Voi V'''U vehon toimintaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
saksan rauta on lujaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 22.06.2006 18:46

Viesti Kirjoittaja saksan rauta on lujaa »

Tänään tulin kotipihaan ja tuli puhelu. auto kävi paikallaan joutokäyntiä noi 3-4min. joutokäynti heitteli noin 500/rpm. yhtäkkiä auto sammahti itsekseen ja nyt ei suostu hetkeäkään käymään joutokäyntiä. taidan taas huomenissa ajella veholle. saas nähdä onko tämäkin tehtaan suunnittelema ominaisuus vai joko on pakko myöntää että joku mättää :twisted:
saksan rauta on lujaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 22.06.2006 18:46

Viesti Kirjoittaja saksan rauta on lujaa »

Soitin tänään vehon korjaamopäälikölle ja selitin tilanteen. Tein tarjouksen että jos auto on kunnossa maksan vuoden palkan siitä että pystyy ajamaan autolla kaupungin ympäri ilman että kone sammuu kertaakaan muussa tapauksessa saavat antaa minulle uuden auton. Eivät halunneet lähteä kokeilemaan vaan sanoivat että mitä tänne tuot jos muualla tietävät että on vikaa niin korjauta siellä. kerroin että olen maksanut tehtaan valtuuttamaan huoltoon vian selvittämisestä ja toteamisesta niin miksi vaihtaisin huoltoa ja maksaisin muualle. lupasivat ensiviikolla palata asiaan. vein auton autosähköihin perehtyneeseen korjaamoon ja vikakoodi oli selvillä alle 10 min. koodi oli SC/EA in emergency mode. Ongelmana on enää kuka maksaa korjauksen ja osat. Teenkö kuluttajavalituksen asiasta? Kestääkö ikuisuuden???
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Oma oli pitskun veholla yhteensä vissiin 3 vai peräti 4 kertaa käyntihäiriöiden ja sammuilun takia... onneksi ei tarvinut maksaa kuin ensimmäisestä kerrasta...
Kuitenkaan jälkimmäisillä käynneillä ei autosta löytynyt mitään vikaa, vaikka auto sammui kerrankin 500m päähän vehon pihasta, eikä suostunut enää lähtemään käyntiin. Työnjohtoon soitin ja sanoivat vaan kylmästi että tilaa hinausauto. Siinä vaiheessa rupesi korpeemaan melko lailla.
Loppujen lopuksi faija huomasi autotallissa autoa tutkiessaan että bensapumppu oli särki. Uusi pumppu ja auto pelitti taas kunnolla. Tuntui vain vielä että viimeisen veholla käynnin jälkeen tehot oli hukassa. Päätin sitten viedä auton alppilan autohuoltoon (missä tällaista parikymppistä kohdeltiin aitona asiakkaana eikä pelkästään kynittävänä finninaamana :D ). Säätivät kaasuttimesta kaikki uudestaan ja kertoivat että kaasuttajasta oli 2 alipaineletkua irti. Ja letkut jääneet irti siis vehon korjaajan toimesta-> jäi erittäin huono maku kyseisen vehon korjaamotoiminnasta. Varaosa puolella taas palvelu on ollut lähes erinomaista. Täytyy nyt tiputtaa palautekysely postiin (kun kerta sellaisenkin kotiin lähettivät). Sen jälkeen ei uskalla kyllä autoa enää veholle viedä :roll:
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
E200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 12.07.2006 14:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja E200 »

Kyllä tampereen veho on oikea ammattitaidottomuuden, saamattomuuden ja tietämättömyyden mekka!

Vein väykkyni ruosteiden takia kuvattavaksi heille viime syksynä, korjaamopäällikkö Hannukkala kuvasi itse autoni ja sanoi että:
"Kyllä nämä vauriot ovat sellaisia että ne tulevat menemään TÄYSIN TAKUUSEEN. Tehtaan vastaus tulee viimeistään tammikuun loppuun mennessä, otan silloin yhteyttä"

Menen vehoon helmikuun puolenvälin tienoilla tiedustelemaan asiaa, mutta Hannukkala oli lomalla ja sain nauttia tämän vaaleatukkaisen Heidin loistavasta ulosannista ja ammattimaisesta asiakaspalvelusta sekä pohjattomasta tietämättömyydestä, puhumattakaan ammattietiikasta, sillä hän nimitti pomoaan valehtelijaksi:
H:"Nnnjoo, totanoinniin hm hm hm. Joo-o, tota einäit kyll oo enää maalailtu ku tota ei niis oo mitään takuita, muutaku uutena et ei tää nyt oikein oo meijän homma."
Minä:" Hannukkala sanoi että tämä tulisi menemään takuuseen?"
H:"hmmmnjoo..totatota..siis niit ei oo enää maalattu et se on niit tehtaan geeweejuttuja.."
M:"Mitä?
H:"njoo, eli tehdas geeweenä on joskus menny joku juttu mut ei toi sun autos oo kyllä semmonen et ei tässä nyt oo meillä mitään semmosta"
M:"GEEWEE?
H:"Njoo eli tehdas on siis hyvää hyvyyttään niinku kudvilinä(GOODWILL) ilmatteeks maalannu jotain autoja."
M:"Mercedeksen tehdas maalaa hyvää hyvyyttään ihmisten autoja vaikkei olisi velvollisuutta?"
H:"joo, ei niissä mitään takuita ole, Hannukkala on puhunu omiaan, oikeastaan mä en ole täällä ensviikolla et tuu vaikka ite puhuun sit uudestaan."


No menin si Hannukkalan jutuille, kerroin Heidin soperrukset ja sain maalaus ajan toukokuulle, kattoa lukuunottamatta koko auto ihan sit vaikka "kudvilinä" mut en itse ainakaan maksa.

Hannukkalakin sanoi ettei takuuta ole, mutta tehtaalla on velvollisuus korjata ko.ongelmat koska se on heidän aiheuttamaansa.
Hannukkala:" Heh heh, mikähän ajatuskatkos sille Heidille oikein tuli? Heh heh"

Samassa konttorissa mailman paskinta ja sit ihan ok palvelua? Nyt tiedetään vehon standardit!! :twisted:
MB E 270cdi T STW vm.2000 Almost fully loaded

Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Kumma ettei näissä ruotekeskusteluissa kukaan ikinä myönnä, että tuotti autonsa Euroopasta tietoisena sen ruosteesta ja siitä syystä sai sen halvalla. :roll: Näitäkin tapauksia on kuulemma korjaamolla käynyt ja yllätys on ollut suuri kun auto ei ole mennytkään tehtaan remottipiikkiin. Kolaroitu tai yli-ikäinen yms...
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

M.K kirjoitti:Kumma ettei näissä ruotekeskusteluissa kukaan ikinä myönnä, että tuotti autonsa Euroopasta tietoisena sen ruosteesta ja siitä syystä sai sen halvalla. :roll: Näitäkin tapauksia on kuulemma korjaamolla käynyt ja yllätys on ollut suuri kun auto ei ole mennytkään tehtaan remottipiikkiin. Kolaroitu tai yli-ikäinen yms...
Mitä väliä sillä on mistä se on tuotu jos ruoste on valmistevika. :roll:
saksan rauta on lujaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 22.06.2006 18:46

Viesti Kirjoittaja saksan rauta on lujaa »

Ajattelin poiketa katsastuskonttorilla ja ottaa lausunnon ettei auto ole ehjä eikä tieliikennekelpoinen koska ei käy ollenkaan joutokäyntiiä. Soitin myöskin tänään vehon huollonvaraukseen ja puhelimessa oli erittäin ystävällinen ja asian tunteva herrasmies. Selitin vikakoodin ja kysyin mitä osia pitäisi hankkia ja minkä hintaisia. Herrasmies selvitti että koodi paljastaa että on vikaa polttoainejärjestelmässä mutta ei pysty sanomaan missä. Antoi neuvon että jos tuntuu asia selvittämättömältä niin Pitäjänmäellä on vehossa vankkaa asiantuntemusta tarjolla ja muut kuin veho ei pysty vikapistettä välttämättä koodin takaa kaivamaan. Ajattelin kuitenkin ehdottaa vehon korjaamopäälikölle että he ja auton minulle myynyt liike sopisivat keskenään kumpi on taitamaton. myyjä syyttää vehoa osaamattomuudesta ja veho huonosta tuontiautosta jossa on selvittämätön vika tai auto on kunnossa. Minä joudun kärsimään rikkinäisestä autosta ja olemaan epätietoinen paljonko maksaa ja kuka.Olisi varmasti kaikkien edunmukaista että näin pieni asia selviäisi ilman kuluttasuoja asiamiehen kannanottoa :evil: Jos asia ei selviä sovussa ja päätös on minulle myönteinen pidän huole että maahantuojalla ja tehtaalla tiedetään asiasta. Olen ruostesuojauttanut merkkiliikkeessä auton, asennuttanut lämmittimen ja täyden huollon teettänyt (kaikki suodattimet ja öjyt.ym uusittu) ostanut uudet michelin talvirenkaat. rahaa näihin on kulunut lähes 2000e. Tyytyisin jos saisin kaupan purkuun ja kärsisin sen menetetyn 2000e kyllä pitkinhampain. Luulisi että myyjä ja vehokin ymmärtäisivät ettei kukaan rahojaan huvikseen menetä.
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Ai. Kaikki ne maalatut väyryset onkin menny punaselleristille :lol: . No onneks joskus saanu ees vähän liksaa :roll: .
Think Locally, Fuck Globally
E200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 12.07.2006 14:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja E200 »

M.K kirjoitti:Kumma ettei näissä ruotekeskusteluissa kukaan ikinä myönnä, että tuotti autonsa Euroopasta tietoisena sen ruosteesta ja siitä syystä sai sen halvalla. :roll: Näitäkin tapauksia on kuulemma korjaamolla käynyt ja yllätys on ollut suuri kun auto ei ole mennytkään tehtaan remottipiikkiin. Kolaroitu tai yli-ikäinen yms...
Voi ny jeesus totakin kommenttia. Tottakai kerroin heille auton alkuperän. Ja noista saksan tuonneista, luuletteko ettei vehossa "nähdä" paljonko autolla oikeasti on ajettu? Esim. oljynvaihtojen määrä? (ajotietokone rekisteröi muistiinsa jos koneesta on öljyt pois!!)

Ja puhuin ihan siittä Stuttgartin tehtaasta, en uudenkaupungin..JACKASS!

Ja yli-ikäisyys? Miten sä sen määrität? Ja jos kolarointia ei itse huomaa, niin sitten toughluck.

Ja mitä toikin ylipäätään tarkoittaa? Että saksan suolattomissa olosuhteissa jos autot ruostuu niin sit se on maahan tuoneen yksityishenkilön oma häpee? Selitä?

Ja miten ruotsin tuonnit ja saksan tuonnit eroo keskenään? Jos naapurista on tuotu 780tkm ajettu vanha tukholman taksi, niin miksi sen on ennemmin maalauskelpoinen kun saksan 300tkm ajettu?

HUH! :shock:
MB E 270cdi T STW vm.2000 Almost fully loaded

Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

e320 kirjoitti:
M.K kirjoitti:Kumma ettei näissä ruotekeskusteluissa kukaan ikinä myönnä, että tuotti autonsa Euroopasta tietoisena sen ruosteesta ja siitä syystä sai sen halvalla. :roll: Näitäkin tapauksia on kuulemma korjaamolla käynyt ja yllätys on ollut suuri kun auto ei ole mennytkään tehtaan remottipiikkiin. Kolaroitu tai yli-ikäinen yms...
Mitä väliä sillä on mistä se on tuotu jos ruoste on valmistevika. :roll:
Jos ja jos, tuossa olettamuksessa se miina juuri piileekin. Ostetaan tietoisesti ruotevikainen Väykky halvalla ja oletetaan että auto ja sen vauriot ovat sellaisia, että vian korjataan automaatisesti Suomessa valmistusvian piikkiin.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
E200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 12.07.2006 14:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja E200 »

M.K kirjoitti:
e320 kirjoitti:
M.K kirjoitti:Kumma ettei näissä ruotekeskusteluissa kukaan ikinä myönnä, että tuotti autonsa Euroopasta tietoisena sen ruosteesta ja siitä syystä sai sen halvalla. :roll: Näitäkin tapauksia on kuulemma korjaamolla käynyt ja yllätys on ollut suuri kun auto ei ole mennytkään tehtaan remottipiikkiin. Kolaroitu tai yli-ikäinen yms...
Mitä väliä sillä on mistä se on tuotu jos ruoste on valmistevika. :roll:
Jos ja jos, tuossa olettamuksessa se miina juuri piileekin. Ostetaan tietoisesti ruotevikainen Väykky halvalla ja oletetaan että auto ja sen vauriot ovat sellaisia, että vian korjataan automaatisesti Suomessa valmistusvian piikkiin.
Voi pyhä yksinkertaisuus!
Yhtälailla tuontiautot kuuluvat "valmistusvikaisiin" kun ne uutena suomeen tuodut!! Ja tehdas ne maalaukset maksaa, veho kun ei ole franchise-yritys!! Sano nyt vihdoinkin joku pointti?
MB E 270cdi T STW vm.2000 Almost fully loaded

Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
timlin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Ma 21.03.2005 18:13
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja timlin »

Miks nämät sakemannit ei maalauta mersujaa tehtaan piikkiin? vaan mieluummin myyvät sen vaikka mulle! :( ja sitten tääl suomes tapellaan vehon kans et kuka sen maksaa...

Itse en millään jaksais rueta väitteleen vehon kans mut onhan olemas periaatteetkin...

Ei onneks oo viel kukkinu.tuotu kaks vuotta sitten vm-02
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

E200 kirjoitti:
M.K kirjoitti:
e320 kirjoitti:
M.K kirjoitti:Kumma ettei näissä ruotekeskusteluissa kukaan ikinä myönnä, että tuotti autonsa Euroopasta tietoisena sen ruosteesta ja siitä syystä sai sen halvalla. :roll: Näitäkin tapauksia on kuulemma korjaamolla käynyt ja yllätys on ollut suuri kun auto ei ole mennytkään tehtaan remottipiikkiin. Kolaroitu tai yli-ikäinen yms...
Mitä väliä sillä on mistä se on tuotu jos ruoste on valmistevika. :roll:
Jos ja jos, tuossa olettamuksessa se miina juuri piileekin. Ostetaan tietoisesti ruotevikainen Väykky halvalla ja oletetaan että auto ja sen vauriot ovat sellaisia, että vian korjataan automaatisesti Suomessa valmistusvian piikkiin.
Voi pyhä yksinkertaisuus!
Yhtälailla tuontiautot kuuluvat "valmistusvikaisiin" kun ne uutena suomeen tuodut!! Ja tehdas ne maalaukset maksaa, veho kun ei ole franchise-yritys!! Sano nyt vihdoinkin joku pointti?
Eikö aukene? Esimerkki: Ruosteen raiskaama väyrynen tuotiin maahan siinä uskossa, että se kuuluu ruostekorjausten piiriin ikänsä puolesta, mutta kuinkas ollakkaan auto osoittautui alustan-numeroltaan yli-ikäiseksi vaurioiden takuukorjaukseen...
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

M.K kirjoitti:
E200 kirjoitti:
M.K kirjoitti:
e320 kirjoitti:
M.K kirjoitti:Kumma ettei näissä ruotekeskusteluissa kukaan ikinä myönnä, että tuotti autonsa Euroopasta tietoisena sen ruosteesta ja siitä syystä sai sen halvalla. :roll: Näitäkin tapauksia on kuulemma korjaamolla käynyt ja yllätys on ollut suuri kun auto ei ole mennytkään tehtaan remottipiikkiin. Kolaroitu tai yli-ikäinen yms...
Mitä väliä sillä on mistä se on tuotu jos ruoste on valmistevika. :roll:
Jos ja jos, tuossa olettamuksessa se miina juuri piileekin. Ostetaan tietoisesti ruotevikainen Väykky halvalla ja oletetaan että auto ja sen vauriot ovat sellaisia, että vian korjataan automaatisesti Suomessa valmistusvian piikkiin.
Voi pyhä yksinkertaisuus!
Yhtälailla tuontiautot kuuluvat "valmistusvikaisiin" kun ne uutena suomeen tuodut!! Ja tehdas ne maalaukset maksaa, veho kun ei ole franchise-yritys!! Sano nyt vihdoinkin joku pointti?
Eikö aukene? Esimerkki: Ruosteen raiskaama väyrynen tuotiin maahan siinä uskossa, että se kuuluu ruostekorjausten piiriin ikänsä puolesta, mutta kuinkas ollakkaan auto osoittautui alustan-numeroltaan yli-ikäiseksi vaurioiden takuukorjaukseen...

Ihminen on erehtyväinen. TUNNUSTAKAA NYT JOKU TEHNEENNE NÄIN!! :lol: Ruosteisia ne on kaikki. Mitä sen enää väliä, kun shaiba on jo housussa :roll: .
Think Locally, Fuck Globally
E200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 12.07.2006 14:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja E200 »

:D Tiedossa oli jo saksaan männessäni mitä olin tuomassa, E ainoa vaihtoehtoni, S-klasse liian kallis veroiltaan. Maalauspolitiikka puolivarma tiedoiltaan, palvelu saatuani huonoimpiaan, nyt mainio auto allain, maaliin tehtaan maksamain! Miksi ei ain protokollain määräin palvelu muille ain?
MB E 270cdi T STW vm.2000 Almost fully loaded

Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
E200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 12.07.2006 14:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja E200 »

:D Ja jos nyt joku haluu vielä sopo:a, niin, halusin eka TDI golfin, isä kielsi ja veli sano kanssa välien menevän poikki jos ostan jonku muun ku t-nokan...nooh, kokemukset ja auto on ok..arki shaisseee...
MB E 270cdi T STW vm.2000 Almost fully loaded

Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
saksan rauta on lujaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 22.06.2006 18:46

Viesti Kirjoittaja saksan rauta on lujaa »

Nyt tuntuu hienolta sillä mersu käy ensikertaa kunnolla. Uusittiin ruiskun ohjaus boksi sitten käynti muuttui kuin eriautossa. Asiaan tarvittiin pienen korjaamon asiantunteva sähköasentaja joka antoi dignoosin viasta ( tosin ei pystynyt suoraan nimeämään vikaa boksiin mutta antoi vahvan epäilyksensä paikasta mistä vika löytyisi) Mesun tietokonejärjestelmä kun on niin suojattu ettei kaikkia pysty muualla kuin veholla kohdistamaan suoraan diagnoosia vikapisteeseen ja vaihto suoritettiin kantahämeessä vanhassa navetassa olevasta kolari mersusta. Lienee liian vaikea rasti veholle jossa on ehkä koulutettu vain kännykän ja kassakoneen käyttöä. Ja kun vielä nuo tuonti mersut on niin vaikeita... PS. minulla on kuvamateriaalia tietokoneella joka aukeaa mediaplayerilla. Niissä näkyy vehon käsitys ehjästä käynnistä boksin vaihto ja käynti sen jälkeen. jos osaisin siirtää sen johonkin palvelimelle ja linkittää tänne saisitte mukavaa katseltavaa ja arvioitavaa.
saksan rauta on lujaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 22.06.2006 18:46

Viesti Kirjoittaja saksan rauta on lujaa »

Nyt on pakko kiittää vehoa sillä sain korjaamotyönjohtajalta kutsun tulla käymään niin tarkastetaan onko vikakoodeja vielä muistissa. Ei ollut sain olla työnjohdon ehdotuksesta katselemassa. testattiin kaikki anturit ja mahdolliset ja mahdottomat asiat ja ajettiin ruiskun ohjelmat uusiksi. Parasta asiassa on että kaikki meni hyvässä hengessä ja ilman veloitusta. Työnjohto selvitti että nämä elekroniikka viat saatavat olla hankalia jos selviä vikakoodeja ei tule ja tuhansien eurojen osia ei voi mielivaltaisesti kokeilemalla vaihtaa asiakkaan laskuun. Ymmärrettävä selitys tämä. asia sai onnellisen lopun ja vielä riidattomankin.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

M.K kirjoitti:
E200 kirjoitti:
M.K kirjoitti:
e320 kirjoitti:
M.K kirjoitti:Kumma ettei näissä ruotekeskusteluissa kukaan ikinä myönnä, että tuotti autonsa Euroopasta tietoisena sen ruosteesta ja siitä syystä sai sen halvalla. :roll: Näitäkin tapauksia on kuulemma korjaamolla käynyt ja yllätys on ollut suuri kun auto ei ole mennytkään tehtaan remottipiikkiin. Kolaroitu tai yli-ikäinen yms...
Mitä väliä sillä on mistä se on tuotu jos ruoste on valmistevika. :roll:
Jos ja jos, tuossa olettamuksessa se miina juuri piileekin. Ostetaan tietoisesti ruotevikainen Väykky halvalla ja oletetaan että auto ja sen vauriot ovat sellaisia, että vian korjataan automaatisesti Suomessa valmistusvian piikkiin.
Voi pyhä yksinkertaisuus!
Yhtälailla tuontiautot kuuluvat "valmistusvikaisiin" kun ne uutena suomeen tuodut!! Ja tehdas ne maalaukset maksaa, veho kun ei ole franchise-yritys!! Sano nyt vihdoinkin joku pointti?
Eikö aukene? Esimerkki: Ruosteen raiskaama väyrynen tuotiin maahan siinä uskossa, että se kuuluu ruostekorjausten piiriin ikänsä puolesta, mutta kuinkas ollakkaan auto osoittautui alustan-numeroltaan yli-ikäiseksi vaurioiden takuukorjaukseen...
Ja tämä poikkeaa suomesta ostetun pintakauniin mutta kolaroidun väykyn ostamisesta miten? :roll:
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Kannattaa muistaa näissä maahntuojan kanssa käydyissä sempaloissa, että Suomi on keski-Eurooppalaisten autovalmistajien keskuudessa pain-in-the-arse... niin ilmasto- kuin keliolosuhteetkin ovat sellaiset, että niihin ei erityisesti kustannussyistä haluta suunnittelu- tai valmistusprosessissa varautua. Markkina-alue ja sen antama nettotuotto on niin pieni ja huono, että tehtaalle tulisi edullisemmaksi olla myymättä autoja tänne kuin korjailla niitä takuuseen. Vielä kun huomioidaan, että Suomen CIF-hinta on euroopan alhaisin (?), autojen käyttöikä pitkä johtuen järjettömästä verotuksesta ja vieläpä vaatisivat pohjoiset olosuhteet arktisen varustuksen autoihin, jotta ne jotenkin toimisivat, niin ei ole ihme, että suhtautuminen on mitä on.
Autojen maahantuojaorganisaatio on ilmeisesti ainoa, joka tässä hommassa pystyy jotain tuottoa tekemään omistajiensa iloksi (voi ostaa golf-kenttiä ja sen semmosta...) :shock:
Vastaa Viestiin