalit
Pitäis toimia oliko sitten tarvike tai orkkis.
MUISTAKAA AINA TARKISTAA OSAN SOPIVUUS ENNEN MAALAUSTA!!!
Think Locally, Fuck Globally
niin siis anteeksi epäselvä ulosantian55 kirjoitti:Mites tuo nyt pitäisi ymmärtää kun sanoit, että et poista maalia?stanger kirjoitti:Jotkuhan ne on sitämieltä että varastomaali tulisi hioa kokonaan pois, itse en kuitenkaan ole ikään tarvikepelleistä niitä kokonaan hionut vaan poistanut pelkästään huolellisesti "kiillon". --->hyvin on maalit pysyneet.
Peltin päälle olen vetänyt ruosteenestomaalin sitten hiontavärin ja viimeseks pinnan.

Tarkotin että sen varastomaalin päälle oon vetäny ruosteenestomaalin...
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"