Asennettu -> Kleemann LSD (vst Quaife ATB)
Asennettu -> Kleemann LSD (vst Quaife ATB)
http://www.kleemann.dk/site/Main/accessories/lsd
http://www.evosport.com/product/Default.aspx?catid=545
Tervehdys
Olisiko pers tuntumaa taikka hyvää mielipidettä suuntaan tai toiseen, ei oikein huvittaisi edetä kokeilun kautta.
Siis, ajattelin hankkia tuohon W203 AMGhen hiukan paremman perän
Kleemann in LSD on Mersuissa olevan ASD kaltainen järjestelmä, minulla ei ole käsitystä tuosta ASD.stä onko se verrattavissa Quiafen tarjoamaan lukkoperään, ei kyllä ole oikein kunnon lukkoperästäkään kokemusta.
Onko mielipidettä puolesta taikka vastaan, ratkaisut ovat kumpikin aika samankaltaisia ja samanhintaisia mutta kuitenkin erilaisia, jos oikein tajusin sivustoja Kleemann tarjoaa 60% "lukko" ominaisuutta ja Quiafe n.50% mutta eri menetelmin.
Olisiko käsitystä varsinkin talvikelillä vaikuttaa jompikumpi lukko menetelmä liukkaankelin ajo ominaisuuksiin ja jos joo niin miten, ESP toimii paremmin / huonommin.
Onhan noilla sivuilla tietoa mutta kun tuo UK kielioppi ei oikein taivu niin en ole kaikista asioista ihan varma, jelppaa miestä mäessä, nyt hiukka toinen pyörä lipsuu.
T:pitoa perään
http://www.evosport.com/product/Default.aspx?catid=545
Tervehdys
Olisiko pers tuntumaa taikka hyvää mielipidettä suuntaan tai toiseen, ei oikein huvittaisi edetä kokeilun kautta.
Siis, ajattelin hankkia tuohon W203 AMGhen hiukan paremman perän
Kleemann in LSD on Mersuissa olevan ASD kaltainen järjestelmä, minulla ei ole käsitystä tuosta ASD.stä onko se verrattavissa Quiafen tarjoamaan lukkoperään, ei kyllä ole oikein kunnon lukkoperästäkään kokemusta.
Onko mielipidettä puolesta taikka vastaan, ratkaisut ovat kumpikin aika samankaltaisia ja samanhintaisia mutta kuitenkin erilaisia, jos oikein tajusin sivustoja Kleemann tarjoaa 60% "lukko" ominaisuutta ja Quiafe n.50% mutta eri menetelmin.
Olisiko käsitystä varsinkin talvikelillä vaikuttaa jompikumpi lukko menetelmä liukkaankelin ajo ominaisuuksiin ja jos joo niin miten, ESP toimii paremmin / huonommin.
Onhan noilla sivuilla tietoa mutta kun tuo UK kielioppi ei oikein taivu niin en ole kaikista asioista ihan varma, jelppaa miestä mäessä, nyt hiukka toinen pyörä lipsuu.
T:pitoa perään
Viimeksi muokannut jameri, Ma 14.04.2008 20:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Viisaita sanoja , ei sillä etteikö nytkin sysää taikka kulkisi todella tasapainoisesti, ajattelin josko se kulku olisi vielä parempaa, jotensakin olen aina ajatellut että ns. lukko olisi hyväksi mutta jätetty pois kustannus syistä taikka siirretty optioksi, lisäkatteen toivossa, olisiko valaistusta / mielipidettä tuohon syyhyn miksi se on jätetty pois tai siis vain 10% lukolla vakiona.tuikku kirjoitti:.
Unohda koko juttu.
Ellet halua laittaa vaimoa vaihtoon.
Siihen on tietty syy, miksi mersu on jättänyt sen lukkoperän pois.
Kesäkelissä siitä voisi olla apuakin, mutta silloinhan sitä ei tarvi.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Olisko se kuitenkin ajateltu olevan helpommin kaikenlaisten kuljettajien ajettavissa ilman kunnon lukkoa. Tiedähäntä....jameri kirjoitti: olisiko valaistusta / mielipidettä tuohon syyhyn miksi se on jätetty pois tai siis vain 10% lukolla vakiona.
Meinaan että saattaa se rouvalla ottaa amg vähän laitamyötästä kunnon lukolla
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Omakohtaista kokemustahan minulla ei aiheesta ole, ja tuskin kenelläkään muullakaan täällä, mutta ulkomaisia keskusteluja aiheesta olen seurannut aktiivisesti, koska hankinta kiinnostaa. Rahan ja mukavuuden takia se on pois jätetty. Joidenkin tietojen mukaan sen on saanut lisävarusteena. On varmaan ajateltu että ASR hoitaa saman asian. Niinhän se periaatteessa tekeekin tiettyssä mielessä, mutta sitten kun pitäisi piiskata AMG:tä vähänkään rajummin niin sille on käyttöä. Ja parantaahan se sitä liikkeellelähtökykyä kesälläkin, ne ei vaan nuo alitehoisilla savuttelevat ymmärrä että auto voi sutia muuallakin kuin jäällä
Kaikki keskustelupalstoilla keskusteluun osallistuneet ovat kehuneet lukkoa parhaaksi ostokseksi C-sarjan AMG:hen, ja se asennettujen lukkojen määrä on vähän toista kuin täällä takametsissä. Suurimmalla osalla on Quaife. Tässä tapauksessa luotan lukemaani. Vakioperällähän kunnolla oikeaa tarjotessa kolmio vilkkuu hervottomasti, lukkoperällä kuulemma vain vilahtaa, että tuskin ne kleemannin 0,3sek väitteet 0-100 ajan tippumisestakaan on ihan tuulesta temmattuja.
Ja kyllä se ESP sen talvella tiellä pitää. Ei se pysyisi ilman ESP:tä tiellä muutenkaan talvikeleillä.
Tutustu myös MKB:n perään, siellä on tarjolla myös lyhyempi välitys. Taitaa olla kyllä rahamiesten tuote. Sanonpa vaan että laitat minkä näistä jälkiasennuslukoista tahansa niin sulla on kyllä pitopuoli kunnossa niiden 285:n kanssa! Että tilaappa se stage2 kitti sieltä evosportilta samaan laskuun niin saa vaimo taas suditellakkin joskus
Valitettavasti itselläni ei ole tällä hetkellä kassavarantoja peräostoksille...
Edit: Ja jos et tykkää siitä perästä niin eiköhän sille ostaja löydy
Kaikki keskustelupalstoilla keskusteluun osallistuneet ovat kehuneet lukkoa parhaaksi ostokseksi C-sarjan AMG:hen, ja se asennettujen lukkojen määrä on vähän toista kuin täällä takametsissä. Suurimmalla osalla on Quaife. Tässä tapauksessa luotan lukemaani. Vakioperällähän kunnolla oikeaa tarjotessa kolmio vilkkuu hervottomasti, lukkoperällä kuulemma vain vilahtaa, että tuskin ne kleemannin 0,3sek väitteet 0-100 ajan tippumisestakaan on ihan tuulesta temmattuja.
Ja kyllä se ESP sen talvella tiellä pitää. Ei se pysyisi ilman ESP:tä tiellä muutenkaan talvikeleillä.
Tutustu myös MKB:n perään, siellä on tarjolla myös lyhyempi välitys. Taitaa olla kyllä rahamiesten tuote. Sanonpa vaan että laitat minkä näistä jälkiasennuslukoista tahansa niin sulla on kyllä pitopuoli kunnossa niiden 285:n kanssa! Että tilaappa se stage2 kitti sieltä evosportilta samaan laskuun niin saa vaimo taas suditellakkin joskus
Valitettavasti itselläni ei ole tällä hetkellä kassavarantoja peräostoksille...
Edit: Ja jos et tykkää siitä perästä niin eiköhän sille ostaja löydy
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Toimiiko sitten ESP kunnolla, jos takapäässä on lukko? Toisen puolen rengasta jarruttamalla hidastuu myös toinen rengas jonkin verran – odottamaton tilanne ja ESP saattaa mennä ulalle. Kannattanee varmistaa laitteen toimittajalta, että se toimii ESP:n / ASR:n kanssa.Jani Anttila kirjoitti:Ja kyllä se ESP sen talvella tiellä pitää. Ei se pysyisi ilman ESP:tä tiellä muutenkaan talvikeleillä.
t.
Risto
E500 – 211.070
Kleemannia maahantuova kaveri kertoi osallistuvansa johonkin talviajo tutustumiseen ensi viikolla jossa on Kleemann in W211 640hp ESP ja LSD varustettuna, lupasi tutustua aiheeseen siellä tarkemmin, painotin hänelle juuri tätä ajettavuutta, talvikelillä. Jahka tunnelmat saapuvat laitan viestiä.
Kleemann in kaveri vaikuttaa aikas asialliselta kaverilta joten uskon että saan häneltä rehellisen mielipiteen toimivuudesta, ei vaikuttanut siltä miltä yleensä ettäo sta, osta, osta, osta vaan sanoi että hän testaa ajettavuuden ja katsotaan sitten soveltuuko vai ei, mikä hyvää mikä huonoa.
Tuo StageKit myös kiinnostaa aikas rajusti olisi se vaan aikas ....
Jahka lisätunnelmat saapuvat laitan viestiä
Kleemann in kaveri vaikuttaa aikas asialliselta kaverilta joten uskon että saan häneltä rehellisen mielipiteen toimivuudesta, ei vaikuttanut siltä miltä yleensä ettäo sta, osta, osta, osta vaan sanoi että hän testaa ajettavuuden ja katsotaan sitten soveltuuko vai ei, mikä hyvää mikä huonoa.
Tuo StageKit myös kiinnostaa aikas rajusti olisi se vaan aikas ....
Jahka lisätunnelmat saapuvat laitan viestiä
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
nii se esp hän sen auton tiellä pitää, että ajaa voi ihan miten haluaa.Jani Anttila kirjoitti:
Ja kyllä se ESP sen talvella tiellä pitää. Ei se pysyisi ilman ESP:tä tiellä muutenkaan talvikeleillä.
esp:tä on kyllä kokemusta.
Viimeksi muokannut jukkis., Ke 07.03.2007 14:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
En ihan tuota tarkoittanut, kyllä fiksusti pitää ajaa. 354 hp auto korkean nopeusluokan kitkoilla voi olla pääkallokeleillä aika levoton. Kyllä siinä on kuule ESP ihan paikallaan. Se on hyvä viisastella kun ei ole kokeillut, että palataan asiaan sitten kun on kokemusta.jukkis. kirjoitti:nii se esp hän sen auton tiellä pitää, että ajaa voi ihan miten haluaa.Jani Anttila kirjoitti:
Ja kyllä se ESP sen talvella tiellä pitää. Ei se pysyisi ilman ESP:tä tiellä muutenkaan talvikeleillä.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
KUULEMMA pitäisi ohjelmoida värkkejä uudelleen, muuten voi olla mahdollista että joku tenkkapoo tulee, yhtäkään tällaista tapausta ei ole kylläkään tiedossa. Minun ymmärtääkseni tuo ei kyllä auton aivoille aiheuta muuta kuin sen että se luulee pidon olevan parempi kuin se onkaan. Periaatteessa se voisi silloin sallia myös hiukan leveämmät luistot kun pyörimiseroa ei ole niin paljoa. Ei kyllä haittaisi ainakaan minua. Eipä olisi niin herkästi se ESP nalkuttamassa. Eriasia taas että tuleeko luistoista liian leveitä? Ilman lukkoa sivuluisto on käytännössä 0. Eiköhän ainakin kleemann ole tämän asian ratkaissut.Roisto kirjoitti:Toimiiko sitten ESP kunnolla, jos takapäässä on lukko? Toisen puolen rengasta jarruttamalla hidastuu myös toinen rengas jonkin verran – odottamaton tilanne ja ESP saattaa mennä ulalle. Kannattanee varmistaa laitteen toimittajalta, että se toimii ESP:n / ASR:n kanssa.Jani Anttila kirjoitti:Ja kyllä se ESP sen talvella tiellä pitää. Ei se pysyisi ilman ESP:tä tiellä muutenkaan talvikeleillä.
t.
Risto
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
.
"Important notice: Our Limited Slip Differential kits are designed for off-road or motorsport use only."
Aihe kyllä kiinnostaa.
Mikäli hinta on jotenkin järjellinen ja sen pystyy näihin nöösi-malleihinkin vaan laittamaan, niin ......
En nyt millään haluaisi olla vastarannan kiiski, mutta pahoin pelkään, että se ainut hyöty on paikaltaan lähtiessä ja suoranpätkän kiihdyttelyssä, elikkäs käytännössä nolla.
Luulen, että tavan ajeluissa siitä on vaan haittaa, joka korostuu entisestään liukkaalla, käytännössä estäen talvella hiukankin ripeämmän ajelun, jos kuski on kuitenkin lähes normaalilla aivotoiminnoilla ja ajotaidoilla varustettu, joihin jo nykyään lasken itsenikin.
Tiedän, että täällä kirjoittelee muutamia sellaisiakin, jotka ajaa kilpaa vaikka ulkohuussilla ja hyvin menee (ja Jani on yksi niistä).
Jotenkin minusta tuntuu siltä, että jos amerikkalaiset puhuu ajo- ominaisuuksista autoissa, niin se on suunnilleen samassa kategoriassa kun ruotsalaisten puheet sotasankareista.
Toivottavasti olen väärässä.
"Important notice: Our Limited Slip Differential kits are designed for off-road or motorsport use only."
Aihe kyllä kiinnostaa.
Mikäli hinta on jotenkin järjellinen ja sen pystyy näihin nöösi-malleihinkin vaan laittamaan, niin ......
En nyt millään haluaisi olla vastarannan kiiski, mutta pahoin pelkään, että se ainut hyöty on paikaltaan lähtiessä ja suoranpätkän kiihdyttelyssä, elikkäs käytännössä nolla.
Luulen, että tavan ajeluissa siitä on vaan haittaa, joka korostuu entisestään liukkaalla, käytännössä estäen talvella hiukankin ripeämmän ajelun, jos kuski on kuitenkin lähes normaalilla aivotoiminnoilla ja ajotaidoilla varustettu, joihin jo nykyään lasken itsenikin.
Tiedän, että täällä kirjoittelee muutamia sellaisiakin, jotka ajaa kilpaa vaikka ulkohuussilla ja hyvin menee (ja Jani on yksi niistä).
Jotenkin minusta tuntuu siltä, että jos amerikkalaiset puhuu ajo- ominaisuuksista autoissa, niin se on suunnilleen samassa kategoriassa kun ruotsalaisten puheet sotasankareista.
Toivottavasti olen väärässä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
On tuosta myös iso hyöty kestävyyteen. Lukottoman perän rakenne kun ei ole suunniteltu kestämään esim ohitusta sadan kilometrin nopeudesta toinen rengas sutien
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Kokemukseni E55:stä KLEEMANN:in LSD:llä on todella positiivinen. Missään ääriolosuhteissa en sitä ole päässyt/ joutunut kokeilemaan. Mutta normaalissa ajossa se toimi kuin unelma. Eli huomaamattomasti ja saumattomasti yhteen ESP:n kanssa.
Arviota pidon lisääntymisestä en tässä valitettavasti pysty lausumaan, koska LSD oli asennettuna lähes kilonewtonin väännön tarjoavassa autossa. Joten sopivan liukkaalta kestopäällyste LSD:n kanssakin tuntui
Arviota pidon lisääntymisestä en tässä valitettavasti pysty lausumaan, koska LSD oli asennettuna lähes kilonewtonin väännön tarjoavassa autossa. Joten sopivan liukkaalta kestopäällyste LSD:n kanssakin tuntui
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
Kyllä jos mulla olisi joku tehokkaampi mese niin ehdottomasti siihen pitäisi lukko saada. On tullut ajeltua ihan tarpeeksi molemmilla, lukottomilla ja lukollisilla autoilla ja kyllä lukollinen vie ehdottomasti voiton kesällä ja talvella. Jopa 2.0e 190:llä tulee talvella monesti mieleen että voi kun olisi se lukko...
Kovin montaa huonoa puolta on lukkoperästä vaikea keksiä, ainakin jos omaa kaasujalassa muitakin asentoja kuin päällä ja pois.
Tietysti jos aina ajelee kiltitsti niin ettei auto koskaan sutaise eikä ole kiire minnekään niin ei lukkoperällä mitään tee.
Eli jos ei vedon karkaaminen sisäkurvin pyörän kautta kaarteissa häiritse (mua häiritsee ja paljon...) eikä tykkää luisuissa ajella niin voi sen lukon jättää laittamatta.
Mutta tosiaan ei siitä nyt mun mielestä haittaakaan ole, paitsi että sen verran ajotaitoja se vaatii että pitää osata kääntää vastaan kun auto lähtee luisuun joka on muuten ihan hyödyllinen taito kaikille vaikka ajaisi minkälaisella autolla.
Tuosta voisin olla täysin eri mieltä, lujaa pääsee talvella edelleen ja ajaminen on paljon hauskempaa.
Tietty se pitää kaikkien päätellä itse omalla kohdallaan onko se hyvä juttu jos auto lähtee kaasua painaessa luisuun vai täysi katastrofi...
Ja onhan noita lukkoja mersuissa kuten muillakin merkeillä, toisissa malleissa on, toisissa ei. Jostakin syystä meikäläisen äiteen C200cdi:ssäkin on lukkoperä ja asr, hyvin on äiti tiellä pysynyt vaikka ei varmasti mikään huippukuski ole. Tosin ei koko laitetta asr päällä edes huomaa
Bemareissakin se on muissa ollut lisävarusteena, mutta M3:sista ja M5:sista se taas löytyy vakiona.
Ja esim. kaikki suomen maahantuojan kautta tulleet ilman sutimisenestoa olevat omegat on varustettu lukkoperällä, vanhemmat 45% ja uudemmat 15%. Eikä niistäkään ole tainnut kovin moni valitella että olisivat kamalia ajettavia talvella.
Kovin montaa huonoa puolta on lukkoperästä vaikea keksiä, ainakin jos omaa kaasujalassa muitakin asentoja kuin päällä ja pois.
Tietysti jos aina ajelee kiltitsti niin ettei auto koskaan sutaise eikä ole kiire minnekään niin ei lukkoperällä mitään tee.
Eli jos ei vedon karkaaminen sisäkurvin pyörän kautta kaarteissa häiritse (mua häiritsee ja paljon...) eikä tykkää luisuissa ajella niin voi sen lukon jättää laittamatta.
Mutta tosiaan ei siitä nyt mun mielestä haittaakaan ole, paitsi että sen verran ajotaitoja se vaatii että pitää osata kääntää vastaan kun auto lähtee luisuun joka on muuten ihan hyödyllinen taito kaikille vaikka ajaisi minkälaisella autolla.
Noin sanoo ne ketkä ei ole lukollisella ajaneettuikku kirjoitti:.
En nyt millään haluaisi olla vastarannan kiiski, mutta pahoin pelkään, että se ainut hyöty on paikaltaan lähtiessä ja suoranpätkän kiihdyttelyssä, elikkäs käytännössä nolla.
Luulen, että tavan ajeluissa siitä on vaan haittaa, joka korostuu entisestään liukkaalla, käytännössä estäen talvella hiukankin ripeämmän ajelun, jos kuski on kuitenkin lähes normaalilla aivotoiminnoilla ja ajotaidoilla varustettu, joihin jo nykyään lasken itsenikin.
Tuosta voisin olla täysin eri mieltä, lujaa pääsee talvella edelleen ja ajaminen on paljon hauskempaa.
Tietty se pitää kaikkien päätellä itse omalla kohdallaan onko se hyvä juttu jos auto lähtee kaasua painaessa luisuun vai täysi katastrofi...
Ja onhan noita lukkoja mersuissa kuten muillakin merkeillä, toisissa malleissa on, toisissa ei. Jostakin syystä meikäläisen äiteen C200cdi:ssäkin on lukkoperä ja asr, hyvin on äiti tiellä pysynyt vaikka ei varmasti mikään huippukuski ole. Tosin ei koko laitetta asr päällä edes huomaa
Bemareissakin se on muissa ollut lisävarusteena, mutta M3:sista ja M5:sista se taas löytyy vakiona.
