Eli kun lähtee kiihdyttämään niin että laittaa kaasun puhjaan. katoaa lähes kaikki tehot ja kone rupeaa mooaamaan ja röpöttämään eikä ota millään kierroksia.Sitten kun auton sammuttaa niin toimii.
Vika tulee ilmi vain kunnon kiihdytyksessä ja nyt kylmillä ilmoilla tekee sen joka kerta, kesällä teki harvoin.
Vikatesterissä ei näkynyt mitään.
Vakionopeudensäätö päällä ajettaessa on pientä huojumista kierroksissa minkä tuntee.
Olisko ilmamassamittari???
Meneekö auto jonkun näköiseen hätäohjelmaan kun se noin rupeaa käymään???tuntuisi hassulta kun tehot tippuu niin pirusti.
Testerissä näky että toisen pytyn tulpassa olisi häikkää.
Tulppia vaihdettaessa näkyi että kakkospytyn tulpassa, oli posliini osassa raitoja, aivan kuin kipinä olis menny tulpan reunaa pitkin.(tästä varmaan johtuu välillä pieni nykiminen)
Voiko siitä vaihtaa pelkän tulpan johdon ku siinä suoraan päällä on toinen puola ja se on varmaan perkuleen kallis??
Vaikuttaako hiipunut akku näihin??
Akku pitäis varmaan vaihtaa koska pyörittää näillä keleillä niin huonosti konetta startatessa.
Hintoja vielä jos sais tarvittaville osille, en löytänyt kl-sivuilta
Kittoksia viisaimmille.
Tehot katoaa w208 kovassa kiihdytyksessä
Tehot katoaa w208 kovassa kiihdytyksessä
MB C 180 kompressor -07
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Re: Tehot katoaa w208 kovassa kiihdytyksessä
Onko tuossa cooleri mallia ilma-ilma vai ilma-vesi?Ana kirjoitti:Eli kun lähtee kiihdyttämään niin että laittaa kaasun puhjaan. katoaa lähes kaikki tehot ja kone rupeaa mooaamaan ja röpöttämään eikä ota millään kierroksia.Sitten kun auton sammuttaa niin toimii.
Vika tulee ilmi vain kunnon kiihdytyksessä ja nyt kylmillä ilmoilla tekee sen joka kerta, kesällä teki harvoin.
Vikatesterissä ei näkynyt mitään.
Helpottaako kun vian ilmaantumisen jälkeen ajaa jonkin aikaa rauhallisesti pienillä kierroksilla, esim maantiellä?
Coolerin vesipumppu voisi olla tiensä päässä.
Vesi ei kierrä coolerissa, kun lyöt lapun lattiaan niin imuilman lämmöt nousee rajusti ja lyö kompuran pois päältä. Ainakin C32/SLK32 tämä on hyvin yleinen ongelma, lieneekö samoin myös pienemmissä kompurakoneissa?
En tiedä pikkukoneiden pumpusta, mutta AMG malleiin uusi pumppu kustantaa n. 500€, mutta eräässä jenkkifoordissa käytetään samaa pumppua hintaan 100€. Vanhasta pumpusta joutuu vaihtamaan letkuliitokset. Sähköliitin on myös erilainen, mutta senkin voi puljata passeliksi.
Vikakoodia tuosta ei esson baarin mukaan jää muistiin --> pitäisi ajonaikana pitää testeriä kiinni että vikakoodin saa luettua. Pumpun voi toki testata muutenkin. Joissakin malleissa pumppu pyörii kokoajan, joissakin vain silloin kun kompurakin.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Re: Tehot katoaa w208 kovassa kiihdytyksessä
Onko tuossa cooleri mallia ilma-ilma vai ilma-vesi?
Ilma-vesi.
Helpottaako kun vian ilmaantumisen jälkeen ajaa jonkin aikaa rauhallisesti pienillä kierroksilla, esim maantiellä?
Ei, vika jää päälle kunnes sammuttaa ja käynnistää uudelleen
Joissakin malleissa pumppu pyörii kokoajan, joissakin vain silloin kun kompurakin.
Tässä on sähkönen pumppu, pyörii koko ajan.
Kompura on kleemannin jälkiasennettu.
Ilma-vesi.
Helpottaako kun vian ilmaantumisen jälkeen ajaa jonkin aikaa rauhallisesti pienillä kierroksilla, esim maantiellä?
Ei, vika jää päälle kunnes sammuttaa ja käynnistää uudelleen
Joissakin malleissa pumppu pyörii kokoajan, joissakin vain silloin kun kompurakin.
Tässä on sähkönen pumppu, pyörii koko ajan.
Kompura on kleemannin jälkiasennettu.
MB C 180 kompressor -07
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
Ongelma ei ole vielä poistunut...ajan puutteen takia en siihen ole edes nyt paneutunut mutta tuon coolerin osuutta asiaan(voi olla melko paskanen) olen myös epäillyt ja tarkoitus tutkailla sitä lähitulevaisuudessa samalla kun puskuri lähtee fiksaukseen...
Mulla kompura tipahtaa pois päältä monesti jo pienemmästäkin kiihdytyksestä...ei tarvi läheskään pohjaan painaa kaasua,harvakseltaan taas kestää melko kovaa kiihdyttelyä....
Mulla kompura tipahtaa pois päältä monesti jo pienemmästäkin kiihdytyksestä...ei tarvi läheskään pohjaan painaa kaasua,harvakseltaan taas kestää melko kovaa kiihdyttelyä....