Valkoista savua !

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
urkki63
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: To 02.11.2006 07:11
Paikkakunta: Pori

Valkoista savua !

Viesti Kirjoittaja urkki63 »

No niin , nytkö se sitten alko ? 290 lykkäs maailmaatäyttävät savut
pakoputkesta Tampereen moottoritiellä. Auto sitten lavetille ja kohti
Tampereen Vehoa. Vehossa kävely tiskille ja siellä sain hyvää palvelua.
Heti tuli asentaja tekemään diaknoosia ja totesi että kansipahvi sökö .
Alkaako nyt laukeen nää yksityisautot kun Mäklaarenit saatiin ehjänä maaliin.
Mitä mieltä ootte oiskos toi kansipahvivika, Turboa se kans asentaja ehdotti mutta kun se otti putken auki niin sano että ois kunnossa. Minkä hintasta mahtaa toi kansipahvihommeli olla ? Uskaltaako muuten ajaa korjaamolle jonne on pari kilometriä ?
E 200 cdi 10 ja ne ex:ät : c200t cdi 09 , c220t cdi 02 , 290td 97, 200d -92 ja 87, 230 te 83
280 s 77
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Kukaan pysty sanomaan et kestää ajaa mut jos paisuntasäiliössä on nestettä vois mahdollisesti ajaa. Mutta jos oikein huono tuuri ja vuotanut sopivasti nesteet männän päälle jossa puristustahti aluillaan niin se on kiertokanki morjens. Jos varman päälle haluais pelata niin pyörittäisi kampiakselin päästä ensin avaimella koneen pari kertaa ympäri ennen starttia.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

en suosittele ajaa jos "vedet" on koneessa siellä on kiertokangen llakerit helposti sökönö ja kanki vinkkelissä. Onhan esson baari tarinoissa ajettu 127 fiiateilla roiskevoitelullakin kuulemma mutta sen näköisiä on koneetkin. Eli hinaus / trailerikyyti säästää monelta vaivalta ja rahan menolta.
zgx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 06.02.2007 18:46
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja zgx »

Kyllä voisin sanoa että kans pahvi on vainaa. Katoppas öljytikkua, että onko öljy ja vesi sekaisin. Teki Isä ukon vanhempi mersu samoin. Ihmetteli et keltähän tulee valkoista savua taivaalle, ja pahus se olikin omasta mersusta! :D
Avatar
urkki63
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: To 02.11.2006 07:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja urkki63 »

No nii ! taas on AUTO kunnossa, kansipahvihan se oli ykköspytyn
kohdalta rikki. Kansi plaanattiin ja uutta tiivistettä peliin ja samalla
kateltiin huonoja letkuja kuntoon.
Kaks viikkoa tuli ajeltua vaimon corsalla työajoja ja on se vähän
erillaista kyytiä :lol:
Toivotaan nyt että tähti toimii .......
E 200 cdi 10 ja ne ex:ät : c200t cdi 09 , c220t cdi 02 , 290td 97, 200d -92 ja 87, 230 te 83
280 s 77
Avatar
tonysoprano
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 05.02.2007 12:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tonysoprano »

Paljonkos toi kansipahvin vaihto loppujen lopuksi kustansi??

Ajattelin vain, ku omassa tihkuttaa hiukan oljyä kansipahvin tienoilta, mutta onneksi ulospäin, eli ei ihan paskana vielä taida olla. :(
MB 300 CE 24V -92
Avatar
urkki63
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: To 02.11.2006 07:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja urkki63 »

600 € osineen paikallisella pajalla ....
Kannen plaanaus ja tiiviste ja sit ylivuotoletkuja
teki vähän yli 200 € ja loput sit töitä
E 200 cdi 10 ja ne ex:ät : c200t cdi 09 , c220t cdi 02 , 290td 97, 200d -92 ja 87, 230 te 83
280 s 77
Avatar
tonysoprano
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 05.02.2007 12:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tonysoprano »

Siis 600 euroa yhteensä?? Kaikkineen päivineen??? :shock:

Eipä ollut kovin kallis, mulle paikallinen paja sanoi, että maksaa sellaiset 2000 euroa, eikä taida edes riittää. Laitettiinko sulla uusia venttiileitä tms tms?

Tietty ne meinas, että kansi pitäis oikoa ja ponnistaa tai jotain. Ota nyt tästä sit selvää? Missäpäin siis korjasit?
MB 300 CE 24V -92
Avatar
urkki63
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: To 02.11.2006 07:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja urkki63 »

Joo kaikkineen se oli toi 600 €.
Tää paja on sellainen tuttu kaveri joka tekee
lähes mitä vaan ja hyvää jälkeä on aina ollut.
Tampereella kun auto hajos niin käytiin siinä
Vänttisellä, ilmeisesti joku paikallinen diesel huolto
koska hinausauto vei ekaks sinne. Niin siellä isäntä
sanoi että jos tehdään kansipahvin vaihto se on
800 - 1000 € mutta siellä oli kuukauden jono.
Mulle ei tosiaan laitettu kuin se alkuperäinen kannentiiviste
ja kansi plaanattiin. Sullahan tossa kannessa on tota tavaraa
niin paljon että jos niitä joutuu vaihtelee nii voi sille tulla hintaa....
E 200 cdi 10 ja ne ex:ät : c200t cdi 09 , c220t cdi 02 , 290td 97, 200d -92 ja 87, 230 te 83
280 s 77
Vastaa Viestiin