Ja esim. kaikki suomen maahantuojan kautta tulleet ilman sutimisenestoa olevat omegat on varustettu lukkoperällä, vanhemmat 45% ja uudemmat 15%. Eikä niistäkään ole tainnut kovin moni valitella että olisivat kamalia ajettavia talvella.
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Tuossa eilen illalla tuli kaiveltua tietoa noiden eri lukkojen ominaisuuksista.
AMG:n lisävarusteena tilattava lukko on max. 30% kitkalevyillä varustettu kapine. Kuulemma aika turha laite vähäisen lukitusmäärän takia. Kallis ja vaikea saada jälkiasennuksena. Tulee asennusvalmis paketti ja vanha perä jää siis itselle, eli siinä mielessä ei niin kauhean paha hinta jos ylimääräiselle perälle laskee jotakin arvoa.
Kleemann, samoin muistaakseni kitkalevyllinen laitos, max. 60% lukituksella. Kehuvat hyväksi. Ilmeisesti kasataan uudet sisuskalut vanhan perän sisään?!?! En tiedä varmaksi...
Quaife, kitkalevytön (torsen ehkä?). Muuttuva lukko 0-100%. Kasataan uudet sisuskalut vanhaan perään. Nätissä ajossa talvikelillä ei tule mitään sladitteluongelmia kun lukko on minimissä, mutta kaasua kun painaa ja pyörimisnopeusero pyörien välillä kasvaa niin lukko lisääntyy. Siis helppo ajaa ja lukkoa löytyy tarvittaessa täydet 100%. Edullinen ja oma kuppini kallistuisi kyllä ehdottomasti tähän tuon muuttuvan lukituksen takia, eikä ole mitään kuluvia levyjä.
Samaten kiinnostaisi mimmoinen homma on asentaa mersun oma ASD (124, 129 jne) Sehän on hydraulinen systeemi ja samaten 0-100% säätyvä. Tuskin tuossa mitään järkeä olisi, mutta kiinnostaa silti
Edit: kyllähän se quaife oli torsen-tyyppinen ratkaisu, pienellä erolla tosin. Kannattaa tutustua aiheeseen tuolla -> http://www.houseofthud.com/differentials.htm
AMG:n lisävarusteena tilattava lukko on max. 30% kitkalevyillä varustettu kapine. Kuulemma aika turha laite vähäisen lukitusmäärän takia. Kallis ja vaikea saada jälkiasennuksena. Tulee asennusvalmis paketti ja vanha perä jää siis itselle, eli siinä mielessä ei niin kauhean paha hinta jos ylimääräiselle perälle laskee jotakin arvoa.
Kleemann, samoin muistaakseni kitkalevyllinen laitos, max. 60% lukituksella. Kehuvat hyväksi. Ilmeisesti kasataan uudet sisuskalut vanhan perän sisään?!?! En tiedä varmaksi...
Quaife, kitkalevytön (torsen ehkä?). Muuttuva lukko 0-100%. Kasataan uudet sisuskalut vanhaan perään. Nätissä ajossa talvikelillä ei tule mitään sladitteluongelmia kun lukko on minimissä, mutta kaasua kun painaa ja pyörimisnopeusero pyörien välillä kasvaa niin lukko lisääntyy. Siis helppo ajaa ja lukkoa löytyy tarvittaessa täydet 100%. Edullinen ja oma kuppini kallistuisi kyllä ehdottomasti tähän tuon muuttuvan lukituksen takia, eikä ole mitään kuluvia levyjä.
Samaten kiinnostaisi mimmoinen homma on asentaa mersun oma ASD (124, 129 jne) Sehän on hydraulinen systeemi ja samaten 0-100% säätyvä. Tuskin tuossa mitään järkeä olisi, mutta kiinnostaa silti
Edit: kyllähän se quaife oli torsen-tyyppinen ratkaisu, pienellä erolla tosin. Kannattaa tutustua aiheeseen tuolla -> http://www.houseofthud.com/differentials.htm
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
OT:
Quaife kuulostaa tekniikan puolesta fiksulta mutta Torsen-tyyppisellä lukollahan ei saa perää 100% jumiin. Niissähän on se joku momentinsiirtokerroin eli liukkaammalla olevan pyörän momentti saadaan sillä kerrottuna pitävämmälle pyörälle. Jos liukkaammalla puolella ei ole pitoa ollenkaan niin ei sitä ole myöskään toisella puolella. Harvemminhan tämmöistä tilannetta tieten tapahtuu mutta jos oikein niljakas jäätikkö sattuu kohdalle... Jarrullahan tuota voipi tieten auttaa.
Miten uudemmat Mersut käyttäytyvät, jos jarruttaa ja kaasuttaa yhtäaikaa? Uudet VAG-konsernin tuotteen ilmeisesti pudottavat "kaasun" pois.
t.
Risto
Quaife kuulostaa tekniikan puolesta fiksulta mutta Torsen-tyyppisellä lukollahan ei saa perää 100% jumiin. Niissähän on se joku momentinsiirtokerroin eli liukkaammalla olevan pyörän momentti saadaan sillä kerrottuna pitävämmälle pyörälle. Jos liukkaammalla puolella ei ole pitoa ollenkaan niin ei sitä ole myöskään toisella puolella. Harvemminhan tämmöistä tilannetta tieten tapahtuu mutta jos oikein niljakas jäätikkö sattuu kohdalle... Jarrullahan tuota voipi tieten auttaa.
Miten uudemmat Mersut käyttäytyvät, jos jarruttaa ja kaasuttaa yhtäaikaa? Uudet VAG-konsernin tuotteen ilmeisesti pudottavat "kaasun" pois.
t.
Risto
E500 – 211.070
Jos haluaa alkuperäisen kaltaisen systeemin niin helpointa on riisua koko systeemi kokonaisena luovuttaja-autosta. Alkuperäisenä siinä on paineenvarausyksikkö, joka pitää perässä n.35barin paineen ja sitä myötä n. 30-40% lukon. Sitten kun sutii ja vauhti on alle 40kmh, järjestelmä päästää muistaakseni 100baria ja perä on periaatteessa täysin lukossa.Jani Anttila kirjoitti:Samaten kiinnostaisi mimmoinen homma on asentaa mersun oma ASD (124, 129 jne) Sehän on hydraulinen systeemi ja samaten 0-100% säätyvä. Tuskin tuossa mitään järkeä olisi, mutta kiinnostaa silti
Tuohonhan voisi tehdä jälkiasennuksena vaikka portaattoman säädön. Ja esim pakkoykköselle mikrokytkimellä 100% lukon aina. Mahdollisuuksia on vaikka mitä vaikka ei tuota paineenvarausyksikköä olisikaan vaan ryöstäis hydrauliikan esim tasonsäädön tulolta.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Niin tuo 100% ei siis tarkoita että perä on yhtä puuta, vaan että voima siirtyy tarvittaessa kokonaan pitävämmälle puolelle, sehän sen torsenin hienous taitaa olla. Toiset ymmärtää tuon 100% siten että voiman jako on 50/50. No onhan se silloin täysin lukossa...Roisto kirjoitti:OT:
Quaife kuulostaa tekniikan puolesta fiksulta mutta Torsen-tyyppisellä lukollahan ei saa perää 100% jumiin. Niissähän on se joku momentinsiirtokerroin eli liukkaammalla olevan pyörän momentti saadaan sillä kerrottuna pitävämmälle pyörälle.
Miten uudemmat Mersut käyttäytyvät, jos jarruttaa ja kaasuttaa yhtäaikaa? Uudet VAG-konsernin tuotteen ilmeisesti pudottavat "kaasun" pois.
Joku pieni ero tuossa oli torseniin, mutta en ole vielä sisäistänyt mitä se käytännössä tarkoittaa. Tuota kehuttiin jossakin että torseniin saisi erilaisia "kertoimia" ja jossakin sanottiin myös että torsen on quaifen tuotemerkki, vai oliko se nyt toisin päin
Ja mitä tulee tuohon kaasun käyttöön niin jos liikkeessä painaa jarrua niin kaasu tipahtaa, mutta jos painaa sitten lisää kaasua niin kyllä se taas etenee. Paikallaan jos painaa yhtä aikaa niin, no kyllähän te tiedätte...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Terve,
Olettaisin ASD:n toimivan pitkälti samalla lailla, koska se jakolaatikon venttiililohko on ikäänkuin ASD:n lohkon jatkona. Satavarma en tietenkään ole, koska en ole itse noita paineita mitannut.
Miten sitten se Quaifen perä eronnee perus-Torsenista. Niissä kaaviokuvissa on jotain ihme voimanuolia ja selitystä, joissa sanotaan, että ne sivulla olevat ruuvipyörät/tangot painuvat runkoa vasten, jolloin kitkan avulla saataisiin pitoa välitettyä puolelta toiselle. Ilmeisesti Quaife on joku Torsenin ja kitkalukon sekoitus. Siinä tapauksessa pitävämmälle puolelle saattaisi tulla pitoa vaikka toinen olisi tyhjän päällä. Mene ja tiedä. Näyttäisi vähän samalta kuin toisen sukupolven Torsen.
OT:
Anteeksi jos sotken isolohkoisten autojen lukkoperäkeskustelua. Itse pienellä moottorilla varustetulla autolla ajaessa koen lukkoperän kaikkein hyödyllisimmäksi oikein liukkailla keleillä, kun pitäisi päästä liikkeelle. Harvoin tulee tilannetta, että maantiellä tms. siitä olisi iloa. Kiinnostavaa asiaa kuitenkin.
t.
Risto
Tutkiskelin tuossa joutoaikoinani (töissä ) WIS:stä 4-Matikin toimintaa ja ainakin siinä se hydrauliikkayksikkö rajoittaa perälle ja jakolaatikolle menevän paineen siihen n. 35 baariin. Lohkon kuvien perusteella venttiileille ei mene kuin se n 35 baarin systeemipaine. Eli periaatteessa normiajossa perä olisi paineeton ja se n. 30 % lukko tulisi perän kitkaliuskojen esijännityksestä.XUX63 kirjoitti:Alkuperäisenä siinä on paineenvarausyksikkö, joka pitää perässä n.35barin paineen ja sitä myötä n. 30-40% lukon. Sitten kun sutii ja vauhti on alle 40kmh, järjestelmä päästää muistaakseni 100baria ja perä on periaatteessa täysin lukossa.
Olettaisin ASD:n toimivan pitkälti samalla lailla, koska se jakolaatikon venttiililohko on ikäänkuin ASD:n lohkon jatkona. Satavarma en tietenkään ole, koska en ole itse noita paineita mitannut.
Niinno, sitähän ainakaan normi-Torsen ei taida varmistaa vaan se vain antaa pitävämmälle renkaalle huonomman renkaan momentin kerrottuna sillä kertoimella. Tuolla http://www.torsen.com :ssa on jotain juttua niistä kertoimista (tosi huonoja kuvia kylläkin).Jani Anttila kirjoitti:Niin tuo 100% ei siis tarkoita että perä on yhtä puuta, vaan että voima siirtyy tarvittaessa kokonaan pitävämmälle puolelle, sehän sen torsenin hienous taitaa olla.
Miten sitten se Quaifen perä eronnee perus-Torsenista. Niissä kaaviokuvissa on jotain ihme voimanuolia ja selitystä, joissa sanotaan, että ne sivulla olevat ruuvipyörät/tangot painuvat runkoa vasten, jolloin kitkan avulla saataisiin pitoa välitettyä puolelta toiselle. Ilmeisesti Quaife on joku Torsenin ja kitkalukon sekoitus. Siinä tapauksessa pitävämmälle puolelle saattaisi tulla pitoa vaikka toinen olisi tyhjän päällä. Mene ja tiedä. Näyttäisi vähän samalta kuin toisen sukupolven Torsen.
OT:
Anteeksi jos sotken isolohkoisten autojen lukkoperäkeskustelua. Itse pienellä moottorilla varustetulla autolla ajaessa koen lukkoperän kaikkein hyödyllisimmäksi oikein liukkailla keleillä, kun pitäisi päästä liikkeelle. Harvoin tulee tilannetta, että maantiellä tms. siitä olisi iloa. Kiinnostavaa asiaa kuitenkin.
t.
Risto
E500 – 211.070
Nyt kyllä täytyy sanoa, että oon ulukona ku lumiukko Saulilla luin joskus semmosta ASD-kirjaa ja sen perusteella nämä käsitykset... Mitä se tekis paineenvaraajalla jos noin olis ? Eikös sillon riittäis paineenrajaaja varaajan sijasta Ei älyäRoisto kirjoitti:Tutkiskelin tuossa joutoaikoinani (töissä ) WIS:stä 4-Matikin toimintaa ja ainakin siinä se hydrauliikkayksikkö rajoittaa perälle ja jakolaatikolle menevän paineen siihen n. 35 baariin. Lohkon kuvien perusteella venttiileille ei mene kuin se n 35 baarin systeemipaine. Eli periaatteessa normiajossa perä olisi paineeton ja se n. 30 % lukko tulisi perän kitkaliuskojen esijännityksestä.XUX63 kirjoitti:Alkuperäisenä siinä on paineenvarausyksikkö, joka pitää perässä n.35barin paineen ja sitä myötä n. 30-40% lukon. Sitten kun sutii ja vauhti on alle 40kmh, järjestelmä päästää muistaakseni 100baria ja perä on periaatteessa täysin lukossa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Niinno, on siellä toki paineenrajoitusventtiilikin. Ilmeisesti tuolla paineakulla halutaan varmistaa toiminta siinäkin tapauksessa, että jousitus painuu alas ja tarvii painetta ja sitten kaikkia venttiileitä operoidaan jotakuinkin yhtäaikaa. Samallahan se tasoittanee paineenvaihteluja. Otapa saksalaisinsinöörin ajatuksista selvää.XUX63 kirjoitti:Nyt kyllä täytyy sanoa, että oon ulukona ku lumiukko Saulilla luin joskus semmosta ASD-kirjaa ja sen perusteella nämä käsitykset... Mitä se tekis paineenvaraajalla jos noin olis ? Eikös sillon riittäis paineenrajaaja varaajan sijasta Ei älyä
Jotain vinkkiä antaa tästä myös 4-Matikin ja ASD-perän ilmausohjeet. Ilmauksen ajaksi ohjausboksi otetaan irti ja avataan venttiili käsin hyppyjohdolla. Jos perälle tulisi koko ajan painetta, niin eihän venttiiliä välttämättä tarvisi erikseen kytkeä päälle.
Sullahan taisi olla samanlainen WIS kuin mulla. Katsopa piruuttaan, passaako se yhtään siihen kirjan tietoon: Reparaturanleitungen -> Getriebe -> Verteilergetriebe 4MATIC -> 28-040 Hydraulik. Siellä on kuva lohkon putkituksista yms. kivaa.
Se Saulin kirja olisi mukava nähdä ihan uteliaisuudesta – WIS:ssä on aika naftisti tietoa ASD:stä.
t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, Ti 20.03.2007 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E500 – 211.070
Noita painevaraajia käytetään nykyään hydraulikassa joka paikassa.XUX63 kirjoitti: Nyt kyllä täytyy sanoa, että oon ulukona ku lumiukko Saulilla luin joskus semmosta ASD-kirjaa ja sen perusteella nämä käsitykset... Mitä se tekis paineenvaraajalla jos noin olis ? Eikös sillon riittäis paineenrajaaja varaajan sijasta Ei älyä
Niiden tarkoitus on pienentää putkiston kokoa ja pumppujen tehoa. Varsinainen mälli otetaan varaajasta ja pumppu täyttää varaajaa seuraavaa tarvetta varten. Lisäksi niillä vaimennetaan laitteiston paineiskuja. Painevaraajan (paineakun) koko valitaan sitten käytön, pumpun ja putkiston mukaan.
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Noh Jameri, joko on lukko tilattuna?
Siltä varalta että ei ole niin tuolta linkistä löytyy aika hyvä vertailu eri lukkosysteemeistä. Tekstit kertoo kylläkin nelivetoautoissa olevista järjestelmistä etu ja takapään välillä, mutta samalla tavalla pätee vajaavetoisiin.
http://www.autozine.org/technical_schoo ... on_4wd.htm
Siltä varalta että ei ole niin tuolta linkistä löytyy aika hyvä vertailu eri lukkosysteemeistä. Tekstit kertoo kylläkin nelivetoautoissa olevista järjestelmistä etu ja takapään välillä, mutta samalla tavalla pätee vajaavetoisiin.
http://www.autozine.org/technical_schoo ... on_4wd.htm
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
No ei ihan vielä on ollu sen verta ohjelmaa, ettei ole jaksanut innostua mutta tilaan kyllä, vaaka kallistuu tuon LSD puoleen jotenkin siitä saa paremmat wibatJani Anttila kirjoitti:Noh Jameri, joko on lukko tilattuna?
Siltä varalta että ei ole niin tuolta linkistä löytyy aika hyvä vertailu eri lukkosysteemeistä. Tekstit kertoo kylläkin nelivetoautoissa olevista järjestelmistä etu ja takapään välillä, mutta samalla tavalla pätee vajaavetoisiin.
http://www.autozine.org/technical_schoo ... on_4wd.htm
Jotenkin alkoi tympiä nuo ainaiset pikkuviat jahka mieli kirkastuu alkaa varmaankin taas innostumaan, tosin pitäisi ensin asentaa se iPod mötikkä Comandin taakse jonka hommasin parikuukautta sitten, tosin se taitaa mennä samalla kun ne korjaa ne ilmastoinnin katkenneet vivut, ( jotka nyt naksuu käynnistettäessä/sammuttaessa ) onneksi ei tullut itse alettua hommaan nythän ne menee samalla.
Kyllä siitä lukosta varmaan apuja olisi, otin tuossa pientä kapinaa ja jouduin nostamaan jalkaa kaasulta kun ei meinannut lopettaa jauhamista, ekan kerran jouduin pumppaamaan kaasua jotta pito säilyi
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Ehdottomasti! Nyt kun kesäkeleillä on saanut ajella niin kyllä on saanut välillä maistaa omaa lääkettään bemareiden toimesta kun ei osaa sitä jalkaa oikein hillitä. Tuossa eräänkin BMW:n kanssa kisailtiin niin valoista lähdettäessä jäin aina 1-2 auton mittaa jälkeen sutimisen takia. Seuraavalla kierroksella mulla oli kolme matkustajaa kyydissä. Painoa on paljon lisää, mutta ei sudikkaan ja heti oli tasaisempaa. Tästä vois päätellä että hommaa lihavia leidejä jousille niin ei tartte lukkoajameri kirjoitti: Kyllä siitä lukosta varmaan apuja olisi, otin tuossa pientä kapinaa ja jouduin nostamaan jalkaa kaasulta kun ei meinannut lopettaa jauhamista, ekan kerran jouduin pumppaamaan kaasua jotta pito säilyi
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Stana sentään sama vika täällä, alkoi oikein niska punottamaan. Eikai tuossa mikään auta eikun tilaamaan , emäntää ei viitsisi pyytää lihoamaan mahtimittoihin voi muuten se perinteinen lauantai sauna ja sen oheistoiminnot alkaa ... tökkimäänJani Anttila kirjoitti:Ehdottomasti! Nyt kun kesäkeleillä on saanut ajella niin kyllä on saanut välillä maistaa omaa lääkettään bemareiden toimesta kun ei osaa sitä jalkaa oikein hillitä. Tuossa eräänkin BMW:n kanssa kisailtiin niin valoista lähdettäessä jäin aina 1-2 auton mittaa jälkeen sutimisen takia. Seuraavalla kierroksella mulla oli kolme matkustajaa kyydissä. Painoa on paljon lisää, mutta ei sudikkaan ja heti oli tasaisempaa. Tästä vois päätellä että hommaa lihavia leidejä jousille niin ei tartte lukkoajameri kirjoitti: Kyllä siitä lukosta varmaan apuja olisi, otin tuossa pientä kapinaa ja jouduin nostamaan jalkaa kaasulta kun ei meinannut lopettaa jauhamista, ekan kerran jouduin pumppaamaan kaasua jotta pito säilyi
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään