bensamersun öljynpaine
bensamersun öljynpaine
moikka!
minulla on vuoden -82 123 200 bensa mersu, onko normaalia että öljynpaine on 100km/h ajettaessa alle 2 ja tyhjäkäynnillä auto tärisee aivan kauheesti ja 2-5 minuutin päästä sammuu jos ei pumppaa välillä kaasua öljyä auto vie 5000 km noin 5 litraa
minulla on vuoden -82 123 200 bensa mersu, onko normaalia että öljynpaine on 100km/h ajettaessa alle 2 ja tyhjäkäynnillä auto tärisee aivan kauheesti ja 2-5 minuutin päästä sammuu jos ei pumppaa välillä kaasua öljyä auto vie 5000 km noin 5 litraa
Ei ole normaalia missään tapauksessa. Jos vaan anturi on kunnossa, niin paineiden täytyy aina kierroksilla olla luvussa 3. Kertomistasi oireista päätelleen jotain muuta kyllä on vialla kuin anturi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Voi olla monenkin tekijän summaa.
Öljynkulutukseen voivat olla tekijöinä mm. katkenneet tai kuluneet männänrenkaat tai aivan horot venttiilivarsien kumit. Tärinä voi tulla esim. laakeriviasta, joka myös pienentää öljynpaineita. Jos motti ei pysy kauaa käynnissä itsellään, voidaan vikaa hakea jostain muualta kaiken muun lisäksi. Kuulostaa siltä, että erilaisia remontteja on nyt edessä.
Öljynkulutukseen voivat olla tekijöinä mm. katkenneet tai kuluneet männänrenkaat tai aivan horot venttiilivarsien kumit. Tärinä voi tulla esim. laakeriviasta, joka myös pienentää öljynpaineita. Jos motti ei pysy kauaa käynnissä itsellään, voidaan vikaa hakea jostain muualta kaiken muun lisäksi. Kuulostaa siltä, että erilaisia remontteja on nyt edessä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Tuleekos noissa bensa 123:ssa öljy ihan mittaristolle asti niinkuin tiisseleissä ettei siellä motissa mitään erillistä anturia ole?Timo L. kirjoitti: Jos vaan anturi on kunnossa, niin paineiden täytyy aina kierroksilla olla luvussa 3.
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
OT: Jotkut autonvalmistajat hyväksyvät tuon 1 litra/1000 km kulutuksen vielä sallituksi, Porsche ja BMW (M-moottoreiden osalta) hyväksyvät vielä 1,5 l/1000 km ! Tuleepa sitten öljyt vaihdettua "lennossa" kun koko ajan saa lisäillä.Mika.T kirjoitti:Tuo öljynkulutus on jo melkoista. Taitaa olla melko valmis kone.
0,5 litraa/1000 km on sitten kuulemma täysin normaalia...

Ei kai kunnossaolevaan (uudehkoon) moottoriin juurikaan öljyä vaihtovälillä pitäisi joutua lisäämään, kulutushan on sallittu sen verran kunhan pysyy alarajan yläpuolella...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
No mutta on sitä ny yli 400 000 km ajettu monellakin bensakoneella ja etenkään alakerroille ko. lukemat eivät ole vielä mitään. Edellyttäen tietysti, että autoa on edes joskus huollettu. Koneesi lienee vaan jostain kohdasta simppelisti rikki tai rikottu.simppa kirjoitti:no onhan sillä koneella ajettukkin 420 000km, eikös ne diesel moottorit ole kestävänpiä. ei tämä bensa mersu mulla ole kauvaa ollut 1,5kk vasta etelästä hakkiin sen
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No jaa. Tankki on muistaakseni 55 litran luokkaa, ja ainakaan minun bensa-W123 ei kulje seka-ajossa paljoakaan alle 10 litralla sataa kilsaa.simppa kirjoitti:joo kyllä minä olen huoltanut sen heti kun sain. ja oli siinä huolto kirja jonka mukaan se on säännöllisesti huollettu veholla siinä on vehon leimat, on se kyllä vaan kova syömään bensaa tankillisella ajan 350-400km
E: siis 65, kiitos timo.
No, 11 l ja 400 km on jo 44 l, siihen kun lisätään perinteisesti hiukan alakanttiin näyttävä mittari ja "hermostumisvara", niin ei ihme jos 400 km jälkeen saa käydä mittarilla.
Viimeksi muokannut Aku P, Pe 30.03.2007 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
no mutta sittenhän se selittääkin asiaa vähän jos kerran on niin pieni tankki, pittää joka päivä käydä tankkaamassa auto kun täällä korvessa assuu, mulla on entinen mersu 240D -81 samaa korimallia, siinä rupes nuo päästöt olemaan melkein 9 niin otin sen pois rekisteristä ja ostin tuon bensa mersun kuvittelin pääseväni halvemmalla mutta mitä sitä turhia paljon kalliimmaksi tuli vaikkei auto kyllä montaa sattaa maksanutkaan
Viimeksi muokannut simppa, Ke 28.03.2007 15:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vähemmällä vaivalla hommaat ehjän bensakoneen tilalle jostain. Ei se vähillä kilsoilla ajaminen sen kalliimmaksi tule kuin dieselikään. Mutta aloita homma käymällä jollain pajalla missä ne kolinat ja tärinät voidaan paikallistaa.simppa kirjoitti:voikohan tuohon malliin laittaa diesel moottoria. olen tässä tuumaillut että vaihelaatikko pittää ainakin vaihtaa bensamoottorissa on starttimoottori väärällä puolella tai siis toisella puolellapassaakohan nuo sähköt samallalailla kuin diisselissäkin??
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No sähköt ja sähköt, eipä nuo tiisseli konheet tarvi sähköä muuallekkuin hehkuun ja starttiin. Muutoinhan nuo ruksuttaa vaikka ilman laturia ja akkuasimppa kirjoitti:mutta jos kuvitellaan näin että vaihtaisin tuohon 200D moottorin, niin minun pittää vaihtaa samalla varmastikkin vaihdelaatikko pittääkö samalla vaihtaa kardaania tai perä motukkaa?? niin ja passaako nuo sähköt keskenään? onko jollain kokemusta asiasta

Bensa ja tiisselikonneissa on startti eri puolella konetta poislukien 280 kone joten jos ei vaihdelaatikkoa halua vaihtaa niin pitää siihen vaihtaa ainakin kytkinkoppa. Perää ei tarvitse vaihtaa mutta mikäli välitykset tuntuu inhottavilta niin kannattaa sekin vaihtaa ja kardaanin pituus riippuu minkä koneen mahdollisesti keulille meinaat istuttaa.

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö